[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Moderator: JacekM

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 sty 2012, 23:29

I jeszcze padł Koronny argument
[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze:Odległości między przystankami
Kolejnym argumentem jest rzekomo zbyt mała odległość między spornym przystankiem, a stacją Łódź Fabryczna (800 m między krańcami – nie między osiami). Z punktu widzenia możliwości technicznych nie jest to zbyt mała odległość. Na przykład między stacjami metra warszawskiego Centrum i Świętokrzyska odległość nie przekracza 400 m, Odległości na budowanej średnicy Lipska wynoszą (w osiach stacji) do 600 m.
Stacje buduje się tak często jak jest to potrzebne ze względów funkcjonalnych. Jeżeli projektanci tłumaczą, że zasięgi oddziaływania stacji będą się nakładały i z tego powodu należy pasażerom zafundować kilometrowy marsz do centrum, czy linii tramwajowej, przy miliardowej inwestycji, to pogratulować pojęcia o funkcjonalności i tupetu w trwonieniu publicznych pieniędzy.
http://www.zm.org.pl/?a=srednica_lodz-11c

Cały artykuł jest ciekawy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 16:00

Debilizm goni debilizm. Niech oni w tej Łodzi nic komunikacyjnego już nie budują ](*,) szkoda kasy... =;

Obrazek
Tunel pod Łodzią: nie będzie stacji pod Manufakturą!
pw
26.01.2012 , aktualizacja: 26.01.2012 13:09

Tunel, który ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska, nie będzie miał stacji pośrednich

Od kilku miesięcy trwał spór pomiędzy projektantami, którzy chcieli utworzyć stację kolejową w tunelu za Manufakturą a grupami społecznymi, żądającymi stacji przy skrzyżowania ulic Zachodnia-Zielona.

Na czwartkowym kolegium prezydenckim władze miasta podjęły decyzję, że nie powstanie ona w żadnym z wariantów. - To wspólne stanowisko wszystkich stron inwestycji (magistratu, spółki PKP S.A. i Urzędu Marszałkowskiego - przyp.red.) - powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Zdaniem specjalistów PKP i projektantów tunelu, utworzenie stacji przy Zachodniej niemożliwe. Przynajmniej przy takim przebiegu torów jak dotychczas planowano. Teoretycznie byłoby to możliwe, gdyby tory szły prosto, a nie łukiem. Takie rozwiązanie znacznie jednak zwiększyłoby koszty inwestycji - nawet dwukrotnie.

Na budowę takiej stacji za Manufakturą nie zgadzają się z kolei władze miasta. Zdaniem włodarzy mogłoby to doprowadzić do upadku Śródmieścia.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1103 ... tura_.html

Obrazek
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 sty 2012, 16:39

To po co właściwie ten tunel w takim razie będzie? Dla dalekobieżnych? 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 16:40

Swoją drogą - budowa przystanku przyczynia się do upadku miasta. Dlatego też nie tylko przy Manufakturze nie będzie stacji, ale przy Piotrkowskiej też nie przewidziano peronów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sty 2012, 16:41

W ogóle nie będzie tego tunelu.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 16:43

Jesteś pewien? Bo jakieś środki unijne się zwolniły...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sty 2012, 16:50

Pewien to jestem tylko śmierci i podatków.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 sty 2012, 17:39

Prawdę mówiąc to lepiej żeby tego teraz nie robili tylko żeby poczekali na kompetentną i odpowiedzialną ekipę, która nie miałaby rozdwojenia jaźni (Rada miasta postulowała tunel z przystankiem w centrum (a nie Łódź-parking na zadupiu), przetarg na studium wykonalności zawierał stację w centrum) i nie rozwaliłaby na kolejne kilkadziesiąt lat łódzkiego układu kolejowego (to już lepiej żeby Fabryczny został na parę lat ślepy niż żeby odwalić taki numer). A wydawało się, że gorzej niż z Kropiwnickim być nie może...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 27 sty 2012, 18:29

MeWa pisze:Debilizm goni debilizm. Niech oni w tej Łodzi nic komunikacyjnego już nie budują ](*,) szkoda kasy... =;

Obrazek
Tunel pod Łodzią: nie będzie stacji pod Manufakturą!
pw
26.01.2012 , aktualizacja: 26.01.2012 13:09

Tunel, który ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska, nie będzie miał stacji pośrednich

Od kilku miesięcy trwał spór pomiędzy projektantami, którzy chcieli utworzyć stację kolejową w tunelu za Manufakturą a grupami społecznymi, żądającymi stacji przy skrzyżowania ulic Zachodnia-Zielona.

Na czwartkowym kolegium prezydenckim władze miasta podjęły decyzję, że nie powstanie ona w żadnym z wariantów. - To wspólne stanowisko wszystkich stron inwestycji (magistratu, spółki PKP S.A. i Urzędu Marszałkowskiego - przyp.red.) - powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Zdaniem specjalistów PKP i projektantów tunelu, utworzenie stacji przy Zachodniej niemożliwe. Przynajmniej przy takim przebiegu torów jak dotychczas planowano. Teoretycznie byłoby to możliwe, gdyby tory szły prosto, a nie łukiem. Takie rozwiązanie znacznie jednak zwiększyłoby koszty inwestycji - nawet dwukrotnie.

Na budowę takiej stacji za Manufakturą nie zgadzają się z kolei władze miasta. Zdaniem włodarzy mogłoby to doprowadzić do upadku Śródmieścia.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1103 ... tura_.html

Obrazek
Rozkoszne...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8300
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 sty 2012, 19:46

px33 pisze:Prawdę mówiąc to lepiej żeby tego teraz nie robili tylko żeby poczekali na kompetentną i odpowiedzialną ekipę, która nie miałaby rozdwojenia jaźni (Rada miasta postulowała tunel z przystankiem w centrum (a nie Łódź-parking na zadupiu), przetarg na studium wykonalności zawierał stację w centrum) i nie rozwaliłaby na kolejne kilkadziesiąt lat łódzkiego układu kolejowego (to już lepiej żeby Fabryczny został na parę lat ślepy niż żeby odwalić taki numer). A wydawało się, że gorzej niż z Kropiwnickim być nie może...
Nic tylko przyklasnąć.
Również jestem zdania, że lepsza żadna stacja (ale najlepiej z tunelem w odpowiednim miejscu...), niż kretowisko na tyłach Manufaktury.
Kto myśli, że stacja pod b. fabryką Poznańskiego to - niemalże - los wygrany na loterii i łodzianie nie powinni wybrzydzać, niestety zdaje się w ogóle nie znać Łodzi.

Tunel średnicowy bez przystanku pod ŁTR (oczywiście podstawowo powinny zatrzymywać się na nim pociągi regionalne) ma średni sens.

Więcej o dotychczasowych (tak zwanych) konsultacjach można przeczytać choćby
tu oraz u gothmuchy .

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 21:51

Niech ktoś to zablokuje, bo szkoda wydanych pieniędzy (-o<
Łódź w ogóle chyba myśli, że złapała Pana Boga na nogi z podziemnym Fabrycznym i tunelem - że należy budować to za wszelką cenę, bez względu na funkcjonalność.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 sty 2012, 22:10

Fabryczny to akurat warto (bo to, że jakiś inteligent chce zablokować KDP wcale nie znaczy, że nie powróci się do tego później, może w bardziej rozsądnej formie tzn. z budową etapami i taborem dwusystemowym wyjeżdżającym poza trasę KDP), tunel też warto (jako element poprawy funkcjonalności Fabrycznego i ŁKA - włączenia kolei w system KM) ale nie w tej proponowanej formie - zbyt długiego i z przystankiem na zadupiu albo o zgrozo bez niego.

Za to pozytywne wieści płyną (o dziwo) z innego bastionu betonu - ZDiT w sprawie remontu trasy WZ, wszystkie logiczne warianty zakładają projekt DTC (to: http://iptlodz.org/blog/dworzec-tramwajowy-centrum/ ), jeszcze dwa punkty przesiadkowe, torowiska trawiaste i we fragmentach PAT. Po burzy (mimo wszystko mniejszej niż teraz) unieważniono poprzednie kuriozalne studium wykonalności i doczekaliśmy się takiego na poziomie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2012, 22:16

No, to dobre wieści. Jeszcze zobaczymy, jak tam będzie ze sterowaniem ruchem, ale ktoś u nich za to współodpowiedzialny bronił swego czasu na SSC braku priorytetów zażarcie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 22:19

Czytam w dokumentach, że tunel ma służyć kolei krajowej i międzynarodowej, a nie agolmeracyjnej - wydawało mi się zawsze, że ten tunel konwencjonalny służyć miał tez łódzkiej kolei regionalnej. Coś czuję jednak, że jak ten tunel powstanie, to Łódź już nigdy nie doczeka się średnicy dla kolei miejskiej z dogodnymi stacjami (pl. Hallera i Zielna / Zachodnia).
W dokumentacji jest, że tunel ma mieć przepustowość na ok. 150 par pociągów na dobę. Skąd oni tyle pociągów chcą wziąć i jakie relacje mają być obsługiwane przez Łódź?
px33 pisze:Fabryczny to akurat warto
Też jestem tego zdania, ale tunel w tej formie to porażka.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sty 2012, 22:50

px33 pisze:i taborem dwusystemowym wyjeżdżającym poza trasę KDP)
Przecież to miało być zawsze :-s
MeWa pisze: tunel ma mieć przepustowość na ok. 150 par pociągów na dobę. Skąd oni tyle pociągów chcą wziąć
Chyba maksymalną, a że niekoniecznie oczekiwany popyt?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ