[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 sie 2013, 9:58

Strefa A to strefa miejska LTZ (ZDiT), a strefa B - strefa aglomeracyjna LTZ (ZDiT).
Proste jak świński ogon, szczególnie ta podwójność nazw ;-)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sie 2013, 10:55

Gdzie to jest napisane?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 sie 2013, 11:07

Nigdzie. Domyślą się jedynie stali pasażerowie. Na tym polega ta prostota... :/

px33
Posty: 1580
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 sie 2013, 12:55

person pisze:Strefa A to strefa miejska LTZ (ZDiT), a strefa B - strefa aglomeracyjna LTZ (ZDiT).
No właśnie żeby było zabawniej wcale nie - podobno nawet wersja "A" ma być ważna w całej sieci ŁTZ (czyli np. można pojechać tramwajem do Zgierza, ale wrócić pociągiem na wspólnym bilecie już nie).
Przynajmniej dzięki temu nie ma dwóch typów "biletów aglomeracyjnych", z których każdy byłby ważny gdzie indziej.

Smutne jest to, że chyba do tej pory żadne miasto proponujące tego typu "ofertę" (czyli Poznań, Kraków, GOP) nie przeszło do właściwej integracji taryfowej i tu najprawdopodobniej będzie to samo. I piękne Flirty będą w mieście woziły powietrze.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 sie 2013, 12:59

Czyli jest tak jak mówię - domyślą się tylko stali pasażerowie/lokalsi, a ja do nich nie należę :P

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sie 2013, 14:32

Aha, czyli dobrze widzę, że tej informacji brak.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2013, 12:30

Ekhm...
Budowa Fabrycznego zagrożona! Dworzec nie powstanie do końca 2015 r.
Dworzec Łódź Fabryczna nie powstanie do końca 2015 roku - taką odpowiedź wysłało Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelację posła PiS Marka Matuszewskiego. Autorem odpowiedzi jest wiceminister Andrzej Massel, który podczas wizyty na budowie Fabrycznego w ubiegłym tygodniu zapewniał, że budowa zakończy się na początku 2015 roku.

Ministerstwo twierdzi, że Fabryczny jest inwestycją dużego ryzyka, a dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę dworca, jest zagrożone. UE miała przekazać na nowy Fabryczny 1 mld 200 mln zł, czyli większość z 1 mld 760 mln zł, które ma pochłonąć budowa podziemnego dworca. Posłowie PiS Marek Matuszewski i Marcin Mastalerek uważają, że pieniądze będzie trzeba więc zabezpieczyć w budżecie państwa.

Budowa dworca, jak pisze wiceminister Massel, może się znacznie opóźnić. Z powodu problemów geologicznych trzeba było zmienić projekt, co miało wpływ na postęp prac. Choć budowa ma zostać ukończona w lutym 2015 roku, to wiceminister uważa, że oddanie do użytku nowego dworca jest nierealne do końca 2015 roku.

Odpowiedź wiceministra Massela na interpelację posła Matuszewskiego jest datowana na 6 września. Sześć dni później wiceminister był w Łodzi, gdzie osobiście sprawdzał jak przebiegają prace. Zapewniał wtedy, że wszystko odbywa się zgodnie z planem, a pierwszy pociąg wjedzie na nowy Fabryczny w lutym 2015 roku.
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/99 ... ,id,t.html
Kolejna inwestycja infrastrukturalna, która w Łodzi nie wychodzi...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 wrz 2013, 13:52

Ale z punktu widzenia rozliczeń z UE, to liczy się chyba data ukończenia budowy, a nie otwarcia dla pasażerów? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 gru 2016, 12:30

Gdyby ktoś nie wiedział, to w niedzielę 11 grudnia 2016 r. uruchomiono nowy dworzec Łódź Fabryczna. Kto nie widział, ten może zobaczyć np. na poniższym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=niikykHjQDs
Ogłoszono już przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie tunelu średnicowego z dwiema pośrednimi stacjami (pod Kościuszki/Zachodnią i w okolicy Manufaktury). Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to umowa zostanie podpisana w przyszłym roku.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 gru 2016, 16:19

Cieszy to, że jednak "dasię" od razu zbudować przystanki pośrednie.

Ciekawostką zaś jest to, że tunel ma być budowany jedną tarczą o średnicy 12m (czyli wychodzi na to, że będą trzy poziomy: dwa techniczne i jeden ruchowy).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 08 lut 2017, 22:31

Czy w chwili obecnej Łódź Fabryczna jest nadal dworcem czołowym?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 lut 2017, 22:33

Tak.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lut 2017, 9:53

Przetarg na zaprojektowanie i budowę tunelu ze stacjami został ogłoszony pod koniec listopada 2016:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 79189.html

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 29 lip 2020, 16:04

dobry pomysł, szkoda że nie zrobiły tego KM, choć wolałbym hybrydy sześcioczłonowe:
ŁKA kupuje hzt
Kolejowy Portal Informacyjny pisze:ŁKA kupuje pociągi hybrydowe
3 lipca 2020 Źródło: ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje zakup 3 sztuk fabrycznie nowych, trzyczłonowych, pociągów hybrydowych. Dzięki temu skład będzie mógł kursować jako pociąg elektryczny, zasilany z sieci trakcyjnej oraz jako spalinowy, po liniach niezelektryfikowanych. Tabor stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy, pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych.

Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi. Harmonogram realizacji projektu zakłada:

rozpoczęcie dialogu technicznego – w pierwszym tygodniu lipca br.,
podpisanie umowy z wykonawcą – w IV kwartale br.,
przekazanie do eksploatacji pierwszych pociągów hybrydowych – 2023 r.

(…)

Zakup pociągów hybrydowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym ŁKA inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. Inwestycja będzie dofinansowana z środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

(…)
źródło: Kpinfo.pl
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 lip 2020, 12:19

kulikowski pisze:
29 lip 2020, 16:04
dobry pomysł, szkoda że nie zrobiły tego KM, choć wolałbym hybrydy sześcioczłonowe:
Na której linii "bez druta" potrzebne byłyby KolMazom sześcioczłonowe pociągi???

ODPOWIEDZ