Plan transportowy dla poĹÄ czeĹ miÄdzywojewĂłdzkich
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Daj mi wynik tego porównania, to ci powiem, po co
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A ja wrócę do tematu dyskusji, przejrzałem wstępnie ten plan, i zastanawiam się, dlaczego dla 60-tysięcznej Białej Podlaskiej przewidziano w planie aż 5,143 par pociągów dalekobieżnych, a dla 2 razy większego Gorzowa Wielkopolskiego - tylko jeden...
I dlaczego w planie nie ma połączenia Zamość - Warszawa?
I dlaczego w planie nie ma połączenia Zamość - Warszawa?
Biała Podlaska jest na ważnym szlaku komunikacyjnym. Gorzów Wielkopolski natomiast nie (a w dodatku nie ma druta).Piottr pisze:A ja wrócę do tematu dyskusji, przejrzałem wstępnie ten plan, i zastanawiam się, dlaczego dla 60-tysięcznej Białej Podlaskiej przewidziano w planie aż 5,143 par pociągów dalekobieżnych, a dla 2 razy większego Gorzowa Wielkopolskiego - tylko jeden...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A zastanowiłeś się, czemu dla jeszcze mniejszego Szepietowa zaplanowano jeszcze więcej par?Piottr pisze: i zastanawiam się, dlaczego dla 60-tysięcznej Białej Podlaskiej przewidziano w planie aż 5,143 par pociągów dalekobieżnych, a dla 2 razy większego Gorzowa Wielkopolskiego - tylko jeden...
Bo ktoś zachował resztki rozsądku.Piottr pisze: I dlaczego w planie nie ma połączenia Zamość - Warszawa?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No i? Obecnie też kończy tam bieg jeden pociąg dalekobieżny. W czym problem?Piottr pisze: Gdybyś przeczytał plan, tak jak ja to zrobiłem, zwróciłbyś zapewne uwagę, że Biała Podlaska, w odróżnieniu od Szepietowa występuje w nim jako stacja docelowa relacji pociągowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Da się zrobić wszystkie relacje, nawet tylko te rozsądne, tylko to kwestia czekania na wejście w swój slot. Czasem to widać na Centralnym, gdzie nagle pojawia się 25 minut postoju, niekoniecznie wyrównawczego.Wolfchen pisze:Logiczne, że nie da się zrobić rozsądnych relacji z taktami zewsząd wszędzie, ale na tych najpopularniejszych raczej powinno się dać.
[ Dodano: |4 Lis 2012|, 2012 13:36 ]
W-wa - Poznań - Szczecin potrzeba co 2h?fik pisze:Powinno być tak:Wolfchen pisze:ale na tych najpopularniejszych raczej powinno się dać
co 2h Warszawa - Poznań - Berlin
co 2h Warszawa - Poznań - Szczecin
...co daje łącznie co 1h Warszawa-Poznań
W-wa - Poznań - Berlin potrzeba co 2h?
No i tak się to potem robi, że w zasadzie potrzeba pewnie co 3h, ale do Poznania w międzyczasie.
Poza tym - takt taktem. Dopóki różnice w czasie przejazdu będą sięgały 30%, czyli godziny na odcinku W-wa - Poznań między EICccc a podrzędną TLKą, trasowaną jeszcze przez Skierniewice w dodatku, to żadne takty nic nie dadzą. Do taktów potrzeba infrastruktury. No i nic nie da takt 2h, jeśli do Szczecina będzie jeździć IC, bo nikt z Poznania do Szczecina nie wsiądzie w IC, bo nawet jeśli będą Last Minute, to i tak nikt na to nie spojrzy, bo IC jest z definicji drogi - takie wierzenia ludowe.
ŁK
Wg taryfy podstawowej jest drogi, a hipotetyczny przypadkowy pasażer nie zna wielu promocji - a komu się chce przeglądać kartki z informacjami? I w ten sposób powstają legendyŁukasz pisze:bo IC jest z definicji drogi - takie wierzenia ludowe
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Proste porównanie kosztu przejazdu Warszawa - Szczecin:Wolfchen pisze:Wg taryfy podstawowej jest drogi, a hipotetyczny przypadkowy pasażer nie zna wielu promocji - a komu się chce przeglądać kartki z informacjami? I w ten sposób powstają legendyŁukasz pisze:bo IC jest z definicji drogi - takie wierzenia ludowe
pociągiem IC - 131 zł
pociągiem TLK - 63 zł
pociągiem Regio Expres - 65,90 zł
autobusem PKS - 85 zł
autobusem PB - 40 zł
Zatem cena pociągu ICCC jest dwa razy większa niż TLK, i 3 razy większa niż Polskim Busem. Więc legendy ludowe nie biorą się znikąd...