[Wiedeń] Impresje
Moderator: JacekM
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1596
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
No nie zawsze to tak działa. W niektórych miejscach są też zwykłe światła pomiędzy wyspami (rzadko) oraz światła typu żółte migające i wzbudzone przez tramwaj czerwone (częściej).MichalJ pisze:Rzuca się w oczy brak sygnalizacji dla pieszych na przejściach przez tory tramwajowe w obrębie skrzyżowań z sygnalizacją. Tramwaj ma oczywiście światła tak, żeby stał przed przejściem, ale pieszy nie ma nic i może sobie przez tory przechodzić kiedy chce, zatrzymując się dopiero przed jezdnią.
Z kolei dla pieszych ewakuacja jest albo na zielonym migającym lub na żółtym migającym (jeśli sygnalizator jest wyposażony w żółtą komorę).Sygnalizacja dla samochodów ma dodatkowy aspekt (czy mówi się po polsku 'aspekt' w tym znaczeniu?) - zielone migające. Myślałem, że w związku z tym ewakuacja jest na zółtym, ale nie: czerwona faza dla wszystkich też jest.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
5.10.2013 r. uroczyste otwarcie przedłużonej do Aspern linii metra U2. W planach przedłużenie linii metra U2 z Karlsplatzu do Arsenału / w tym jedna stacja metra w rejonie Hauptbahnhofu / . Wzdłuż linii metra U2 w okolicach Aspern niesamowity boom budowlany / cena mieszkania osiąga powyżej 3.000 euro za 1m2 /.
Przy okazji linia tramwajowa 26 zostanie przedłużona do linii metra U2.
Przy okazji linia tramwajowa 26 zostanie przedłużona do linii metra U2.
ZUS fundatorem emigracji
http://www.youtube.com/watch?v=GLGzORi54qA
wideo z kabiny maszynisty przedłużonej trasy plus opinie.
Nigdy nie byłem w tej okolicy, póki co wydaje się dość pustawo, ale jak poprzednik mówił boom budowlany już nastąpił.
Takie metro właśnie widzę na Białołęce czy np. Wilanowie
wideo z kabiny maszynisty przedłużonej trasy plus opinie.
Nigdy nie byłem w tej okolicy, póki co wydaje się dość pustawo, ale jak poprzednik mówił boom budowlany już nastąpił.
Takie metro właśnie widzę na Białołęce czy np. Wilanowie
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na U6 głównie i częściowo na U4MichalJ pisze:A co mi tam, założę nowy temat. Najwyżej PT moderacja przeniesie. Będzie w odcinkach. Obrazki klikalne.
Na początek metro. 5 linii o numerach od U1 do U6. Trochę pod ziemią, trochę w wykopach, trochę nad ziemią (najstarsze ale i najnowsze odcinki). Częściowo z wykorzystaniem infrastruktury jeszcze XIX-wiecznej,
Pewnie by i było. A najtaniej odkrywką, skoro i tak ulice wyłączone z ruchu...Niektóre stacje metra mają wąskie peroniki w typie londyńskiej tubki (sprawiają wrażenie drążonych razem z tunelem). Nie byłoby taniej tak budować, zamiast wielkich hal peronowych?
Mój drogi, jak tramwaj może nie przypominać Ci tramwaju?na linii U6 składy z napędem z sieci górnej - ale tramwajów to raczej nie przypomina:
Pudło, co prawda, 2.65 m (co spotykane w tramwajach bywa rzadziej, niż 2,30/2,40, ale bywa), ale reszta? Zresztą jest to niemal bliźniak wagonu WLB:
http://web.student.tuwien.ac.at/~e98250 ... b/400b.jpg , 15 cm szerszego i jeżdżącego po sieci tramwajowej.
Nawet rzekłbym, że z epoki stopiątek. Ostatnie to koniec lat osiemdziesiątych OIDP. Jedne z ostatnich wozów z rodziny GT...MichalJ pisze:Część II - tramwaje.
W oczy rzuca się jednorodność taboru. Widać tylko dwa typy:
1. Staruszki z epoki parówek. Przegubowe, z doczepami. Twarde ławki, wysoka podłoga. Główna różnica w stosunku do naszych to o wiele lepsze utrzymanie i wysuwany dolny schodek.
IMHO są od naszych wagonów cichsze. Któreś austriackie miasto dokładało im człon niski (aczkolwiek nie wiem, czy dokładało, czy wymieniało).
Pewnie, że by można. To tylko kwestia ceny. Tylko pytanie - po co. W Wiedniu bodaj 90% torowisk jest niewydzielonych fizycznie, co najwyżej organizacyjnie - u nas jest sytuacja odwrotna, moglibyśmy byli wręcz iść w perony na wysokości powiedzmy 350 mm, to by w Swingach nie trzeba w ogóle "fali" robić... (podłoga w tramwaju na wysokości ok. 40-45 cm) tylko pytanie o ewakuację między przystankami2. Nowoczesne węże. 5 lub 7 członów, full niskacz do kwadratu, strasznie fajna konstrukcja (bezwózkowa i bezosiowa) z kołami w przegubach. Dopasowanie do peronów idealne. Nie można by u nas takich?
Mówiłeś. Ciekawe, że w jednych sprawach jesteśmy świętsi od papieża, a w innych dostajemy kary od Mumii E.Przystanki tramwajowe:
Oznakowanie własne, a nie znak drogowy (czy ja już o tym nie mówiłem kiedyś?):
U nas teraz to wszystkie są w zasadzie podwójnePrzystanki podwójne oznakowane na modłę krakowską (zdjęcie nie wyszło).
Po pierwsze, mają dość mało przystanków z więcej niż dwiema liniami (a często jest wręcz jedna). Po drugie, częstotliwości - zwłaszcza pozaszczytowe - mają bardzo podobne na wszystkich liniach, bez wyraźnej grupy linii mocnych. Po trzecie - zdarzało mi się już podejmować decyzję o podróży patrząc na czas odjazdu następnego tramwaju interesującej mnie linii (na zasadzie czy zdążę coś jeszcze załatwić), więc uważam, że akurat tego przeszczepiać nie musimy.Informacja przystankowa - dla każdej linii na przemian kurs najbliższy i najbliższy kurs niski. Bez marnowania wierszy na 5 kursów dziewiątki:
W każdym razie gratki za wysiłek i oko do obserwacji szczegółów
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ale przecież u nas nie masz gwarancji, że wyświetlacz pokaże drugi kurs danej linii, ba, nawet pierwszego kursu może nie być, bo cały wyświetlacz zajmują kursy dziewiątki. Właśnie tam, gdzie jest dużo linii, lepsze jest rozwiązanie z wyświetlaniem każdej linii w osobnej rubryczce. IMHO.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Już nie demonizuj tej dziewiątki. Tak czy siak kluczowe jest istnienie linii "silnych", które powinny być promowane - także poprzez większą ilość pokazanych kursów. Można oczywiście założyć jakieś dodatkowe warunki, typu "chociaż po 1 każdej linii a wolne linie chronologiczne" ale wówczas masz gwarantowane artykuły, że "tramwaje się wyprzedzają albo pojawiają znikąd"...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Temat nieco zdechł, więc mała reanimacja. W tym roku małe jubileusze wiedeńskiego metra: 35 lecie linii U 1 - przewozy roczne 120 mln. pasażerów - od 2015 r linia zostanie przedłużona do Oberlaa. Linia U 3 obchodzi 15 lecie - przewozy roczne 136 mln. pasażerów, najwięcej ze wszystkich linii metra.
ZUS fundatorem emigracji
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Od 1.07.2014 r. podwyżki biletów komunikacji miejskiej w Wiedniu. Bilet jednoprzejazdowy - podwyżka z 2.10 euro na 2.20 euro. Czyli ok. 9.20 zł za jeden przejazd - u nas za 4.40 zł. przez 75 minut jesteś dziki i swobodny w doborze środków komunikacji miejskiej / oczywiście w ramach I strefy /. Reszta biletów tj. tygodniówka i miesięczny drożeją o 4 %. Bilet roczny, cena bez zmian - 365 euro.
ZUS fundatorem emigracji
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe, czy miejscowa opozycja też zrobiła karczemną awanturę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Draka może być tylko w przypadku podniesienia ceny biletu rocznego. Ponoć ponad 600 000 osób korzysta z tego biletu.
ZUS fundatorem emigracji
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niby u nas też 90% podróżnych do miesięczni/kwartalni, a to właśnie o ceny jednorazówek są każdorazowo afery...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.