No, tylko że na przykład u mnie występowała sytuacja jeszcze bardziej skomplikowana – jednego dnia pasował mi PKS w stronę dworca a prywaciarz w przeciwną, innego – odwrotnie. Wtedy nawet bilety w jedną stronę nie pomagają.Wolfchen pisze:A to akurat żaden problem, są bilety miesięczne odcinkowe imienne w jedną stronę. Sam na takim jeździłem
Informacja pasaĹźerska w transporcie kolejowym
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
I tak będzie luka w przepisach, bowiem rozporządzenie nie zakłada, że może być inny typ taboru niż pociągi rosyjskie i alsotmowskie. Nie wiadomo więc jakie numery taborowe (czy to nie powinna być sprawa wewnętrzna przewoźnika?) nadać Inspiro. To znaczy w praktyce nikt nie będzie się na ministerstwo oglądać, tylko po co to regulować?Siecool pisze:I teraz co - Minister ma zmieniać rozporządzenie, przygotowywać projekt, konsultować go, angażować sztab ludzi, w tym Rządowe Centrum Legislacyjne
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
System numeracji i oznakowania pojazdów kolejowych jest ujednolicony w skali Europy (i nie tylko), z tego prostego powodu, że pojazdy kolejowe przekraczają granice państwowe. O transgranicznym metrze jeszcze nie słyszałem...
Przykład MeWy jest kolejnym do listy naszych prawnych głupot - Ministerstwo po prostu przepisało do rozporządzenia uregulowania metra w zakresie numeracji wagonów. Po co i dlaczego tego nikt nie wie, i - tak jak wspomniał MeWa - wprowadzenie Inspiro oznacza, że metro teoretycznie, zgodnie z prawem, nie może nadać im numerów do czasu zmiany rozporządzenia. To trochę tak jakby Ministerstwo narzuciło zasady numeracji taborowej pojazdów komunikacji miejskiej...
A potem się wszyscy dziwią, że Ministerstwa są przeciążone pracą i nie mają czasu na porządne pisanie ustaw czy naprawdę ważnych rozporządzeń...
Przykład MeWy jest kolejnym do listy naszych prawnych głupot - Ministerstwo po prostu przepisało do rozporządzenia uregulowania metra w zakresie numeracji wagonów. Po co i dlaczego tego nikt nie wie, i - tak jak wspomniał MeWa - wprowadzenie Inspiro oznacza, że metro teoretycznie, zgodnie z prawem, nie może nadać im numerów do czasu zmiany rozporządzenia. To trochę tak jakby Ministerstwo narzuciło zasady numeracji taborowej pojazdów komunikacji miejskiej...
A potem się wszyscy dziwią, że Ministerstwa są przeciążone pracą i nie mają czasu na porządne pisanie ustaw czy naprawdę ważnych rozporządzeń...
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ale czy ministerstwo ktoś zobowiązuje do tworzenia tych bzdur, czy też jest to inicjatywa własna?A potem się wszyscy dziwią, że Ministerstwa są przeciążone pracą i nie mają czasu na porządne pisanie ustaw czy naprawdę ważnych rozporządzeń...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Minimalne wymogi można określić, ale nadal uważam, że całość kontroli tego i doprecyzowania powinno być w umowach między zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Szybsze i prostsze w egzekwowaniu.
A tymczasem Komisja Europejska opublikowała projekt zmiany rozporządzenia 1370/2007 dot. usług publicznych (do znalezienia tutaj). Tak jak kiedyś wspominałem, propozycja Komisji zakłada pełne uprzetargowienie zlecania przewozów kolejowych (poza paroma wyjątkami). Projekt zakłada też likwidację mozliwości zlecania przewozów przez województwa tzw. podmiotom wewnętrznym (czyli np. Kolejom Mazowieckim). Taka możliwość pozostaje dla ZTMów lokalnych. Dodatkowo, Komisja chce pełnego otwarcia krajowych pasażerskich przewozów kolejowych na konkurencję, dokonuje zamachu na funkcjonowanie PLKi w ramach Grupy PKP oraz wprowadza wiele innych zmian, o których za długo by pisać.
Powyższa propozycja to wariant maksimum Komisji, teraz podniesie się krzyk i państwa członkowskie ruszą do wybijania zębów tym propozycjom i zaokrąglania kantów. Ciekaw jestem na czym to ostatecznie stanie, bo zapowiada się ciekawa bitwa
A tymczasem Komisja Europejska opublikowała projekt zmiany rozporządzenia 1370/2007 dot. usług publicznych (do znalezienia tutaj). Tak jak kiedyś wspominałem, propozycja Komisji zakłada pełne uprzetargowienie zlecania przewozów kolejowych (poza paroma wyjątkami). Projekt zakłada też likwidację mozliwości zlecania przewozów przez województwa tzw. podmiotom wewnętrznym (czyli np. Kolejom Mazowieckim). Taka możliwość pozostaje dla ZTMów lokalnych. Dodatkowo, Komisja chce pełnego otwarcia krajowych pasażerskich przewozów kolejowych na konkurencję, dokonuje zamachu na funkcjonowanie PLKi w ramach Grupy PKP oraz wprowadza wiele innych zmian, o których za długo by pisać.
Powyższa propozycja to wariant maksimum Komisji, teraz podniesie się krzyk i państwa członkowskie ruszą do wybijania zębów tym propozycjom i zaokrąglania kantów. Ciekaw jestem na czym to ostatecznie stanie, bo zapowiada się ciekawa bitwa
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe info, ale dlaczego w wątku o Cegle?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na razie na zlecenie ZTM jeżdżą autobusy z co najmniej czterema rodzajami wyświetlaczy, a każdy kolejny gorszy od poprzedniego.Więc może lepiej by było, gdyby rozmiar cyfry w numerze był uregulowany przepisem prawa...Siecool pisze:Minimalne wymogi można określić, ale nadal uważam, że całość kontroli tego i doprecyzowania powinno być w umowach między zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Szybsze i prostsze w egzekwowaniu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wiesz, czasem się zastanawiam, czy nie wypowiedzieć wojny Niemcom, a następnie się od razu poddać
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zbyt ambitne plany, żeby udało się je zrealizować. Wystarczy poczytać projekt zmian, szczególniwe to i to...Siecool pisze:Ciekaw jestem na czym to ostatecznie stanie, bo zapowiada się ciekawa bitwa
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Bo jak już zaczęliśmy ten offtop tutaj wcześniej, to i go ciągniemy Ale można to faktycznie gdzieś przetransferować.Glonojad pisze:Ciekawe info, ale dlaczego w wątku o Cegle?
I mamy też rozporządzenie określające oznaczenia na wyświetlaczach pociągów i Koleje Mazowieckie ze swoimi KM2948 Góra Kalwaria. Z dwojga złego wolę, żeby droga od wymogu do firmy, ktorej dotyczy była jak najkrótsza, a to daje tylko bezpośrednia umowa.MichalJ pisze:Na razie na zlecenie ZTM jeżdżą autobusy z co najmniej czterema rodzajami wyświetlaczy, a każdy kolejny gorszy od poprzedniego.Więc może lepiej by było, gdyby rozmiar cyfry w numerze był uregulowany przepisem prawa...Siecool pisze:Minimalne wymogi można określić, ale nadal uważam, że całość kontroli tego i doprecyzowania powinno być w umowach między zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Szybsze i prostsze w egzekwowaniu.
Owszem, rewolucja jest duża i w wielu obszarach. W części dot. bezpieczeństwa i interoperacyjności ciężko mi się zgodzić z wieloma aspektami propozycji Komisji, do części regulacyjnej jestem jednak nastawiony pozytywnie, choć mam poważne obawy co do wdrożenia tego w naszym kraju.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Raz jeszcze: w interesie pasażera leży, aby informacja w każdym pojeździe była identyczna. Tego bezpośrednia umowa nie zapewni.Siecool pisze:Z dwojga złego wolę, żeby droga od wymogu do firmy, ktorej dotyczy była jak najkrótsza, a to daje tylko bezpośrednia umowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?