[PL] Infrastruktura drogowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 26 sty 2015, 14:23

Nie rozumiem też stosowania tych barier w pasie dzielącym. Tradycyjne bariery zapobiegają jednak oślepianiu.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 26 sty 2015, 14:42

Poc Vocem pisze:Jeśli chodzi o te bariery z linek stalowych, to przyszło to do nas ze Szwecji. Podobno znacznie lepiej amortyzuje zderzenia samochodowe, choć faktycznie dla motocyklistów może nie być przyjemne. Trzeba jednak pamiętać, że wszelkie tego typu rozwiązania są stosowane przede wszystkim z myślą o samochodach.
Ja o tym pamiętam tylko się z tym nie godzę. Bo jestem takim samym użytkownikiem drogi i też chciałbym się po niej poruszać bezpiecznie. A później się okazuje że pętle indukcyjne mnie nie łapią i muszę wyjeżdżać przez dwupasmówkę na czerwonym, że linki mnie potną jak ktoś mnie zepchnie, że jak ktoś mi wymusi włączając się do ruchu to nie ominę go po linii środkowej w celu uniknięcia zderzenia bo stoją tam piękne naklejane chorągiewki, które składają się po najechaniu przez samochód, ale motocyklistę doprowadzą do upadku. Że już o takich pomysłach jak zrobienie wschodniej części Okrężnej zabytkową i odtworzenie bruku za pomocą wykonawcy, który nie miał o tym pojęcia to nie wspomnę. Po deszczu jeżże tam po chodniku i w dupie mam Policję i SM jak się przypałętają.

Ja rozumiem że wszystko się tworzy pod samochody i bardzo dobrze, ale jednak o mniejszościach też trzeba pamiętać. Przez Sanguszki już poprostu nie jeżdżę bo nachylenie jezdni na zewnątrz plus brak krawężnika plus te bariery plus możliwość że samochód zaparkowany za łukiem włączy się do ruchu to dla mnie równa się duże ryzyko ciężkich obrażeń.

Skoro buduje się za cięzkie pieniądze specjalne drogi TYLKO DLA ROWERÓW to jednak można także pamiętać o tym żeby motocyklistów na drodze nie narażać. Rowerzysta pojedzie sobie nawet i po chodniku (warunkowo) ale ja takiej alternatywy nie mam :( Jest nas nie wiele mniej niż rowerzystów na jezdniach (jezdniach nie chodnikach).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sty 2015, 20:32

Solaris U10 pisze:Nie rozumiem też stosowania tych barier w pasie dzielącym. Tradycyjne bariery zapobiegają jednak oślepianiu.
Ograniczają także widoczność, linki - nie. OIDP to był jeden z argumentów za ich użyciem (drugi - segregacja usuwalna w razie potrzeby na szybko)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sty 2015, 20:44

Bo w lesie na Czecha ta widoczność jest szalenie potrzebna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 sty 2015, 23:59

Solaris U10 pisze:Nie rozumiem też stosowania tych barier w pasie dzielącym. Tradycyjne bariery zapobiegają jednak oślepianiu.
Nie wiem czy linki nie mają po prostu lepszych wyników jeśli chodzi o zapobieganie wypadkom czołowym. Dużo ciężej przerwać ich ciągłość, a i skieruje samochód w stronę pobocza.
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 sty 2015, 15:35

Na pewno mają lepszą. Przy jakichkolwiek rozsądnych prędkościach przerwanie linki nie grozi. No i pochłanianie energii jest około 5 razy lepsze (większe ugięcie).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 28 sty 2015, 8:03

Poc Vocem pisze:Na pewno mają lepszą. Przy jakichkolwiek rozsądnych prędkościach przerwanie linki nie grozi. No i pochłanianie energii jest około 5 razy lepsze (większe ugięcie).
Tylko słupek się nie ugina :( Płaskie bariery też są niebezpieczne dla motocyklistów, ale tam trzeba wpaść pod barierę. Przy linowych jak byś nie robił to dolecisz po linie do pierwszego słupka i tam cała energia zostanie wyhamowana. Ciężkie obrażenia wewnętrzne masz jak w banku.

W Hiszpanii stosuje się takie bariery: http://www.bariery-drogowe.pl/bariery-d ... mateq.html

W Europie trwa walka o wymóg ustawiania takich. Są nawet kampanie społeczne.

Obrazek Obrazek

Norma na to zezwala, a zmiana do normy (EN 1317-8) jest już gotowa tylko nie została przegłosowana z powodów finansowych. Polska głosowała ZA.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 paź 2018, 23:39

:arrow: Dziś rano została otwarta 25-kilometrowa zachodnia obwodnica Radomia, dzięki czemu przejazd z Warszawy do Kielc skróci się nawet o kilkadziesiąt minut, a ogromne korki przestaną być wreszcie zmorą mieszkańców miasta na ulicach Warszawskiej, Czarnieckiego i Kieleckiej.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 28 wrz 2019, 17:41

Nowy odcinek Zakopianki otwarty dla kierowców.
https://www.tvp.info/44595894/silnik-na ... -kierowcow
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 27 gru 2019, 23:27

Obwodnica Góry Kalwarii już otwarta.
Jechał już ktoś z was? Od Kątów do stadionu czas przejazdu przy prędkości ok 100km/h wynosi 5 minut.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 gru 2019, 9:40

vernalisadonis pisze:
28 wrz 2019, 17:41
Nowy odcinek Zakopianki otwarty dla kierowców.
https://www.tvp.info/44595894/silnik-na ... -kierowcow
Wczoraj syn jechał do Zakopanego, pojechał przez Słowację i było szybciej. Jak zakopianka stała, tak stoi. tylko szerzej.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 sty 2023, 13:11

Redaktor Osowski donosi o planowanym wyprostowaniu S8 między Łodzią a Tomaszowem. Ciekawe jaki numer dostanie stary odcinek S8 koło Piotrkowa.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2023, 13:39

S12 byłoby chyba naturalne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 28 sty 2023, 15:29

W ogóle to zasadna byłaby korekta przebiegów tych numerów dróg krajowych, bo już mamy dziwolągi typu krajowa "1" z rozdwajającym się przebiegiem na Górnym Śląsku albo mój ulubiony przykład z drogą/ami 61/S61, których przebiegi dość znacznie się różnią na sporych odcinkach.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 sty 2023, 16:12

Dla odpowiedzialnych za równoległe istnienie S1(DK1) i A1 powinni mieć osobne kotły z kwasem w piekle, że tak sparafrazuję klasyczne Chamidło.

ODPOWIEDZ