Strona 1 z 14

Koleje krajów byłego ZSRR

: 01 sty 2009, 18:21
autor: Wolfchen
Czyżby nasi wschodni sąsiedzi zaczęli na poważnie remonty szlaków i inwestycje w tabor? Jak do tej pory to szło nieudolnie dość (elektryfikacja jednego toru na szlaku dwutorowym, elektryfikacja sieci kolejowej, która się urywa na granicy miasta)... A mimo to, z kolei korzysta tam bardzo dużo pasażerów, standardową sytuacją jest brak możliwości zakupu biletu bezpośrednio przed podróżą...
Jak informuje ukraińska gazeta Вiдомостi (Widomosti) - w pierwszych trzech kwartałach tego roku dokonano remontu 3000 km linii kolejowych УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ), o dwa razy więcej niż w pierwszych trzech kwartałach roku 2007. Modernizacji trasy dokonano na długości 637,8 km, co stanowi 43% ilości wykonanej w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Remonty średnie dokonano na trasach o ogólnej długości 796,7 km, co stanowi 85% ilości wykonanej w pierwszych trzech kwartałach roku 2007.
Według informacji radia Kijów (НаціональнаРадіокомпаніяУкраїниКиїв) i gazety Widomosti (Biдомостi) - na przygotowanie infrastruktury kolejowej do Euro 2012 , ukraińskie koleje УкраїнскіЗалізниці/Ukrajiński Zaliznici (УЗ/UZ) wydały dotychczas 203,9 milionów hrywien (ok. 40 mln $). Prace miały na celu wprowadzenie szybkiego ruchu pociągów na trasach: Kijów - Donieck, Kijów –Dniepropietrowsk oraz Kijów - Lwów. Modernizacja objęła 82% kosztów i 23% robót. Wyremontowano dotychczas 296 km linii kolejowych za cenę 134 mln hrywien (ok. 27 mln $).
Problem wizualnego, estetycznego i przede wszystkim fizycznego zestarzenia się taboru kolejowego jest jednym z ważniejszych problemów, z którymi musi zmierzyć się UZ. Dla rozwiązania tego problemu przygotowano „Kompleksowy program odnowienia kolejowego taboru Ukrainy na lata 2008-2020”, w którym zaproponowano pozyskanie: 211 pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, 124 pociągów zestawionych z jednostek spalinowych, 48 autobusów szynowych oraz 40 międzyregionalnych pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Na dzień dzisiejszy podmiejskie przewozy pasażerskie realizowane są przez 342 pociągi złożone z elektrycznych zespołów trakcyjnych, 163 pociągi zestawione z jednostek spalinowych oraz 9 pociągów obsługiwanych szynowymi autobusami. 57% (905 z 1589 sekcji) pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych przekroczyło normatywny okres eksploatacji. Dla sekcji jednostek spalinowych wskaźnik ten osiąga jeszcze wyższe wartości i wynosi 92% (298 z 324). Ale w obecnych warunkach finansowo-ekonomicznego kryzysu, realizacja tych zadań może być odłożona na okres bliżej nieokreślony.
Najbardziej racjonalnym wyjściem z tej złożonej sytuacji jest modernizacja istniejącego już taboru. Przewaga takiego podejścia polega na tym, że po modernizacji okres eksploatacji taboru wydłuża się od 5 do 15 lat, a koszt modernizacji jest 5 razy mniejszy od ceny nowo pozyskanych wagonów. Ale rozwiązanie problemu tym sposobem nie jest możliwe bez wprowadzenia zmian na kolei, w pierwszej kolejności z powodu chronicznego ubytku podmiejskich pociągów, spowodowanym brakiem subwencji z budżetu za przewozy pasażerów uprawnionych do bezpłatnych przejazdów, których udział w strukturze jest większy, niż połowa.
Według informacji kijowskiej gazety Widomosti i radia Kijów, w pierwszym półroczu tego roku ukraińskie koleje УкраїнскіЗалізниці/Ukrainski Zaliznici (УЗ/UZ) dokonały wkłady inwestycyjne w wysokości 1,2 mld $ przy rocznym planie 2 mld $. Według informacji ministerstwa transportu i łączności Ukrainy, УЗ/UZ dokonały inwestycje o wartości 5,9 miliardów hriwień (1,2 mld $), wykonując roczny plan w ponad 50%. Fundusze zakładowe napełniono o sumę 0.6 mld $, przy czym aż 98% tej sumy wydano na cele produkcyjne. Tabor kolejowy odnowiono za sumę 0,54 mld $, co stanowi ponad 40% planu tegorocznego. Z inwestycji w tabor kolejowy, 85% wydano na zakup nowego sprzętu. Wydatki na tym polu wyniosły 0,46 mld $, co stanowi 1,5 - krotny wzrost w stosunku do I półrocza 2007 r. Przy tym w 44% wykonano plan tegoroczny. Na modernizację taboru kolejowego wydano jeszcze 83 mln $, co stanowi 100% - owy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Trwa intensywna wymiana wagonów i składów pasażerskich co związane jest z intensywnymi przygotowaniami УЗ/UZ do Euro 2012.
Źródło: http://inforail.pl

: 02 sty 2009, 1:08
autor: jasiu
Wolfchen pisze:Jak do tej pory to szło nieudolnie dość
No to w świetle kryzysu który szaleje na Ukrainie nie zanosi się raczej na poprawę

: 02 sty 2009, 14:53
autor: Wolfchen
jasiu pisze:No to w świetle kryzysu który szaleje na Ukrainie nie zanosi się raczej na poprawę
Aczkolwiek zdecydowanie po przeliczeniu nakładów, to sytuacja przedstawia się sporo lepiej, niż w Polsce. :-k

: 09 sty 2009, 16:19
autor: Wolfchen
Inforail.pl pisze:Jak informuje radio kijowskie, po zatwierdzeniu programu reorganizacji kolei państwowych УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ) przez ministra Winskiego, decyzja w tej sprawie lada chwila powinna zapaść na forum rządowym. W pierwszym stopniu ma powstać zupełnie jednolite państwowe przedsiębiorstwo kolejowe УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ), a następnie spółka akcyjna УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ). Od reorganizacji oczekuje się zwiększenie efektywności transportu kolejowego.
Reforma przewiduje zupełną reorganizację terenowych organizacji kolejowych, które wertykalnie będą związane z innymi, nowymi subiektami kolejowymi, oraz powstanie w ramach spółki akcyjnej УЗ/UZ zupełnie samodzielnych wyspecjalizowanych subiektów. A więc oddzielnych firm obsługujących wagony, przewozy pasażerskie (w późniejszym terminie jednocząc przewozy dalekobieżne, regionalne i podmiejskie), lokomotywy, przewozy towarowe oraz infrastrukturę.

: 10 sty 2009, 2:46
autor: jasiu
subiekt to był w "Lalce". Autorowi chodziło chyba o podmioty :D

: 25 sty 2009, 15:27
autor: Wolfchen
Małe podsumowanie roku 2008:
inforail.pl pisze:W 2008 r. zakupiono 55 lokomotyw spalinowych i elektrowozów, 180 wagonów pasażerskich oraz 68 jednostek naprawy i budowy torów kolejowych. W 2008 r. УЗ/UZ ogłosiła program elektryfikacji swoich linii w interesie zwiększenia ich przepustowości. W ramach tego zelektryfikowano dworzec Полтава-Пiвденная(Połtawa Piwdjennaja) odcinek Кременчýк-Бурты-Корыстовка(Kremenczuk-Burty-Korystowka) i drugi tor na trasie Рiвнe-Кiверцы(Równe-Kiwjercy). Elektryfikowano również odcinki Дебальцевe-Луга́нськ(Djebalcewe-Ługańsk), Гребiнка-Полтава(Grjebinka-Połtawa), oraz Люботин-Полтава(Ljubotin-Połtawa).

: 26 sty 2009, 19:31
autor: fik
Kiwjercy? Grjebinka? WTF? Przecież to nawet transliteracja nie jest, o poprawnym polskim nazewnictwie nie wspominając.

: 26 sty 2009, 19:39
autor: Tm
Inna sprawa, że wśród nazw ukraińskich nagle pojawia się rosyjskie Бурты-Корыстовка, mogliby się tam zdecydować w jakim języku piszą.

: 29 sty 2009, 20:21
autor: JaBaal
Кiверцы
Co to?
W jęz. rosyjskim nie ma litery i, a w ukraińskim ы. Nie wiem, gdzie są Kiwercy. To po białorusku?

: 30 sty 2009, 19:43
autor: Wolfchen
Fikander pisze:Kiwjercy? Grjebinka? WTF? Przecież to nawet transliteracja nie jest, o poprawnym polskim nazewnictwie nie wspominając.
Wygląda mi to, że jest to ta miejscowość: Ківерці (obwód wołyński) [Dla chętnych, rosyjskojęzycznych: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 1%86%D1%8B ]

: 30 sty 2009, 19:54
autor: Tm
Chodzi o to, że litera, która wygląda jak nasze e to rosyjskie "je", ale ukraińskie "e".

[ Dodano: Pią 30 Sty, 2009 19:56 ]
A znając Fika to jeszcze bardziej chodzi o to, że to polskie Kiwerce.

: 30 sty 2009, 19:57
autor: Wolfchen
Tm pisze:Chodzi o to, że litera, która wygląda jak nasze e to rosyjskie "je", ale ukraińskie "e".
To, ze zapis błedny, to widać na pierwszy rzut oka, bo pomieszane alfabety. I to kompletnie. :P

: 31 sty 2009, 9:49
autor: JacekM
jakiś dyletant pisze:Полтава-Пiвденная
Też babol...

: 31 sty 2009, 21:56
autor: patryk148
wszystkie nazwy sa dobrze naspiane, nie ma zadnego błędu.

: 31 sty 2009, 22:02
autor: JacekM
patryk148 pisze:wszystkie nazwy sa dobrze naspiane, nie ma zadnego błędu.
Żartujesz sobie chyba :?: Jakieś przedziwne pomieszanie ukrainskiego i rosyjskiego. Zamiast Полтава-Пiвденная powinno być Полтава-Пiвденна, dalej nawet nie chce mi się prostować bo już inni to zrobili.