Leo Express na polskich torach

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 kwie 2013, 17:28

Czyżby szykowała się konkurencja? :)

http://www.rynek-kolejowy.pl/44669/_Cze ... _tory_.htm
Jeszcze w tym roku prywatny przewoźnik kolejowy Leo Express, znany ze skutecznej rywalizacji z Kolejami Czeskimi (CD), może uruchomić pociągi na trasach Warszawa – Poznań oraz Warszawa – Katowice/Kraków tworząc konkurencję dla PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Dolnośląskie Linie Autobusowe złożyły w imieniu czeskiej spółki wniosek o przydzielenie wyżej wspomnianych tras w nowym rozkładzie jazdy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 19 kwie 2013, 18:38

Kolejowy PolskiBus?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 19 kwie 2013, 18:53

Bardzo dobrze! Niech beton kruszeje!
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 19 kwie 2013, 19:52

vernalisadonis pisze:Kolejowy PolskiBus?
Lepiej tego chyba nie można ująć.

Tyle, że to nie jest coś godnego pochwały. Otóż Leo Express, w swojej chęci konkurowania z Českymi Drahami, na trasie z Prahi do Ostrawy zatrzymuje się tylko w dwóch miejscowościach – Pardubicach i Ołomuńcu. Mniejsze miejscowości, takie jak Kolin czy Czeska Trzebowa, są pomijane – mimo tego, że zatrzymują się tam nawet pociągi kategorii Ex państwowego przewoźnika. I to jest dokładnie ten sam model, jak w Polskim Busie, gdzie po drodze z Warszawy do Gdańska autobus zatrzymuje się tylko w Ostródzie, pomijając takie miejscowości jak Płońsk, Mława, Nidzica, Olsztynek, czy nawet Elbląg.

I zapewne taki sam model Leo Express zastosuje i w Polsce – pociągi przewoźnika zapewne zatrzymają się w drodze z Warszawy do Poznania jedynie w Koninie i Kutnie, pomijając Koło, Łowicz i Wreześnię. I to wszystko w taryfie, która zapewnie będzie porównywalna do taryfy TLK bądź IR. Stwarza to niestety niebezpieczeństwo, że albo i pociągi TLK i IR przestaną się zatrzymywać w niektórych miejscowościach, w celu lepszego konkurowania z nowym przewoźnikiem, albo też w ogóle zostaną zlikwidowane, jeżeli wiele osób przesiądzie się do szybszych pociągów prywaciarza. Niestety, spowoduje to przez to odcięcie wielu małych i średnich ośrodków miejskich od oferty kolei dalekobieżnej do ważniejszych celów podróży tj. Poznania i Warszawy.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 19 kwie 2013, 19:59

A jak wygląda tam system sprzedaży biletów przez internet czy w kasach na dworcu?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 19 kwie 2013, 20:02

Jeśli jest popyt, to połączenia zostaną. Rynek wszystko wyrówna.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 kwie 2013, 20:41

vernalisadonis pisze:A jak wygląda tam system sprzedaży biletów przez internet czy w kasach na dworcu?
Nie ma problemu z zakupem biletu w necie, czy kasie. Oprócz Bohumina kasy są na każdej stacji na której się zatrzymują ich pociągi. Jeżeli będą jeździć Stadlerami to bedą mogli co najwyżej konkurować z TLK. Klasa ECONOMY to takie same siedzenia jak u nas.
Jeszcze jedno- od Ostravy do Pragi nikt nie sprawdzał biletów. W PL jak będą tak ufać że każdy ma bilet to szybko zbankrutuja
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2013, 20:57

Vilen, ale takie jest prawo rynku. Komercyjny przewoźnik jeździ tam, gdzie mu się to opłaca. A postoje dostosowuje do warunków technicznych i prawnych (PB w Ostródzie czy Ostrowcu, a nawet Kielcach zatrzymuje się ze względu na czas pracy kierowców - postój handlowy jest niejako promocją) ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 kwie 2013, 21:27

Vilen- W Czechach LeoExpress konkuruje głównie z pociągami SC Pendolino, przynajmniej jeżeli chodzi o cenę i czas przejazdu. SC też pomija na biegu te stacji co wymieniles. Od konkurowania z pozostałymi pociągami CD jest RegioJet.
Zresztą jako ciekawostkę należy potraktowac informacje że podczas układania obecnego tu spotkali się przedstawiciele wszystkich trzech przewoźników i ustalili jak będą kursować pociągi, aby nie bylo takiej sytuacji jak swego czasu u nas. W PL raczej na coś podobnego bym nie liczył
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 19 kwie 2013, 21:42

rufio198 pisze:Od konkurowania z pozostałymi pociągami CD jest RegioJet.
Który też wszystko pomija…

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 kwie 2013, 21:46

Szkoda, że obrali tylko 2 kierunki. Teraz i tak jest tam wybór.
Jeżeli chodzi o sprawdzanie biletów, to się nie martwię - od tego będą mieli polskich kondich, którzy znają nasze realia. OIDP Klasy wyższe od Economy wcale takie drogie nie są :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 kwie 2013, 21:51

Chciałbym, żeby taki "zły" model wybrały ĆD dla tranzytujących przez Czechy pociągów do Wiednia :/ - teraz ECki stają jak Rychliki podrzędne. Może prywaciarz przynajmniej zrobi to porządnie, na zmianach lokach i zbędnych postojach można by oszczędzić naprawdę sporo czasu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 kwie 2013, 21:52

Dobór tras mnie nie dziwi - niemal pewny zysk ;)
Może kiedyś dojdzie linia na Gdańsk. Choć jak dla mnie, to by mogli zrobić Wawa - Katowice - Ostrava :D
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 kwie 2013, 21:57

Vilén pisze:
rufio198 pisze:Od konkurowania z pozostałymi pociągami CD jest RegioJet.
Który też wszystko pomija…
Nie. Zatrzymuje się część RegioJetow ( jak nie wszystkie ) na tych samych stacjach co pociągi CD. Przynajmniej tak było w lutym. Zapowiedzi wymieniles wszystkie ważniejsze stacje w drodze do Pragi. Sam zrobiłem zdjęcie RJ w Hranicy na Morave podczas postoju

[ Dodano: Pią 19 Kwi, 2013 22:07 ]
Wolfchen pisze:Dobór tras mnie nie dziwi - niemal pewny zysk ;)
Może kiedyś dojdzie linia na Gdańsk. Choć jak dla mnie, to by mogli zrobić Wawa - Katowice - Ostrava :D
Mnie zdziwiło że do PL wchodzą. W Pardubicach widziałem mapę z ich liniami- obecnymi i planowanymi. Był Wiedeń, było Brno chyba na tej mapie, ale o PL nic nie było.

[ Dodano: Pią 19 Kwi, 2013 22:07 ]
Wolfchen pisze:Dobór tras mnie nie dziwi - niemal pewny zysk ;)
Może kiedyś dojdzie linia na Gdańsk. Choć jak dla mnie, to by mogli zrobić Wawa - Katowice - Ostrava :D
Mnie zdziwiło że do PL wchodzą. W Pardubicach widziałem mapę z ich liniami- obecnymi i planowanymi. Był Wiedeń, było Brno chyba na tej mapie, ale o PL nic nie było.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 19 kwie 2013, 22:15

rufio198 pisze:Nie. Zatrzymuje się część RegioJetow ( jak nie wszystkie ) na tych samych stacjach co pociągi CD.
Aż sprawdziłem to w rozkładzie, i niestety – RegioJety mają jedynie przystanki w Pardubicach, Ostrawie i Hranicy między Pragą a Ostrawą. Jedynie jeden pociąg ma dodatkowe zatrzymanie w Zábřehu, a to tylko w stronę Ostrawy. Takiego Kolina, czy Czeskiej Trzebowej nie ma.

ODPOWIEDZ