Centralny Port Komunikacyjny

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lip 2018, 8:51

osa pisze:
05 lip 2018, 0:26
Do tego całego CPK dorwali się marzyciele kolejowi od siedmiu boleści i tak będą sobie jeździć po mapie pociągami z Baranowa. Oczywiście niewiele z tego wyniknie, ale co się naplanują, a przy okazji nachapią, to ich. Najpierw była linia przez Puszczę Kampinoską, teraz jest linia do Piszą przez Giżycko. A po drodze jeszcze chyba most nad Jeziorem Śniardwy.
A co się nachapią pismaki na przelewaniu swoich obsesji i fobii na papier :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lip 2018, 9:01

(swoją drogą, gdyby szanowny pan pismak w ogóle rzucił okiem na mapę, to by wiedział, że linia z Pisza do Giżycka już istniała, i bynajmniej nie był do niej potrzebny żaden most nad żadnymi Śniardwami, ale do tego to trzeba mieć odrobinę a) chęci b) wiedzy)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 05 lip 2018, 9:02

W Radomiu też tak myśleli - podróż mazowieckim kiblem uwłacza godności radomian i wybudowali lotnisko. Aktualnie nieczynne z braku chętnych do latania.
PS. Ma ktoś może wiedzę czy ulica Wojska Polskiego (tak, ona prowadzi też na lotnisko) doczeka się w najbliższej przyszłości remontu? Strach tam 50-kę przekroczyć. Ale to właśnie przykład megalomańskiego myślenia o inwestycjach.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lip 2018, 13:31

Odnośnie kosztów, Rynek Kolejowy cytuje posła Wilda
Ponad 800 kilometrów kolei do CPK, 40 miliardów na rozbudowę sieci pisze: Jak przypomniał Wild, powołując się na przyjętą przez rząd koncepcję CPK, wstępny kosztorys jest następujący:
16–19 mld – koszt samego portu lotniczego,
8–9 mld – koszt połączeń kolejowych Warszawa – CPK – Łódź i CPK – CMK,
6–7 – koszt infrastruktury drogowej do portu.
Stąd bierze się kwota 36 miliardów złotych potrzebnych na budowę portu i osiągnięcie przezeń funkcjonalności. – Rozbudowa sieci kolejowej to dodatkowe 40 miliardów, ale nie ma powodu do rozbudowy sieci, jeżeli nie będzie ona podporządkowana pewnemu schematowi, koncepcji – podsumował Wild.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 05 lip 2018, 21:33

Proszę tylko bez pismaków i bez kolejowych marzycieli od siedmiu boleści.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 05 lip 2018, 22:24

Trzeba zaktualizować Politykę Transportową. Obecna (do 2025 roku) w kwestii kolei zakłada promienisty układ połączeń z centralnym punktem w Warszawie. Trzeba to mądrze zmodyfikować pod kątem CPL.

A tak BTW. Gdyby nie "kolejowi marzyciele" lokomotywa byłaby co najwyżej atrakcją na miarę wesołego miasteczka jak u Trevithicka i nie byłoby warto nigdzie się przemieszczać.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 05 lip 2018, 22:43

Paweł D. pisze:
05 lip 2018, 9:02
W Radomiu też tak myśleli - podróż mazowieckim kiblem uwłacza godności radomian i wybudowali lotnisko. Aktualnie nieczynne z braku chętnych do latania.
:arrow: Grunt to stereotypy. Co ma podróż pociągiem do Warszawy (notabene 100 km w prawie 2,5 godziny, więc tu nie o godność chodzi, tylko o czas) z operacjami lotniczymi? Przecież lotnisko nie miało służyć codziennym podróżom do pracy w stolicy.
Paweł D. pisze:
05 lip 2018, 9:02
Ma ktoś może wiedzę czy ulica Wojska Polskiego (tak, ona prowadzi też na lotnisko) doczeka się w najbliższej przyszłości remontu? Strach tam 50-kę przekroczyć. Ale to właśnie przykład megalomańskiego myślenia o inwestycjach.
Pewnie nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś, ale tak - doczeka się i to szybciej niż myślisz. Kilka dni temu została podpisana umowa z wykonawcą robót, a prace na dobre ruszą po pokazach Air Show, żeby w tym czasie nie utrudniać widzom dotarcia na lotnisko: http://www.mzdik.pl/?id=72&art=2005.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lip 2018, 8:51

Super, choć raczej nie skorzystam z dobrodziejstw tego remontu. W 2020 to raczej będzie gotowa S-ka do Lublina i warto będzie ominąć Radom szerokim łukiem. Bardziej to miał być przykład tego stereotypowego myślenia - wybudujemy lotnisko a szczęśliwy naród będzie walił drzwiami i oknami nawet po dziurawych drogach. Wyszło jak wyszło :(
A zupełnie na marginesie - są realne plany dołożenia drugiego pasa Żółkiewskiego?
A temacie.
min. Wild: Koncepcję Airport City mają opracować najlepsi architekci, opierając się na doświadczeniach najlepiej zorganizowanych metropolii świata. Będą tam lokowane też parki biznesowe, centra badawczo-rozwojowe, kampusy wyższych uczelni.
Ciężko te "wizje" nawet skomentować....

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 06 lip 2018, 18:24

I w tej nowej metropolii nowe kościoły, może i jakaś bazylika, pomniki, akwapark, parki w siłowniach ... tfu na odwrót, schronisko dla kotów, ścieżka rowerowa do samej Warszawy.
Raj.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 lip 2018, 22:52

Paweł D. pisze:
06 lip 2018, 8:51
A zupełnie na marginesie - są realne plany dołożenia drugiego pasa Żółkiewskiego?
:arrow: Odpowiedź na to pytanie również była zawarta w podlinkowanej informacji, ale w tej sytuacji podkreślę to, co napisałem: "Dla kierowców i innych uczestników ruchu najważniejszą informacją będzie zapewne to, iż po przebudowie cała aleja Wojska Polskiego (od placu Matki Bożej Fatimskiej aż do ronda Popiełuszki) będzie mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (przy skrzyżowaniach będą też dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających). Tak samo ma wyglądać ulica Zwolińskiego od ronda Popiełuszki do granicy Radomia (wylotówka w stronę Puław i Lublina), a także fragment ulicy Żółkiewskiego od ulicy Holszańskiej (dawnej Rodziny Ziętalów) do ronda Popiełuszki. Upraszczając: te wszystkie drogi będą miały podobną szerokość jak pozostała część ulicy Żółkiewskiego, czyli drogi krajowej numer 9".

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 lip 2018, 8:22

A, dzięki, fajnie że wreszcie :) Mi, jako przejezdnemu nazwy ulic niewiele mówiły.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sty 2020, 18:34

Centralny Port Komunikacyjny opublikował Strategiczne Studium Lokalizacyjne, w którym można znaleźć na przykład trzy gigabajty mapek planowanych inwestycji drogowych i kolejowych. Smacznego :)


PS. Skoro inwestycja ma już oficjalną nazwę ukonstytuowaną w dokumentach rządowych, to może by zmienić nazwę tematu też?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 29 sty 2020, 22:15

Jak dobrze, że ani Toruń, ani Bydgoszcz nie są żadnymi ważniejszymi miastami, na przykład stolicami województwa. Dzięki temu pociąg z Warszawy do Gdańska może szybciej pojechać z Włocławka do Grudziądza :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sty 2020, 22:37

Pociąg z Warszawy do Gdańska nie pojedzie też przez Jelenią Górę, Sanok ani Nabiereżnyje Czełny i nie widzę w tym nic kontrowersyjnego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 29 sty 2020, 23:07

Dworce we Włocławku i w Grudziądzu w linii prostej dzielą 94 kilometry, uwzględniając Toruń Główny, dystans ten to 103 kilometry. Porównywanie dodatkowych dziewięciu kilometrów, dzięki którym zaliczy się liczącą 200 tysięcy mieszkańców stolicę województwa, do zahaczania o Sanok po drodze z Gdańska do Warszawy to daleko idąca przesada.

ODPOWIEDZ