Plan transportowy dla połączeń międzywojewódzkich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lis 2012, 16:02

Piottr pisze: A na czym się powinien taki plan opierać Twoim zdaniem?
Na popycie potencjalnym i analizie możliwości jego osiągnięcia. To logiczne, przepisując obecny rozkład jazdy do planu (a dokładnie to zostało w tym idiotycznym dokumencie zrobione) nie uzyska się ciekawych wyników.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 05 lis 2012, 16:02

Wolfchen pisze:Skoro plan, to powinien się opierać na prognozie na dany okres.
A na czym powinna się opierać prognoza? ;-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lis 2012, 16:13

Piottr pisze:A na czym powinna się opierać prognoza?
Na potrzebach przewozowych (którym obecny rozkład nijak nie odpowiada).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lis 2012, 16:39

Piottr pisze:A na czym powinna się opierać prognoza? ;-)
Na rozsądnych założeniach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25320
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lis 2012, 23:06

I poważnym badaniu konsumentów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 06 lis 2012, 10:38

fik pisze:
Piottr pisze: A na czym się powinien taki plan opierać Twoim zdaniem?
Na popycie potencjalnym i analizie możliwości jego osiągnięcia.
Piottr pisze:A na czym powinna się opierać prognoza?
Wolfchen pisze:Na potrzebach przewozowych (którym obecny rozkład nijak nie odpowiada).
KwZ pisze:Na rozsądnych założeniach.
pawcio pisze:I poważnym badaniu konsumentów.
Zasadniczo, ja bym tego lepiej nie napisał - ale Wasze odpowiedzi upewniły mnie, że dobrze myślę.

Budowa prognozy w oparciu o obecną, najbardziej beznadziejną od wielu, wielu lat ofertę przewozową w ruchu dalekobieżnym, i pochodzącą z niej macierz sprzedaży biletów jest tylko konserwowaniem obecnego stanu beznadziei.

Szkoda, że nikt się nie pokusił zrobienia porządnego modelu grawitacyjnego opartego na potencjale demograficznym i atrakcyjności regionów, popartego porządnymi badaniami preferencji podróżnych. Wtedy nagle mogłoby się okazać, że ten wspominany przeze mnie Gorzów potrzebuje połączenia 4 razy na dobę i nie do Warszawy, a do Berlina, a Biała Podlaska pociągu tylko w piątek i niedzielę*)...


*) w 2009 roku jeździłem i liczyłem pasażerów na linii Siedlce - Terespol. Dobowy potok sumaryczny wychodził wtedy coś koło 3700 osób na całej linii w obu kierunkach, z czego 32% ankietowanych podróżnych przyznawało się do ulgi kolejowej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 lis 2012, 19:57

Ja powiem coś gorszego. Rok temu min. Nowak rezygnował z "Y". Podobno kolejarze mieli zorganizować strajk ostrzegawczy w wigilię (nie wiem, jechałem Polskim Busem) tylko po to, żeby wymusić na ministrze sporządzenie ogólnej polityki kolejowej w dłuższej perspektywie. Minął rok i co? Chyba nawet studium KDP nie jest gotowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 lis 2012, 21:51

KwZ pisze:Ja powiem coś gorszego. Rok temu min. Nowak rezygnował z "Y". Podobno kolejarze mieli zorganizować strajk ostrzegawczy w wigilię (nie wiem, jechałem Polskim Busem) tylko po to, żeby wymusić na ministrze sporządzenie ogólnej polityki kolejowej w dłuższej perspektywie. Minął rok i co? Chyba nawet studium KDP nie jest gotowe.
No nie do końca. Strajk miał być w sprawie sytuacji w PR-ach i postawy ministerstwa względem organizacji przewozów regionalnych. A tu też problem postawy samorządów i ustalenia ich stanowiska. KDP tutaj nic do rzeczy nie ma i nie miało.

Zgodnie z aktualnym harmonogramem - zakończenie realizacji prac studialnych i analitycznych: II połowa 2013 – I połowa 2015 r.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 lis 2012, 22:06

A może. W każdym razie takiej polityki / wizji nie ma ani ogólnej, ani międzywojewódzkiej, ani regionalnej, ani z KDP, ani bez.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 09 lis 2012, 10:57

KwZ pisze:A może. W każdym razie takiej polityki / wizji nie ma ani ogólnej, ani międzywojewódzkiej, ani regionalnej, ani z KDP, ani bez.
Jedyna wizja jaką ostatnio opublikowano, to wizja likwidacji 4000 km sieci PKP PLK.

Planu, który omawiamy, wizją nazwać nie sposób, to konserwacja zastanego, dramatycznie beznadziejnego i dogorywającego układu połączeń dalekobieżnych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 paź 2016, 8:42

Trwają konsultacje aktualizacji planu transportowego. Zachęcam do wysyłania swoich uwag: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 0#12384040
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ