Na popycie potencjalnym i analizie możliwości jego osiągnięcia. To logiczne, przepisując obecny rozkład jazdy do planu (a dokładnie to zostało w tym idiotycznym dokumencie zrobione) nie uzyska się ciekawych wyników.Piottr pisze: A na czym się powinien taki plan opierać Twoim zdaniem?
Plan transportowy dla poĹÄ czeĹ miÄdzywojewĂłdzkich
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27392
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
fik pisze:Na popycie potencjalnym i analizie możliwości jego osiągnięcia.Piottr pisze: A na czym się powinien taki plan opierać Twoim zdaniem?
Piottr pisze:A na czym powinna się opierać prognoza?
Wolfchen pisze:Na potrzebach przewozowych (którym obecny rozkład nijak nie odpowiada).
KwZ pisze:Na rozsądnych założeniach.
Zasadniczo, ja bym tego lepiej nie napisał - ale Wasze odpowiedzi upewniły mnie, że dobrze myślę.pawcio pisze:I poważnym badaniu konsumentów.
Budowa prognozy w oparciu o obecną, najbardziej beznadziejną od wielu, wielu lat ofertę przewozową w ruchu dalekobieżnym, i pochodzącą z niej macierz sprzedaży biletów jest tylko konserwowaniem obecnego stanu beznadziei.
Szkoda, że nikt się nie pokusił zrobienia porządnego modelu grawitacyjnego opartego na potencjale demograficznym i atrakcyjności regionów, popartego porządnymi badaniami preferencji podróżnych. Wtedy nagle mogłoby się okazać, że ten wspominany przeze mnie Gorzów potrzebuje połączenia 4 razy na dobę i nie do Warszawy, a do Berlina, a Biała Podlaska pociągu tylko w piątek i niedzielę*)...
*) w 2009 roku jeździłem i liczyłem pasażerów na linii Siedlce - Terespol. Dobowy potok sumaryczny wychodził wtedy coś koło 3700 osób na całej linii w obu kierunkach, z czego 32% ankietowanych podróżnych przyznawało się do ulgi kolejowej.
Ja powiem coś gorszego. Rok temu min. Nowak rezygnował z "Y". Podobno kolejarze mieli zorganizować strajk ostrzegawczy w wigilię (nie wiem, jechałem Polskim Busem) tylko po to, żeby wymusić na ministrze sporządzenie ogólnej polityki kolejowej w dłuższej perspektywie. Minął rok i co? Chyba nawet studium KDP nie jest gotowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No nie do końca. Strajk miał być w sprawie sytuacji w PR-ach i postawy ministerstwa względem organizacji przewozów regionalnych. A tu też problem postawy samorządów i ustalenia ich stanowiska. KDP tutaj nic do rzeczy nie ma i nie miało.KwZ pisze:Ja powiem coś gorszego. Rok temu min. Nowak rezygnował z "Y". Podobno kolejarze mieli zorganizować strajk ostrzegawczy w wigilię (nie wiem, jechałem Polskim Busem) tylko po to, żeby wymusić na ministrze sporządzenie ogólnej polityki kolejowej w dłuższej perspektywie. Minął rok i co? Chyba nawet studium KDP nie jest gotowe.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem - zakończenie realizacji prac studialnych i analitycznych: II połowa 2013 – I połowa 2015 r.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Jedyna wizja jaką ostatnio opublikowano, to wizja likwidacji 4000 km sieci PKP PLK.KwZ pisze:A może. W każdym razie takiej polityki / wizji nie ma ani ogólnej, ani międzywojewódzkiej, ani regionalnej, ani z KDP, ani bez.
Planu, który omawiamy, wizją nazwać nie sposób, to konserwacja zastanego, dramatycznie beznadziejnego i dogorywającego układu połączeń dalekobieżnych.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27392
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Trwają konsultacje aktualizacji planu transportowego. Zachęcam do wysyłania swoich uwag: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 0#12384040
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?