Plan transportowy dla połączeń międzywojewódzkich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 31 paź 2012, 10:12

Daj mi wynik tego porównania, to ci powiem, po co :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 paź 2012, 20:18

Ależ ja nie zamierzam tego porównania dokonywać, naprawdę. 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 02 lis 2012, 11:50

A ja wrócę do tematu dyskusji, przejrzałem wstępnie ten plan, i zastanawiam się, dlaczego dla 60-tysięcznej Białej Podlaskiej przewidziano w planie aż 5,143 par pociągów dalekobieżnych, a dla 2 razy większego Gorzowa Wielkopolskiego - tylko jeden...

I dlaczego w planie nie ma połączenia Zamość - Warszawa?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lis 2012, 14:45

Piottr pisze:A ja wrócę do tematu dyskusji, przejrzałem wstępnie ten plan, i zastanawiam się, dlaczego dla 60-tysięcznej Białej Podlaskiej przewidziano w planie aż 5,143 par pociągów dalekobieżnych, a dla 2 razy większego Gorzowa Wielkopolskiego - tylko jeden...
Biała Podlaska jest na ważnym szlaku komunikacyjnym. Gorzów Wielkopolski natomiast nie (a w dodatku nie ma druta).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lis 2012, 20:05

Piottr pisze: i zastanawiam się, dlaczego dla 60-tysięcznej Białej Podlaskiej przewidziano w planie aż 5,143 par pociągów dalekobieżnych, a dla 2 razy większego Gorzowa Wielkopolskiego - tylko jeden...
A zastanowiłeś się, czemu dla jeszcze mniejszego Szepietowa zaplanowano jeszcze więcej par?
Piottr pisze: I dlaczego w planie nie ma połączenia Zamość - Warszawa?
Bo ktoś zachował resztki rozsądku.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 03 lis 2012, 12:43

fik pisze:A zastanowiłeś się, czemu dla jeszcze mniejszego Szepietowa zaplanowano jeszcze więcej par?
Gdybyś przeczytał plan, tak jak ja to zrobiłem, zwróciłbyś zapewne uwagę, że Biała Podlaska, w odróżnieniu od Szepietowa występuje w nim jako stacja docelowa relacji pociągowych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 lis 2012, 13:03

Piottr pisze: Gdybyś przeczytał plan, tak jak ja to zrobiłem, zwróciłbyś zapewne uwagę, że Biała Podlaska, w odróżnieniu od Szepietowa występuje w nim jako stacja docelowa relacji pociągowych.
No i? Obecnie też kończy tam bieg jeden pociąg dalekobieżny. W czym problem?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 lis 2012, 13:32

Wolfchen pisze:Logiczne, że nie da się zrobić rozsądnych relacji z taktami zewsząd wszędzie, ale na tych najpopularniejszych raczej powinno się dać. :-k
Da się zrobić wszystkie relacje, nawet tylko te rozsądne, tylko to kwestia czekania na wejście w swój slot. Czasem to widać na Centralnym, gdzie nagle pojawia się 25 minut postoju, niekoniecznie wyrównawczego.

[ Dodano: |4 Lis 2012|, 2012 13:36 ]
fik pisze:
Wolfchen pisze:ale na tych najpopularniejszych raczej powinno się dać
Powinno być tak:
co 2h Warszawa - Poznań - Berlin
co 2h Warszawa - Poznań - Szczecin
...co daje łącznie co 1h Warszawa-Poznań
W-wa - Poznań - Szczecin potrzeba co 2h?
W-wa - Poznań - Berlin potrzeba co 2h?

No i tak się to potem robi, że w zasadzie potrzeba pewnie co 3h, ale do Poznania w międzyczasie.

Poza tym - takt taktem. Dopóki różnice w czasie przejazdu będą sięgały 30%, czyli godziny na odcinku W-wa - Poznań między EICccc a podrzędną TLKą, trasowaną jeszcze przez Skierniewice w dodatku, to żadne takty nic nie dadzą. Do taktów potrzeba infrastruktury. No i nic nie da takt 2h, jeśli do Szczecina będzie jeździć IC, bo nikt z Poznania do Szczecina nie wsiądzie w IC, bo nawet jeśli będą Last Minute, to i tak nikt na to nie spojrzy, bo IC jest z definicji drogi - takie wierzenia ludowe.
ŁK

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 lis 2012, 13:43

Łukasz pisze:bo IC jest z definicji drogi - takie wierzenia ludowe
Wg taryfy podstawowej jest drogi, a hipotetyczny przypadkowy pasażer nie zna wielu promocji - a komu się chce przeglądać kartki z informacjami? I w ten sposób powstają legendy ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lis 2012, 18:09

Łukasz pisze: W-wa - Poznań - Berlin potrzeba co 2h?
Już w tej chwili tak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 05 lis 2012, 14:11

Wolfchen pisze:
Łukasz pisze:bo IC jest z definicji drogi - takie wierzenia ludowe
Wg taryfy podstawowej jest drogi, a hipotetyczny przypadkowy pasażer nie zna wielu promocji - a komu się chce przeglądać kartki z informacjami? I w ten sposób powstają legendy ;)
Proste porównanie kosztu przejazdu Warszawa - Szczecin:
:arrow: pociągiem IC - 131 zł
:arrow: pociągiem TLK - 63 zł
:arrow: pociągiem Regio Expres - 65,90 zł
:arrow: autobusem PKS - 85 zł
:arrow: autobusem PB - 40 zł

Zatem cena pociągu ICCC jest dwa razy większa niż TLK, i 3 razy większa niż Polskim Busem. Więc legendy ludowe nie biorą się znikąd...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lis 2012, 15:05

No tak, ale są promocje na to i można koszty obniżyć - o tym już mało osób wie ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lis 2012, 15:42

Jeżeli Wy naprawdę twierdzicie, że dokument o nazwie plan transportowy powinien opierać się na obecnie istniejącym popycie i strukturze cenowej, to pozwolę sobie wyśmiać sens takiej dyskusji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 05 lis 2012, 15:55

fik pisze:Jeżeli Wy naprawdę twierdzicie, że dokument o nazwie plan transportowy powinien opierać się na obecnie istniejącym popycie i strukturze cenowej, to pozwolę sobie wyśmiać sens takiej dyskusji.
A na czym się powinien taki plan opierać Twoim zdaniem?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lis 2012, 16:01

Skoro plan, to powinien się opierać na prognozie na dany okres.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ