[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2020, 9:28

person pisze:
30 wrz 2020, 9:17
fik pisze:
29 wrz 2020, 16:07
Tym tunelem nie mają kursować pociągi dalekobieżne (docelowo).
Ale będą kursowac do czasu uruchomienia drugiego tunelu, więc.... Jak szybko to się zapcha?a
ŁKA planuje kursować w tunelu z łączną częstotliwością 10' (co 30' linie: Sieradz - Skierniewice; Radomsko - Kutno i Łowicz - Opoczno), a oferta pociągów dalekobieżnych będzie nadal ograniczona przez brak rozsądnego wyjścia z Łodzi na zachód/północ, więc nie spodziewam się większych problemów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 wrz 2020, 10:07

fik pisze:
30 wrz 2020, 9:28
person pisze:
30 wrz 2020, 9:17

Ale będą kursowac do czasu uruchomienia drugiego tunelu, więc.... Jak szybko to się zapcha?a
ŁKA planuje kursować w tunelu z łączną częstotliwością 10' (co 30' linie: Sieradz - Skierniewice; Radomsko - Kutno i Łowicz - Opoczno), a oferta pociągów dalekobieżnych będzie nadal ograniczona przez brak rozsądnego wyjścia z Łodzi na zachód/północ, więc nie spodziewam się większych problemów.
Do czasu uruchomienia tunelu może się okazać że ŁKA znacząco zwiększy swoją ofertę, no i pytanie czy skoro będzie przejazd przez łódź to ilość dalekobieżnych się nie zwiększy, w końcu chyba po to jest ten tunel budowany?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 10:55

Ten tunel jest ewidentnie dla ŁKA, nie dla dalekobieżnych. Świadczą o tym choćby parametry przystanków w tunelu (swoją drogą - jeśli mam aktualne informacje, to w dłuższej perspektywie i dla ŁKA mogą one być za słabe).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2020, 11:26

kajo pisze:
30 wrz 2020, 10:07
Do czasu uruchomienia tunelu może się okazać że ŁKA znacząco zwiększy swoją ofertę
No to jest oferta, którą województwo oficjalnie podało jako oficjalną po otwarciu tunelu, jeśli czegoś nie doszacowali (a pewnie nie, częstotliwość 30' w kierunku Sieradza wydaje się być niespecjalnie atrakcyjną...), to sami na siebie sprowadzili problem.
, no i pytanie czy skoro będzie przejazd przez łódź to ilość dalekobieżnych się nie zwiększy, w końcu chyba po to jest ten tunel budowany?
Liczba połączeń dalekobieżnych z Łodzi nie ulegnie znaczącej poprawie bez budowy KDP Y. Do tego czasu pewnie zakładam w godzinie szczytu 4 poc z kierunku Warszawy (jeden na Wrocław, trzy pracownicze) i 2 poc tranzytujące (Katowice - Gdynia i Kraków - Szczecin), razem z ŁKA to 12 poc/hszczyt, następstwo 5' przy nowej linii budowanej w XXI w. powinno nie być nie do uzyskania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 wrz 2020, 12:01

fik pisze:
30 wrz 2020, 11:26
kajo pisze:
30 wrz 2020, 10:07
Do czasu uruchomienia tunelu może się okazać że ŁKA znacząco zwiększy swoją ofertę
No to jest oferta, którą województwo oficjalnie podało jako oficjalną po otwarciu tunelu, jeśli czegoś nie doszacowali (a pewnie nie, częstotliwość 30' w kierunku Sieradza wydaje się być niespecjalnie atrakcyjną...), to sami na siebie sprowadzili problem.
, no i pytanie czy skoro będzie przejazd przez łódź to ilość dalekobieżnych się nie zwiększy, w końcu chyba po to jest ten tunel budowany?
Liczba połączeń dalekobieżnych z Łodzi nie ulegnie znaczącej poprawie bez budowy KDP Y. Do tego czasu pewnie zakładam w godzinie szczytu 4 poc z kierunku Warszawy (jeden na Wrocław, trzy pracownicze) i 2 poc tranzytujące (Katowice - Gdynia i Kraków - Szczecin), razem z ŁKA to 12 poc/hszczyt, następstwo 5' przy nowej linii budowanej w XXI w. powinno nie być nie do uzyskania.
Niby tak, ale z drugiej stony pewnie skończy się to tym że aglomeracyjne będą jechały razem ze sobą, a pośpiechy ze sobą i będa dziury na linii po 20 minut.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 12:09

fik pisze:
30 wrz 2020, 11:26
Liczba połączeń dalekobieżnych z Łodzi nie ulegnie znaczącej poprawie bez budowy KDP Y. Do tego czasu pewnie zakładam w godzinie szczytu 4 poc z kierunku Warszawy (jeden na Wrocław, trzy pracownicze) i 2 poc tranzytujące (Katowice - Gdynia i Kraków - Szczecin), razem z ŁKA to 12 poc/hszczyt, następstwo 5' przy nowej linii budowanej w XXI w. powinno nie być nie do uzyskania.
Następstwo 5' z pewnością jest do uzyskania, a co do Twoich kalkulacji to z tych trzech pracowniczych pewnie dwa (jeśli nie wszystkie) skończą na Fabrycznym wcale nie wjeżdżając dalej w Óć. W tunelu ich i tak nie zatrzymasz, bo perony 150m, a jechać na Kaliską dla samej Kaliskiej...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2020, 12:16

I co ze sobą na tej Fabrycznej zrobią, skoro nocują w Łodzi, a Intercity ma tory na Kaliskiej?

Perony mają mieć 150 czy 155m? Pierwotnie słyszałem o tej drugiej wartości, a to akurat robi dużą różnicę przy długości taboru ŁKA (46m dwuczłon, 64m trójczłon, przy 155m dałoby się jechać w zestawieniu 2*2+1*3).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 12:36

Zjadą sobie na Kaliską dookoła lub przez tunel po dłuższym postoju na Fabrycznej - tam krawędzi raczej póki co nie zabraknie. Co do długości peronów... Założenie w koncepcji jest, że pociągi regio i aglo mają max. 150m (a nie 155), ale z rysunków, do których mam dostęp, dokładnie nie wynika ile ma sam peron...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 12:39

(zaznaczę też, że koncepcja jest datowana na 2018, więc jej aktualność może być umiarkowana)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 wrz 2020, 12:43

kveld pisze:
30 wrz 2020, 12:09
W tunelu ich i tak nie zatrzymasz, bo perony 150m, a jechać na Kaliską dla samej Kaliskiej...
Kończenie na Fabrycznym to tak jak kończenie na Centralnym - niby centrum wystarczy, ale po drugiej stronie miasta też mieszkają ludzie (i potencjalni pasażerowie).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2020, 15:40

kveld pisze:
30 wrz 2020, 12:36
Zjadą sobie na Kaliską dookoła lub przez tunel po dłuższym postoju na Fabrycznej
Oblot składu na Fabrycznej to rozwiązanie bardzo złe z ruchowego punktu widzenia, jazda przez tunel po postoju nie zmienia z kolei zapotrzebowania na liczbę tras. Prędzej spodziewam się nacisku na utrzymanie połączeń przez Chojny i Dąbrowę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 16:19

fik pisze:
30 wrz 2020, 15:40
kveld pisze:
30 wrz 2020, 12:36
Zjadą sobie na Kaliską dookoła lub przez tunel po dłuższym postoju na Fabrycznej
Oblot składu na Fabrycznej to rozwiązanie bardzo złe z ruchowego punktu widzenia, jazda przez tunel po postoju nie zmienia z kolei zapotrzebowania na liczbę tras. Prędzej spodziewam się nacisku na utrzymanie połączeń przez Chojny i Dąbrowę.
Jaki masz problem z oblotem Darta na Fabrycznej? ;) Dobra, na poważniej - jaki masz problem z oblotem składu wagonowego na Fabrycznej?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2020, 16:40

Taki sam, jak chociażby z oblotem składu wagonowego na Centralnej - skład wyjeżdżający z części parzystej stacji na tor nieparzysty wycina jedną trasę w kierunku parzystym i odwrotnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 16:52

Nie zapominaj o istnieniu linii kolejowej 458. Jeśli założysz przyjęcie pociągu na tor 7 lub 9 na Fabrycznej (czyli na "peron KDP"), to masz dwa miejsca, gdzie możesz zjechać z 17 na 458 (Widzew i wschodnia głowica Fabrycznej), a jeśli nie spieprzą zachodniej głowicy Fabrycznej z punktu widzenia srk (tor między rozjazdami 202 i 109 powinien być na tyle długi, żeby dało się wstawić w środek odcinek kontrolowany i dwie Tm na końcach:
f.png
), to nawet oblot lokomotywą nieszczególnie blokuje ruch przy peronach 1 - 3. Zakładam, że ruch do tunelu (zwłaszcza regio/aglo ze względu na p.o. Łódź Niciarniana) będzie jednak szedł lk 17 i raczej wykorzystywał perony 1 - 3 Fabrycznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 16:57

(a istnieje też opcja, wynikająca z koncepcji torowej, że tor 7 będzie się kończył kawałkiem żeberka, które wygląda na na tyle długie, żeby pozwalało wjechać tam lokomotywą - oczywiście wszystko to dotyczy stanu do wybudowania mitycznego KaDePe)

ODPOWIEDZ