[PL] Infrastruktura drogowa

Moderator: JacekM

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 08 wrz 2013, 17:10

Plesim pisze:
A czy na S2 mozna obecnie wjechac z Poleczki lub Cybernetyki?
Bezpośrednio nie ma i nie będzie. Można jedynie przez Wirażową i węzeł Lotnisko.
Wielkie dzięki bo tylko dzięki tej informacji trafilem na ekspresówkę. Pojechałem Poleczki, skręcilem w Wirażową i potem nie wiedziałem w ktora strone skręcić ale dzięki Twojej informacji pojechalem w strone lotniska gdzie potem jakąś łacznicą wjechałem na ekspresówkę. Oznakowania nie było absolutnie żadnego, mimo że pilnie sie rozglądałem i szukałem znaków w którą strone jechać to niestety musialem polegac na swojej intuicji.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 wrz 2013, 17:54

Jechałem co prawda w piątek S79 i S2 do węzła Krakowska, ale nie pamiętam: czy na S79 i na S2 na odc. S79-węzeł Krakowska są jakieś ograniczenia prędkości tak jak były (są?) na dalszym odcinku?

Pamiętam zwężenie w jednym miejscu, gdzie łączyły się S79 i S2 do 2 pasów i ograniczenie bodaj nawet do 50, ale poza tym chyba ograniczeń innych niż 120 km/h na tym odcinku nie ma?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 wrz 2013, 20:46

Na większości trasy jest to droga dwujezdniowa poza terenem zabudowanym, zatem obowiązuje 100. Droga ekspresowa kończy się/zaczyna w Konotopie. Ograniczenia są na łącznicach: S79->S2 50 km/h, S2->S8 70 km/h.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 wrz 2013, 21:27

W Konotopie to zaczyna/kończy się autostrada. Dalej w Warszawie są ekspresy także powinno być 120.
Obrazek

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 08 wrz 2013, 21:32

Będą, jak staną odpowiednie znaki.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 wrz 2013, 22:54

Dobrze wiedzieć, drogówka mogłaby mnie niemiło zaskoczyć. Miejmy nadzieję, że ustawią znaki w miarę szybko, żeby chociaż te 120-130 można było spokojnie jeździć.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 wrz 2013, 9:35

Plesim pisze:Ponoć na węźle z POW skrócili czas zielonego dla Krakowskiej do 40 sekund.
Korek w kierunku południowym stał nawet w sobotę, choć zielone świeciło dłużej niż 40 sekund...

Czy Krakowska na wysokości Reala zawsze miała dwa pasy w stronę Raszyna? Nie wiem czy przypadkiem oprócz świateł winnym nie jest układ pasów: z trzech przed Realem nagle robią się tylko dwa do jazdy na wprost - ten skrajny od strony zachodniej zamienia się w pas do skrętu w prawo (jeden z dwóch - czy oby na pewno potrzeba aż dwóch pasów do skrętu?), samochody uciekają na pozostałe wprowadzając mały chaos...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 wrz 2013, 9:39

Oczywiście pasy są wymalowane źle - prawy pas powinien iść prosto, a pasy do skrętu pojawiać się jako nowe.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 wrz 2013, 20:03

MichalJ pisze:Oczywiście pasy są wymalowane źle - prawy pas powinien iść prosto, a pasy do skrętu pojawiać się jako nowe.
A tak w ogóle mam wrażenie, że wykonawca spartaczył malowanie na samym skrzyżowaniu - połowa pasów jest poprzedzierana i jakby farba się rozniosła po całej jezdni.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 20 sty 2014, 12:45

Nie wiem jak Wy, ale jak się pewien czas temu przejechałen całym nowym "KEN-em" do Domaniewskiej i z powrotem, to mi się przypomniał dowcip o tym, jak w Wąchocku powstała autostrada. A powstała tak, że mieli zbudować zwykłą drogę, ale się w połowie rozminęli.

Ten nowy odcinek, od Doliny Służewieckiej poczynając, sprawia takie wrażenie, jakby co skrzyżowanie ekipy budwlane może chciały, ale nie mogły trafić w poprzednio oddany oddcinek i w efekcie zamiast jechać prosto, co skrzyżowanie trzeba robić absurdalne ruchy kierownicą. Ani to bezpieczne, ani uspokające ruch.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 06 sty 2015, 17:21

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Barie ... omosc.html

Tak sobie czytam, czytam i zastanawiam się czy ten, który się pod tym projektem podpisał, wiedział, co robi. Nie wyobrażam sobie sześciokilometrowego odcinka drogi o jednym pasie ruchu bez zapewnienia pasa ruchu dla pojazdów uprzywilejowanych - przecież każdy przejazd tam pojazdu wolnobieżnego będzie oznaczał, że nie wyprzedzi go nikt, nawet na sygnale. Na dodatek zastanawiam się, co w sytuacji, gdy jakiś pojazd na tej drodze się zepsuje - jak ma dojechać do niego ewentualna pomoc drogowa? Mało tego, nie daj Boże zdarzy się tam wypadek śmiertelny i trzeba będzie czekać na przyjazd prokuratora, co jak wynika z wielu wpisów m. in. na tym forum trwa ładnych kilka godzin. Co wtedy z innymi, uwięzionymi uczestnikami ruchu?

Tak to jest jak ktoś próbuje coś robić zamiast dobrze, to przede wszystkim tanio.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 sty 2015, 17:46

Asfalt ma tam 11m. Po zainstalowaniu barierek każda połówka ma jakieś 5.40 m, plus ze 20-30 cm od asfaltu do bocznej barierki.
Dopuszczalna szerokość pojazdu to 2.55-2.60m. Kombajnem bizon tam wjechać nie wolno. Da się przecisnąć.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 06 sty 2015, 18:00

Przecisnąć - owszem, ale jednak dobrze by było gdyby odcinek do przeciskania się nie był dłuższy niż te kilkaset metrów.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 26 sty 2015, 10:42

Mnie natomiast zastanawia ta moda na bariery-zabójcy motocyklistów. Miałem już wątpliwą przyjemność ślizgać się po zwykłej energochłonnej (dzięki uprzejmości pana z astry) i wiem że gdyby nie jej gładka powierzchnia nie miałbym prawdopodobnie okazji dziś chodzić na własnych nogach.
Co tych inżynierów pcha do takich rozwiązań ?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 sty 2015, 10:50

Jeśli chodzi o te bariery z linek stalowych, to przyszło to do nas ze Szwecji. Podobno znacznie lepiej amortyzuje zderzenia samochodowe, choć faktycznie dla motocyklistów może nie być przyjemne. Trzeba jednak pamiętać, że wszelkie tego typu rozwiązania są stosowane przede wszystkim z myślą o samochodach.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ