Koleje krajów byłego ZSRR

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Koleje krajów byłego ZSRR

Post autor: Wolfchen » 01 sty 2009, 18:21

Czyżby nasi wschodni sąsiedzi zaczęli na poważnie remonty szlaków i inwestycje w tabor? Jak do tej pory to szło nieudolnie dość (elektryfikacja jednego toru na szlaku dwutorowym, elektryfikacja sieci kolejowej, która się urywa na granicy miasta)... A mimo to, z kolei korzysta tam bardzo dużo pasażerów, standardową sytuacją jest brak możliwości zakupu biletu bezpośrednio przed podróżą...
Jak informuje ukraińska gazeta Вiдомостi (Widomosti) - w pierwszych trzech kwartałach tego roku dokonano remontu 3000 km linii kolejowych УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ), o dwa razy więcej niż w pierwszych trzech kwartałach roku 2007. Modernizacji trasy dokonano na długości 637,8 km, co stanowi 43% ilości wykonanej w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Remonty średnie dokonano na trasach o ogólnej długości 796,7 km, co stanowi 85% ilości wykonanej w pierwszych trzech kwartałach roku 2007.
Według informacji radia Kijów (НаціональнаРадіокомпаніяУкраїниКиїв) i gazety Widomosti (Biдомостi) - na przygotowanie infrastruktury kolejowej do Euro 2012 , ukraińskie koleje УкраїнскіЗалізниці/Ukrajiński Zaliznici (УЗ/UZ) wydały dotychczas 203,9 milionów hrywien (ok. 40 mln $). Prace miały na celu wprowadzenie szybkiego ruchu pociągów na trasach: Kijów - Donieck, Kijów –Dniepropietrowsk oraz Kijów - Lwów. Modernizacja objęła 82% kosztów i 23% robót. Wyremontowano dotychczas 296 km linii kolejowych za cenę 134 mln hrywien (ok. 27 mln $).
Problem wizualnego, estetycznego i przede wszystkim fizycznego zestarzenia się taboru kolejowego jest jednym z ważniejszych problemów, z którymi musi zmierzyć się UZ. Dla rozwiązania tego problemu przygotowano „Kompleksowy program odnowienia kolejowego taboru Ukrainy na lata 2008-2020”, w którym zaproponowano pozyskanie: 211 pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, 124 pociągów zestawionych z jednostek spalinowych, 48 autobusów szynowych oraz 40 międzyregionalnych pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Na dzień dzisiejszy podmiejskie przewozy pasażerskie realizowane są przez 342 pociągi złożone z elektrycznych zespołów trakcyjnych, 163 pociągi zestawione z jednostek spalinowych oraz 9 pociągów obsługiwanych szynowymi autobusami. 57% (905 z 1589 sekcji) pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych przekroczyło normatywny okres eksploatacji. Dla sekcji jednostek spalinowych wskaźnik ten osiąga jeszcze wyższe wartości i wynosi 92% (298 z 324). Ale w obecnych warunkach finansowo-ekonomicznego kryzysu, realizacja tych zadań może być odłożona na okres bliżej nieokreślony.
Najbardziej racjonalnym wyjściem z tej złożonej sytuacji jest modernizacja istniejącego już taboru. Przewaga takiego podejścia polega na tym, że po modernizacji okres eksploatacji taboru wydłuża się od 5 do 15 lat, a koszt modernizacji jest 5 razy mniejszy od ceny nowo pozyskanych wagonów. Ale rozwiązanie problemu tym sposobem nie jest możliwe bez wprowadzenia zmian na kolei, w pierwszej kolejności z powodu chronicznego ubytku podmiejskich pociągów, spowodowanym brakiem subwencji z budżetu za przewozy pasażerów uprawnionych do bezpłatnych przejazdów, których udział w strukturze jest większy, niż połowa.
Według informacji kijowskiej gazety Widomosti i radia Kijów, w pierwszym półroczu tego roku ukraińskie koleje УкраїнскіЗалізниці/Ukrainski Zaliznici (УЗ/UZ) dokonały wkłady inwestycyjne w wysokości 1,2 mld $ przy rocznym planie 2 mld $. Według informacji ministerstwa transportu i łączności Ukrainy, УЗ/UZ dokonały inwestycje o wartości 5,9 miliardów hriwień (1,2 mld $), wykonując roczny plan w ponad 50%. Fundusze zakładowe napełniono o sumę 0.6 mld $, przy czym aż 98% tej sumy wydano na cele produkcyjne. Tabor kolejowy odnowiono za sumę 0,54 mld $, co stanowi ponad 40% planu tegorocznego. Z inwestycji w tabor kolejowy, 85% wydano na zakup nowego sprzętu. Wydatki na tym polu wyniosły 0,46 mld $, co stanowi 1,5 - krotny wzrost w stosunku do I półrocza 2007 r. Przy tym w 44% wykonano plan tegoroczny. Na modernizację taboru kolejowego wydano jeszcze 83 mln $, co stanowi 100% - owy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Trwa intensywna wymiana wagonów i składów pasażerskich co związane jest z intensywnymi przygotowaniami УЗ/UZ do Euro 2012.
Źródło: http://inforail.pl
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia
Kontakt:

Post autor: jasiu » 02 sty 2009, 1:08

Wolfchen pisze:Jak do tej pory to szło nieudolnie dość
No to w świetle kryzysu który szaleje na Ukrainie nie zanosi się raczej na poprawę

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sty 2009, 14:53

jasiu pisze:No to w świetle kryzysu który szaleje na Ukrainie nie zanosi się raczej na poprawę
Aczkolwiek zdecydowanie po przeliczeniu nakładów, to sytuacja przedstawia się sporo lepiej, niż w Polsce. :-k
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 sty 2009, 16:19

Inforail.pl pisze:Jak informuje radio kijowskie, po zatwierdzeniu programu reorganizacji kolei państwowych УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ) przez ministra Winskiego, decyzja w tej sprawie lada chwila powinna zapaść na forum rządowym. W pierwszym stopniu ma powstać zupełnie jednolite państwowe przedsiębiorstwo kolejowe УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ), a następnie spółka akcyjna УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ). Od reorganizacji oczekuje się zwiększenie efektywności transportu kolejowego.
Reforma przewiduje zupełną reorganizację terenowych organizacji kolejowych, które wertykalnie będą związane z innymi, nowymi subiektami kolejowymi, oraz powstanie w ramach spółki akcyjnej УЗ/UZ zupełnie samodzielnych wyspecjalizowanych subiektów. A więc oddzielnych firm obsługujących wagony, przewozy pasażerskie (w późniejszym terminie jednocząc przewozy dalekobieżne, regionalne i podmiejskie), lokomotywy, przewozy towarowe oraz infrastrukturę.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia
Kontakt:

Post autor: jasiu » 10 sty 2009, 2:46

subiekt to był w "Lalce". Autorowi chodziło chyba o podmioty :D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 sty 2009, 15:27

Małe podsumowanie roku 2008:
inforail.pl pisze:W 2008 r. zakupiono 55 lokomotyw spalinowych i elektrowozów, 180 wagonów pasażerskich oraz 68 jednostek naprawy i budowy torów kolejowych. W 2008 r. УЗ/UZ ogłosiła program elektryfikacji swoich linii w interesie zwiększenia ich przepustowości. W ramach tego zelektryfikowano dworzec Полтава-Пiвденная(Połtawa Piwdjennaja) odcinek Кременчýк-Бурты-Корыстовка(Kremenczuk-Burty-Korystowka) i drugi tor na trasie Рiвнe-Кiверцы(Równe-Kiwjercy). Elektryfikowano również odcinki Дебальцевe-Луга́нськ(Djebalcewe-Ługańsk), Гребiнка-Полтава(Grjebinka-Połtawa), oraz Люботин-Полтава(Ljubotin-Połtawa).
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 26 sty 2009, 19:31

Kiwjercy? Grjebinka? WTF? Przecież to nawet transliteracja nie jest, o poprawnym polskim nazewnictwie nie wspominając.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos
Kontakt:

Post autor: Tm » 26 sty 2009, 19:39

Inna sprawa, że wśród nazw ukraińskich nagle pojawia się rosyjskie Бурты-Корыстовка, mogliby się tam zdecydować w jakim języku piszą.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

JaBaal
Posty: 739
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 29 sty 2009, 20:21

Кiверцы
Co to?
W jęz. rosyjskim nie ma litery i, a w ukraińskim ы. Nie wiem, gdzie są Kiwercy. To po białorusku?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 sty 2009, 19:43

Fikander pisze:Kiwjercy? Grjebinka? WTF? Przecież to nawet transliteracja nie jest, o poprawnym polskim nazewnictwie nie wspominając.
Wygląda mi to, że jest to ta miejscowość: Ківерці (obwód wołyński) [Dla chętnych, rosyjskojęzycznych: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 1%86%D1%8B ]
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos
Kontakt:

Post autor: Tm » 30 sty 2009, 19:54

Chodzi o to, że litera, która wygląda jak nasze e to rosyjskie "je", ale ukraińskie "e".

[ Dodano: Pią 30 Sty, 2009 19:56 ]
A znając Fika to jeszcze bardziej chodzi o to, że to polskie Kiwerce.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 sty 2009, 19:57

Tm pisze:Chodzi o to, że litera, która wygląda jak nasze e to rosyjskie "je", ale ukraińskie "e".
To, ze zapis błedny, to widać na pierwszy rzut oka, bo pomieszane alfabety. I to kompletnie. :P
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10120
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 31 sty 2009, 9:49

jakiś dyletant pisze:Полтава-Пiвденная
Też babol...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

patryk148
Posty: 444
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok
Kontakt:

Post autor: patryk148 » 31 sty 2009, 21:56

wszystkie nazwy sa dobrze naspiane, nie ma zadnego błędu.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10120
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 31 sty 2009, 22:02

patryk148 pisze:wszystkie nazwy sa dobrze naspiane, nie ma zadnego błędu.
Żartujesz sobie chyba :?: Jakieś przedziwne pomieszanie ukrainskiego i rosyjskiego. Zamiast Полтава-Пiвденная powinno być Полтава-Пiвденна, dalej nawet nie chce mi się prostować bo już inni to zrobili.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ