[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 sty 2016, 15:00

Poc Vocem pisze:* - owszem, są bardziej patologiczne rozwiązania, ale tam mogło być lepiej, w szczególności przejście z tramwaju do metra.
Które jest faktycznie patologiczne. Trzeba wysiąść z tramwaju i iść do metra. Skandal.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 sty 2016, 15:14

Poc Vocem pisze:Wiem, że węzeł z przytupem, ale jednak w niewielkim mieście to działanie chyba troskę na wyrost.
Na wyrost, bo...?
...bo zadaszenie?
...bo zadaszenie, które nie jest prostą wiatą, tylko czymś o nieco lepszej estetyce?
...bo są windy i schody bezpośrednio na peron?

Osobiście nie jestem przekonany, czy minimalizm przystanków na krakowskiej estakadzie jest lepszym rozwiązaniem przy naszym klimacie (tj. czy stwarza optymalne warunki do zachęcenia do (częstych) przesiadek w tym miejscu).

Oczywiście sam węzeł znam tylko ze zdjęć - możliwe, że obejrzeniu go własnoocznie zrewiduję swój pogląd nt. ewentualnego przeskalowania.
Szeregowy_Równoległy pisze:
Poc Vocem pisze:* - owszem, są bardziej patologiczne rozwiązania, ale tam mogło być lepiej, w szczególności przejście z tramwaju do metra.
Które jest faktycznie patologiczne. Trzeba wysiąść z tramwaju i iść do metra. Skandal.
O ile w relacji tramwaj -> metro przesiadki jakoś dają radę, to już metro->tramwaj pozostawia trochę do życzenia.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 sty 2016, 15:33

person pisze:Na wyrost, bo...?
...bo zadaszenie?
...bo zadaszenie, które nie jest prostą wiatą, tylko czymś o nieco lepszej estetyce?
Bo zadaszenie, bo szerokość peronów i tak dalej. I obawiam się, że opady śniegu przez tydzień w roku nie uzasadniają budowania takiej wiaty. Zwłaszcza, że takie ustrojstwo kanalizuje wiatr (jak na Parku Praskim, tylko bardziej), który jest znacznie większym problemem w naszym klimacie.
person pisze:O ile w relacji tramwaj -> metro przesiadki jakoś dają radę, to już metro->tramwaj pozostawia trochę do życzenia.
Tam z metra to powinno się wychodzić wprost na perony postojowe tramwajów z jednej strony i na autobusowe z drugiej. Wtedy uniknęlibyśmy jeżdżących w kółko tramwajów, a kluczowe przemieszczenia (metro - tramwaj, metro - autobus) osiągnęłyby wartość najmniejszą.

I mówię, nie twierdzę, że Młociny są tragiczne, mówię, że na pewno mogłoby być lepiej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 21 sty 2016, 0:39

Ktoś się trasy na Barrandów naoglądał...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 sty 2016, 11:53

person pisze:Jeden taki nawrzucał sporo ładnych zdjęć z trasy (np. to: http://www.phototrans.eu/14,794096,0,Ko ... N_359.html) i tylko ślinka cieknie na myśl o konieczności odbycia kolejnej podróży ;-)
Obiektyw typu fish-eye robi cuda, tutaj normalne zdjęcie.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 22 sty 2016, 12:04

Dalej nie wiem, po co da dziura na środku...

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 sty 2016, 12:10

Podpatrzyli na Hucie w Warszawie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 22 sty 2016, 13:26

Chyba po to by podczas duzych wiatrow nie robil sie "komin" .

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 sty 2016, 14:54

Ktoś w bydgoskiej Wyborczej bardzo skrupulatnie podszedł do tematu albo problemy są rzeczywiście duże...
Tramwaj Fordon musi się spóźniać. Bo nie potrafi latać [RAPORT]

- Tramwaje jadące z Fordonu do centrum miasta i z powrotem spóźniają się nagminnie. Nie jeżdżą zgodnie z rozkładem. Sprawdźcie, dlaczego tak jest - poprosili nas czytelnicy. Zrobiliśmy to i wyszło, że tramwaje nie mogą się nie spóźniać. Rozkład ich przejazdów drogowcy skonstruowali tak, jakby na długiej drodze z Fordonu do centrum nie było żadnego skrzyżowania.
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... LokBydLink
To drugi artykuł o podobnej tematyce w krótkim czasie. Dzień wcześniej zawołano, że "Komunikacja w rozkładzie. Tramwaje jeżdżą jak chcą albo mogą":
Rozkłady jazdy na nowych liniach tramwajowych to fikcja. - W szczycie mamy nawet 20 minut opóźnienia. Od Rycerskiej do Łoskonia żadnego priorytetu, jakby ITS nie istniał - zgłaszają motorniczy. Drogowcy przyznają, że system nie został jeszcze skalibrowany. Trzeba na to nawet kilku miesięcy. Do tego czasu pomóc mają korekty godzin odjazdów
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... z3yMHhztAR

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 sty 2016, 20:11

.....rozkład skonstruowany tak, jakby po drodze nie było skrzyżowań.....
Chyba organizatorzy w każdym mieście tak mają.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2016, 19:24

Kalibracją niech się nie zasłaniają. Po prostu nałożyli kaganiec, żeby autkom nie zaszkodzić- niestety tak działa bydgoski ITS. Gdy kaganiec zdjąć, jest prawie tak dobry, jak autorskie rozwiązania Jarka. Prawie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ