[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 22:55

KwZ pisze:
MeWa pisze: tunel ma mieć przepustowość na ok. 150 par pociągów na dobę. Skąd oni tyle pociągów chcą wziąć
Chyba maksymalną, a że niekoniecznie oczekiwany popyt?
No tak, ale nie można zaplanować dodatkowych stacji z myślą o ruchu aglomeracyjnym, bo obniżą przepustowość. Tak więc dla kogo ma służyć ma ten tunel z jego maksymalną przepustowością?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sty 2012, 23:06

No o ile obniżą przepustowość? Pytam serio, bo nie wiem. Wydawało mi się, że nie przepustowość, tylko v_handl.

A że to wszystko to tragikomedia to sobie zdaję sprawę...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 23:16

KwZ pisze:No o ile obniżą przepustowość? Pytam serio, bo nie wiem. Wydawało mi się, że nie przepustowość, tylko v_handl.
W materiałach z konsultacji jest o przepustowości (zresztą jak obniższych "tylko" v handlową, to to przecież odbija się na przepustowości).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sty 2012, 12:47

MeWa pisze:Coś czuję jednak, że jak ten tunel powstanie, to Łódź już nigdy nie doczeka się średnicy dla kolei miejskiej z dogodnymi stacjami (pl. Hallera i Zielna / Zachodnia).
Zdaje się, że podstawowym środkiem komunikacji na osi W-Z ma być tramwaj... 8-(
MeWa pisze:W dokumentacji jest, że tunel ma mieć przepustowość na ok. 150 par pociągów na dobę.
To by pasowało przy ruchu aglo. Hm, może osobówki, które by kończyły na Fabrycznym, to pojadą na Kaliski?
MeWa pisze:Skąd oni tyle pociągów chcą wziąć i jakie relacje mają być obsługiwane przez Łódź?
Warszawa - Wrocław... To jedyne logiczne, co mi do głowy przychodzi. Może jeszcze coś typu Rzeszów - Poznań (obecnie zdaje się, że w ogóle cuda takiego nie ma)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 sty 2012, 13:13

Wolfchen pisze:Warszawa - Wrocław... To jedyne logiczne, co mi do głowy przychodzi.
Przecież mają robić odcinek Częstochowa-Opole dla tej relacji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sty 2012, 13:18

Tak, wiem, ale wtedy pociągi omijają Łódź. Częstochowa ma już połączenia Warszawa - Katowice, zaś Łódź wiadomo, jakie ma połączenia kolejowe.

PS. Trasa przez Łódź i Kalisz nie jest prypadkiem najkrótsza? No i trzeba by było policzyć zaludnienie wzdłuż obu tych wariantów... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 28 sty 2012, 14:06

Wolfchen pisze:
Zdaje się, że podstawowym środkiem komunikacji na osi W-Z ma być tramwaj... 8-(
Ale to dwie różne osie (już teraz obie są obsługiwane tramwajami, przy czym 12 czyli pożadana oś kolei jest o przynajmniej 4-5 minut wolniejsza niż 10+11 czyli główna tramwajowa oś WZ), zresztą chyba lepiej wysadzić pasażerów kolei miejskiej/aglomeracyjnej w centrum na wygodnym malutkim przystanku, z którego mają dostępne tramwaje w 2 kierunkach na wyciągnięcie ręki (w optymalnej sytuacji - schody prosto na przystanki) niż na ogromnym dworcu kolejowym.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 sty 2012, 15:22

Wolfchen pisze:Zdaje się, że podstawowym środkiem komunikacji na osi W-Z ma być tramwaj...
No ale co to ma do rzeczy wobec możliwości zintegrowania kolei z miastem? I tego, że miasto jest rozległe, więc jedna oś tramwajowa nie rozwiąże wszystkich problemów.
Wartość dodana tego tunelu dla kolei aglomeracyjnej będzie niewielka.
Wolfchen pisze:To by pasowało przy ruchu aglo. Hm, może osobówki, które by kończyły na Fabrycznym, to pojadą na Kaliski?
Skoro większosć ruchu ma stanowić kolej aglo, to powinno się pomyśleć o dostosowaniu tunelu do jej potrzeb.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sty 2012, 15:46

MeWa pisze:No ale co to ma do rzeczy wobec możliwości zintegrowania kolei z miastem?
Tylko tyle, że miasto ma jak widać inny punkt widzenia... :P
MeWa pisze:Wartość dodana tego tunelu dla kolei aglomeracyjnej będzie niewielka.
Zerowa wręcz...
MeWa pisze:Skoro większosć ruchu ma stanowić kolej aglo, to powinno się pomyśleć o dostosowaniu tunelu do jej potrzeb.
Nie wiem, czy ma, po prostu skoro ma być 150 par na dobę, to logiczne, że nie mogą to być same dalekobieżne ;)

:arrow: Ogólnie co do integracji kolei z miastem, to mam mieszane uczucia. W Łodzi jest trend "only MPK" raczej... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2012, 18:32

Jak wybudują ten tunel bez stacji, to zaraz będzie wołanie typu "kolej nie obsługuje ruchu aglo więc trzeba budować metro/szybki tramwaj w tunelu do obsługi aglomeracji" i w pewnym sensie będzie to słuszne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 sty 2012, 18:43

Glonojad pisze:Jak wybudują ten tunel bez stacji, to zaraz będzie wołanie typu "kolej nie obsługuje ruchu aglo więc trzeba budować metro/szybki tramwaj w tunelu do obsługi aglomeracji" i w pewnym sensie będzie to słuszne.
W normalnych warunkach przy rozsądnych władzach pewnie by tak było - nie wiem tylko, czy w Łodzi w przypadku komunikacji trzeba na to liczyć. A także, czy Łodzi są potrzebne trzy tunele średnicowe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2012, 19:18

Widzę, że powstało pewne nieporozumienie... nie, nie uważam, że metro jest Łodzi niezbędne (choć z pewnością w tak dużym mieście da się udowodnić jego zasadność, ale to nie to samo), potrzebne za to z pewnością są rozwiązania pozwalające wykorzystać tunel średnicowy do obsługi aglomeracji.

I jeśli Łódź tą szansę przegapi - na własne życzenie - a potem w nagrodę dostanie metro, to będzie to wyjątkowe draństwo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 lut 2012, 0:50

Jak ma wyglądać układ transportowy dla dworca i "nowego centrum"? Widział ktoś jakiś plan?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 04 lut 2012, 14:08

Tu jest odpowiedni wątek na SSC, jeśli gdzieś mają być/pojawić się odpowiednie informacje to właśnie tu http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1484768

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 lut 2012, 23:10

Przejazd pociągiem po Łodzi na "Migawce"?

Przejazd TLK lub REGIO po Łodzi tylko na podstawie elektronicznej "Migawki" MPK? Jeśli spółki się dogadają może to nastąpić w tym roku.
Przejazd pociągiem z Łodzi Żabieńca do Pabianic lub z Łodzi Kaliskiej na Łódź Widzew na "Migawce", czyli bilecie elektronicznym MPK Łódź?


Specjalna oferta taryfowa, w ramach której posiadacze wybranych biletów MPK mogliby podróżować pociągami REGIO lub TLK na terenie Łodzi jest możliwa.

Podobne rozwiązanie od dłuższego czasu funkcjonuje w stolicy, gdzie na bilecie miejskim można jechać pociągami osobowymi Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Korzysta z niego kilka tysięcy pasażerów dziennie.

- Jesteśmy otwarci, aby porozumieć się z Przewozami Regionalnymi i Intercity. Myślę, że jeszcze w tym miesiącu możemy ponownie usiąść do dalszych rozmów na temat wspólnej taryfy - mówi w rozmowie z MM-ką Wojciech Papieski, kierownik projektu "Migawki" w MPK Łódź.

Podobną chęć rozmów na temat projektu wspólnej taryfy wykazują przedstawiciele kolejowych spółek. - Inicjatywa wspólnej taryfy wyszła z naszej strony już trzy lata temu, ale wówczas nie udało się tego sfinalizować. Oczywiście nadal jesteśmy otwarci na współpracę - deklaruje Iwona Jendrychowska z Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych, który obsługuje pociągi REGIO.

Wprowadzeniem takiego rozwiązania zainteresowany jest także duży kolejowy gracz, obsługujący na co dzień składy TLK, które kursują między innymi do stolicy. - Pomysł wprowadzenia jednolitej taryfy miejskiej obejmującej również pociągi Twoich Linii Kolejowych jest nam znany i z pewnością wart przeanalizowania. Nie wykluczamy zatem nawiązania takiej współpracy - tłumaczy Beata Czemerajda z biura prasowego Intercity.

Jak takie rozwiązanie mogłoby wyglądać w praktyce? Pasażer mógłby podróżować na terenie Łodzi lub aglomeracji łódzkiej składami TLK lub REGIO. Wsiadając na przykład na dworcu Łódź Kaliska można by było dojechać do Andrzejowa, a wsiadając na dworcu Łódź Żabieniec nawet do Pabianic.

Podstawą byłby bilet miejski: dobowy, 3-dniowy, tygodniowy czy miesięczny zakodowany na elektronicznej "Migawce". Konduktorzy w pociągach zamiast biletu kolejowego sprawdzaliby miejski bilet papierowy lub nowy plastikowy miesięczny.

W zasięgu aglomeracji łódzkiej takie miasta jak Pabianice, Zgierz, Ozorków mają dostęp do linii kolejowej. Podczas obecnej przebudowy dworca Łódź Fabryczna oraz przyszłorocznej przebudowy trasy tramwajowej W-Z, takie rozwiązanie mogłoby w jakimś stopniu usprawnić podróż przez miasto. W tej chwili przejazd linią kolejową łączącą dworzec Łódź Kaliska i Łódź Widzew trwa od 20 do 30 minut.

Jeśli wszystkie trzy spółki dogadają się, wprowadzenie specjalnej kolejowo-komunikacyjnej taryfy mogłoby nastąpić w tym roku.

Źródło: http://www.mmlodz.pl/401712/2012/2/3/pr ... na-migawce
:arrow: Zapowiada się ciekawie, ale częstotliwość nie powala... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ