Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

[Trójmiasto] - infrastruktura transportowa

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26337
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Re: [Trójmiasto] - infrastruktura transportowa

Post autor: Glonojad » 01 kwie 2021, 11:35

W dzielnicach GS mają więcej - z tego co słyszałem, rzędu dwurotnie więcej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 kwie 2021, 11:58

KwZ pisze:
01 kwie 2021, 10:57
3200-4000 zł/mc brutto za głównego specjalistę?!
(plus stażowe, plus trzynastka itp. itd.)
Witaj w świecie pozawarszawskim.

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26533
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 01 kwie 2021, 12:45

Dantte pisze:
01 kwie 2021, 11:12
Lol, w Warszawie w budżetówce za takie samo stanowisko z 10-letnim stażem także czasem dostaje się mniej. Mówię o instytucji państwowej, podległej bezpośrednio ministerstwu, a nie samorządówce (bo w ZTMie chyba tak źle nie jest).
No ja znam głównych specjalistów w dużych przewoźnikach kolejowych, w tym pracujących w Warszawie, zarabiających na poziomie 120% minimalnej krajowej. Z uwzględnieniem wszystkich bonusów.
So long and thanks for all the fish

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26337
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 kwie 2021, 12:57

No, słyszałem stawki wyjściowe w KM - żenada.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 3172
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 kwie 2021, 13:21

Nie wiem co prawda jak jest na stanowiskach kierowniczych, ale ogólnie na kolei czy nawet w metrze często jest tak, że wynagrodzenie zasadnicze jest bardzo niskie, a praktycznie kolejna połowa wypłaty do różnego rodzaju premie regulaminowe, bonusy, deputaty i inne takie. W moim przypadku, dosłownie tylko 50-55% wypłaty którą dostaję to wynagrodzenie zasadnicze (które jest swoją drogą niższe od tegorocznej najniższej krajowej), a reszta to dodatki.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 kwie 2021, 14:47

"Na kolei czy nawet w metrze", czyli w spółkach. Młody Tusk za to poszedł do pracy w urzędzie (jednostce budżetowej).

Autobus Czerwon
Posty: 3172
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 kwie 2021, 15:05

person pisze:
01 kwie 2021, 14:47
"Na kolei czy nawet w metrze", czyli w spółkach. Młody Tusk za to poszedł do pracy w urzędzie (jednostce budżetowej).
Tak tak, odnosiłem się m.in. do wypowiedzi Glonojada dotyczącej pensji w Kolejach Mazowieckich, które niewątpliwie są spółką, a także chciałem pokazać jak to zazwyczaj wygląda w przypadku spółek transportowych zależnych od miasta, czy państwa. :)

px33
Posty: 1395
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 01 kwie 2021, 21:06

Glonojad pisze:
01 kwie 2021, 11:11
Zaraz się tu jakiś włączy, że "i tak za dużo dla złodziejskiej biurwy".
Za to co nakradł jego ojciec, zdrajca niemiecki, to powinien do końca życia za darmo zasuwać, a nie się paść na naszych podatkach polskich narodowych!!!111

kajo
Posty: 2675
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 kwie 2021, 14:22

JA mam kolegę, który powiedział ze już się nazarabiał, hipotekę spłacił, mieszka sobie w Sochaczewie i poszedł do Państwowej pracy na inspektora i ma 2200 do ręki ze wszystkimi dodatkami. Generalnie budżetówka to kpina aktualnie. Ostanie podwyżki chyba z 10 lat temu tam były, właśnie za Tuska.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 cze 2022, 10:12

Dwie sprawy dotyczące kolei w 3M:
1) PKM pochwaliła się wbiciem ostatniego pala pod słupy trakcyjne:
"Dosłownie przed chwilą, niespełna rok (bez kilku dni) po rozpoczęciu elektryfikacji linii PKM, wbity został ostatni pal pod słupy trakcyjne. Tym samym nasz wykonawca - Torpol zakończył ten etap prac przy naszej inwestycji!"
Impresywne tempo, szkoda że PLKa nie ma takiego np. przy odbudowie stacji w Ożarowie...
https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKole ... ?__tn__=-R
2) PKMka pokazała też aktualną mapkę z propozycjami przebiegu linii w ramach projektu PKM Południe:
https://www.facebook.com/groups/pkmpolu ... 757430450/
Szybko prą do przodu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26337
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2022, 21:11

Osobiście uważam to PKM południe (w szczególności zaś SKM) za głębokie nieporozumienie. SKM jest, wbrew nazwie, koleją aglomeracyjną i powinno być rozwijane do Pruszcza a może nawet i Tczewa (zwłaszcza, że ekspresy i część IC w Pruszczu nie stają).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 723
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 cze 2022, 7:04

Glonojad pisze:
25 cze 2022, 21:11
Osobiście uważam to PKM południe (w szczególności zaś SKM) za głębokie nieporozumienie. SKM jest, wbrew nazwie, koleją aglomeracyjną i powinno być rozwijane do Pruszcza a może nawet i Tczewa (zwłaszcza, że ekspresy i część IC w Pruszczu nie stają).
PKM Południe przede wszystkim, z punktu widzenia aglomeracji, będzie dojeżdżać donikąd i za ciężkie pieniądze obsługiwać osiedla, do których dojeżdża tramwaj trasą, wzdłuż której planowany jest tramwaj.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26337
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2022, 15:03

Dokładnie tak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 cze 2022, 9:26

Glonojad pisze:
25 cze 2022, 21:11
SKM jest, wbrew nazwie, koleją aglomeracyjną
A warszawska Szybka Kolej Miejska, wbrew nazwie, wcale nie jest szybka.

Dlatego tzw. Gdańsk Południe nie może mieć szybkiego dojazdu do Wrzeszcza, na północ Gdańska i północ aglomeracji?
Tramwaje przecież obsługują zupełnie inne rejony.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 cze 2022, 11:16

Przez dwa miesiące (sic!) w Gdańsku będą podłączać nowe tory w Nowej Warszawskiej do starego szlaku z Łostowic do centrum:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 74189.html
Oprócz podłączania będą zmieniać układ torów na skrzyżowaniu z Havla. Nową organizację ruchu można znaleźć tu:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wa ... 66603.html
Dwa miesiące to chyba strasznie długo jak na takie prace...

Niemniej wartym dodatkowej uwagi jest kraniec. Na zawrotce zakończą trasy... trzech linii w DP i czterech w weekendy:
https://ztm.gda.pl/komunikaty/wstrzyman ... 2-r,a,8376
tu pokazany kraniec na mapie:
https://www.openstreetmap.org/#map=18/54.33577/18.59953
U nas sytuacja nie do wyobrażenia.

A skoro jesteśmy w 3M, to wartym odnotowania jest dalsze gnicie komunikacji miejskiej w Gdyni. Tym razem profesorowie excela pocięli w sezonowe (!) weekendy większość trolejbusów i sporo autobusów:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mn ... 68166.html

ODPOWIEDZ