[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2020, 17:01

Ale co linia 458? Przecież za Widzewem jest dwutor z wypięciem przy Widzewskiej, żeby wjechać z Widzewa na peron KDP i tak muszę przeciąć przeciwny kierunek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 wrz 2020, 17:07

No ok. Musisz.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2020, 19:18

Ja to jeszcze jestem ciekaw, jak KDP przejdzie z północnej na południową stronę LK17, tak w ogóle.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 paź 2020, 9:12

fik pisze:
30 wrz 2020, 19:18
Ja to jeszcze jestem ciekaw, jak KDP przejdzie z północnej na południową stronę LK17, tak w ogóle.
Dawno i nieprawda, więc masz (ale to pewnie jeszcze mniej aktualne):

"Oś kończy się prostą o długości 2 218m na północ od stacji Łódź Widzew, za którą seria łuków o promieniu 4 000 m i 5 000 m łączy się z modernizowaną linią Warszawa-Łódź. W km 115+357 niweleta zaczyna obniżać się. W km 115+529 niweleta LDP zrównuje się z poziomem terenu, a linia podchodzi do tunelu w ścianach szczelinowych, szerokość torowiska wynosi tu 10,475m. W km 116+219 przechodzimy do przekroju normalnego w tunelu, co umożliwia osi LDP przejście pod istniejącymi torami. Oznacza to również ograniczenie liczby kolizji z zabudowaniami, które zaczynają się pojawiać na jej trasie od km 116+300. Od km 117+699 do końca osi linia ponownie znajduje się między ścianami szczelinowymi"
2.jpg

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 paź 2020, 9:34

No tak, tylko to jest rozwiązanie pomijające stację Łódź Widzew, a zatem i przesiadki z kolei obwodowej, więc średnio atrakcyjne ofertowo. W SSL CPK pojawiły się też rozwiązania z wyjściem na wschód od Widzewa, które wydają mi się atrakcyjniejsze ideowo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 paź 2020, 10:07

Popatrz, a ja żyję w przekonaniu, że KDP powinno mieć tylko jeden postój w Łodzi, ale ja to srk, a nie organizacja przewozów...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 paź 2020, 12:04

To zależy; pociągi do Poznania czy Wrocławia może nie muszą się zatrzymywać więcej niż raz, ale na pewno będzie potrzeba jakiegoś shuttla Łódź - CPK - Warszawa, i to już powinno zbierać ludzi z większej liczby punktów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 paź 2020, 13:10

Zapewne zbierze z Kaliskiej i Fabrycznej (a może i z przystanków w tunelu) - nie po to ma być teraz rozbudowa zachodniej głowicy Fabrycznej o możliwość zjazdu z "peronu KDP" do tunelu aglo, żeby potem z tego nie korzystać. Przejście przez Widzew wydaje mi się mało realne - przede wszystkim już wcześniej należałoby myśleć o wejściu linii 458 bezpośrednio w perony. Z drugiej strony maszt GSM-R na Widzewie postawiono tak, jakby przewidywano budowę czegoś po południowej stronie obecnych torów na wschód od stacji.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 paź 2020, 22:39

Gdybym miał rysować to od zera, to zdecydowanie bym optował za przejściem przez Widzew, jako węzeł kolei obwodowej. Oczywiście obecny kształt odcinka Fabryczna-Widzew nie sprzyja takiemu przebiegowi, wszelakie dokumenty strategiczne samorządów pewnie też były rysowane pod stary przebieg, więc finalnie raczej wyjdzie po staremu, choć nie mam przekonania, że to dobry pomysł.

Hipotetyczny shuttle Łódź - CPK - Wawa będzie na pewno dłuższy od tych 155m, więc nie spodziewałbym się zbierania ludzi z tunelu konwencjonalnego. W ogóle w przypadku realizacji komponentu kolejowego CPK w zakładanym kształcie, odcinek Warszawa - CPK będzie tak obciążony, że na tak krótkie (=przewożące mało ludzi=mało efektywnie wykorzystujące przepustowość) nie będzie tam miejsca.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 paź 2020, 4:16

Może za to nauczymy się w końcu łączyć i dzielić składy na stacjach pośrednich w sensowny sposób lub zarządzać postojami przy zbyt krótkich peronach poprzez m. in. odpowiedni przydział miejscówki...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 paź 2020, 14:23

Jeśli chcę odrzucić od pociągu do Wrocławia hipotetyczne wzmocnienie łódzkie, to i tak muszę to zrobić przed Fabrycznym, bo na tymże zdaje się nie będzie po zachodniej stronie połączenia między grupą (szumne słowo dla tej mijanki z przystankiem osobowym) KDP a konwencjonalną.

Also, skoro obecnie jeżdżą na trasie Warszawa - Łódź pociągi po 300m, to po poprawie czasu przejazdu raczej bym ich nie skracał. :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 paź 2020, 19:41

A z istniejącego tunelu czterotorowego KDP przejmie parę dalekobieżną, czy to będzie dodatkowy dwutorowy tunel pod całą Łodzią?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 paź 2020, 20:38

W sensie z odcinka na wschód od Fabrycznej? Był budowany z myślą o południowej parze jako KDP, stąd ten układ z wypięciem między Widzewem a Niciarnianą, zaprojektowany tymczasowo do czasu wybudowania przejścia, które kveld wrzucił parę postów wyżej. Oczywiście CPK może wszystko wywrócić do góry nogami :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 paź 2020, 21:44

A, właśnie, rysunek był do góry nogami, teraz ogarniam :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 paź 2020, 9:11

fik pisze:
02 paź 2020, 14:23
Jeśli chcę odrzucić od pociągu do Wrocławia hipotetyczne wzmocnienie łódzkie, to i tak muszę to zrobić przed Fabrycznym, bo na tymże zdaje się nie będzie po zachodniej stronie połączenia między grupą (szumne słowo dla tej mijanki z przystankiem osobowym) KDP a konwencjonalną.
Czemu ma nie być? Skoro teraz je pracowicie wybudują (w ramach tunelu "aglo") to budując drugi tunel (KDP) pod Łodzią mają je zlikwidować? (schemat z założeniami zachodniej głowicy Fabrycznej wrzucałem paręnaście postów temu - wiem, jedne rysunki mam z orientacją "prawidłową", a drugie z "odwróconą", ale przecież nie będę tego poprawiał...).
Glonojad pisze:
02 paź 2020, 19:41
A z istniejącego tunelu czterotorowego KDP przejmie parę dalekobieżną, czy to będzie dodatkowy dwutorowy tunel pod całą Łodzią?
Tak, jak napisał fik - z istniejącego odcinka Widzew - Fabryczna KDP przejmie jedną parę torów, a pod Łodzią ma być wybudowany drugi całkowicie niezależny (od tego, który teraz jest w realizacji) dwutorowy tunel.

Jeśli chodzi o powiązania w węzłach to mnie bardziej ciekawi kwestia systemów zasilania, jeśli Warszawa - CPK - Óć zostanie wybudowane na 25kV AC.

ODPOWIEDZ