[PL] Infrastruktura drogowa
Moderator: JacekM
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Też słyszałem. Cale szczęscie.......a tak trochę OT to polecam Wam ciekawy artykuł o trasie E30 i kierowcach TIRów z ostatniego Newsweeka.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
No to się autostrady A2 tak szybko nie doczekamy Czy PiS napradę musi wszystko psuć. Oni się zachowują jak przedszkolaki. Ciebie nie lubię to Ci nie dam się pobawić moimi klockami
Jak donosi dziejesza GW przejecie przez rząd od spólki Autostrada Wlkp. (kojarzonej z J. Kulczykiem) inwestycji od Swiecka w głąb Polski może spowodowac nawet kilkuletni poślizg przy budowie tej trasy. Ręce opadają.
Jak donosi dziejesza GW przejecie przez rząd od spólki Autostrada Wlkp. (kojarzonej z J. Kulczykiem) inwestycji od Swiecka w głąb Polski może spowodowac nawet kilkuletni poślizg przy budowie tej trasy. Ręce opadają.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Winnym zastoju w budowie autostrady A2 łączącej stolice Polski i Niemiec jest Autostrada Wielkopolska – uważa premier Marcinkiewicz. Rzeczywistość nie pasuje jednak do jego wersji. Nie ma żadnych opóźnień w budowie.
Odcinek autostrady z Nowego Tomyśla do Niemiec Autostrada Wielkopolska jest gotowa zbudować nawet w trzy lata choć koncesja mówi o roku 2014. Na razie nie ma więc żadnych opóźnień.
Premier jednak wie swoje: To jest sytuacja skandaliczna. Rząd polski, ministerstwo, wszyscy jesteśmy przygotowani do tego, aby budować. Tu drugi fałsz – żadne negocjacje z firmą budującą drogę od powstania rządu Marcinkiewicza nie toczą się: Strona rządowa nie wyłoniła zespołu fachowców, który byłby w stanie z nami dyskutować na temat tego projektu. Jednocześnie opowiadanie o tym, że przejęcie przez państwo tej budowy spowoduje wcześniejsze jej zakończenie też można włożyć między bajki - mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka Autostrady Wielkopolskiej. Potwierdzili to reporterowi RMF nie tylko niezależni specjaliści, ale i rządowi pracownicy.
Kazimierz Marcinkiewicz nie boi się stawiać nieprawdziwych zarzutów koncesjonariuszom, nie boi się również stawiać obietnic. My wybudujemy w ciągu tych trzech lat mniej więcej po 200 kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu co roku - powiedział premier. Marcinkiewiczowi nie wierzą jednak najbardziej zainteresowani, czyli kierowcy. Pan premier mówi, ale między tym co mówi a rzeczywistością jest duża różnica - mówi jeden z kierowców.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Solaris U10
- Posty: 2703
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
http://www.um.warszawa.pl/wydarzenia/st ... ozwoju.pdfSolaris U10 pisze:Czy jest gdzieś mapa z dokładnym przebiegiem A2/S2 przez Warszawę, a w szczególnosci Ursus?
Tu też jest co nieco...
Niektóre slogany w tym tekście brzmią strasznie banalnie, ale inwestycja jest bardzo potrzebna.Infobus pisze:Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o podpisaniu kontraktu na przebudowę drogi krajowej numer 7 na odcinku Białobrzegi –Jedlińsk. Kontrakt został podpisany z konsorcjum firm Acciona Infraestructuras S.A. i Mostostal Warszawa S.A.
Wartość kontraktu wynosi 404 mln złotych (brutto) z czego 75% dofinansowane będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Roboty potrwają 19 miesięcy. Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 7 jest częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej nr S7 z Warszawy przez Radom do Krakowa. Obecnie droga nr 7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk posiada jedną jezdnię o szerokości 11,0 m wraz z utwardzonymi poboczami (7,0 +2 x 2,0 m). Nawierzchnia jezdni znajduje się w bardzo złym stanie technicznym stwarzającym zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Zabiegi poprawiające stan nawierzchni konieczne są na 56,2%, a zalecane są na 97, 5% dł. odcinka. Stan techniczny obiektów inżynierskich usytuowanych w ciągu przebiegu drogi krajowej nr 7 jest zróżnicowany. Z trzech obiektów znajdujących się na odcinku dwa są w stanie zadowalającym, natomiast jeden wymaga pilnego remontu. Nośność wszystkich obiektów nie odpowiada obecnym wymaganiom dla dróg krajowych.
Przedsięwzięcie obejmuje:
- rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od końca obwodnicy Białobrzegów do skrzyżowania w miejscowości Kępiny (km 475+0,547) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej, rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od skrzyżowania Kępiny do Jedlińska (km 459+0,594) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi głównej ruchu przyspieszonego.
Projekt zakłada:
- przebudowę geometrii istniejącej jezdni i przystosowanie jej do parametrów technicznych drogi ekspresowej
- budowę nowej nawierzchni na przebudowywanej jezdni istniejącej i dobudowywanej
- budowę nowych obiektów inżynierskich pod dwie jezdnie (istniejącą i dobudowywaną)
- ograniczenie dostępności przebudowywanej drogi do wymagań odpowiadających drodze ekspresowej
- budowę nowych obiektów, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ochrony ekologicznej
- budowę nowej i przebudowę istniejącej infrastruktury pod- i naziemnej.
Po zakończeniu realizacji projektu przewiduje się: wzrost nośności nawierzchni do 115 kN/oś, wzrost przepustowości analizowanego odcinka, spadek liczby wypadków i ofiar śmiertelnych, spadek kosztów eksploatacji pojazdów, spadek kosztów czasu i wypadków oraz spadek kosztów emisji spalin.
Ponadto należy się spodziewać poprawy warunków do rozwoju inwestycji w obszarze powiatu białobrzeskiego, co z kolei zwiększy liczbę nowych miejsc pracy w sektorach innych niż rolnictwo. Dzięki lepszej komunikacji i dostępności poprawi się też poziom życia mieszkańców regionu. Nowe parametry techniczne drogi i poprawa jej bezpieczeństwa znacząco wpłynie na wzrost komfortu jazdy podróżujących.
To jeden z najbardziej niebezpiecznych odcinków tej trasy na Mazowszu.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Bardzo cieszą mnie te informacje. Sam dośc często korzystam z tej trasy i faktycznie nie prezentuje się ona najlepiej. Ciekawe kiedy zabiorą się na tą trasę na południe od Radomia. Tam jest niewiele lepiej. No i cały czas czekam na obwodnicę Płońska (dwu jezdniową). Bo na dalszy odcinek do Gdanska liczyć nie ma co gdyż podobno jest tam małe natęzenie ruchu (wg. urzędników) A kiedyś stałem tam w 10km korku
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Odcinek między Radomiem i południową granicą województwa mazowieckiego jest obecnie remontowany, ale polega to wyłącznie na wymianie nawierzchni i ewentualnie poszerzeniu jezdni w tych miejscach, gdzie potrzebne są dodatkowe pasy do skrętu w lewo lub prawo. Na dwupasmówkę na razie nie ma tam raczej co liczyć.R-11 Kleszczowa pisze:Ciekawe kiedy zabiorą się na tą trasę na południe od Radomia.
Też jest planowany, tylko na razie trwają jeszcze wykupy działek. Co ciekawe, druga jezdnia na odcinku między Białobrzegami i Jedlińskiem powstanie po wschodniej stronie jezdni. Do tej pory takie inwestycje przy tej trasie prowadzono po stronie zachodniej.TLG pisze:Teraz pozostanie tylko odcinek Grójec-Białobrzegi i Warszawa-Radom będzie sie jechało prosto jak w morde strzelił.
Odcinek Grójec-Białobrzegi też miał być zaczęty ale okazało się że w przetargu (jednocześnie rozpatrywanym jak ten powyżej) ofertodawcy dali ceny o ponad 50 mln zł większe niż GDDKiA przeznaczyła na budowę. Przetarg anulowano i na dniach ma być ogłoszony nowy. W trakcie jest przetarg na przebudowę obwodnicy Grójca na S7.TLG pisze:Teraz pozostanie tylko odcinek Grójec-Białobrzegi i Warszawa-Radom będzie sie jechało prosto jak w morde strzelił. Szkoda, że trzeba było tylu lat by prace ruszyły dalej. Mam też nadzieje, że coś się ruszy w kierunku Kielc.
Dalej - na etapie protestów po wyborze firmy budującej jest przetarg na budowę węzła Wiśniówka z obwodnicą Kajetanowa (węzeł 7/73 przy zjeździe na Kielce + 5 km ekspresowej S7 2x2 obok Kajetanowa + 2 km 73 2x2 do samego miasta). Na etapie oceny na środowisko (a chyba nawet już po urodzeniu opinii przez MinŚrodowiska) jest projekt S7 2x2 na odc od Kajetanowa do Skarżyska. Wygląda na to że na odcinku za-radomskim wcześniej powstanie S7 w woj świętokrzyskim niż mazowieckim
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Ważne, że coś się ruszyło. A ciekawe kiedy zabiorą się za poszerzanie S7 na odcinku Kajetanow - Chęciny w ciągu obwodnicy Kielc.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Jak już tak sobie marzymy to równie dobrze albo nawet bardziej przydałaby się rozbudowa drogi na odcinku Słomniki - Kraków (węzeł przy Opolskiej - chyba nie pomyliłem się z nazwą ulicy).R-11 Kleszczowa pisze:Ważne, że coś się ruszyło. A ciekawe kiedy zabiorą się za poszerzanie S7 na odcinku Kajetanow - Chęciny w ciągu obwodnicy Kielc.