Fantastyka komunikacyjna

Moderator: JacekM

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Fantastyka komunikacyjna

Post autor: Michalk001 » 03 sie 2016, 20:59

Ciekawe czy zamiast wywalać co roku minimum 150 milionów nie taniej wyszło by zbudować takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=ad5nnrsechE
Tyle tylko że znając naszych "mistrzów prostej" to zaraz by się w to wpakowali na pierwszym skrzyżowaniu. :D Pomysł ciekawy i nowatorski - a podobno pierwszy pojazd już jeździ testowo w Chinach.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sie 2016, 22:04

Dlaczego właściwie taki "airbus" ma być o szerokości dwóch pasów, a nie jednego? I rozumiem, że jak będzie przed nim ciężarówka (van?) wyższa niż te 2,2 m, to nie wyprzedzi i tak...

Ale ogólnie ciekawa koncepcja.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 sie 2016, 19:23

I gdzie to puścić w Warszawie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 05 sie 2016, 21:17

Nordyk110 pisze:I gdzie to puścić w Warszawie.
Główne ciągi komunikacyjne - Al. Jerozolimskie, Sobieskiego, Puławska, Modlińska i podobne korkogenne ulice ciągnące się kilometrami na wprost. A pojazd może dlatego ma szerokość dwóch pasów żeby ewentualnie trzecim mogły jechać pojazdy wyższe.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 05 sie 2016, 21:45

Michalk001 pisze:
Nordyk110 pisze:I gdzie to puścić w Warszawie.
Główne ciągi komunikacyjne - Al. Jerozolimskie, Sobieskiego, Puławska, Modlińska i podobne korkogenne ulice ciągnące się kilometrami na wprost. A pojazd może dlatego ma szerokość dwóch pasów żeby ewentualnie trzecim mogły jechać pojazdy wyższe.
1) co ma to wspólnego z II linią metra?
2) jak to skręca? jak to w ogóle ma szansę istnieć w zabudowie ciaśniejszej niż pas startowy?
3) perony do wsiadania z pewnością poprawią dostępność tego środka transportu.
Dziwactwo w stylu Translohra. Można, ale po co?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2016, 22:31

Ja się pytam, czemu nie szerokości 1 pasa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 sie 2016, 4:59

I czemu nie na wysokości 30 cm? A, zaraz, takie coś już jest, ale nazywa się tramwaj. Gadżet z kosmosu i tyle.

U mnie w pracy jest taka jedna typiara mieszkająca na Bemowie, która twierdzi, że wraz z likwidacją 506 zabrano jej jedyny dojazd na Marszałkowską i postuje o tym wynalazku na fejsie już odkąd w internetach pojawiły się pierwsze wizualizacje, jakby sądziła, że to recepta na wszelkie problemy komunikacyjne tego świata.

Jakże naiwne są ludzkie umysły...

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 06 sie 2016, 7:26

Tramwaj to relikt. Każdy się zachwyca, a są drogie, powolne i głośne. Sorry, ale jeśli wsiadam na Pl. Zawiszy w 1 na Towarowej i tramwaj na skręt jedynie w Grojecką czeka 5 (!) minut to coś tu jest nie tak. 157 mające odjazd 3 minuty później już dawno zniknęło w oddali. Poza tym tramwaj to ciągłe remonty torowisk, wykolejenia i zatrzymania. Ktoś pisze gdzie to zbudować? Tramwaj zabiera dodatkowe 7-8 metrów przestrzeni. Taki pojazd wpisuje się w ISTNIEJĄCE ulice jadąc ponad samochodami, czyli wykorzystuje już zajęte miejsce. Dodatkowo ma ponad 7m. szerokości czyli nie musi mieć długości EN57 żeby zabrać 500-600 osób, a przejazd 20 metrowego pojazdu zajmuje chwilę nie blokując poprzecznych ciągów. A dostępność to żaden argument. Skoro kładki nad jezdniami na wysokości ok. 10 metrów mają pochylnie, to tym bardziej peron na wysokości 2,5 metra można z obydwu stron wyposażyć w rampy. Pod nimi mogą być na przykład sklepy, kioski czy wypożyczalnie lub stojaki na rowery. Żadnych wind, widać jak działają na kładkach i wiaduktach pomimo ich ceny. Trzeba tylko dobrego planowania, chęci i rozsądku przy budowie. Kiedyś też jakbyś powiedział że będziemy latać to uznano by nas za wariatów.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 sie 2016, 8:16

Michalk001 pisze:Tramwaj to relikt. Każdy się zachwyca, a są drogie, powolne i głośne. Sorry, ale jeśli wsiadam na Pl. Zawiszy w 1 na Towarowej i tramwaj na skręt jedynie w Grojecką czeka 5 (!) minut to coś tu jest nie tak. 157 mające odjazd 3 minuty później już dawno zniknęło w oddali. Poza tym tramwaj to ciągłe remonty torowisk, wykolejenia i zatrzymania. Ktoś pisze gdzie to zbudować? Tramwaj zabiera dodatkowe 7-8 metrów przestrzeni. Taki pojazd wpisuje się w ISTNIEJĄCE ulice jadąc ponad samochodami, czyli wykorzystuje już zajęte miejsce. Dodatkowo ma ponad 7m. szerokości czyli nie musi mieć długości EN57 żeby zabrać 500-600 osób, a przejazd 20 metrowego pojazdu zajmuje chwilę nie blokując poprzecznych ciągów. A dostępność to żaden argument. Skoro kładki nad jezdniami na wysokości ok. 10 metrów mają pochylnie, to tym bardziej peron na wysokości 2,5 metra można z obydwu stron wyposażyć w rampy. Pod nimi mogą być na przykład sklepy, kioski czy wypożyczalnie lub stojaki na rowery. Żadnych wind, widać jak działają na kładkach i wiaduktach pomimo ich ceny. Trzeba tylko dobrego planowania, chęci i rozsądku przy budowie. Kiedyś też jakbyś powiedział że będziemy latać to uznano by nas za wariatów.
Too long, didn't read, ale:
Michalk001 pisze:Tramwaj to relikt.
:lol:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sie 2016, 9:39

Przecież ten airbus ma mieć 300 osób pojemności, a nie 500-600. A torowisko, po którym mają jeździć samochody, ma mieć i tak. I mieć na pokładzie windy :glupek:

Tramwaje się nie sprawdzą w Chinach o tyle, że a) chińskie miasta są już ciasno zabudowane i nie ma na niego miejsca na ziemi, b) chińczycy nie mają doświadczenia z tramwajami.
Sorry, ale jeśli wsiadam na Pl. Zawiszy w 1 na Towarowej i tramwaj na skręt jedynie w Grojecką czeka 5 (!) minut to coś tu jest nie tak. 157 mające odjazd 3 minuty później już dawno zniknęło w oddali.
Anecdata rulez rozumiem. To byłby najwyżej dowód na priorytetyzację samochodów względem tramwajów. Reszty marnego hejtu nie będę dokarmiać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 sie 2016, 8:58

Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 08 sie 2016, 9:51

Michalk001 pisze:Poza tym tramwaj to ciągłe remonty torowisk
Tamto bydlę przy swym zerowym nacisku na oś na pewno nie niszczyłoby infrastruktury.
Michalk001 pisze: wykolejenia
Buahahahaha... W sensie: w Warszawie „ciągle” coś ci się wykoleja??
Michalk001 pisze: i zatrzymania
mały tramwaj jest co jakiś czas blokowany przez zajeżedżających mu drogę. Większy pojazd się prześliźnie. :lol:
Michalk001 pisze: Ktoś pisze gdzie to zbudować? (...) to tym bardziej peron na wysokości 2,5 metra można z obydwu stron wyposażyć w rampy.
To może konkretnie? Grójecka? Al. Niepodległości?
Michalk001 pisze: Trzeba tylko (...) rozsądku (...)
A propozycję warto krytycznie przemyśleć, a nie wrzucać teksty jak na początku wypowiedzi, które czuć akwizytorką. Bo potem wychodzi niektórym, że „warto” budować specjalną linię autobusową niemal wzdłuż ciężkiej kolei.

Wynalazek typu TBS pewnie warto by rozważyć budując obszar miejski „w polu” i mogąc swobodnie planować infrastrukturę. Warto pamiętać, że taki pojazd to założenia jest „wielki kloc” i wszystkie zastrzeżenia co do nieelastyczności tramwaju mnożą się razy ileś. Tym bardziej dziwi zachwyt osoby z fobiami tramwajowymi.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sie 2016, 14:51

Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 mar 2017, 10:50

[...]usunięto
Wiliam


Znalazłem informację, że to wszystko przekręt na pieniądze inwestorów. Choć źródło należy do najgorszych (internety), to brzmi sensownie.
http://9gag.com/gag/a8y3jXQ
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 mar 2017, 10:43

Chyba nikt nie myślał że będzie inaczej? :)
Obrazek

ODPOWIEDZ