Cięcia linii kolejowych

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 wrz 2012, 12:58

Kolej do zaorania vel. restrukturyzacja PLK

Po przejrzeniu list, nasuwa się jedno: PLK do bezzwłocznej likwidacji z przejęciem infrastruktury przez Skarb Państwa. Zarządzanie infrą przez spólki prawa handlowego jest kompletnie nieuzasadnione z punktu widzenia gęstości siatki transportowej i dostępności do niej. Jak już się PLK czymś musi zajmować, to niech się zajmują sterowaniem ruchem lub doraźnymi naprawami.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2012, 16:52

A z czego chcesz utrzymać to torowisko, miejscami już poniżej jakichkolwiek przyzwoitych standardów?

Poza tym to za zgodą MT
http://www.rynek-kolejowy.pl/35523/Mass ... tys_km.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 wrz 2012, 18:31

MeWa pisze:A z czego chcesz utrzymać to torowisko, miejscami już poniżej jakichkolwiek przyzwoitych standardów?
Choćby pierwszy z brzegu przykład: Dęblin - Łuków jest w miarę jeszcze. 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 25 wrz 2012, 21:20

MeWa pisze:A z czego chcesz utrzymać to torowisko, miejscami już poniżej jakichkolwiek przyzwoitych standardów?
Zgadnij dzięki komu tak jest?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 wrz 2012, 21:38

rufio198 pisze:
MeWa pisze:A z czego chcesz utrzymać to torowisko, miejscami już poniżej jakichkolwiek przyzwoitych standardów?
Zgadnij dzięki komu tak jest?
Jak dla mnie jest to wina skarbu państwa, który do inwestycji na kolei dokłada, bo Unia, a do utrzymania już nie. Wiadomo drogi są ważniejsze i na nie trzeba wydawać ponad 80% kasy. A jak PKP ma oszczędności na przetargach to najlepiej zabrać i dać jeszcze więcej na drogi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 wrz 2012, 21:51

kajo pisze:Jak dla mnie jest to wina skarbu państwa, który do inwestycji na kolei dokłada, bo Unia, a do utrzymania już nie.
A jak Skarb Państwa ma dokładać do utrzymania, skoro tym się zajmuje spółka prawa handlowego, która ma osiągać zysk, a nie być filantropem? Dokapitalizować PLK? To studnia bez dna, a ZZ przeżrą wszystko i tyle z tego będzie... =;
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 wrz 2012, 22:17

Wolfchen pisze:
kajo pisze:Jak dla mnie jest to wina skarbu państwa, który do inwestycji na kolei dokłada, bo Unia, a do utrzymania już nie.
A jak Skarb Państwa ma dokładać do utrzymania, skoro tym się zajmuje spółka prawa handlowego, która ma osiągać zysk, a nie być filantropem? Dokapitalizować PLK? To studnia bez dna, a ZZ przeżrą wszystko i tyle z tego będzie... =;
To nie takie trudne, obecnie też to jest częściowo robione, państwo refunduje niewielką część stawki za użytkowanie torów przez przewoźników Cargo. Można przenieść infrastrukturę do MI (czy jakkolwiek się ono teraz nazywa) i zlecić PKP PLK obsługę. Z resztą jak warszawa zleca utrzymanie torów TW? Jaką tutaj widzicie różnice?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 25 wrz 2012, 22:20

PLK ma być agendą na wzór GDDKiA. Obecnie trwają prace nad wydzieleniem PLK z PKP SA.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 wrz 2012, 22:22

Wolfchen pisze:Po przejrzeniu list, nasuwa się jedno:
"Czy na pewno jest to lista tras do likwidacji?"

Po komentarzach na RK widać, że to może być wniosek pochopny, nadinterpretacja autora artykułu. Tym niemniej - temat do podrążenia.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2012, 23:14

PLK zdementowały. Ale szykuje się spór, bo są dokumenty, które podważają stanowisko PLK-i.
http://www.rynek-kolejowy.pl/35517/PLK_ ... jowych.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 26 wrz 2012, 10:20

Ech, ja już pi razy drzwi 4 lata temu usłyszałem od dyrektora Biura Strategii w peelce (nazwisko Jacek Poniewierski pewnie przynajmniej części osób obce nie jest), że docelowym stanem jest ok. 10 tys km linii kolejowych, bo "na więcej nas nie stać". Jak widać potwierdza się to właśnie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 wrz 2012, 22:05

Ja słyszałem profesora z SGH mówiącego o 5 tys. km.
Takim wykazom należałoby przyjrzeć się szczegółowo, punkt po punkcie, a na to nie ma miejsca na tym forum.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 paź 2012, 14:38

Wlk. Brytania już to przeprowadziła w latach 60., 70. i 80. Jak się można domyślić, sytuacja wcale się nie poprawiła, pasażerowie, którzy przesiedli się do samochów w związku z wycięciem linii dowozowych, już jechali tymi samochodami do końca. Zainteresowanym polecam zapoznanie się z hasłem Beeching Axe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 paź 2012, 14:44

Z drugiej strony mamy w Polsce mnóstwo linii typu Zagórz - Ustrzyki Dolne albo Lębork - Łeba, których remont jest zupełnie nie opłacalny. A już na pewno utrzymanie w obecnej formie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 paź 2012, 14:52

Tak - jak zykle ważne są odpowiednie proporcje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ