Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

[Wiedeń] Impresje

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Re: [Wiedeń] Impresje

Post autor: person » 15 lut 2022, 9:28

Dziękuję za łaskę podzielenia się wiedzą tajemną

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1647
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 15 lut 2022, 21:40

Tajemne to były te enklawy do parkowania za free. Oszczędziłem w sumie parę setek euro. Jest to cnota nad cnotami trzymać język za zębami. W tym przypadku opłaciło się być dyskretnym. W przeciwnym razie popyt przekroczył by podaż.
ZUS fundatorem emigracji

aaa
Posty: 254
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 27 kwie 2022, 13:41

Czemu wagony metra typu U mają te wajchy w drzwiach? Jakaś oszczędność na eksploatacji mechanizmów otwierania drzwi? Ciepły guzik w latach 80. był poza zasięgiem ówczesnej techniki?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24100
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 kwie 2022, 13:43

Ja pamiętam z połowy lat 90, że w metrze w Wiedniu drzwi się takimi wajchami otwierało samodzielnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

aaa
Posty: 254
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 27 kwie 2022, 14:00

Niedawno odwiedziłem Wiedeń i do dzisiaj ludzie się szarpią z tymi wajchami. Patent wygląda na przestarzały już w momencie produkcji tych wagonów (chociaż w którejś z modernizacji EN57 zastosowano takie wajchy ze wspomaganiem elektrycznym w przejściach międzywagonowych :twisted: ), stąd moja ciekawość.

kajo
Posty: 2671
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 27 kwie 2022, 22:55

aaa pisze:
27 kwie 2022, 13:41
Czemu wagony metra typu U mają te wajchy w drzwiach? Jakaś oszczędność na eksploatacji mechanizmów otwierania drzwi? Ciepły guzik w latach 80. był poza zasięgiem ówczesnej techniki?
Ja widziałem takie otwieranie poza wiedniem w wagonach Trenord (północne Włochy) nie wiem czy nie chodzi po prostu o ograniczenie strat ciepła w zimę. W końcu w Wiedniu metro sporo jeździ po ziemi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ