Dziwadła i zagwozdki kolejowe

Moderator: JacekM

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 24 sty 2011, 20:19

Teraz jest realizowane zamówienie na DOSTO dla SBB ale jest bardzo mało prawdopodobne, że montaż odbywa się w Polsce. Prawdopodobnie widziałeś to o czym wspomniał Fik czyli flirta dla Białorusi. Malowanie jest zbliżone.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 24 sty 2011, 20:27

podrozny113 pisze:Prawdopodobnie widziałeś to o czym wspomniał Fik czyli flirta dla Białorusi. Malowanie jest zbliżone.
Obejrzałem sobie jakieś nieco dokładniejsze zdjęcie jednostki dla Białorusi, jest bardzo, bardzo prawdopodobne że to była właśnie ona :)
noidea

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 25 sty 2011, 19:03

Ale te dla Białorusi miały być właśnie robione w Szwajcarii. Tak było przynajmniej w oficjalnej notatce dotyczącej podpisania umowy.
http://www.kow.com.pl/serwis-informacyj ... ialorusia/

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 25 sty 2011, 23:07

Plesim pisze:Ale te dla Białorusi miały być właśnie robione w Szwajcarii. Tak było przynajmniej w oficjalnej notatce dotyczącej podpisania umowy.
http://www.kow.com.pl/serwis-informacyj ... ialorusia/
Na stronie BCz jest napisane, że w Szwajcarii były już pierwsze odbiory techniczne, więc na pewno produkcja jest tam :) Co nie zmienia faktu, że Siedlce są jak najbardziej po drodze i mógł to być po prostu przystanek pośredni w drodze na Białoruś. Tyle że nie zauważyłem, by stał na jakiejś lawecie, a w przypadku Flirta zmiana wózków nie jest chyba niczym prostym (pewnie nawet w ogóle nie jest możliwa?) :)
noidea

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 sty 2011, 16:23

A jak dużo tego Flirta widziałeś. Może to jednak GTW?

http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=5482
http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=5483

Złapane pod Łukowem 21 stycznia...

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 26 sty 2011, 20:52

Na zapodanych zdjęciach są maszyny dla włoskiego przewoźnika z okolic Mediolanu. Co do flirtów dla Białorusi funkcjonowała plotka o montażu dwóch pierwszych maszyn w Szwajcarii, a pozostałych w Polsce. Faktem jest, że naborem serwisantów na Białoruś zajmował się zakład w Polsce.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 26 sty 2011, 21:04

przewoz pisze:A jak dużo tego Flirta widziałeś. Może to jednak GTW?
Malowanie zupełnie nie takie, no i zdaje mi się, że jednak widziałem całkiem słuszny kawałek tego Flirta :)
noidea

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 25 sie 2011, 9:04

Codziennie rano na stacji w Grodzisku Mazowieckim widzę taki pojazd o oznaczeniu WOA-29, który podjeżdża od strony CMK, wyrzuca kilku pasażerów, kilku wsiada i pojazd ów odjeżdża z powrotem.

Czy to jest jakieś połączenie służbowe w relacji Idzikowice - Grodzisk M.?

I czy podróżować nim mogą tylko pracownicy kolei czy także osoby, którym akurat takie połączenie pasuje i wiedzą o tym? (tzn. oficjalnie pewnie tylko dla kolejarzy).

Wiem, że kiedyś to połączenie obsługiwane było chyba normalnie w ruchu planowym na EZT. Widniało w rozkładzie - niestety nigdy nie dane było mi się przejechać do Idzikowic tym pociągiem.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 25 sie 2011, 9:11

To jest dokładnie to połączenie: Idzikowice - Grodzisk Maz. - Idzikowice. Wieczorem też się on pojawia w Grodzisku. Tutaj z podróżowaniem na gapę, jest trochę większy problem niż w dawnej warszawskiej "klasie", ponieważ pojazd jest mały, a pewnie każdy każdego kojarzy z widzenia więc ciężko obcemu się wkręcić do przejażdżki ;)

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 25 sie 2011, 10:46

Szymon pisze:To jest dokładnie to połączenie: Idzikowice - Grodzisk Maz. - Idzikowice. Wieczorem też się on pojawia w Grodzisku. Tutaj z podróżowaniem na gapę, jest trochę większy problem niż w dawnej warszawskiej "klasie", ponieważ pojazd jest mały, a pewnie każdy każdego kojarzy z widzenia więc ciężko obcemu się wkręcić do przejażdżki ;)
No wiem. W takiej puszce to ciężko się zmieścić większą liczbą :P

Wiesz w jakim czasie on pokonuje tą trasę?

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 31 sie 2011, 13:40

A ja mam takie głupie pytanie: jaki bilet potrzebny jest na "Karkonosze" na odcinku Wawa-Koluszki? Do takiego przez Żyrardów nikt się nie przyczepi, czy musi być przez "linię przyjaźni polsko radzieckiej"? Czy w ogóle takie są wydawane?

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 wrz 2011, 21:29

Czy czeska lokomotywa na średnicy, prowadząca polski (a może to ruski:) ) pociąg to normalna rzecz już teraz?
ŁK

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 wrz 2011, 21:37

Pociąg VLTAVA relacji Praga-Moskwa, jak najbardziej rzecz normalna i codzienna :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 wrz 2011, 10:40

Nie tylko Wełtawę prowadzi. W ramach wyrównywania kilometrów za nasze maszyny jeżdżące po Czechach, jeździ jeszcze na jeden obieg do Łodzi.
Z resztą nie od dziś. Po Polsce czeskie 163 jeżdżą od kilku lat. Imion się dorobiły.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 wrz 2011, 14:14

A one chociaż jeżdżą szybciej, niż te nasze - do tej Łodzi np. wyciągają 140 ;>?
ŁK

ODPOWIEDZ