Centralny Port Komunikacyjny

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25157
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Re: Centralny Port Komunikacyjny

Post autor: fik » 30 sty 2020, 9:41

Ale wiesz, że mówimy o KDP, gdzie promienie łuku liczy się w grubych tysiącach metrów, a nie liczy odległości w linii prostej?
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35520
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sty 2020, 9:50

No ale to nadal nie wyklucza dyskusji, czy skórka jest warta wyprawki. Zwłaszcza że oprócz Torunia nadal przecież zostanie do obsługi stary korytarz przez Iławę.

Znaczy, ja niczego nie wykluczam, ale chętnie bym zobaczył symulacje ruchowe.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25157
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 30 sty 2020, 9:59

No ale Toruń ma dostać zjazd z CMK-N w Grochowalsku na Włocławek i dalej istniejącą linią. Gdyby wykręcić CMK-N przez Lubicz z nowym dworcem w rejonie węzła A1/S10, to pewnie wyszłoby z 10-12 minut szybciej do Torunia i 5-6 minut dłużej do Trójmiasta, z gorzej położonym dworcem, a inne wariantu wejścia w Toruń, żeby potem wyjść w kierunku choćby orientacyjnie północnym nie widzę. IMO nie warto, zwłaszcza że wtedy traci się Włocławek.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Paweł D.
Posty: 3894
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 30 sty 2020, 10:24

Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że to prezentacja o porcie, który nie wiadomo gdzie będzie i o dojazdach, które którędyś biec będą (ale się jeszcze zobaczy)? Jak powiedział klasyk: "słuszną linię ma nasza władza" - czas dojazdu z Rzeszowa w 2 godz. i wizualizacja 3 poziomowego dworca (może z metrem pod spodem i SKM powyżej) budzi podziw :)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35520
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sty 2020, 14:24

Paweł D. pisze:
30 sty 2020, 10:24
Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że to prezentacja o porcie, który nie wiadomo gdzie będzie i o dojazdach, które którędyś biec będą (ale się jeszcze zobaczy)? Jak powiedział klasyk: "słuszną linię ma nasza władza" - czas dojazdu z Rzeszowa w 2 godz. i wizualizacja 3 poziomowego dworca (może z metrem pod spodem i SKM powyżej) budzi podziw :)
Umówmy się: istnienie tego tematu opiera się na założeniu odłożenia na bok rozważań o ogólnym sensie CPK. Zatem trzymajmy się ich, bo z jednym się zgadzam: czy CPK powstanie, czy nie, to jest w tej chwili impulsem do prowadzenia jakichkolwiek analiz dalekosiężnych. Dobre i to (pomijając koszty, rzecz jasna).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 3894
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 30 sty 2020, 16:08

Masz rację, tylko ja po tej prezentacji oczekiwałem pewnych konkretów, choćby pozwalających się zorientować o przebiegu proponowanych linii czy w ogóle miejscu lokalizacji portu. O tym, że KDP powinna istnieć i łączyć miasta A, B i C dyskutować oczywiście można, tylko z CPK zaczyna mieć to luźny związek.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25157
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 30 sty 2020, 18:35

Miejsce lokalizacji portu wskazane jest na stronach 21 i 24 SSL. Proponowane przebiegi linii są wskazane na kilkudziesięciu arkuszach w skali 1:50000. Cel dokumentu został określony na stronie 6. Ja jednak sugerowałbym, aby zapoznawać się chociażby pobieżne z linkowanymi materiałami, zanim zacznie się je dyskredytować.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Paweł D.
Posty: 3894
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 30 sty 2020, 21:07

Widzisz, mnie jako osobie mającej dom w pobliżu planowanej inwestycji najbardziej interesują szczegóły. I patrząc na mapkę z korytarzem linii 85, ciąg 9 arkusz 1 zobaczyłem jedynie strzałki. Ale ok, doceniam wkład pracy autorów opracowania ale czekam na szczegóły lokalizacyjne i dojazdowe.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24669
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2020, 19:36

Dla mnie największą wadą jest brak ujęcia wariantu z rozwojem Okęcia. To czyni analizę nierzetelną na etapie założeń.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 4916
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 01 lut 2020, 22:04

Ważne, że jest Zarząd CPK i pobiera sowite wynagrodzenia.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4431
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 lut 2020, 14:07

A mnie zastanawia inna rzecz. Czy aby na pewno za dziesiąt lat będziemy latać tylko więcej i więcej. Wystarczy że pojawi się akcyza na paliwo lotnicze plus trochę wymogów środowiskowych i to padnie. Tak jak padły Concordy i w sumie nikt za tym nie płacze.
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9562
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 lut 2020, 14:56

Akcyza to pikuś, może ze +20 %. A co jeśli ceny ropy wzrosną do np. ~150 $/bbl (obecnie ~50 $/bbl) tj. +200%, bo czemu nie? Już było tyle. Oil peak i takie tam.
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1526
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 lut 2020, 21:51

Na ten moment szumne zapowiedzi, a skończy się na niczym. Lotnisko jak lotnisko, ale sieć kolejowa z prawdziwego zdarzenia mogłaby postać. Niestety dobrze wiemy, że to tego nie dojdzie. Generalnie mamy ogromne problemy bieżącą realizacją modernizacji linii kolejowych, ETCS 2 który miał być sukcesywnie wdrażany zasadniczo leży.
Nawet gdyby CPK powstało - koszty inwestycji mogą być niewspółmierne do korzyści. Linie z Vmax=160-250 km/h zostały by przyjęte ciepło przez pasażerów, ale... ile osób by jeździło na to lotnisko? Szczerze - ja nie wiem, ale też nie trafiłem na rzetelne analizy popytu. Mogłoby się okazać, że te Highspeedy świeciłyby pustkami. (Przy założeniu taktu co 1h, bo to jest minimum akceptowalne dla pociągów IC) Trzeba by było rozważyć pociągi 4 członowe z możliwością łączenia w trakcję (8-12 członów) - nie, żadne podmiejskie ED74. Norwedzy mają coś takiego - NSB Class 71.
Jedną z wad na etapie projektowym jest też brak podejścia do rozwiązania problemów z niewydolnymi węzłami. Mowa o przesuwanej ciągle modernizacji linii Średnicowej.
No i oczywiście założenie, że potoki na Okęciu wygasną jest szalenie błędnym założeniem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24669
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2020, 13:07

Potoki na Okęciu wygasną jak tylko pójdzie pod deweloperkę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ