[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

Post autor: person » 13 lis 2015, 10:58

Lada chwilę rusza nowa linia na Fordon.
Wczoraj tory zostały rozdziewiczone 805tką:
http://www.phototrans.eu/14,783832,0,Ko ... N_348.html
http://www.phototrans.eu/14,783846,0,Ko ... N_348.html

W następnej perspektywie planowane są:
- uruchomienie przedłużenia na Perłowej (połowa 2017 r.),
- nowej linii na moście Kazimierza Wlk. (2018),
- w perspektywie do 2020 planowana jest również linia na Szwederowo i Błonie.

Do każdego projektu infrastrukturalnego planuje się wpisywać zakup nowego taboru.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 lis 2015, 12:14

Nie tylko 805tką, bo i Swing też wjechał wczoraj wieczorem.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 13 lis 2015, 13:14

Dziewictwo traci się raz, zasadniczo...

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 lis 2015, 23:59

gfedorynski pisze:Dziewictwo traci się raz, zasadniczo...
Może most został poddany waginoplastyce? :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 17 lis 2015, 0:14

person pisze: W następnej perspektywie planowane są:(...)
- w perspektywie do 2020 planowana jest również linia na Szwederowo i Błonie.
Wiadomo, którędy?

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 17 lis 2015, 1:07

Tam gdzie zostawiono rezerwe na tory 20 lat temu, czyli na Solskiego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 gru 2015, 8:27

W dzisiejszej (elektronicznej) bydgoskiej Wyborczej wymieniono plany inwestycyjne miasta:
wyborcza.pl Bydgoszcz pisze: Ratusz planuje wydanie w sumie ponad 86 milionów złotych na kolejne zadania inwestycyjne związane z komunikacją tramwajową. Od 2 stycznia rusza już tramwaj do Fordonu. Trzeba jeszcze przeznaczyć pieniądze np. na wypłatę odszkodowań. W perspektywie jest budowa torowiska na ul. Kujawskiej, łączącego górny taras z rondem Bernardyńskim. Ale i to nie wszystko. Oto plan wydatków z budżetu na bydgoskie tramwaje. Zaczynamy od najmniejszych.
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... xLokBydImg
W skrócie:
- przebudowa torowiska tramwajowego do Babiej Wsi (4 km toru pojedynczego),
- przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Wojska Polskiego (odcinek o dł. 2,1 km),
- przebudowa torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej z przebudową przystanków (ok. 1,3 km toru),
- remont odcinka zajezdnia - pętla Stomil wraz z rozbudową systemu ITS (ok. 5,2 km),
- "przebudowa i rozbudowa" torowiska na ul. Perłowej od ul. Wojska Polskiego w stronę ul. Toruńskiej,
- rozpoczęcie prac projektowych przy nowej przeprawie przez Brdę,
- rozpoczęcia prac przy budowie nowego mostu na ul. K. Wielkiego,
- dokończenie remontu na ul. Chodkiewicza,
- budowa nowej trasy na ul. Kujawskiej.

Oczywiście wielu inwestycjom tramwajowym będzie towarzyszyła rozbudowa układu drogowego... Tja.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2015, 17:05

Także ITS pomógł tramwajom mniej, niż by mógł (sprawdzałem!) ze względu na obawy o kierowców.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 15 gru 2015, 20:19

Mam pytanie historyczne: W Bydzi mialy byc dwie sieci tramwajowe wasko i szerokotorowa? Chodzi mi o ta nigdy nie ukonczona linie tramwajowa na blonie w latach 80-tych bo tam tory byly szerokotorowe.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2015, 20:30

Trasy na południu miasta miały być budowane jako normalnotorowe,a stara sieć stopniowo przekuta. Potem był pomysł na niezależny system szybkiego tramwaju, częściowo wykorzystujące istniejące trasy, ale głównie obwodowy. Jest monografia tramwajów w Bydgoszczy, trochę tam napisano.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36585
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sty 2016, 22:46

Ruszyli... Co tu taka cisza? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 sty 2016, 10:31

Jeden taki nawrzucał sporo ładnych zdjęć z trasy (np. to: http://www.phototrans.eu/14,794096,0,Ko ... N_359.html) i tylko ślinka cieknie na myśl o konieczności odbycia kolejnej podróży ;-)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 sty 2016, 13:22

Akurat na tym zdjęciu widzimy architektoniczny przerost formy nad treścią.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 sty 2016, 13:30

Oj tam oj tam. Węzeł przesiadkowy MPK-kolej z przytupem ;-) Polecam uwadze całą serię zdjęć tego kogoś.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 sty 2016, 14:05

Wiem, że węzeł z przytupem, ale jednak w niewielkim mieście to działanie chyba troskę na wyrost. Przynajmniej trzeba się cieszyć, że węzeł sam w sobie wyszedł dość kompaktowy, a nie tak jak choćby Młociny*.

* - owszem, są bardziej patologiczne rozwiązania, ale tam mogło być lepiej, w szczególności przejście z tramwaju do metra.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ