Koleje Śląskie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lut 2010, 20:56

No i mamy kolejną spółkę kolejową...
TVP 3 Warszawa pisze:Nowa spółka na śląskich torach

Pasażerowie chcieliby nowej jakości, ale na razie na śląskich torach pojawi się nowa kolejowa spółka. Radni sejmiku województwa śląskiego uchwalili powołanie spółki pod nazwą Koleje Śląskie


Jej kapitał to 15 milionów złotych i na początku będzie zarządzać nowymi pociągami, które kupuje samorząd województwa. Docelowo ma także organizować kolejowy transport pasażerski.


To będzie kolejna samorządowa spółka na kolei. Już teraz województwo śląskie jest współwłaścicielem Przewozów Regionalnych. Zarząd województwa nowych pociągów nie chce przekazywać tej spółce. Popiera go nawet sejmikowa opozycja.

Docelowo „Koleje Śląskie” mają być nie tylko właścicielem pociągów, ale także przewoźnikiem. Dziś monopol mają tu Przewozy Regionalne, które konkurencji się nie boją.

Każda inwestycja w nowe pociągi, to krok w dobrym kierunku - uważa profesor Marek Sitarz z Politechniki Śląskiej. Dodaje jednak, że tworzenie kolejnej spółki na kolei nie ma sensu

Do 2012 roku kolejowy transport pasażerski pochłonie prawie 500 milionów złotych. Nowa spółka ma sprawić, że będzie taniej. Nie wiadomo jednak o ile taniej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lip 2010, 19:06

Rynek Kolejowy pisze:Koleje Śląskie: Proces organizacji spółki postępuje
Jak powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Anna Patalong, prezes Kolei Śląskich, proces organizacji spółki jest już znacznie zaawansowany. Oprócz oceny spraw organizacyjnych, prezes samorządowego przewoźnika odniosła się także do kwestii „wspólnego biletu” dla aglomeracji śląskiej.
- Spółka Koleje Śląskie została zarejestrowana w KRS oraz dopełniła pozostałych formalności dla rozpoczęcia działalności. Obecnie spółka jest na etapie budowania swojej wewnętrznej struktury organizacyjnej. Rozpoczęty został proces rekrutacji pracowników bezpośrednio związanych z ruchem kolejowym. Otrzymaliśmy licencję na prowadzenie przewozów kolejowych. Opracowany został system zarządzania bezpieczeństwem dla spółki oraz niezbędne regulacje wewnętrzne. Poprzez złożenie wniosku do UTK zainicjowany został proces prowadzący do uzyskania certyfikatu – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Anna Patalong.

- Koleje Śląskie zamierzają stać się uczestnikiem inicjatyw zmierzających do stworzenia „wspólnego biletu” w regionie, który byłby udogodnieniem dla pasażerów komunikacji kolejowej i autobusowej – dodała Anna Patalong.
http://www.rynek-kolejowy.pl/16895/Kole ... tepuje.htm
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 sie 2010, 20:47

Dziennik Zachodni pisze:Kolejami Śląskimi na gapę nie pojedziesz

Koniec z jazdą na gapę w pociągach. Jeśli nie skasujesz przy wejściu biletu - maszynista przyśle do ciebie kontrolera! Takie porządki mają panować w składach Kolei Śląskich.

Marszałkowska spółka zadebiutuje na torach już w grudniu. Swoich dwanaście pociągów - najnowocześniejszych w całym województwie - rzuci na najbardziej uczęszczane trasy. Najprawdopodobniej będą to linie z Katowic do Gliwic i Częstochowy. Czy wzrośnie liczba samych połączeń - jeszcze nie wiadomo, ale komfort podróżowania na pewno będzie większy.

- Pociągi będą jeździć punktualnie, w równym rytmie, a bilety będzie można kupić nie tylko u konduktora, ale też w automacie - zapowiada marszałek śląski Bogusław Śmigielski.

Flotę Kolei Śląskich tworzyć mają cztery kursujące już w naszym regionie "Flirty", ósemka zamówionych w bydgoskich zakładach PESA "Elfów" (sześć z nich trafi do nas jeszcze tej jesieni) oraz dwa zmodernizowane pociągi EN57. Wszystkie zostaną pomalowane w barwy województwa śląskiego (żółty, zielony, niebieski, czarny). Wyposażone będą w system liczenia podróżnych i elektroniczne kasowniki - dane z tych urządzeń przekazywane będą będą do kabiny maszynisty. Jeśli ten zauważy, że ilość wchodzących do pociągu pasażerów nie pokrywa się z ilością skasowanych biletów, od razu będzie wiedział, iż ma na pokładzie gapowiczów.

Koleje Śląskie - pociągi ozdobione niebiesko-żółtymi, nawiązującymi do barw herbu śląskiego, kolorami wyjadą na tory już w grudniu. Pasażerów obsługiwać będą kolejarze ubrani w niebiesko-żółte uniformy.

- Posiadamy licencję z Urzędu Transportu Kolejowego, potrzebujemy jeszcze certyfikatu bezpieczeństwa oraz uzgodnienia tras z Polskimi Liniami Kolejowymi - wyjaśnia marszałek Bogusław Śmigielski.

Zanim Koleje Śląskie ruszą na tory, muszą jeszcze ponegocjować ze spółką Przewozy Regionalne. Obaj przewoźnicy muszą się dogadać, jak podzielić między siebie linie pasażerskie w regionie. To dość drażliwy temat (zwłaszcza, że jeszcze przez dwa lata samorząd płacić będzie Przewozom rocznie ok. 100 milionów zł dotacji), więc marszałek nie chce jeszcze wskazywać, które trasy zamierza wziąć dla siebie. Dość jasno określa jednak ich kryteria.

- Koleje Śląskie powinny jeździć na tych liniach, gdzie jest duże obłożenie pasażerami tak, aby te połączenia miały ekonomiczne uzasadnienie - argumentuje Śmigielski.
Takie wymogi spełnia trasa Gliwice-Katowice-Częstochowa. Nie bez powodu do jej obsługi kolejarze ze śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych chcieli przesunąć kursujące dotychczas z Katowic do Tychów nowoczesne pociągi "Flirt".

- Do Częstochowy jeździ nawet po 300 osób, co pokrywa 97 procent kosztów uruchomienia tych kursów - podkreślał szef śląskich PR, Przemysław Gardoń.
Po debiucie Kolei Śląskich wszystkie "Flirty" przejmie właśnie ta spółka. Jej tabor uzupełni 8 zamówionych w bydgoskich zakładach PESA nowoczesnych "Elfów" oraz dwa zmodernizowane pociągi typu EN57. Zdaniem marszałka, śląska spółka pozwoli lepiej wykorzystać ten tabor aniżeli podzielone między szesnaście województw Przewozy Regionalne.

Równolegle z lepszym dopasowaniem oferty do oczekiwań pasażerów władze spółki zamierzają też skuteczniej zadbać o wpływy do budżetu. Dlatego też w pociągach Kolei Śląskich trudne życie mają mieć gapowicze.

Własna spółka też kosztuje

Rozmowa z Adrianem Furgalskim (Zespół Doradców Gospodarczych TOR)

Czy samorządowy przewoźnik poprawi sytuację na kolei w woj. śląskim?
To zależy, czego marszałek Śmigielski od niego oczekuje. Tymczasem tak naprawdę wciąż nie wiemy, czy Koleje Śląskie mają uzupełniać, czy konkurować z ofertą Przewozów Regionalnych. Jeśli to drugie, to mam wrażenie, że marszałek zapędził się w kozi róg. To jednak wynik pewnej mody, jaka zapanowała wśród samorządów.

Nie jest pan chyba wielbicielem samorządowych spółek kolejowych...
Bo samo utworzenie takiej spółki nie oznacza, że uda się od razu zorganizować sprawny system komunikacji kolejowej. A obecna sytuacja w Kolejach Mazowieckich pokazuje, że nawet bogate samorządy nie zawsze stać na wysokie dopłaty do działalności takich przewoźników. Tego zaś uniknąć nie sposób. Wszędzie na świecie, no, może poza Japonią, do kolei trzeba dopłacać. Poza tym takie kroki nie sprzyjają spokojnej pracy w Przewozach Regionalnych, które przecież również należą do samorządów.

Czym zachęcić pasażera do kolei

Inwestycjami w nowoczesny tabor, które poprawią komfort podróży, a także polepszeniem warunków na dworcach. Przejrzystym rozkładem jazdy (równe takty i brak długotrwałych przerw w kursowaniu pociągów).
Punktualną jazdą pociągów i zazębianiem się połączeń.
Przystępnymi cenami biletów i możliwością ich łatwego zakupu na stacji.
Wzajemnym honorowaniem biletów przez różnych przewoźników.

źródło: Dziennik Zachodni

http://www.dziennikzachodni.pl/slask/29 ... ,id,t.html
Ciężko, żeby się zgadzała ilość pasażerów z ilością biletów - przecież są bilety okresowe/sieciowe/etc... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 09 sie 2010, 1:19

Bujda na resorach ;) Taki system jak na razie widziałem jedynie w trolejbusach w Timisoarze, tam ma to jednak wyłącznie na celu zawstydzić gapowiczów (jest osobny wyświetlacz, pokazujący ile osób wsiadło i ile skasowało bilet). Oczywiście, i tak jest bez sensu, bo przecież nie ma obowiązku kasowania okresowych, służbowych etc. :)
noidea

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 31 mar 2011, 1:36

Obrazek

Rusza strona internetowa Kolei Śląskich

Koleje Śląskie ruszyły, ale wirtualnie. Od dziś w sieci można znaleźć nową stronę przewoźnika, który od pierwszego czerwca zawojować zamierza szlaki kolejowe województwa. Mimo dotychczasowych niepowodzeń negocjacji z Przewozami Regionalnymi, urząd marszałkowski zapewnia, że więcej czasu tracić nie zamierza. Już prowadzi rozmowy z przyszłymi pracownikami i podpisuje umowy na dostawę nowych pociągów, którymi chce podbić serca podróżnych.


Spółka Koleje Śląskie ma swoją stronę internetową. Pod adresem www.kolejeslaskie.com zamieszczono informacje o spółce, jej cele i zadania, bieżące informacje nt. przygotowań do rozpoczęcia działalności, ogłaszane przetargi oraz kontakt z biurem obsługi klienta.

Z chwilą rozpoczęcia przewozów pasażerskich zamieszczony zostanie też szczegółowy rozkład jazdy i regulamin korzystania z oferty firmy. Uruchomiona zostanie również aplikacja umożliwiająca zakup biletów on-line.

W tej chwili najwięcej informacji zamieszczono w dziale ogłoszenia. Koleje Śląskie poszukują bowiem pracowników, m.in. maszynistów pojazdów trakcyjnych, konduktorów i kierowników pociągów.

Spółka Koleje Śląskie z ograniczoną odpowiedzialnością została powołana na mocy uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 17 lutego 2010 roku. Akt założycielski spółki podpisano 8 kwietnia 2010 roku. Właścicielem spółki Koleje Śląskie jest Województwo Śląskie. Kapitał zakładowy spółki wynosi 15 milionów złotych.

Spółka zakończyła starania o uzyskanie wszystkich niezbędnych certyfikatów zezwalających na dopuszczenie do ruchu i rozpoczęcie działalności. Zgodnie z przyjętym harmonogramem działań spółka ma rozpocząć regularne przewozy w połowie br. Zakłada się, że będzie obsługiwać podróżnych na odcinkach Gliwice-Częstochowa i stanowić będzie uzupełnienie oferty dotychczasowego przewoźnika - Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. Aktualnie w spółce zatrudnionych jest 11 osób. Docelowo zatrudnienie znajdzie w niej maksymalnie 100 osób.
VIDEO
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 15 kwie 2011, 1:54

Obrazek

Dwa Elfy dotarły do Katowic

Na razie na Śląsk przyjechały dwa. Każdy z nich kosztował dwadzieścia cztery miliony złotych, i rozpędza się do stu sześćdziesięciu kilometrów na godzinę. Pierwsze Elfy, bo o nich mowa, przyjechały dziś do Katowic, a jeden z nich odbył już próbną trasę. I na razie prawie wszyscy są zadowoleni. Prawie, bo może się okazać, że do czerwca Elfy będą stały w garażu. Wszystko zależy od tego, czy PKP Przewozy Regionalne porozumieją się z zaczynającymi od czerwca działalność Kolejami Ślaskimi.


Koleje Śląskie mimo że jeszcze oficjalnie nie działają, już nabierają prędkości. Do maja na Śląsku ma się pojawić w sumie 9 nowych pociągów. Pierwsze dwa przyjechały dziś. Elfy mają kursować na trasie Gliwice-Katowice-Częstochowa. - Wreszcie będzie można się spokojnie przespać, pouczyć, czy po prostu odpocząć. W starych pociągach jest twardo, niewygodnie i głośno - mówi Krzysztof Augustyniak, pasażer Elfa.

W nowych Elfach jest wszystko: od klimatyzacji poprzez nowoczesny wystrój, aż po monitoring. Po prostu kolejowa ekstraklasa. - To jeden z najnowocześniejszych pociągów, jakie w tej chwili jeżdżą w Polsce po torach. Można powiedzieć, że jest to mercedes wśród tego typu pojazdów - stwierdza Zbigniew Mikołajczyk, maszynista.

Nowe pociągi oprócz tego, że osiągają prędkość 160 kilometrów na godzinę, to jeszcze są oszczędne. - Pojazd wyposażony jest w systemy oszczędzania energii, które pozwalają docelowo rozliczyć się według zużytej energii, bo jest przystosowany do oddawania energii w trakcie hamowania - informuje Jerzy Berg z bydgoskiej firmy PESA, która produkuje Elfy.

Niestety, trzeba też wyhamować z komplementami, bo mimo że Elfy na Śląsku już są, to może się okazać, że wyjadą na trasę dopiero pierwszego czerwca. Chyba że Koleje Śląskie dojdą do porozumienia z Przewozami Regionalnymi. - Obecnie trwają końcowe rozmowy w Przewozach Regionalnych, by jednak pasażerowie mieli szansę na skorzystanie z tych pociągów jak najszybciej. Przy czym jak najszybciej rozumiem jako przyszły tydzień - podkreśla Łukasz Czopik, sekretarz województwa śląskiego.

Nawet jeśli Elfy na tory wyjadą, to i tak w województwie śląskim nie będą mogły rozwinąć swoich maksymalnych osiągów. Wszystko dlatego, że ze względu na stan torowisk, są drastyczne ograniczenia prędkości. Na trasie Gliwice–Katowice-Częstochowa (najbardziej popularnej w województwie) pociągi średnio osiągają prędkość 82 km/h. Na drugiej najbardziej obleganej - (z Katowic do Bielska-Białej) ta średnia prędkość wynosi 54km/h. Natomiast trzecia w województwie trasa z Katowic do Rybnika jest jeszcze wolniejsza – tutaj średnia prędkość to jedynie 43km/h.

Jednak jak przekonują specjaliści od transportu kolejowego torowiskom na Śląsku do nowoczesnego taboru dużo brakuje, ale w przyszłości - 160 km/h będzie możliwe. - Tory na Śląsku są w fatalnym stanie. Trzeba jednak pamiętać, że na tych liniach, gdzie są już wyremontowane taka prędkość jest do osiągnięcia. Tak jest na przykład na trasie do Częstochowy - uważa prof. Marek Sitarz z Politechniki Śląskiej.
Video
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 15 kwie 2011, 6:07

Co to za stacja na fotce nr 2?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 15 kwie 2011, 6:23

Katowice widziane ze słynnego peronu 5
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 kwie 2011, 10:23

ELFy dotarły i teraz sobie bezczynnie postoją, bo KŚ jeszcze nie działają. A tak im się spieszyło przed wyborami...

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 11 maja 2011, 23:04

Obrazek

Koleje Śląskie nie wyjadą na tory 1 czerwca

Koleje Śląskie nie wyjadą na tory 1 czerwca. Marszałek województwa zdecydował o przesunięciu startu samorządowej spółki o kilka miesięcy, bo zbyt wiele spraw nie zostało jeszcze dopracowanych. Tymczasem Przewozy Regionalne, z którymi Koleje Ślaskie mają konkurować, uśmiechają się do pasażerów i proszą ich o pomoc w stworzeniu nowego rozkładu jazdy.


Czasu, by w końcu ruszyć coraz mniej. Do startu zostało zaledwie dwadzieścia dni. - Mają problemy, my ich nie znamy. My będziemy mieć problemy, jak oni ruszą - stwierdza Lidia Ziaja, Związek Zawodowy Kolejarzy Śląskich. Jak się okazuje nieprędko. Już wiadomo, że pociągi Kolei Śląskich na pewno pierwszego czerwca na tory nie trafią. Plany marszałka uśmierciła.. proza życia. - Konieczność zapewnienia przechodzenia pracowników za porozumieniem stron, wydzierżawienia pociągów, kwestii honorowania wzajemnych biletów - wylicza Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego.

Dlatego start pociągów Kolei Śląskich przełożono na październik. Dziwi, że na temat tych oczywistych problemów wszyscy dotąd milczeli. - Ocenią nas podróżni. Jeżeli się okaże, że pod koniec roku wyjdą na peron, kupią bilet np. Przewozów Regionalnych, a wjedzie pociąg Kolei Śląskich, i nie będą mogli wsiąść albo zapłacą karę - mówi Lidia Ziaja, Związek Zawodowy Kolejarzy Śląskich.

Podróżni zapłacą z całą pewnością. Nowy wariant przejęcia połączeń od Przewozów Regionalnych jest o wiele droższy niż zakładano. Zamieszania przy reorganizacji śląskiej spółki kolejowej nie da się uniknąć. - Oto przykład rozkładu, który jest obecnie. Jedziemy rano do Katowic i jest pociąg o 6.18 i o 6.30 a potem 8.30, 8.40. To jest też chyba trochę dla PKP niekorzystne - stwierdza jeden z pasażerów.

By osłodzić nieco życie pasażerów Przewozy Regionalne przyjęły ich prawie z otwartymi rękami, by wysłuchać co tym, którzy z ich usług korzystają, najczęściej na sercu leży. - Takie konsultacje robimy raz do roku. Dotyczą całego rocznego rozkładu jazdy. Poza tym przez cały rok spływają do nas wnioski pasażerów - tłumaczy Magdalena Tosza, rzecznik prasowy, Przewozy Regionalne.

Jednym z pasażerów jest Przemysław Szczepanek. Od lat chłodnym okiem analizuje i weryfikuje pomysły kolejarzy. - Nie walczymy o zwiększenie liczby połączeń, walczymy tylko o połączenie relacji pociągów np. chcemy, aby powstał pociąg Cieszyn - Kraków - wyjaśnia.

Część zmian proponowanych przez pasażerów zostało przy planowaniu poprzednich rozkładów jazdy uwzględnionych. - Ciężko się zmieścić do pociągu. Raz kolega miał taki problem, że mnie jeszcze wepchnął z plecakiem, a on został na peronie - mówi jedna z pasażerek. Koleje losu Kolei Śląskich i nowego rozkładu. To co zacznie obowiązywać za kilka miesięcy omawiane jest już teraz, by jak już bywało, nowego nie rozkładać zaraz po wprowadzeniu.
Video
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 maja 2011, 9:35

Trzeba przyznać, że wejście na tory KM przy tym co robi KŚ to na prawdę było łagodne...

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 cze 2011, 0:01

Obrazek

Od 2012 pociągi Częstochowa-Gliwice będą jeździć nawet co 15 minut

O problemach związanych z integracją rozkładów jazdy w komunikacji drogowej kolejowej przewoźników pasażerskich debatowano wczoraj w Urzędzie Marszałkowskim. Samorządowcy obiecują regionalne pociągi odjeżdżające nawet co 15 minut.


Przyszłością regionu jest zintegrowana komunikacja. Oznacza to wprowadzenie modelu, w którym przewoźnicy nie będą z sobą konkurować o pasażera. Ich oferty powinny się uzupełniać. Jestem optymistą, gdyż ze strony przewoźników słyszę o jasny sygnał o podjęciu współpracy w tym kierunku - powiedział marszałek Adam Matusiewicz podczas spotkania adresowanego do przewoźników w drogowej komunikacji pasażerskich.

W Aglomeracji dużym problemem jest dostępność do przystanków kolejowych na wielu odcinkach. Wielu pasażerów wybiera też komunikację autobusową, aby nie korzystać ze zdewastowanych dworców. Rozwiązanie tych problemów przez spółki kolejowe może oznaczać skłonność do współpracy innych przewoźników. Zdaniem Kazimierza Bergera, dyrektora Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku, jeśli pasażera przekona się do korzystania z kolei, wtedy przedsiębiorstwo zorganizuje dojazd do dworców i przystanków kolejowych.

Obecnie szansą na polepszenie rentowności kolei jest zwiększenie liczby pociągów kursujących w tzw. ruchu taktowym. Jak poinformowała Anna Patalong, wiceprezes Kolei Śląskich. Pociągi powstającej spółki w 2012 roku w godzinach szczytu mają kursować na trasach Gliwice - Częstochowa co 15 minut, Tychy - Katowice - Sosnowiec co pół godziny oraz Bytom - Gliwice co godzinę.

Może dać to szansę przewoźnikom do pierwszych rozwiązań w harmonizowaniu rozkładów jazdy.

Trudno stwierdzić, czy obrady przyniosą pożądane rezultaty. Pasażerowie domagają się częstszych kursów pociągów. Przede wszystkim zależy im jednak na tym, aby oferty przewoźników uzupełniały się. W aglomeracji musi w końcu powstać logiczny system rozkładu jazdy autobusów i pociągów.
VIDEO
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 cze 2011, 1:00

Obrazek

Podpisano umowę ws. współpracy między Kolejami Śląskimi i Przewozami Regionalnymi

Zarząd Województwa Śląskiego zawarł umowę z Przewozami Regionalnymi na organizację przewozów pasażerskich.


Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie podpisały list intencyjny w sprawie współpracy. - Zawarliśmy zdrowy kompromis na rzecz pasażerów. Od października będą mogli korzystać z oferty dwóch spółek z honorowanymi biletami oraz z porządku przy kasach. Rozumiemy, że Przewozy Regionalne dbają o własną spółkę i cieszy nas, że przewoźnik zaakceptował wzrastające znaczenie Samorządu Województwa w kształtowaniu rynku kolejowych przewozów pasażerskich w regionie - tak skomentował znaczenie zawartych umów marszałek Adam Matusiewicz.

Kolejna umowa Zarządu województwa z Przewozami Regionalnymi będzie obowiązywać od 1 czerwca do 30 września br.

Zgodnie z umową Przewozy Regionalne otrzymają w tym czasie 52,7 mln zł na realizację przewozów pasażerskich. Na trasach będą kursowały ok. 562 pociągi. Do 30 września spółka będzie użytkować nowoczesne pociągi typu Elf, zakupione przez Samorząd Województwa. Przypomnijmy, obecnie do województwa trafiły 4 pociągi z 9 zamówionych. Pozostały tabor ma trafić na tory do września. Od października te nowoczesne pociągi wraz z kursującymi już kilka lat Flirtami zostaną przekazane Kolejom Śląskim.

List intencyjny podpisany przez Przewozy Regionalne z Kolejami Śląskimi dotyczy natomiast wzajemnej współpracy. Od października nowy przewoźnik ma obsługiwać całą linię Gliwice - Katowice - Częstochowa. W nowym rozkładzie jazdy pociągi Kolei Śląskich mają również kursować między Tychami i Sosnowcem i przejąć połączenia na odcinku Bytom - Gliwice.
http://www.tvs.pl/35303,podpisano_umowe ... lnymi.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 24 wrz 2011, 23:23

Obrazek

Koleje Śląskie wyjadą na tory od października

Konkurencja na torach coraz bliżej? Pierwszego października na trasę Gliwice-Częstochowa mają wyjechać flirty i elfy Kolei Śląskich. Samorządowa spółka dziś zdradziła szczegóły swojego debiutu. Ma być taniej, czyściej, wygodniej i nowocześniej, ale niestety nie szybciej. Przewozy Regionalne, które do tej pory obsługiwały tą trasę musiały ustąpić miejsca.


- Wszystko wskazuje na to, że wszystkie kwestie związane z debiutem Kolei Śląskich zostały dopięte na ostatni guzik. Niemniej towarzyszy nam lekka trema - mówi Adam Matusiewicz Marszałek Województwa Śląskiego.

Rozkład jazdy będzie obowiązywał od 1 października do 10 grudnia 2011 roku. Od poniedziałku do piątku Koleje Śląskie uruchomią pomiędzy Gliwicami i Częstochową średnio 84 połączenia. W weekendy będzie ich 42. Dodatkowo w soboty i niedzielę będą kursowały dwa przyspieszone pociągi do Wisły Głębce: „Wisełka" (odjazd z Częstochowy o 5:57, przyjazd do Wisły Głębce o 9:24) oraz „Stożek" (odjazd ze stacji Sosnowiec Główny o 14:40, Wisła Głębce 17:40). Dzięki właściwej gospodarce taborowej Koleje Śląskie będą uruchamiały podobną ilość pociągów co Przewozy Regionalne, przy mniejszym zapotrzebowaniu na pojazdy kolejowe. Połączenia będą obsługiwane przez tabor złożony z ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) ELF, trzy EZT typu FLIRT, dwa typu EN57KM oraz dwa składy złożone z wagonów przedziałowych drugiej klasy i lokomotywy elektrycznej.

- Naszych pasażerów nie zawsze interesuje, pociągiem której spółki będą się przemieszczać. Dla nich najważniejsze jest po prostu to, by dotrzeć do celu. Na tory województwa śląskiego już za kilka dni wyjadą nowoczesne pociągi. Mamy pełen skład osobowy, mamy bilety, kasy i taryfy, ale i tabor rezerwowy na wypadek ewentualnych problemów. I mimo, że uruchomienie tego typu spółki jest ogromnym wydarzeniem logistycznym, to jesteśmy pewni, że zakończy się sukcesem - dodaje marszałek Adam Matusiewicz.

Ceny biletów Kolei Śląskich będą nieco tańsze od proponowanych obecnie przez Przewozy Regionalne. Najtańszy jednorazowy bilet, który pozwoli na odbycie podróży do pięciu kilometrów, kosztował będzie 2,80 zł (w taryfie PR - 3 zł), a jednorazowy normalny bilet Kolei Śląskich z Gliwic do Częstochowy będzie kosztował 19 zł (PR - 19,50 zł). Oprócz tradycyjnej taryfy kilometrowej Koleje Śląskie wprowadziły atrakcyjną cenowo taryfę liniową stanowiącą odpowiednik taryfy strefowej PR. Na 11 wybranych liniach (L11-17, L61-64) będą obowiązywały specjalne ceny biletów. Bilety liniowe jednorazowe w aglomeracji śląskiej (taryfy TL 1-4) są ważne przez 120 minut, natomiast w pociągach kursujących do Wisły (taryfy TL 5-8) przez 240 minut.

W pociągach Kolei Śląskich uznawane będą uprawnienia do wszystkich ulg ustawowych. Przewoźnik ponadto wprowadził własne ulgi handlowe. Bilet „SilesiaWeekend" umożliwi podróżującym w weekendy korzystać z 20% ulgi na zakup biletu KŚ w obie strony (15% w jedną stronę). Bilet „Rodzinny" (dla 2-6 osób, w tym co najwyżej dwóch dorosłych i co najmniej jedno dziecko do 16 r.ż.) daje możliwość zakupu biletu jednorazowego z 30% ulgą na przejazd w jedną lub obie strony. Dzieci i młodzież do 26 roku życia, które nie posiadają prawa do ulgi ustawowej będą mogły skorzystać z ulgi 20% (KŚ 26), natomiast pasażerowie powyżej 65 roku życia będą mogli skorzystać z 30% ulgi w ramach biletu „SENIOR 65+".

- Z perspektywy pasażera zmieni się przede wszystkim komfort podróży. Oprócz tego nasze bilety będą niewiele, ale jednak zauważalnie tańsze od biletów oferowanych przez Przewozy Regionalne. Na trasie Gliwice-Częstochowa bardzo istotne będzie również taktowanie pociągów, czyli ich regularne kursowanie w odstępach trzydziestominutowych - tłumaczy Marek Worach, prezes Kolei Śląskich.

Sprzedaż biletów prowadzona będzie przede wszystkim we własnych kasach oraz biletomatach, które zostaną uruchomione w październiku, a także przy pomocy telefonu komórkowego w ramach systemu CallPay. 1 października Koleje Śląskie uruchomią siedem własnych kas biletowych w budynkach dworców (Częstochowa ul. Piłsudskiego, Poraj, Łazy, Będzin Miasto, Sosnowiec Główny, Chorzów Batory, Zabrze), cztery własne kontenery kasowe (Gliwice, Katowice ul. Konopnickiej i pl. Oddziałów Młodzieży Powstańczej oraz Dąbrowa Górnicza) oraz dwa kontenery dzierżawione od innych przewoźników (stacje Myszków i Zawiercie). Biletomaty zainstalowane zostaną na stacjach Częstochowa, Częstochowa Raków, Myszków, Zawiercie, Łazy, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec Główny, Katowice, Chorzów Batory, Ruda Chebzie, Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice. Bilet będzie można kupić również w pociągu u konduktora.

Po kilkunastu tygodniach negocjacji z Przewozami Regionalnymi w tym tygodniu zakończono rozmowy na temat wzajemnego honorowania biletów. Ustalono, że odcinku Gliwice - Częstochowa Koleje Śląskie honorować będą następujące rodzaje biletów i kart z oferty PR: REGIOkarnet ważny we wszystkich pociągach, REGIOkarnet ważny w pociągach REGIO, Turystyczny ważny tylko w pociągach REGIO, Turystyczny ważny we wszystkich pociągach, bilet sieciowy, REGIOkarta roczna, REGIOkarta półroczna, REGIOkarta SENIOR. Przewozy Regionalne na odcinku Chorzów Batory-Częstochowa będą natomiast honorować w pociągach REGIO następujące rodzaje biletów sprzedanych zgodnie z taryfą przewozową Kolei Śląskich: bilety okresowe miesięczne, wydane wg taryfy normalnej oraz z ulgami ustawowymi (37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%) i ulgami handlowymi (20%, 30%), bilet „SilesiaWeekend", bilet „SENIOR 65+" (wyłącznie bilety okresowe miesięczne z ulgą 30%), KŚ 26 (wyłącznie bilety okresowe miesięczne z ulgą 20%).

Pociągi Kolei Śląskich pojawią się na torach w sobotę 1 października. Pierwszy ELF wyjedzie ze stacji Częstochowa o godz. 3:55.
Video
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 gru 2012, 2:58

Faktycznie coś takiego przewoziło pasażerów? 8-( :szok:

http://img23.imageshack.us/img23/1368/kksr.jpg
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ