Koleje krajów byłego ZSRR

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 maja 2012, 21:03

A w Polsce jest ile? Bo mnie się kojarzy, że ponad 300.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 maja 2012, 21:10

KwZ pisze:A w Polsce jest ile? Bo mnie się kojarzy, że ponad 300.
Samo KM ma pewnie z 350 par pociągów dziennie:)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 maja 2012, 21:32

KwZ pisze:156 par pociągów na całą Ukrainę?
Wydaje mi się, że ta liczba nie uwzględnia ruchu podmiejskiego. W samym okręgu lwowskim (5 dyrekcji) jest na oko coś około 200 par lokalnych pociągów.

Możliwe więc, że lokalnymi pociagami zajmują się okręgi, a pozostałymi - centrala.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 maja 2012, 23:36

Pisząc o 300 parach miałem na myśli pospieszne (+IR), czyli ruch międzywojewódzki (dalekobieżny).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 23:06

Przecieki z nowego rozkładu międzynarodowego WNP, nie wiem na ile wiarygodne - poster, który je opublikował, rzadko się myli, ale w tym przypadku usunął większość danych ze swojego posta kilkanaście minut po publikacji:

Likwidacja 12 par pociągów:
364/363 Mińsk-Ałmaty
392/391 Grodno-Unecza
64/63 Mińsk-Irkuck
27/28 Moskwa-Biszkek
181/182 Moskwa-Ejsk
325/326 Noworosyjsk-Ałmaty
409/410 Moskwa-Praga (to nie Wełtawa, tylko bisówka, która pojechała parę razy i od tego czasu jest w (F))
336/337 Saratow-Chodżent
331/332 Saratow-Taszkent
217/218 Zmamianka/Smiła-Moskwa
501/502 Donieck-Moskwa

4 nowe pary pociągów:
Mińsk-Symferopol, latem codziennie
Nowosybirsk-Baku, raz na 4 dni
Moskwa-Baku, dwa razy w tygodniu
Biełgorod-Symferopol, codziennie
Dodatkowo rozpatruje się uruchomienie pociągu GorkiNiżny Nowogród-Lwów oraz Duszanbe-Biszkek (to byłby chyba rekord świata - pociąg kursujący między sąsiadującymi państwami zaliczający po drodze trzy inne kraje)

Zmiana terminów kursowania 12 par pociągów:
369/370 Baku-Charków z raz w tygodniu na raz na 4 dni
65/66 Mińsk/Homel-Murmańsk z co drugi dzień na latem co drugi dzień, zimą dwa razy w tygodniu
67/68 Brześć-Saratow z latem trzy razy w tygodniu, zimą dwa razy w tygodniu na całorocznie dwa razy w tygodniu
376/375 Homel-Adler z całorocznie co dwa dni, na latem co dwa dni, zimą raz na 4 dni
151/152 (Talgo) Ałmaty-Pietropawl z co dwa dni na codziennie
229/230 Moskwa-Symferopol z latem codziennie na cały rok codziennie
251/252 Petersburg-Kercz z latem co dwa dni na latem raz na 4 dni
261/262 Niżny Nowogród/Kirow-Symferopol z latem co dwa dni na latem codziennie
457/458 Petersburg-Cherson z latem dwa razy w tygodniu na latem raz na 4 dni
469/470 Tambow/Woroneż-Symferopol z latem raz na 4 dni na latem co dwa dni
319/320 Duszanbe-Moskwa z całorocznie trzy razy w tygodniu na od 1 I do 15 II raz w tygodniu, 16 II-1 III dwa razy w tygodniu, 2 III-31 XII trzy razy w tygodniu
333/334 Taszkent-Saratow z raz w tygodniu na dwa razy w tygodniu

Zmiana relacji:
63/64 Mińsk-Irkuck na Mińsk-Noworosyjsk (tak, ten, co go chwilę wcześniej odwołali)
67/68 Brześć-Wołgograd na Brześć-Saratow
355/356 Mińsk-Kisłowodsk na Mińsk-Mineralne Wody

Likwidacja międzynarodowych pociągów osobowych:
897/898, 895/896 Lida-Wilno (nie to, żeby kiedykolwiek pojechały)
6342/6343 i 6341/6348 Brześć-Zabłocie
6340/6349 Chocisław-Zabłocie
6304/5551, 6307/6312 Biełgorod-Kozacza Łopań
6363/6364 Kurgan-Presnogorkowskaja
6752/6551 Orenburg-Ileck
6014/6019, 6024/6027 Charków-Naumowka

Było jeszcze coś o nowym pociągu Kowel-Chocisław w miejsce ww. likwidowanych dizli, ale szczegółów nie pamiętam i nie zapisałem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 13 gru 2012, 10:51

del

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2012, 15:00

Też się niesmacznie zdziwiłem.

Za to Ukraińcy przywracają pociąg-legendę, 363 Jasynuwata-Humań.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 14 lut 2013, 13:12

Wizzair wrzucił na lato tanie połączenia Warszawa Kutaisi . Jak jest w Gruzji z transportem kolejowym? Czym warto jeździc a czego lepiej unikać?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lut 2013, 13:25

Są pociągi, ale nie za dużo. Generalnie to droższa forma transportu, standard jest ok (bez żadnych rewelacji...). Dużo za to jest marszrutek, którymi za grosze można podróżować.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 14 lut 2013, 13:31

Generalnie pociągi w Gruzji można podzielić na 3 kategorie:
- tradycyjne składy dalekobieżne (płackarta, kupe, luks), jeżdżą zarówno w dzień jak i w nocy (np. z Kutaisi do Tbilisi po północy)
- dalekobieżne EZT - wygodniejsze od naszych ED74, niestety kursują również na nocnych trasach
- elektriczki, bardzo tanie (1-2 lari niezależnie od trasy), przepełnione i śmierdzące fajami.
Cen dokładnie nie pamiętam, ale na pewno taniej niż w Polsce. W sezonie mogą być problemy z miejscówkami.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lut 2013, 13:34

jasiu pisze:- dalekobieżne EZT - wygodniejsze od naszych ED74, niestety kursują również na nocnych trasach
A nie, akurat na dziennych (np. trasa do Batumi) też można spotkać te ich "ekspresy".
Z miejscówkami generalnie problemu nie ma, jeśli na miejscu kupi się z tygodniowym wyprzedzeniem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lut 2013, 13:37

Batumi - Tbilisi: 23 lari (ok. 44 zł)
Gori - Tbilisi: 19 lari (dlatego wybraliśmy marszrutkę za 4 lari)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 14 lut 2013, 14:04

elektriczka chyba 2 lari, pod warunkiem, że przeciśnie się do Ciebie konduktor i zdąży sprzedać bilet...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lut 2013, 14:06

jasiu pisze:elektriczka chyba 2 lari, pod warunkiem, że przeciśnie się do Ciebie konduktor i zdąży sprzedać bilet...
I pod warunkiem, że na nią trafisz w przeciągu najbliższych pięciu godzin, co nie jest oczywiste. Tym bardziej, że nigdzie poza dworcem nie podadzą Ci dobrej godziny odjazdu...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lut 2013, 14:15

To akurat standard nie tylko w trakcji kolejowej. Będąc w Upliscyche mieliśmy okazję poznać dokładniej lokalną społeczność podsklepową, bo marszrutka pojechała jakieś pół godziny wcześniej niż nam wszyscy powiedzieli, a była to ostatnia marszrutka w dobie. Podobno.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ