[PL] Infrastruktura drogowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 mar 2006, 20:52

Też słyszałem. Cale szczęscie.......a tak trochę OT to polecam Wam ciekawy artykuł o trasie E30 i kierowcach TIRów z ostatniego Newsweeka.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 kwie 2006, 22:38

No to się autostrady A2 tak szybko nie doczekamy ](*,) Czy PiS napradę musi wszystko psuć. Oni się zachowują jak przedszkolaki. Ciebie nie lubię to Ci nie dam się pobawić moimi klockami ](*,)


Jak donosi dziejesza GW przejecie przez rząd od spólki Autostrada Wlkp. (kojarzonej z J. Kulczykiem) inwestycji od Swiecka w głąb Polski może spowodowac nawet kilkuletni poślizg przy budowie tej trasy. Ręce opadają.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Maybach
Posty: 1551
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:51
Lokalizacja: Praga

Post autor: Maybach » 04 kwie 2006, 22:40

R-11 Kleszczowa pisze:No to się autostrady A2 tak szybko nie doczekamy ](*,) Czy PiS napradę musi wszystko psuć. Oni się zachowują jak przedszkolaki. Ciebie nie lubię to Ci nie dam się pobawić moimi klockami ](*,)
Dlatego teraz pewnie ludzie żałują żę wybrali PiS i Kaczora :/
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 08 maja 2006, 20:42



Obrazek
Winnym zastoju w budowie autostrady A2 łączącej stolice Polski i Niemiec jest Autostrada Wielkopolska – uważa premier Marcinkiewicz. Rzeczywistość nie pasuje jednak do jego wersji. Nie ma żadnych opóźnień w budowie.


Odcinek autostrady z Nowego Tomyśla do Niemiec Autostrada Wielkopolska jest gotowa zbudować nawet w trzy lata choć koncesja mówi o roku 2014. Na razie nie ma więc żadnych opóźnień.


Premier jednak wie swoje: To jest sytuacja skandaliczna. Rząd polski, ministerstwo, wszyscy jesteśmy przygotowani do tego, aby budować. Tu drugi fałsz – żadne negocjacje z firmą budującą drogę od powstania rządu Marcinkiewicza nie toczą się: Strona rządowa nie wyłoniła zespołu fachowców, który byłby w stanie z nami dyskutować na temat tego projektu. Jednocześnie opowiadanie o tym, że przejęcie przez państwo tej budowy spowoduje wcześniejsze jej zakończenie też można włożyć między bajki - mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka Autostrady Wielkopolskiej. Potwierdzili to reporterowi RMF nie tylko niezależni specjaliści, ale i rządowi pracownicy.

Kazimierz Marcinkiewicz nie boi się stawiać nieprawdziwych zarzutów koncesjonariuszom, nie boi się również stawiać obietnic. My wybudujemy w ciągu tych trzech lat mniej więcej po 200 kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu co roku - powiedział premier. Marcinkiewiczowi nie wierzą jednak najbardziej zainteresowani, czyli kierowcy. Pan premier mówi, ale między tym co mówi a rzeczywistością jest duża różnica - mówi jeden z kierowców.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2703
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 maja 2006, 12:16

Czy jest gdzieś mapa z dokładnym przebiegiem A2/S2 przez Warszawę, a w szczególnosci Ursus?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 maja 2006, 12:55

Zajrzyj na stronę SISKOM-u.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 09 maja 2006, 15:20

Solaris U10 pisze:Czy jest gdzieś mapa z dokładnym przebiegiem A2/S2 przez Warszawę, a w szczególnosci Ursus?
http://www.um.warszawa.pl/wydarzenia/st ... ozwoju.pdf
Tu też jest co nieco...

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 12 lip 2006, 0:09

Infobus pisze:Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o podpisaniu kontraktu na przebudowę drogi krajowej numer 7 na odcinku Białobrzegi –Jedlińsk. Kontrakt został podpisany z konsorcjum firm Acciona Infraestructuras S.A. i Mostostal Warszawa S.A.

Wartość kontraktu wynosi 404 mln złotych (brutto) z czego 75% dofinansowane będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Roboty potrwają 19 miesięcy. Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 7 jest częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej nr S7 z Warszawy przez Radom do Krakowa. Obecnie droga nr 7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk posiada jedną jezdnię o szerokości 11,0 m wraz z utwardzonymi poboczami (7,0 +2 x 2,0 m). Nawierzchnia jezdni znajduje się w bardzo złym stanie technicznym stwarzającym zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Zabiegi poprawiające stan nawierzchni konieczne są na 56,2%, a zalecane są na 97, 5% dł. odcinka. Stan techniczny obiektów inżynierskich usytuowanych w ciągu przebiegu drogi krajowej nr 7 jest zróżnicowany. Z trzech obiektów znajdujących się na odcinku dwa są w stanie zadowalającym, natomiast jeden wymaga pilnego remontu. Nośność wszystkich obiektów nie odpowiada obecnym wymaganiom dla dróg krajowych.

Przedsięwzięcie obejmuje:
- rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od końca obwodnicy Białobrzegów do skrzyżowania w miejscowości Kępiny (km 475+0,547) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej, rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od skrzyżowania Kępiny do Jedlińska (km 459+0,594) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi głównej ruchu przyspieszonego.

Projekt zakłada:
- przebudowę geometrii istniejącej jezdni i przystosowanie jej do parametrów technicznych drogi ekspresowej
- budowę nowej nawierzchni na przebudowywanej jezdni istniejącej i dobudowywanej
- budowę nowych obiektów inżynierskich pod dwie jezdnie (istniejącą i dobudowywaną)
- ograniczenie dostępności przebudowywanej drogi do wymagań odpowiadających drodze ekspresowej
- budowę nowych obiektów, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ochrony ekologicznej
- budowę nowej i przebudowę istniejącej infrastruktury pod- i naziemnej.

Po zakończeniu realizacji projektu przewiduje się: wzrost nośności nawierzchni do 115 kN/oś, wzrost przepustowości analizowanego odcinka, spadek liczby wypadków i ofiar śmiertelnych, spadek kosztów eksploatacji pojazdów, spadek kosztów czasu i wypadków oraz spadek kosztów emisji spalin.

Ponadto należy się spodziewać poprawy warunków do rozwoju inwestycji w obszarze powiatu białobrzeskiego, co z kolei zwiększy liczbę nowych miejsc pracy w sektorach innych niż rolnictwo. Dzięki lepszej komunikacji i dostępności poprawi się też poziom życia mieszkańców regionu. Nowe parametry techniczne drogi i poprawa jej bezpieczeństwa znacząco wpłynie na wzrost komfortu jazdy podróżujących.
:arrow: Niektóre slogany w tym tekście brzmią strasznie banalnie, ale inwestycja jest bardzo potrzebna.
To jeden z najbardziej niebezpiecznych odcinków tej trasy na Mazowszu.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 12 lip 2006, 10:12

Bardzo cieszą mnie te informacje. Sam dośc często korzystam z tej trasy i faktycznie nie prezentuje się ona najlepiej. Ciekawe kiedy zabiorą się na tą trasę na południe od Radomia. Tam jest niewiele lepiej. No i cały czas czekam na obwodnicę Płońska (dwu jezdniową). Bo na dalszy odcinek do Gdanska liczyć nie ma co gdyż podobno jest tam małe natęzenie ruchu (wg. urzędników) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) A kiedyś stałem tam w 10km korku ](*,)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 12 lip 2006, 11:55

R-11 Kleszczowa pisze:Ciekawe kiedy zabiorą się na tą trasę na południe od Radomia.
:arrow: Odcinek między Radomiem i południową granicą województwa mazowieckiego jest obecnie remontowany, ale polega to wyłącznie na wymianie nawierzchni i ewentualnie poszerzeniu jezdni w tych miejscach, gdzie potrzebne są dodatkowe pasy do skrętu w lewo lub prawo. Na dwupasmówkę na razie nie ma tam raczej co liczyć.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 12 lip 2006, 12:01

Teraz pozostanie tylko odcinek Grójec-Białobrzegi i Warszawa-Radom będzie sie jechało prosto jak w morde strzelił. Szkoda, że trzeba było tylu lat by prace ruszyły dalej. Mam też nadzieje, że coś się ruszy w kierunku Kielc.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 12 lip 2006, 12:03

TLG pisze:Teraz pozostanie tylko odcinek Grójec-Białobrzegi i Warszawa-Radom będzie sie jechało prosto jak w morde strzelił.
:arrow: Też jest planowany, tylko na razie trwają jeszcze wykupy działek. Co ciekawe, druga jezdnia na odcinku między Białobrzegami i Jedlińskiem powstanie po wschodniej stronie jezdni. Do tej pory takie inwestycje przy tej trasie prowadzono po stronie zachodniej.

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 12 lip 2006, 12:14

TLG pisze:Teraz pozostanie tylko odcinek Grójec-Białobrzegi i Warszawa-Radom będzie sie jechało prosto jak w morde strzelił. Szkoda, że trzeba było tylu lat by prace ruszyły dalej. Mam też nadzieje, że coś się ruszy w kierunku Kielc.
Odcinek Grójec-Białobrzegi też miał być zaczęty ale okazało się że w przetargu (jednocześnie rozpatrywanym jak ten powyżej) ofertodawcy dali ceny o ponad 50 mln zł większe niż GDDKiA przeznaczyła na budowę. Przetarg anulowano i na dniach ma być ogłoszony nowy. W trakcie jest przetarg na przebudowę obwodnicy Grójca na S7.

Dalej - na etapie protestów po wyborze firmy budującej jest przetarg na budowę węzła Wiśniówka z obwodnicą Kajetanowa (węzeł 7/73 przy zjeździe na Kielce + 5 km ekspresowej S7 2x2 obok Kajetanowa + 2 km 73 2x2 do samego miasta). Na etapie oceny na środowisko (a chyba nawet już po urodzeniu opinii przez MinŚrodowiska) jest projekt S7 2x2 na odc od Kajetanowa do Skarżyska. Wygląda na to że na odcinku za-radomskim wcześniej powstanie S7 w woj świętokrzyskim niż mazowieckim

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 12 lip 2006, 13:46

Ważne, że coś się ruszyło. A ciekawe kiedy zabiorą się za poszerzanie S7 na odcinku Kajetanow - Chęciny w ciągu obwodnicy Kielc.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 14 lip 2006, 12:04

R-11 Kleszczowa pisze:Ważne, że coś się ruszyło. A ciekawe kiedy zabiorą się za poszerzanie S7 na odcinku Kajetanow - Chęciny w ciągu obwodnicy Kielc.
Jak już tak sobie marzymy to równie dobrze albo nawet bardziej przydałaby się rozbudowa drogi na odcinku Słomniki - Kraków (węzeł przy Opolskiej - chyba nie pomyliłem się z nazwą ulicy).

ODPOWIEDZ