Informacja pasaĹźerska w transporcie kolejowym

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 30 sty 2013, 22:49

Wolfchen pisze:A to akurat żaden problem, są bilety miesięczne odcinkowe imienne w jedną stronę. Sam na takim jeździłem :P
No, tylko że na przykład u mnie występowała sytuacja jeszcze bardziej skomplikowana – jednego dnia pasował mi PKS w stronę dworca a prywaciarz w przeciwną, innego – odwrotnie. Wtedy nawet bilety w jedną stronę nie pomagają.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 sty 2013, 23:00

W takich sytuacjach to chyba tylko bilety abonamentowe :term:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 sty 2013, 23:46

Siecool pisze:I teraz co - Minister ma zmieniać rozporządzenie, przygotowywać projekt, konsultować go, angażować sztab ludzi, w tym Rządowe Centrum Legislacyjne
I tak będzie luka w przepisach, bowiem rozporządzenie nie zakłada, że może być inny typ taboru niż pociągi rosyjskie i alsotmowskie. Nie wiadomo więc jakie numery taborowe (czy to nie powinna być sprawa wewnętrzna przewoźnika?) nadać Inspiro. To znaczy w praktyce nikt nie będzie się na ministerstwo oglądać, tylko po co to regulować?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 sty 2013, 14:37

MeWa pisze:czy to nie powinna być sprawa wewnętrzna przewoźnika?
A na kolei jest? Wystko jest oznaczane praktycznie tak samo, włącznie z SKMką. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 03 lut 2013, 11:30

System numeracji i oznakowania pojazdów kolejowych jest ujednolicony w skali Europy (i nie tylko), z tego prostego powodu, że pojazdy kolejowe przekraczają granice państwowe. O transgranicznym metrze jeszcze nie słyszałem...

Przykład MeWy jest kolejnym do listy naszych prawnych głupot - Ministerstwo po prostu przepisało do rozporządzenia uregulowania metra w zakresie numeracji wagonów. Po co i dlaczego tego nikt nie wie, i - tak jak wspomniał MeWa - wprowadzenie Inspiro oznacza, że metro teoretycznie, zgodnie z prawem, nie może nadać im numerów do czasu zmiany rozporządzenia. To trochę tak jakby Ministerstwo narzuciło zasady numeracji taborowej pojazdów komunikacji miejskiej...

A potem się wszyscy dziwią, że Ministerstwa są przeciążone pracą i nie mają czasu na porządne pisanie ustaw czy naprawdę ważnych rozporządzeń...
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 lut 2013, 12:48

A potem się wszyscy dziwią, że Ministerstwa są przeciążone pracą i nie mają czasu na porządne pisanie ustaw czy naprawdę ważnych rozporządzeń...
Ale czy ministerstwo ktoś zobowiązuje do tworzenia tych bzdur, czy też jest to inicjatywa własna?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 lut 2013, 15:10

Każde rozporządzenie musi powstać na postawie dyspozycji ustawowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 lut 2013, 15:45

Siecool pisze:naprawdę ważnych rozporządzeń
Kwestia jednolitej informacji pasażerskiej (od internetu poprzez przystanki do pojazdów) jest ważna.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 06 lut 2013, 18:25

Minimalne wymogi można określić, ale nadal uważam, że całość kontroli tego i doprecyzowania powinno być w umowach między zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Szybsze i prostsze w egzekwowaniu.

A tymczasem Komisja Europejska opublikowała projekt zmiany rozporządzenia 1370/2007 dot. usług publicznych (do znalezienia tutaj). Tak jak kiedyś wspominałem, propozycja Komisji zakłada pełne uprzetargowienie zlecania przewozów kolejowych (poza paroma wyjątkami). Projekt zakłada też likwidację mozliwości zlecania przewozów przez województwa tzw. podmiotom wewnętrznym (czyli np. Kolejom Mazowieckim). Taka możliwość pozostaje dla ZTMów lokalnych. Dodatkowo, Komisja chce pełnego otwarcia krajowych pasażerskich przewozów kolejowych na konkurencję, dokonuje zamachu na funkcjonowanie PLKi w ramach Grupy PKP oraz wprowadza wiele innych zmian, o których za długo by pisać.

Powyższa propozycja to wariant maksimum Komisji, teraz podniesie się krzyk i państwa członkowskie ruszą do wybijania zębów tym propozycjom i zaokrąglania kantów. Ciekaw jestem na czym to ostatecznie stanie, bo zapowiada się ciekawa bitwa ;)
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2013, 18:30

Ciekawe info, ale dlaczego w wątku o Cegle?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 lut 2013, 18:38

Siecool pisze:Minimalne wymogi można określić, ale nadal uważam, że całość kontroli tego i doprecyzowania powinno być w umowach między zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Szybsze i prostsze w egzekwowaniu.
Na razie na zlecenie ZTM jeżdżą autobusy z co najmniej czterema rodzajami wyświetlaczy, a każdy kolejny gorszy od poprzedniego.Więc może lepiej by było, gdyby rozmiar cyfry w numerze był uregulowany przepisem prawa...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2013, 18:52

Wiesz, czasem się zastanawiam, czy nie wypowiedzieć wojny Niemcom, a następnie się od razu poddać :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lut 2013, 18:55

Siecool pisze:Ciekaw jestem na czym to ostatecznie stanie, bo zapowiada się ciekawa bitwa
Zbyt ambitne plany, żeby udało się je zrealizować. Wystarczy poczytać projekt zmian, szczególniwe to i to...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 06 lut 2013, 19:22

Glonojad pisze:Ciekawe info, ale dlaczego w wątku o Cegle?
Bo jak już zaczęliśmy ten offtop tutaj wcześniej, to i go ciągniemy ;) Ale można to faktycznie gdzieś przetransferować.
MichalJ pisze:
Siecool pisze:Minimalne wymogi można określić, ale nadal uważam, że całość kontroli tego i doprecyzowania powinno być w umowach między zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Szybsze i prostsze w egzekwowaniu.
Na razie na zlecenie ZTM jeżdżą autobusy z co najmniej czterema rodzajami wyświetlaczy, a każdy kolejny gorszy od poprzedniego.Więc może lepiej by było, gdyby rozmiar cyfry w numerze był uregulowany przepisem prawa...
I mamy też rozporządzenie określające oznaczenia na wyświetlaczach pociągów i Koleje Mazowieckie ze swoimi KM2948 Góra Kalwaria. Z dwojga złego wolę, żeby droga od wymogu do firmy, ktorej dotyczy była jak najkrótsza, a to daje tylko bezpośrednia umowa.
Wolfchen pisze:
Siecool pisze:Ciekaw jestem na czym to ostatecznie stanie, bo zapowiada się ciekawa bitwa
Zbyt ambitne plany, żeby udało się je zrealizować. Wystarczy poczytać projekt zmian, szczególniwe to i to...
Owszem, rewolucja jest duża i w wielu obszarach. W części dot. bezpieczeństwa i interoperacyjności ciężko mi się zgodzić z wieloma aspektami propozycji Komisji, do części regulacyjnej jestem jednak nastawiony pozytywnie, choć mam poważne obawy co do wdrożenia tego w naszym kraju.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lut 2013, 19:33

Siecool pisze:Z dwojga złego wolę, żeby droga od wymogu do firmy, ktorej dotyczy była jak najkrótsza, a to daje tylko bezpośrednia umowa.
Raz jeszcze: w interesie pasażera leży, aby informacja w każdym pojeździe była identyczna. Tego bezpośrednia umowa nie zapewni.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ