[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Moderator: JacekM

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 04 lut 2012, 23:18

Czas przejazdu też (tramwajem z Kaliskiego na Widzew jedzie się 25 minut, autobusem do 23), ale po rozkopaniu tej trasy (i może nawet dobudowaniu drugiego toru na kolei obwodowej) kolej może być ciekawą alternatywą.
Za to jeśli uda się dogadać z gminami to to może być świetna oferta dla mieszkańców "aglomeracji" - ze Zgierza i Pabianic koleją jedzie się dość szybko i ląduje w niezłym punkcie miasta)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 cze 2012, 21:45

MeWa pisze:Jak ma wyglądać układ transportowy dla dworca i "nowego centrum"?
Trochę już minęło, ale już konkrety za to są ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 cze 2012, 16:42

Autostrady, autostrady, autostrady :(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 cze 2012, 19:40

I przystanki co 200 metrów...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 paź 2012, 14:30

Przetarg na dostawę 20 ezt dla ŁKA wygrał... Stadtler. PESA przegrała, bo zaoferowała za wysoki koszt utrzymania pociągów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35999/Lodz ... adlera.htm

PLKa stawia wiaty na modernizowanych przystankach ŁKA. Sami zobaczcie:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1693
(Swędów)

BTW: prawda li to, że jeden z warszawskich Elfów już służy jako dawca, bo PESA życzy sobie za dużo za nowe części? :>

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 paź 2012, 20:09

O matko - widzę, że w PLK nadal tandeta rulez.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 paź 2012, 11:11

A kto jest tam inwestorem? Bo chyba nie do końca PLK... tak więc dziwią mnie również te wiaty, perony i konflikt o ich wysokość...

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 17 paź 2012, 14:03

No i jeszcze ten słup z odciągiem na wprost wiaty - normalnie majstersztyk, takie rzeczy tylko w peelce ](*,)
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 cze 2013, 9:42

ŁKA podała harmonogram uruchamiania poszczególnych linii oraz zakładaną częstotliwość do Łowicza i Sieradza. Wychodzi na to, że kolejny Marszałek przeliczył się z kosztami...

"Pociągi do Łowicza mają jeździć co dwie godziny, a w szczytach komunikacyjnych - co godzinę. To o połowę rzadziej niż jeszcze niedawno zapowiadał Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, które jest właścicielem nowego przewoźnika."

"Od 1 września 2014 roku na tej trasie będą kursowały trzy pary pociągów [trzy pociągi z Łodzi do Sieradza i trzy z Sieradza do Łodzi - przyp. red.]".


Łódzka Kolej Aglomeracyjna: nowoczesna kolej czy utopia?

Trzy pary pociągów do Sieradza są nad wyraz rozczulające...

Tymczasem o taryfie wciąż cisza.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lip 2013, 23:35

Łódzki tunel średnicowy został wpisany do priorytetów w Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku.Pełna lista (PDF)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 lip 2013, 23:43

Który? Ten dla kolei międzyregionalnej bez stacji pośrednich? :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 sie 2013, 14:09

W aglomeracji łódzkiej PRy wprowadzą wspólny bilet ze ZDiT:
Jeden bilet, a tyle możliwości!
Przewozy Regionalne wprowadzają sprzedaż nowego Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego, który umożliwia nieograniczone przejazdy nie tylko pociągami, ale także autobusami i tramwajami na terenie województwa łódzkiego. Imienny Wspólny Bilet Aglomeracyjny pozwoli pasażerom korzystającym z różnych środków transportu zaoszczędzić nawet 70 zł w skali miesiąca! W kolejnych latach władze województwa planują rozszerzenie zakresu obowiązywania oferty i włączenie do niej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Szczęśliwy posiadacz Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego będzie mógł jeździć pociągami Przewozów Regionalnych oraz środkami komunikacji zbiorowej na terenie województwa łódzkiego w wybranych przez siebie strefach. Bilet będzie obowiązywał przez 30 dni od daty wskazanej przez posiadacza. Do miesięcznych Wspólnych Biletów Aglomeracyjnych będą przysługiwały odpowiednie dla uczniów i studentów ulgi w wysokości 49% i 51%. Sprzedaż biletów rozpocznie się z 7-dniowym terminem przedsprzedaży, oferta obowiązywać będzie od 1 września.
Ceny i zakres obowiązywania w komunikacie na stronie:
http://przewozyregionalne.pl/jeden-bile ... mozliwosci

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sie 2013, 17:59

Przy czym, dopóki nie będzie średnicy, to tak średnio przydatny ten bilet będzie - no i przypomina mi on trochę ś.p. dopłaty do WKMki na kolej ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 sie 2013, 9:11

A mnie przypomina wspólny bilet z Poznania ;-)
Będzie on przydatny dla dojeżdżających, bo zaoszczędzą (choć lokalsi narzekają, że strefy są za małe). Mieszkańcom miasta i tak kolej na razie do niczego nie jest potrzebna z powodu częstotliwości kursowania...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sie 2013, 9:18

Nic nie rozumiem z tego biletu - jest podane, które stacje/przystanki kolejowe są objęte którym biletem, ale które przystanki autobusowe/tramwajowe to już nie...

ODPOWIEDZ