Centralny Port Komunikacyjny

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 cze 2018, 15:57

Like!
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 24 cze 2018, 1:28

Co do przepustowości tego, co już jest. Skoro carguli jeszcze nie wywalono do jakiegoś Radomia, to zgaduję, że najwyraźniej nie jest tak źle.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 30 cze 2018, 1:32

Paweł D. pisze:
12 cze 2018, 19:27
W Wiadomościach TVN była relacja z konferencji prasowej dot. Okęcia. Otóż Okęcie będzie rozbudowywane i zamknięte po otwarciu CPK. Nikt nie wie (albo nie chce powiedzieć) jakim kosztem.
Nie wiem kto wymyślił rozbudowę Okęcia, ale nie od dziś wiadomo, że wygaszanie tego lotniska i tak będzie musiało nastąpić, kwestia tylko czy zacznie się to za 5 czy za 20 lat. CPL (o ile będzie zapowiadany dojazd pociągiem w 20min) może w 100% zastąpić także i lotnisko dla Aglomeracji Warszawskiej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 cze 2018, 10:40

Sebastian pisze:
30 cze 2018, 1:32
CPL (o ile będzie zapowiadany dojazd pociągiem w 20min) może w 100% zastąpić także i lotnisko dla Aglomeracji Warszawskiej.
Naprawdę ktoś to bierze na poważnie?
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 cze 2018, 11:02

Czas i determinacja obecnych władz w realizacji tego kuriozum pokaże czy chodzi aby gonić królika czy złapać go :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 cze 2018, 12:26

Wiliam pisze:
30 cze 2018, 10:40
Sebastian pisze:
30 cze 2018, 1:32
CPL (o ile będzie zapowiadany dojazd pociągiem w 20min) może w 100% zastąpić także i lotnisko dla Aglomeracji Warszawskiej.
Naprawdę ktoś to bierze na poważnie?
Ale że czemu nie? Do położonego dalej od Warszawy Żyrardowa mamy teraz 24'.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 cze 2018, 12:37

Teraz na rozklad-pkp.pl widzę 32 minuty z Zachodniej (a jak rozumiem te 20 minut to ma być ze Śródmieścia, a nie Ursusa) po torach dalekobieżnych, bez żadnych postojów po drodze. Mylnie zakładam że świątek-piątek, pociągi jeżdżą w tym samym czasie?
Ja nie twierdzę że się nie da tam dojechać w 20 minut. Jakby zrobić maglev to pewnie i 10 minut się da, tylko po co i czy naprawdę bez obsługi tego co pomiędzy?
EDIT:
Ok, 24 minuty z Centralnej.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 cze 2018, 13:03

A co tam obsługiwać po drodze? Konotopę czy Radonice? Przecież to ma być wylot KDP, raczej EN57 zatrzymujących się przy każdej stodole bym się nie spodziewał.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 cze 2018, 13:28

Znaczy się jakiś nowy dworzec w Warszawie i zupełnie nowy wylot? No to jeszcze bardziej karkołomnie.
Obrazek

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 30 cze 2018, 14:19

Nowy wylot jest potrzebny i tak, chyba, że ktoś chce dorabiać dodatkową parę torów przy LK3 (co jest potrzebne i tak z uwagi na potrzeby ruchu aglo). Odnośnie nowego dworca - niekoniecznie, ten wlot może zaczynać się od DZ (który wystarczy rozbudować) a potem po "normalnych" torach.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 cze 2018, 14:33

Wiliam pisze:
30 cze 2018, 13:28
Znaczy się jakiś nowy dworzec w Warszawie i zupełnie nowy wylot? No to jeszcze bardziej karkołomnie.
Nowy dworzec nie, ale nowy wylot jak najbardziej tak. Zresztą w tym przypadku to lokalizację lotniska w sumie dopasowano do przebiegu planowanych linii kolejowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 cze 2018, 18:06

W osiągnięcie tych 20 min to uwierzę jak zobaczę. Znalazłem najszybszy pociąg na poniedziałek na koleo.pl. DwC 16:05, Jaktorów 16:32, 27 min. To jest Wiedenka na piętrusach (wg vagonweba), skład zespolony mógłby mieć nieco większe przyspieszenie, ale ścięcie ok. 1/3 czasu to i tak wg mnie byłoby za duże oczekiwanie.

@fik, który pociąg? Na poniedziałek znalazłem IC Słowacki z czasem 25 min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2018, 13:39

Bo teraz masz ograniczenia związane z modernizacją 447, wbij jakiś październik.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 lip 2018, 15:21

Panowie, naprawdę czy ma sens porównywanie dość prostej i wyremontowanej trasy na Łódź z nieistniejącą (nawet na planach) trasą do Baranowa?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2018, 15:43

Jeżeli założymy, że linia do CPK zostanie wybudowana kręta i od razu wyeksploatowana, to nie.

BTW, stwierdzenie "nieistniejąca nawet na planach" w tym przypadku jest *bardzo* odległe od rzeczywistości.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ