[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

Post autor: Bastian » 20 gru 2005, 1:19

Obwodnica wokół Krakowa

Bartosz Piłat 19-12-2005 , ostatnia aktualizacja 19-12-2005 22:54

Jest szansa na wznowienie prac nad północnym obejściem autostradowym Krakowa. Władze województwa starają się o nadanie temu odcinkowi statusu drogi krajowej

Kraków nie ma co liczyć na pełną obwodnicę. Kilka tygodni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która finansuje główne trasy w Polsce, zrezygnowała z budowy tzw. północnego obejścia Krakowa. Uznała, że odcinek ten nie jest konieczny, by ruch tranzytowy omijał Kraków.

- Okazało się, że trasa nowohucka powstanie szybciej, niż zakładaliśmy - mówi Magdalena Chacaga z małopolskiej GDDKiA. - Dlatego wycofaliśmy się z budowy odcinka drogi krajowej nr 7 (z Michałowic do węzła Radzikowskiego) na rzecz budowy nowego połączenia z trasą nowohucką.

Takie rozwiązanie pozwoli na ominięcie terenu gminy Zielonki, której mieszkańcy protestowali przeciwko poprowadzeniu drogi blisko ich domów. Według GDDKiA północne obejście może mieć znaczenie najwyżej w ruchu wojewódzkim. To zaś oznacza, że środki na jego budowę musiałyby zdobyć władze województwa.

Samorząd wojewódzki nie ma jednak pieniędzy na tak poważną inwestycję. Jeśli jednak szybko jej nie zacznie, grunty zarezerwowane 20 lat temu pod obwodnicę mogą zostać zabudowane.

Dlatego marszałek małopolski Janusz Sepioł zamierza wystąpić do Ministerstwa Transportu i Budownictwa o nadanie północnemu obejściu statusu drogi krajowej. Zdaniem władz województwa odciąży to Kraków na trasie Sandomierz-Bytom (droga krajowa 79). Obecnie samochody jadące w tym kierunku są kierowane przez ulice Okulickiego, Komorowskiego, Opolską, aż do ronda Ofiar Katynia. - Bez północnej obwodnicy te ulice będą coraz bardziej zakorkowane - mówi Sepioł. Ma też pomysł na uniknięcie oporu mieszkańców Zielonek. - Nowa trasa nie musi być autostradą. Wystarczy dwupasmowa droga główna - wyjaśnia Sepioł. Szerokość pasa ziemi potrzebnego pod taką drogę jest mniejsza niż pod autostradę (zamiast 300 m potrzeba 80 m).

Przebywający wczoraj w Krakowie minister transportu i budownictwa Jerzy Polaczek zadeklarował, że zrobi wszystko, by obwodnica powstała. - Nie można zmarnować zarezerwowanych pod tę szosę gruntów - stwierdził minister.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 gru 2005, 19:35

Bardzo dobrze. Budowa łącznika A4A z trasą 7 bardzo odciąży wreszcie al.29 Listopada......Zreszta Warszawa moze tylko pozazdrościć Krakowowi inwestycji drogowych.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 sty 2006, 23:29

Obrazek
Z Krakowa do Katowic drożej o 2 zł

pil 06-12-2005 , ostatnia aktualizacja 06-12-2005 21:22

Od 16 stycznia na każdej z bramek autostrady A4 z Krakowa do Katowic zapłacimy o złotówkę więcej. Przez najbliższe ponad 3,5 roku na trasie musimy się też spodziewać kontynuacji remontów. Stalexport (operator autostrady) optymistycznie zakłada, że czas przejazdu nie wydłuży się więcej niż o pięć minut - ma zamiar remontować tylko 8 km autostrady na raz.

Po wiosennej podwyżce przejazd 60-kilometrowym odcinkiem autostrady z Krakowa do Katowic kosztuje 11 zł. Od 16 stycznia przyszłego roku ma już kosztować 13 zł (na każdej bramce zapłacimy 6,5 zł). Spółka Stalexport Autostrada Małopolska (SAM) podwyżkę uzasadnia podwyżkę kredytem (350 mln zł) jaki SAM bierze na modernizacje swojego odcinka A4.

Żeby dostać kredyt spółka musiała zapewnić banki o odpowiednim poziomie przychodów z eksploatacji drogi - zastosowała więc podwyżkę, licząc, że frekwencja na autostradzie nie spadnie. W porównaniu z zeszłym rokiem ruch na autostradzie w ciągu trzech kwartałów tego roku zwiększył się o 8 proc. Średnio na dobę drogą jeździ blisko 22 tys. samochodów. W tym samym czasie w zeszłym roku przejechało nią 20,3 tys. aut.

Z kredytu będzie finansowany remont 25 mostów i wiaduktów oraz 42 km nawierzchni. Powstanie system odwaniania, pasy ratunkowe itp.

Dyrektor Andrzej Czarnohorski z SAM przekonywał, że choć prace potrwają trzy lata i osiem miesięcy i dotyczyć będą prawie całego 60-kilometrowego odcinka autostrady, nie powinny być dokuczliwe dla kierowców. Utrudnienia w ruchu w tym samym czasie mają obejmować maksymalnie osiem kilometrów.

SAM obiecuje też, że od kwietnia za przejazd będzie można płacić kartą.
Obrazek
Raport NIK o autostradzie A4

Tomasz Głogowski, Katowice 27-12-2005 , ostatnia aktualizacja 27-12-2005 19:37

Czy Stalexport Autostrada Małopolska straci koncesję na eksploatację autostrady A4 z Katowic do Krakowa? Najwyższa Izba Kontroli twierdzi, że spółka nie wywiązuje się umowy koncesyjnej, a remontowana przez lata trasa nie spełnia europejskich norm

Najwyższa Izba Kontroli kończy właśnie kontrolę firm, które od 1997 r. mają koncesję na budowę i eksploatację płatnych odcinków autostrad A2 i A4. Choć raport nie jest jeszcze gotowy, dowiedzieliśmy się, co Izba zarzuca firmie Stalexport Autostrada Małopolska. Twierdzi, że spółka, która administruje autostradą A4 z Katowic do Krakowa, nie wywiązuje się z umowy koncesyjnej. Przeciągają się remonty, droga nie spełnia europejskich norm, a spółka do tej pory nie uzyskała tzw. zamknięcia finansowego, ponieważ nie podpisała jeszcze umowy kredytowej na finansowanie dalszych inwestycji. Nie udało się m.in. poszerzyć jezdni, zbudować bezkolizyjnych zjazdów, nowych stacji benzynowych i moteli. - Nie wykluczam, że złożymy wniosek o cofnięcie firmie umowy koncesyjnej. Wyniki kontroli dają nam do tego podstawy - mówi Krzysztof Wierzejski, dyrektor Departamentu Komunikacji i Systemów Transportowych NIK.

Rzecznik Stalexportu Autostrady Małopolskiej Alicja Raitar przekonuje, że nie ma podstaw do odebrania spółce koncesji. Zapewnia, że jeszcze w tym roku firma podpisze z konsorcjum banków umowę kredytową i pożyczy od nich 350 mln zł. Spółka będzie spłacać kredyt przez 15 lat, a za pożyczone pieniądze wyremontuje w najbliższych latach m.in. 25 mostów i 42 kilometry nawierzchni autostrady. - Umowa kredytowa jest już gotowa. Uzgadniamy tylko drobne szczegóły - zapewnia Raitar.

W przyszłym roku na A4 remontowanych będzie 8 km drogi, przez co z Katowic do Krakowa będziemy jechać ok. 5 minut dłużej. - To będzie ostatnia zima utrudnień na autostradzie - obiecuje dyrektor Andrzej Czarnohorski ze Stalexportu Autostrady Małopolskiej.

To jednak nie koniec przykrych niespodzianek. Od 16 stycznia 2006 r. za przejazd zapłacimy o 2 zł więcej! Na każdej z dwóch bramek cena wzrośnie z 5,50 zł do 6,50 zł. Stalexport tłumaczy, że musi podnieść ceny, aby zwiększyć zyski i tym samym uzyskać gwarancje bankowe potrzebne do zaciągnięcia kredytu na remonty. Na pocieszenie spółka ogłosiła, że od wiosny za przejazd będzie można płacić kartami kredytowymi.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 sty 2006, 0:07

Obrazek
Przedłużone śledztwo w krakowskiej aferze mostowej

kf 09-02-2005 , ostatnia aktualizacja 09-02-2005 21:12

Do końca czerwca przedłużyła krakowska prokuratura śledztwo w sprawie nieprawidłowości przy budowie mostów Kotlarskiego i Zwierzynieckiego. Akta sprawy liczą już 70 tomów.

Postępowanie prowadzi Wydział Śledczy Prokuratury Okręgowej w Krakowie. - Dotychczas przesłuchano kilkadziesiąt osób. Sam materiał dotyczący przygotowania przetargów oraz dokumentacja techniczna obejmują 40 tomów - poinformowała Bogusława Marcinkowska, rzecznik prokuratury okręgowej. Zeznania składali przedstawicieli gminy Kraków oraz firm budowlanych. Postępowanie toczy się na razie w sprawie, to znaczy, że nikomu nie postawiono zarzutów. Dotyczy przedsięwzięć określonych jako budowa mostów wraz z dojazdami. - Śledztwo obejmuje wszelkie działania związane z przygotowaniem inwestycji, przetargami, robotami budowlanymi i rozliczeniem prac - wyjaśniła rzecznik prokuratury. Prokuratura rozważa powołanie biegłych z zakresu rachunkowości, księgowości i budownictwa. Jest mało prawdopodobne, aby do końca półrocza udało się zakończyć śledztwo.

Doniesienie w tej sprawie wpłynęło w kwietniu zeszłego roku. Śledztwo jest skutkiem prac komisji doraźnej rady miasta, która badała inwestycje z lat 1999-2003. W tzw. raporcie Burkata (od nazwiska szefa komisji Józefa Burkata) budowniczym i nadzorującym prace urzędnikom wytknięto wiele uchybień. Najpoważniejsze dotyczą rozliczenia prac przy niezrealizowanej ostatecznie linii tramwajowej z Salwatora w okolice mostu Zwierzynieckiego oraz przebudowy stacji kolejowej Wisła w sąsiedztwie mostu Kotlarskiego. Tylko za to przedsięwzięcie miasto zapłaciło 4 mln zł, a w rzeczywistości stacja nie powstała. Na obydwa mosty gmina wydała 200 mln zł.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 18 sty 2006, 14:29

Niedługo będzie: "[tu nazwa miasta] - jedyne miasto w Polsce bez afery mostowej! Bo nie mają żadnego mostu" :))

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5292
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 22 sty 2006, 21:35

Tak prawdę mówiąc jest to jedyny w miarę profesjonalnie przygotowany kawałek autostrady jeśli chodzi choćby o infrastrukturę typu miejsca postojowe czy stacje paliw.... bo z Katowic do Wrocławia jest tragedia - śmieszne są drogowskazy - CPN w prawo 5 km, prosto 95 km....

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 28 sty 2006, 11:36

No cóż. Kraków bardzo ambitnie rozwija swoją infrastrukturę drogową. Mają także ambitne palny min. kilkukilometrowy tunel pod Kopcem Kościuszki i osiedlami wzdłuż ul. Królowej Jadwigi. Cały czas otwarta jest sprawa budowy wschodniej obwodnicy miasta- trasy S7. Szkoda więc, że taka afera ma miejsce. Ale Kraków niestety patząc z drugiej strony nie ma szczęśliwej ręki do inwestycji kominikacyjnych- vide Szybki Tramwaj na Krowodrzą Gorkę.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 lut 2006, 21:26



Obrazek
Agencja Rozwoju Miasta deklaruje, że budowa tunelu przy dworcu kolejowym zakończy się w planowanym terminie i bez dopłat

Wykonawca - Budimex-Dromex - twierdzi, że choć prace przyspieszono, dyskusja o kosztach i terminach będzie kontynuowana. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że firma chce kolejnych dopłat.

Dwa tygodnie temu pisaliśmy, że Budimex-Dromex chce dodatkowych 2 mln zł za dokończenie tunelu wychodzącego spod torów kolejowych na ul. Warszawską (jest on elementem powstającego Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego). Firma zażądała pieniędzy, bo według niej umowa przewiduje zakończenie prac w tym miejscu do 15 maja. Agencja Rozwoju Miasta uważa natomiast, że zgodnie z umową prace powinny się zakończyć dwa miesiące wcześniej. - Zachowując dotychczasowe tempo robót, będziemy gotowi z tunelem na 15 maja, czyli tak jak mówi kontrakt po 200 dniach pracy. A przyspieszenie prac kosztuje - mówił wtedy Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimeksu.

Termin jest ważny, bo jeśli prace nie będą zakończone przed jego upływem, miasto zapłaci kary firmie ECE (wykonawca Galerii Krakowskiej). Do połowy marca Kraków ma jej przekazać grunty pod tunelem.

Bartłomiej Cieciak, dyrektor zarządzający ARM, twierdzi, że pretensje Budimeksu-Dromeksu dotyczące terminu zakończenia budowy tunelu nie zostały uwzględnione. - Budimex skończy 15 marca, a miasto nic nie dopłaci - zapewnia.

Według Krzysztofa Adamczyka, doradcy prezydenta Krakowa do spraw inwestycji strategicznych, sytuacja nie przedstawia się tak różowo. - Jak na razie uzyskaliśmy zapewnienie, że odcinek, który musimy przekazać ECE, będzie skończony w połowie marca. Natomiast nad całością tej inwestycji i kosztami będziemy jeszcze dyskutować - wyjaśnia. Potwierdza to deklaracja Krzysztofa Kozioła, rzecznika Budimeksu: - Dzięki poprawie pogody prace na kontrakcie ruszyły pełną parą. O kwestiach harmonogramu i kosztów będziemy jeszcze z miastem rozmawiać, gdyż nasze racje powinny być również brane pod uwagę.

Według nieoficjalnych informacji z magistratu kwestia dodatkowych pieniędzy za dokończenie budowy tunelu to nie jedyny problem miasta. Budimex zapowiedział już, że będzie chciał negocjować kolejną dopłatę, która może sięgać nawet 5 mln zł. - Tym razem uzasadnia to błędami w planach KCK i dodatkowymi kosztami, jakie poniósł z tego powodu - powiedziała nam osoba blisko związana z inwestycją. Rzecznik Budimeksu nie chciał skomentować tych wiadomości.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2006, 23:11

W obecnym projekcie KST będzie miał dwie stacje w tunelu: Dworzec Gł. i Politechnika. IMO powinna jeszcze być stacja przy Rakowickiej...

[ Dodano: 2006-02-20, 23:11 ]
R-11 Kleszczowa pisze:

Agencja Rozwoju Miasta deklaruje, że budowa tunelu przy dworcu kolejowym zakończy się w planowanym terminie i bez dopłat
chodzi tutaj oczywiście o tunel tramwajowy ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 21 lut 2006, 15:14

No o tramwajowy...Kiedyś widziałem gdzieś ciekawe zdjęcia z jego wnętrza, ale nie pamiętam już gdzie....pewnie gdzieś na forum EKK :-k

Co do przystanku przy Rakowickiej to nie ma do końca sprecyzowanego zdania. Z przystanku autbusowego "Muzeum AK", który się znajduje w tej okolicy korzysta mało osób.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 lut 2006, 16:48

R-11 Kleszczowa pisze:No o tramwajowy...Kiedyś widziałem gdzieś ciekawe zdjęcia z jego wnętrza, ale nie pamiętam już gdzie....pewnie gdzieś na forum EKK :-k

Co do przystanku przy Rakowickiej to nie ma do końca sprecyzowanego zdania. Z przystanku autbusowego "Muzeum AK", który się znajduje w tej okolicy korzysta mało osób.
ZTCW to przystanek przy Rakowickiej (nie mylić z warszawską Rakowi_E_cką!) był planowany - natomiast tam przecież jest szkoła... Okolica byłaby o wiele atrakcyjniejsza

[ Dodano: 2006-02-24, 16:49 ]
R-11 Kleszczowa pisze:No o tramwajowy...Kiedyś widziałem gdzieś ciekawe zdjęcia z jego wnętrza, ale nie pamiętam już gdzie....pewnie gdzieś na forum EKK :-k
tak chciałem tylko sprecyzować, bowiem włączyłeś ten artykuł do tego o inwesytcjach drogowych. A na forum EKK były zdjęcia...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 24 lut 2006, 18:10

To fakt. Tam jest szkoła ekonomiczna jakaś.......zapomniałem o niej. A ulicy faktycznie mylić, bo nie prowadzi na Rakowiec a na Rakowice ;)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 lut 2006, 18:27

Akademia Ekonomiczna, OIDP...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 lut 2006, 10:15

No i mamy dalszy ciąg krakowskich inwsetycji. Szkoda, że w Warszawie nie ma tak ambitnych planów inwestycyjnych......u nas tylko się prezentuje projekty #-o


Obrazek
Estakada, jeszcze w tym roku, ma połączyć ul. Lublańską z Bora-Komorowskiego

Estakada znacznie ułatwi bezkolizyjny przejazd jadącym w stronę Nowej Huty (i w odwrotnym kierunku)

Pod koniec roku ma być gotowa estakada przenosząca część ruchu samochodowego nad rondem Polsadu.

Kilka lat temu powstała estakada nad al. 29 Listopada, łącząca ulicę Opolską z Lublańską. Dzięki niej jadący trasą od ronda Ofiar Katynia w stronę Nowej Huty znacznie płynniej przejeżdżają przez to skrzyżowanie, na którym panuje duży ruch. Teraz ma powstać kolejna estakada na tym ciągu, która połączy ulicę Lublańską z Bora-Komorowskiego.

Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił właśnie przetarg ograniczony na budowę tej estakady - wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej i uzyskaniem wymaganych decyzji (opinii, zezwoleń i decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę). Do składania ofert zostanie zaproszonych 6 wykonawców, a jedynym kryterium oceny będzie cena. Wśród warunków, które będzie musiała spełnić firma relizująca inwestycję - podano, że konieczna będzie informacja z banku, w którym "wykonawca ma podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę co najmniej 20 mln złotych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert".

Przy opracowaniu dokumentacji projektowej estakady konieczne będzie - jak podano - "rozwiązanie geometrii skrzyżowania (w poziomie) z uwzględnieniem przebiegu planowanej linii tramwajowej Rakowicka - Mistrzejowice w obrębie skrzyżowania". - Ta planowana w przyszłości linia ma biec właśnie pod estakadą - powiedziała nam Katarzyna Król, kier. biura dyrektora ZDiK. Ponadto przewidziano tam montaż elektronicznej tablicy informacyjnej wyposażonej w stację meteorologiczną.

- Według założeń estakada ma być gotowa w tym roku - dodaje Katarzyna Król. Podano nawet, że do 15 grudnia.

Gdy kilka lat temu dobudowywano m.in. drugi pas ulicy Lublańskiej - uwzględniono, że "kiedyś będą pieniądze na niezbędną w tym rejonie estakadę" i zarezerwowano odpowiednią ilość terenu między obiema nitkami, które rozjechały się przed rondem na odpowiednią szerokość.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2006, 10:36

- Według założeń estakada ma być gotowa w tym roku - dodaje Katarzyna Król. Podano nawet, że do 15 grudnia.
:shock: =D>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ