[Wiedeń] Impresje

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 wrz 2013, 22:18

Ja w ogóle uważam że akurat słupki ZTMu ze skrzydełkami na nazwę i linię są bardzo, ale to bardzo dobre. Przede wszystkim są czytelne, a to powinna być podstawa.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 wrz 2013, 22:21

Rzecz gustu. Mnie się o wiele bardziej podobają zindywidualizowane.
Numer linii też tam jest, a nawet kierunek:
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2013, 22:58

MichalJ pisze:Rzecz gustu. Mnie się o wiele bardziej podobają zindywidualizowane.
Mi nie chodzi o sam fakt indywidualizacji, mi chodzi o fakt, że te konkretne są IMO koszmarnie brzydkie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 30 wrz 2013, 23:21

MichalJ pisze:Rzuca się w oczy brak sygnalizacji dla pieszych na przejściach przez tory tramwajowe w obrębie skrzyżowań z sygnalizacją. Tramwaj ma oczywiście światła tak, żeby stał przed przejściem, ale pieszy nie ma nic i może sobie przez tory przechodzić kiedy chce, zatrzymując się dopiero przed jezdnią.
No nie zawsze to tak działa. W niektórych miejscach są też zwykłe światła pomiędzy wyspami (rzadko) oraz światła typu żółte migające i wzbudzone przez tramwaj czerwone (częściej).
Sygnalizacja dla samochodów ma dodatkowy aspekt (czy mówi się po polsku 'aspekt' w tym znaczeniu?) - zielone migające. Myślałem, że w związku z tym ewakuacja jest na zółtym, ale nie: czerwona faza dla wszystkich też jest.
Z kolei dla pieszych ewakuacja jest albo na zielonym migającym lub na żółtym migającym (jeśli sygnalizator jest wyposażony w żółtą komorę).
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 03 paź 2013, 10:08

5.10.2013 r. uroczyste otwarcie przedłużonej do Aspern linii metra U2. W planach przedłużenie linii metra U2 z Karlsplatzu do Arsenału / w tym jedna stacja metra w rejonie Hauptbahnhofu / . Wzdłuż linii metra U2 w okolicach Aspern niesamowity boom budowlany / cena mieszkania osiąga powyżej 3.000 euro za 1m2 /.
Przy okazji linia tramwajowa 26 zostanie przedłużona do linii metra U2.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 07 paź 2013, 12:31

http://www.youtube.com/watch?v=GLGzORi54qA

wideo z kabiny maszynisty przedłużonej trasy plus opinie.

Nigdy nie byłem w tej okolicy, póki co wydaje się dość pustawo, ale jak poprzednik mówił boom budowlany już nastąpił.

Takie metro właśnie widzę na Białołęce czy np. Wilanowie ;-)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 07 paź 2013, 19:05

Piotrek pisze:Takie metro właśnie widzę na Białołęce
Już ja to widzę... :-s
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lis 2013, 12:36

MichalJ pisze:A co mi tam, założę nowy temat. Najwyżej PT moderacja przeniesie. Będzie w odcinkach. Obrazki klikalne.

Na początek metro. 5 linii o numerach od U1 do U6. :) Trochę pod ziemią, trochę w wykopach, trochę nad ziemią (najstarsze ale i najnowsze odcinki). Częściowo z wykorzystaniem infrastruktury jeszcze XIX-wiecznej,
Na U6 głównie i częściowo na U4
Niektóre stacje metra mają wąskie peroniki w typie londyńskiej tubki (sprawiają wrażenie drążonych razem z tunelem). Nie byłoby taniej tak budować, zamiast wielkich hal peronowych?
Pewnie by i było. A najtaniej odkrywką, skoro i tak ulice wyłączone z ruchu... ;)
na linii U6 składy z napędem z sieci górnej - ale tramwajów to raczej nie przypomina:
Mój drogi, jak tramwaj może nie przypominać Ci tramwaju? 8-(

Pudło, co prawda, 2.65 m (co spotykane w tramwajach bywa rzadziej, niż 2,30/2,40, ale bywa), ale reszta? Zresztą jest to niemal bliźniak wagonu WLB:

http://web.student.tuwien.ac.at/~e98250 ... b/400b.jpg , 15 cm szerszego i jeżdżącego po sieci tramwajowej.
MichalJ pisze:Część II - tramwaje.

W oczy rzuca się jednorodność taboru. Widać tylko dwa typy:

1. Staruszki z epoki parówek. Przegubowe, z doczepami. Twarde ławki, wysoka podłoga. Główna różnica w stosunku do naszych to o wiele lepsze utrzymanie i wysuwany dolny schodek.
Nawet rzekłbym, że z epoki stopiątek. Ostatnie to koniec lat osiemdziesiątych OIDP. Jedne z ostatnich wozów z rodziny GT...

IMHO są od naszych wagonów cichsze. Któreś austriackie miasto dokładało im człon niski (aczkolwiek nie wiem, czy dokładało, czy wymieniało).
2. Nowoczesne węże. 5 lub 7 członów, full niskacz do kwadratu, strasznie fajna konstrukcja (bezwózkowa i bezosiowa) z kołami w przegubach. Dopasowanie do peronów idealne. Nie można by u nas takich?
Pewnie, że by można. To tylko kwestia ceny. Tylko pytanie - po co. W Wiedniu bodaj 90% torowisk jest niewydzielonych fizycznie, co najwyżej organizacyjnie - u nas jest sytuacja odwrotna, moglibyśmy byli wręcz iść w perony na wysokości powiedzmy 350 mm, to by w Swingach nie trzeba w ogóle "fali" robić... (podłoga w tramwaju na wysokości ok. 40-45 cm) tylko pytanie o ewakuację między przystankami :p
Przystanki tramwajowe:

Oznakowanie własne, a nie znak drogowy (czy ja już o tym nie mówiłem kiedyś?):
Mówiłeś. Ciekawe, że w jednych sprawach jesteśmy świętsi od papieża, a w innych dostajemy kary od Mumii E.
Przystanki podwójne oznakowane na modłę krakowską (zdjęcie nie wyszło).
U nas teraz to wszystkie są w zasadzie podwójne :p
Informacja przystankowa - dla każdej linii na przemian kurs najbliższy i najbliższy kurs niski. Bez marnowania wierszy na 5 kursów dziewiątki:
Po pierwsze, mają dość mało przystanków z więcej niż dwiema liniami (a często jest wręcz jedna). Po drugie, częstotliwości - zwłaszcza pozaszczytowe - mają bardzo podobne na wszystkich liniach, bez wyraźnej grupy linii mocnych. Po trzecie - zdarzało mi się już podejmować decyzję o podróży patrząc na czas odjazdu następnego tramwaju interesującej mnie linii (na zasadzie czy zdążę coś jeszcze załatwić), więc uważam, że akurat tego przeszczepiać nie musimy.


W każdym razie gratki za wysiłek i oko do obserwacji szczegółów :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 lis 2013, 12:55

Ale przecież u nas nie masz gwarancji, że wyświetlacz pokaże drugi kurs danej linii, ba, nawet pierwszego kursu może nie być, bo cały wyświetlacz zajmują kursy dziewiątki. Właśnie tam, gdzie jest dużo linii, lepsze jest rozwiązanie z wyświetlaniem każdej linii w osobnej rubryczce. IMHO.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lis 2013, 17:37

Już nie demonizuj tej dziewiątki. Tak czy siak kluczowe jest istnienie linii "silnych", które powinny być promowane - także poprzez większą ilość pokazanych kursów. Można oczywiście założyć jakieś dodatkowe warunki, typu "chociaż po 1 każdej linii a wolne linie chronologiczne" ale wówczas masz gwarantowane artykuły, że "tramwaje się wyprzedzają albo pojawiają znikąd"...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 gru 2013, 9:32

Temat nieco zdechł, więc mała reanimacja. W tym roku małe jubileusze wiedeńskiego metra: 35 lecie linii U 1 - przewozy roczne 120 mln. pasażerów - od 2015 r linia zostanie przedłużona do Oberlaa. Linia U 3 obchodzi 15 lecie - przewozy roczne 136 mln. pasażerów, najwięcej ze wszystkich linii metra.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 18 kwie 2014, 10:51

Od 1.07.2014 r. podwyżki biletów komunikacji miejskiej w Wiedniu. Bilet jednoprzejazdowy - podwyżka z 2.10 euro na 2.20 euro. Czyli ok. 9.20 zł za jeden przejazd - u nas za 4.40 zł. przez 75 minut jesteś dziki i swobodny w doborze środków komunikacji miejskiej / oczywiście w ramach I strefy /. Reszta biletów tj. tygodniówka i miesięczny drożeją o 4 %. Bilet roczny, cena bez zmian - 365 euro.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2014, 10:45

Ciekawe, czy miejscowa opozycja też zrobiła karczemną awanturę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 25 kwie 2014, 10:59

Draka może być tylko w przypadku podniesienia ceny biletu rocznego. Ponoć ponad 600 000 osób korzysta z tego biletu.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2014, 22:39

Niby u nas też 90% podróżnych do miesięczni/kwartalni, a to właśnie o ceny jednorazówek są każdorazowo afery...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ