Koleje krajów byłego ZSRR

Moderator: JacekM

fifi
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2008, 18:43
Lokalizacja: ochota

Post autor: fifi » 25 maja 2011, 7:37

pewnie nie mylisz się, aczkolwiek niektóre białogłowy na samą myśl łapaniu pociągu we lwowie potrafią z wycieczek rezygnować. Skąd taka logika ciężko powiedzieć, ale czasem trzeba sypnąć groszem niestety więcej:D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2011, 14:50

Ja bym zmienił białogłowę :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 maja 2011, 15:05

Łapanie pociągu we Lwowie nie jest ciężkie... O stanie dworca nie wspomnę... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 25 maja 2011, 19:15

fik pisze:Ja bym zmienił białogłowę :term:
Ja też, szczególnie że przemyski dworzec lwowskiemu nie dorasta nawet do pięt. Czym innym jest zresztą dopłacić kilkanaście złotych, czym innym kilkukrotnie przepłacić :)
noidea

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 maja 2011, 19:46

Myślę, że nie każdy musi lubić podróżować po krajach typu Rumunia, Ukraina, tak jak nie każdy musi lubić spać w hostelach czy też dla oszczędzenia 7,23 zł przesiadać się na pięćdziesięciu dworcach itp. Każdy ma inne priorytety i trzeba szukać kompromisów. I myślę, że nie zawsze to, czy ktoś lubi się przesiadać we Lwowie czy nie musi decydować o szczęściu w związku :D

Bardziej bym się jednak zastanowił w tym przypadku co złego jest ze Lwowem, jeśli ogólnie wyjazd odbywa się do Odessy ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 25 maja 2011, 19:58

MeWa pisze:Myślę, że nie każdy musi lubić podróżować po krajach typu Rumunia, Ukraina, tak jak nie każdy musi lubić spać w hostelach czy też dla oszczędzenia 7,23 zł przesiadać się na pięćdziesięciu dworcach itp. Każdy ma inne priorytety i trzeba szukać kompromisów. I myślę, że nie zawsze to, czy ktoś lubi się przesiadać we Lwowie czy nie musi decydować o szczęściu w związku :D

Bardziej bym się jednak zastanowił w tym przypadku co złego jest ze Lwowem, jeśli ogólnie wyjazd odbywa się do Odessy ;)
Te 7,23zł wziąłeś z kosmosu, czy faktycznie tylko taka jest różnica między biletem ze Lwowa a biletem z Przemyśla?
Trochę nie chce mi się wierzyć w to drugie :) Nikt nie kwestionuje szczęścia w związku, ja raczej mam na myśli zupełnie bezsensownie wydane pieniądze.
Jeśli sprawa rozchodziłaby się o jazdę Warszawa - Odessa lub Warszawa - Lwów - Odessa, zdecydowanie łatwiej zrozumiałbym niechęć do jazdy z przesiadką :)
noidea

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 maja 2011, 21:03

Adam G. pisze:Te 7,23zł wziąłeś z kosmosu, czy faktycznie tylko taka jest różnica między biletem ze Lwowa a biletem z Przemyśla?
nie, kwota abstrakcyjna w tym przypadku ;)
chodzi mi o to, że dla niektórych nie muszą to być bezsensowne pieniądze - kwestia wygody / poczucia bezpieczeństwa itp. (tak ogólnie mówię teraz). Po prostu nawyki podróżowania są przeróżne.
Adam G. pisze:Jeśli sprawa rozchodziłaby się o jazdę Warszawa - Odessa lub Warszawa - Lwów - Odessa, zdecydowanie łatwiej zrozumiałbym niechęć do jazdy z przesiadką
dlatego też ciekawie byłoby poznać powody takiego, a nie innego stanowiska.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 cze 2011, 21:30

http://www.polityka.pl/swiat/obyczaje/1 ... rosje.read

Reportaż "Polityki" o Rosyjskiej kuszetce, have fun:)

PS: Nie wklejam tekstu artykułu, bo jest to kłopotliwe, poza tym są też fajne zdjęcia.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 19 cze 2011, 21:34

kajo pisze:http://www.polityka.pl/swiat/obyczaje/1 ... rosje.read

Reportaż "Polityki" o Rosyjskiej kuszetce, have fun:)
Poza tym, jak to zwykle bywa, artykuł należy traktować z przymrużeniem oka.
I tak jest całkiem dobry, spodziewałem się czegoś gorszego i mniej obiektywnego.
noidea

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 cze 2011, 21:54

Adam G. pisze:Poza tym, jak to zwykle bywa, artykuł należy traktować z przymrużeniem oka.
I tak jest całkiem dobry, spodziewałem się czegoś gorszego i mniej obiektywnego.
Według mnie artykuły w Polityce są najlepsze na polskim rynku prasowym. (nie liczę prasy specjalistycznej)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 cze 2011, 2:06

Czy ktoś jest mi w stanie podać (orientacyjną) cenę na przejazd płackartą w relacji Husiatyn-Winnica, Husiatyn-Popilna bądź Husiatyn-Kijów? e-kvytok jest na te wagony bezpośrednie obrażony i podaje ceny tylko w relacji do Płoskirowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 lip 2011, 15:31

No to mamy Talgo w Uzbekistanie: http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=329536

Co jest w tym wagonie z podniesionymi oknami?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 01 sie 2011, 2:23

fik pisze:No to mamy Talgo w Uzbekistanie: http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=329536

Co jest w tym wagonie z podniesionymi oknami?
O'zbekiston Temir Yo'llari pisze:Электропоезд состоит из 2-х головных локомотивов, 8-ми пассажирских вагонов и 1-го вагона-ресторана.
Restauracyjny, sądząc po tym, że odnalazłem na zdjęciu pozostałe 10 wagonów, o których tu piszą :)
http://www.uzrailway.uz/rus.html?id=325 - tu jest nieco informacji o tym pociągu.
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 wrz 2011, 13:07

No i Talgo wyrusza w regularne kursy.

151 Samarkanda 9:00 - Taszkent 10:30 od 17.IX codz opr (2), (3)
152 Taszkent 17:00 - Samarkanda 18:30 od 17.IX codz opr (2), (3)

Do tej pory najszybsze pociągi jeździły w 3:35, czas 1:30 jest szokujący.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 wrz 2011, 23:01

«Укрзализныцей» предложены следующие классы пассажирских поездов:

дневные пассажирские поезда - Евро Сити (EС), Интер Сити + (ИС +), Интер Сити (ИС), Региональный экспресс (РЭ), Региональный поезд (PП); ночные пассажирские поезда - Евро Найт (EN), Ночной экспресс (НЭ), Ночной скорый (НС), Ночной пассажирский (НП).

Согласно сообщению:

Евро Сити (EС) [Euro City - międzynarodowe pociągi dzienne, wysokich prędkości, trasowane na komunikacyjną 90 km/h]- дневной поезд высокоскоростной международного сообщения. Требования: маршрутная скорость 90 км/час и более при допустимой скорости более 200 км/час, минимум остановок, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «премиум» и 2 класса по уровню сервиса «бизнес», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.

Интер Сити + (ИС +) [Inter City+ - szybkie połączenia krajowe, zasady jak dla EC] - дневной скоростной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость 90 км/час и более при допустимой скорости до 200 км/час, минимум остановок, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «премиум» и 2 класса по уровню сервиса «бизнес», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.

Интер Сити (ИС) [Inter City - szybkie połączenia krajowe, trasowane na komunikacyjną między 70 a 90 km/h] - дневной скоростной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 70 до 90 км/час при допустимой скорости до 160 км/час, минимум остановок, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «премиум», 2 класса по уровню сервиса «бизнес», 3 класса с уровнем сервиса «стандарт», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.

Региональный экспресс (РЭ) [Regionalny Ekspres - dzienny pociąg regionalny, czyli taki osobowy przyśpieszony]- дневной скоростной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 70 до 90 км/час при допустимой скорости до 140 км/час, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «бизнес», 2 класса по уровню сервиса «бизнес» и 3 класса по уровню сервиса «стандарт», при определении стоимости проезда учитывается доплата за скорость и комфорт/сервис.

Региональный поезд (PП) [Regionalny Pociąg - czyli odpowiednik naszej osobówki] - дневной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость до 70 км/час при допустимой скорости до 120 км/час, вагоны с местами для сидения 2 класса с уровнем сервиса «бизнес» и 3 класса по уровню сервиса «стандарт», при определении стоимости проезда учитывается доплата за комфорт/сервис.

Евро Найт (EN) [Euro Night - nocny odpowienik EC] - ночной скоростной поезд международного сообщения. Требования: маршрутная скорость 90 км/час и более при допустимой скорости до 200 км/час, минимум остановок, вагоны с местами СВ + с уровнем сервиса «премиум», СВ с уровнем сервиса «бизнес» и К (купе) с уровнем сервиса «бизнес», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.

Ночной экспресс (НЭ) [Nocny Ekspres - nocny odpowiednik IC, z tym, że może być krajowy i międzynarodowy, Vkom 70-90 km/h] - ночной скоростной поезд, который может использоваться как для международного, так и регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 70 до 90 км/час при допустимой скорости до 160 км/час, вагоны с местами СВ с уровнем сервиса «бизнес», К (купе) с уровнем сервиса «стандарт» и ВЛ (плацкарт) с уровнем сервиса «эконом», стоимость проезда зависит от типа мест вагонах и уровня комфорта/сервиса.

Ночной скорый (НС) [Nocny Szybki - nocny odpowiednik RE, z tym, że może być krajowy i międzynarodowy, Vkom 50 - 70 km/h]- ночной скорый поезд, который может использоваться как для международного, так и регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 50 до 70 км/час при допустимой скорости до 140 км/час, вагоны с местами СВ с уровнем сервиса «бизнес» К (купе) с уровнем сервиса «стандарт» и ПЛ (плацкарт) с уровнем сервиса «эконом», стоимость проезда зависит от типа мест в вагонах и уровня комфорта/сервиса.

Ночной пассажирский (НП) [Nocny Pasażerski - nocne połączenia krajowe, Vkom 50 km/h] - ночной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость до 50 км/час при допустимой скорости до 140 км/час, вагоны с местами К (купе) с уровнем сервиса «стандарт» и ПЛ (плацкарт) с уровнем сервиса «эконом», стоимость проезда зависит от типа мест в вагонах и уровня комфорта/сервиса.

Całość tu: http://ugmk.info/news/ukrzaliznycja-soz ... ezdov.html
Dla niecyrylicznych: Ukraina wprowadza "europejskie" rodzaje pociągów. W cytowanym tekście wpisałem nazwy tych pociągów i krótką charakterystykę.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ