[PL] Infrastruktura drogowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 gru 2005, 0:49

Obrazek
Południowa Obwodnica Torunia lekarstwem na korki

Wojciech Giedrys 16-11-2005 , ostatnia aktualizacja 16-11-2005 11:15

"Poligonówka" otwarta. Przyszły lepsze czasy dla lewobrzeżnego Torunia: wczoraj otwarto południową obwodnicę, dzięki której ruch tranzytowy przeniesie się poza obręb miasta

Przecięcie wstęgi i przejazd nową drogą kolumny samochodów z oficjelami - tak wyglądało wczorajsze otwarcie południowej obwodnicy Torunia. Kierowcy będą korzystali z nowej trasy od dzisiaj. - We wtorek do wieczora kończyliśmy malowanie pasów, ale nasze plany pokrzyżował deszcz - wyjaśnia Zbigniew Szubski, kierownik budowy z firmy Hermann Kirchner Polska.

Południowa obwodnica Torunia to jednojezdniowa droga ekspresowa o długości prawie 13 km. Trasa wiedzie przez tereny leśne i niezamieszkane. Nie biegnie prosto, omija zabytkowe forty i niektóre z wojskowych obiektów. - Budowa obwodnicy wiązała się z wieloma kompromisami - twierdzi Wiesław Dziuba, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy, inwestora budowy. - W rozmowach brały udział nie tylko gminy, ale także leśnicy, kolejarze i wojsko. Na tak dużej budowie nie brakowało problemów. Udało nam się jednak zażegnać wszystkie konflikty.

W skład trasy wchodzą para dwupoziomowych węzłów, dziewięć wiaduktów i 10 przepustów, w tym cztery przejścia dla zwierząt. Nowa droga biegnie przez tereny należące do dwóch gmin - Torunia (odcinek 4,3 km) i Wielkiej Nieszawki (odcinek 8,3 km). Zaczyna się w okolicach skrzyżowania dróg na Bydgoszcz i Poznań, a kończy przy węźle autostradowym Czerniewice, w którym zbiegają się dwie drogi: ekspresowa S10 ze Szczecina do Warszawy, krajowa nr 1 prowadząca z Gdańska przez Łódź do Cieszyna. Wkrótce ma do nich dołączyć planowana autostrada A1.

Co oznacza to dla torunian? - Miasto z pewnością odetchnie. Będzie mniej zatorów i uciążliwego tranzytu - zapewnia Dziuba.

Wykonawcą obwodnicy była niemiecka firma Hermann Kirchner. Jej projektem zajął się Transprojekt Gdański, który pełnił także nadzór inwestorski nad pracami. - Dotrzymaliśmy słowa i szczęśliwie zdążyliśmy przed zimą - mówi Hans-Ulrich Hujer, dyrektor zarządzający firmy Hermann Kirchner.

Budowa pochłonęła ponad 16,5 mln euro, prawie dwie trzecie tej sumy pochodziło z unijnego programu Phare. Resztę dał budżet państwa i Europejski Bank Inwestycyjny. W przyszłości do istniejącej jezdni ma zostać dobudowana druga. - Wszystko zależy jednak od natężenia ruchu i naszych możliwości finansowych - twierdzą przedstawiciele inwestora.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 gru 2005, 14:48

Z wielką radością czytam o tym, bowiem dotychczasowa organizacja ruchu wokół dworca kolejowego Toruń Główny była chaotyczna i niefajna, teraz będzie lepiej i luźniej - choć póki przepustowość mostu nie wzrośnie, tłok nadal będzie...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 gru 2005, 15:12

Tłok będzie mniejszy......choć chyba największym jak dotąd odciązeniem centrum Torunia było otwarcie mostu autostradowego kilka lat temu.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 gru 2005, 15:19

No właśnie - most zbierał ruch tylko z kierunku od Włocławka. Zaś "poligonówka" wpuszcza na niego także ruch od strony Gniezna.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 gru 2005, 15:26

Bastian pisze:No właśnie - most zbierał ruch tylko z kierunku od Włocławka. Zaś "poligonówka" wpuszcza na niego także ruch od strony Gniezna.
No tak.....Prawdę mówiąc to Toruń bardzo zyska na nowej trasie. Cieszy fakt iż powstała :)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 gru 2005, 1:35

Obrazek
Opóźnienia na budowie autostrady A2

Lech Bojarski 19-12-2005 , ostatnia aktualizacja 19-12-2005 18:40

Dopiero w czerwcu 2006 r. dojedziemy z Poznania do Łodzi autostradą. Nowy odcinek trasy A2 zostanie oddany do użytku z półrocznym opóźnieniem. Oddala się też termin budowy autostrady do Świecka. Rosną za to ceny za przejazd autostradą.

Autostrada A2 to w tej chwili ponad 150 km drogi z Nowego Tomyśla przez Poznań do Konina. Całość, z wyjątkiem obwodnicy Poznania, zbudowała Autostrada Wielkopolska SA. Nowe 100 km trasy w kierunku Łodzi buduje od sierpnia ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych. Miała to być najszybciej budowana autostrada w Europie. Jej otwarcie planowano na listopad tego roku, choć przedstawiciele poznańskiego i łódzkiego oddziału GDDKiA odpowiedzialni za budowę byli ostrożni. - 15 miesięcy to zdecydowanie za mało na tak poważną inwestycję - mówili.

W listopadzie było jasne, że o otwarciu 100 km nowej drogi nie ma mowy. Tym bardziej że doszły dodatkowe roboty. Na wielkopolskim, 46-kilometrowym odcinku z Konina do Dąbia trzeba np. zbudować 10 km ekranów ochronnych dla ptactwa, bo budowana autostrada przebiega przez tereny, które należą do Europejskiej Sieci Ekologicznej "Natura 2000" - cennych przyrodniczo obszarów chronionych na terenie UE. Poza tym drogowcy budują dwa dodatkowe wiadukty oraz drogę łączącą węzeł Koło z miastem Koło. Opóźnienia są też na odcinku A2 w województwie łódzkim.

Kiedy zatem kierowcy dojadą autostradą z Poznania do Łodzi? Zdaniem Piotra Chodorowskiego z GDDKiA w Poznaniu w czerwcu lub lipcu. - Odcinek Konin - Koło planujemy skończyć do 31 maja 2006 r., a odcinek Koło - Dąbie do 31 lipca 2006 r. Prawdopodobnie więc w tym okresie zgramy otwarcie naszych 45 km z odcinkiem w województwie łódzkim - mówi. Sto kilometrów trasy z Konina do Strykowa pod Łodzią miało kosztować 324 mln euro, ale z powodu dodatkowych prac i opóźnień koszt wzrośnie o ok. 10 proc. Jedyna dobra wiadomość dla kierowców jest taka, że co najmniej przez rok po otwarciu A2 z Konina do Łodzi będzie bezpłatna. Nie ma bowiem szans, aby do czasu otwarcia państwo wyłoniło operatora, który będzie pobierał opłaty za przejazd.

Nie widać także ciągle początku budowy odcinka A2 z Nowego Tomyśla do Świecka. Koncesję na jego budowę posiada Autostrada Wielkopolska SA. Jeszcze rok temu wydawało się, że trasa ta może powstać do 2007 r. Wejście w życie nowych przepisów o zwolnieniu z opłat tirów spowodowało jednak, że termin ten trzeba przesunąć. - Nowelizacja Ustawy o autostradach płatnych spowodowała potrzebę zamówienia nowego studium ruchu dla odcinka Świecko - Nowy Tomyśl. To opracowanie uwzględniające mieszany system poboru opłat na autostradzie może być już gotowe do końca kwietnia 2006 r. - mówi Zofia Kwiatkowska, rzecznik AW SA. - Rozpoczęcie budowy jest możliwe w przyszłym roku - dodaje. AW SA ocenia, że budowa trasy do granicy w Świecku mogłaby się wówczas zakończyć na przełomie 2008 i 2009 r. Spółka zapowiada też, że w połowie przyszłego roku wzrosną opłaty za przejazdy samochodów osobowych na A2 z 11 zł do 12-13 zł.
Załączniki
A2.jpg
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 gru 2005, 19:24

Nie dalej jak 31.10 jechałem przez Stryków do Łodzi i widzialem budowę A2....ustawone nawet były już tablice z odległościami do większych miast......nic tylko wpuścić ruch.... :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2006, 8:49

Z tym wpuszczeniem ruchu to "trochę" ;) przesadziłeś - warstwę ścieralną wypadałoby dołożyć ;)

A zdjęcia można obejrzeć tutaj:

http://www.il.pw.edu.pl/~knik/seminaria/A2/A2.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 10 lut 2006, 10:19

inż. Glonojad pisze:Z tym wpuszczeniem ruchu to "trochę" ;) przesadziłeś - warstwę ścieralną wypadałoby dołożyć ;)

A zdjęcia można obejrzeć tutaj:

http://www.il.pw.edu.pl/~knik/seminaria/A2/A2.html
Warstwę ścieralną można dołożyć później, etapowo :wink: I tak za niedługi czas będzie się ona nadawała do remontu :D

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 mar 2006, 11:36

Obrazek
Nowy odcinek autostrady A2 do rozbiórki?

Marcin Kwintkiewicz, Tomasz Patora 07-03-2006 , ostatnia aktualizacja 06-03-2006 21:57

Nad zbudowanym właśnie odcinkiem autostrady A2 z Emilii pod Łodzią wisi widmo rozbiórki - ustaliła "Gazeta"

Warta ponad 100 mln euro trasa jest częścią największej w Polsce inwestycji drogowej finansowanej przez Unię Europejską. Jak ustaliliśmy, policjanci z łódzkiego Centralnego Biura Śledczego dostali jesienią sygnał, że na budowanym odcinku autostrady A2 z podłódzkiej Emilii do Dąbia (ok. 40 km) położono pod asfaltem złą papę zabezpieczającą mosty przed wodą.

Jednocześnie kontrolę na budowie A2 przeprowadzili urzędnicy z Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Łodzi. Zabrali do badań dwie próbki papy, które miały trafić na dwa wiadukty. Próbki zbadało Laboratorium Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji z Gdańska. Eksperci stwierdzili, że żadna z badanych pap nie powinna trafić na autostradę.

Według normy papa musi wytrzymywać temperaturę -20 st., natomiast te przywiezione z budowy pękały nawet w temperaturze -5 st. W praktyce oznacza to, że gdy przyjdzie zima, woda może wnikać do asfaltu i jako lód rozsadzać go od środka. Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego podpisał 20 stycznia decyzję o wycofaniu papy z obrotu. Jednak do tego czasu papę położono już na wszystkich mostach, a A2 ma być w czerwcu oddana do użytku.

Łódzki odcinek A2 buduje na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad konsorcjum Budimex-Dromex. Papę dała łódzka spółka z o.o Tegola Polonia ltd., która wygrała przetarg i sprowadziła towar z Włoch. Teraz Tegola odwołała się od decyzji łódzkiego inspektora do Głównego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Warszawie. - Firma kwestionuje decyzję, ale nie przedstawiła żadnej ekspertyzy, która podważałaby nasze ustalenia - informuje Zbigniew Maciejewski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego w Łodzi. Decyzja GINB zapadnie prawdopodobnie w ciągu miesiąca.

Według naszych informacji z ocen CBŚ, które bada sprawę, wynika, że:

• dopuszczenie autostrady z wadliwą papą do ruchu może spowodować zagrożenie katastrofą drogową przez nagłe popękanie asfaltu na jezdni; • konieczność wymiany nawierzchni na wszystkich kilkudziesięciu mostach naraziłaby skarb państwa na olbrzymie straty m.in. z powodu możliwych kar za niewłaściwe wykorzystanie pieniędzy unijnych. Cały odcinek Emilia - Dąbie kosztuje ponad 100 mln euro, z czego aż 85 proc. płaci Unia Europejska.

Policjanci CBŚ na razie nie przedstawili nikomu zarzutu popełnienia przestępstwa. Podinspektor Zbigniew Matwiej, rzecznik komendanta głównego policji: - Mogę tylko potwierdzić, że CBŚ bada sprawę wadliwych materiałów, które mogły być użyte w czasie budowy nowego odcinka A2.

- Skąd panowie wiedzą o sprawie papy? - dziwi się Piotr Palmowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi, ale przyznaje: - O wynikach kontroli dowiedzieliśmy się, gdy na wszystkich mostach i wiaduktach wylaliśmy już na papę asfalt. W sumie produkt Tegoli leży na 33 wiaduktach. Jeśli główny inspektor nadzoru utrzyma decyzję o wycofaniu papy z rynku, konsorcjum Budimex-Dromex na swój koszt będzie musiało zerwać nawierzchnię na mostach i położyć nową. Zażądamy tego na podstawie gwarancji.

Nikt nie próbował do tej pory oszacować kosztu wymiany nawierzchni na 33 mostach. Byłoby to z pewnością wiele milionów euro.

Jan Zaborowski, dyrektor kontraktu na A2 z Budimeksu, nie wyobraża sobie zdejmowania gotowej nawierzchni z autostrady. - To byłaby strata olbrzymich pieniędzy. A papa jest moim zdaniem aż za dobra na polskie warunki.

Renata Gruszczyńska, prezes firmy Tegola Polonia, twierdzi, że papa na A2 spełnia wszystkie normy. Jej zdaniem ekspertyza z Gdańska "była nieporozumieniem" i zamierza to udowodnić w Głównym Inspektoracie Nadzoru. - Czekam na wyniki zamówionej przez nas opinii innego instytutu - zapowiada.

Co dalej z łódzkim odcinkiem A2? Zbigniew Maciejewski, łódzki inspektor nadzoru budowlanego: - Póki sprawa nie zostanie wyjaśniona, inwestor nie dostanie pozwolenia na otwarcie autostrady. Jeśli odwołanie Tegoli zostanie odrzucone, przed otwarciem pobierzemy do badań próbki gotowej nawierzchni autostrady ze wszystkich mostów. Biegli ocenią, na ile wadliwa papa wpływa na jakość drogi i bezpieczeństwo podróżnych.
Nie cała autostrada zostanie rozebrana

Marcin Kwintkiewicz, Tomasz Patora, Łódź, Maciej Kuźmicz 08-03-2006 , ostatnia aktualizacja 07-03-2006 20:40

Komisja powołana po naszym artykule przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad sprawdzi, kto ponosi winę za to, że na autostradzie A2 między podłódzką Emilią a Dąbiem położono wadliwą papę. I czy autostradzie z tego powodu grozi rozbiórka

- Komisja ma w ciągu miesiąca ustalić, czy winę ponosi wykonawca tego odcinka autostrady A2, czyli firma Budimex-Dromex, czy też nadzór budowlany wybrany przez nasz łódzki oddział - informuje Andrzej Maciejewski z GDDKiA.

Wczoraj ujawniliśmy, że urzędnicy z Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Łodzi nakazali wycofanie z obrotu papy, którą położono pod asfaltem na nowo budowanym odcinku autostrady. Eksperci Laboratorium Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji z Gdańska stwierdzili, że papa pęka już w temperaturze -5 st. C, choć powinna wytrzymać -20. Taka papa zimą nie będzie należycie chronić asfaltu przed wodą. Problem w tym, że zanim łódzki inspektor wydał decyzję, papę położono już na 33 mostach, a A2 ma być w czerwcu oddana do użytku. Niezależnie od nadzoru budowlanego sprawę bada Centralne Biuro Śledcze.

Dostawca papy, firma Tegola Polonia, odwołał się od decyzji łódzkiego inspektora do Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. Ale jeśli GUNB podtrzyma stanowisko wojewódzkiego inspektora, A2 na łódzkim odcinku grozi rozbiórka, której koszt wyniósłby wiele milionów euro. Cała inwestycja kosztowała ponad 100 mln euro, z czego 82 proc. dała Unia Europejska. Czy zagrożone są unijne pieniądze?

- Nie można dziś powiedzieć jednoznacznie, czy w budowie autostrady A2 są zagrożone pieniądze z UE. Wiele zależy od ostatecznych wyników prowadzonych postępowań przez organy, w tym nadzór budowlany, oraz od dokładnego wyjaśnienia zakresu problemu. To przesądzi o sposobie dalszego postępowania, a ten może być różny - wyjaśnia "Gazecie" Monika Pałasz, dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego.

Jeśli papa niespełniająca unijnych norm była w zamówieniu, jakie złożyło GDDKiA, to mogą być kłopoty z refundacją pieniędzy z UE. Czy wszystkich (wartość kontraktu na odcinek Dąbie - Emilia to 100 mln euro)? Prawdopodobnie nie. W rozliczaniu projektu unijnego większość wydatków podlega refundacji. A refundacji podlegają wyłącznie faktury za wykonane prace. Ta zasada dotyczy też inwestycji drogowych. Jeżeli prace są zgodne z projektem zgłoszonym do UE, to pieniądze za faktury płyną do Polski. Jeżeli nie - to faktury nie są refundowane (dostajemy z powrotem 82 proc. wartości projektu).

Jeśli papę niezgodną z zamówieniem położył wykonawca, to on musi za to odpowiedzieć. A refundacja nie musi przepaść.

- Wiele zależy od zapisów umowy pomiędzy GDDKiA a wykonawcą i od sposobu rozliczania tych prac. Jeżeli wykonawca dostarczył nie to, co zamawiała GDDKiA, to wszystko zależy od wyegzekwowania zapisów umowy pomiędzy Dyrekcją i wykonawcą. Dyrekcja powinna dochodzić swoich praw, realizacji kontraktu w takiej formie i takiej jakości, jaką zamówiła - wyjaśnia Monika Pałasz z MRR.

Co na to wszystko Budimex, który buduje tę część A2? Firma oświadczyła wczoraj, że papa użyta przy budowie mostów ma atest Polskiego Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Ma też certyfikat Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. Jak zapewnia Budimex, papę układano prawidłowo, a kwestionowana przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego partia materiału dotyczy izolacji na dwóch obiektach, a nie wszystkich 33.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5285
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 08 mar 2006, 12:10

](*,) ](*,) ](*,) Kiedy, powtarzam z rozpaczą, kiedy coś się w końcu w tym kraju uda wybudować, od początku do końca, sprawnie ? [-o< [-o< [-o<
Niech zgadnę, z opinii zamówionej przez wykonawcę wyniknie, że wszystko jest w najlepszym porządku....
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 08 mar 2006, 16:14

Kocham ten kraj :D Większej głupoty nigdzie na świecie nie ma........niedość, ze nie autostrad to jeszcze te budowne będą rozbierac ](*,) ](*,) ](*,)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 08 mar 2006, 16:16

Bardzo dobrze ujął to wczoraj reporter FAKTÓW:
"Polska ma bardzo duże doświadczenie w budowie dróg, którymi nie da się jeździć." :D

Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić dlaczego w tym kraju jest tak mało przypadków, żeby wybudować coś szybko, sprawnie i dobrze :-?
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2006, 16:45

Czy to jest ta budowa, na której Marcinkiewicz robił sobie konferencję? :)

Awatar użytkownika
RiZoNe
Posty: 129
Rejestracja: 23 gru 2005, 9:54
Lokalizacja: Gocław

Post autor: RiZoNe » 17 mar 2006, 20:51

Dziś rano w wiadomościach radia Pogoda, usłyszałem, że przeprowadzona kontrola zakońćzyła się wynikiem pozytywnym i rozbiórki nie będzie.
W życiu bywa różnie.. kwadratowo i podłużnie...

ODPOWIEDZ