Tramwaje na świecie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 gru 2018, 19:31

Ale Wam ta Halinka Mirowska wyemigrowała...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sty 2019, 16:15

Dzisiaj w Pradze Rada Miejska podjęła decyzję o powrocie tramwajów na Václavské náměstí, łącząc istniejące trasy tramwajowe: obok Muzeum i u zbiegu ulic Vodičkova i Jindřišská. Projekt opracowywany będzie w tym roku przez firmę komunikacyjną (DPP), prace zaczną się za 2 lata i skończą w 2022 roku. Warto wspomnieć że po obecnym deptaku tramwaje już jeździły, lecz zostały zlikwidowane w 1980 roku. To co, kiedy powrót tramwajów na Krakowskie Przedmieście? :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2019, 16:31

Zanim ktoś zacznie marudzić, że "w Pradze w 5 lat zrobią" nadmienię, że od kolegi z DPP słyszalem o pomyśle już co najmniej w zeszłym roku, więc sądzę, że pewne dokumenty (może nawet decyzja środowiskowa) już powstały, a decyzja Rady Miasta jest zielonym światłem dla fazy realizacji.

Co nie zmienia faktu, że to cieszy - może układ linii w śródmieściu Pragi będzie trochę bardziej logiczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sty 2019, 19:24

Mogliby jeszcze odbudować linię od placu Republiki w kierunku mostu Legii...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 18 lut 2019, 21:49

Dzisiaj otwarto trasę tramwajową w Newcastle w Australii. Jej długość wynosi 2,7 km i jest obsługiwana sześcioma wagonami.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 19 lut 2019, 10:52

Krzysztof_J pisze:
18 lut 2019, 21:49
Dzisiaj otwarto trasę tramwajową w Newcastle w Australii. Jej długość wynosi 2,7 km i jest obsługiwana sześcioma wagonami.
Warto zauważyć, że jest to linia ciekawa z punktu widzenia koncepcji zasilania.

ConecteM
Posty: 47
Rejestracja: 25 cze 2017, 22:54

Post autor: ConecteM » 31 lip 2019, 0:33

https://www.facebook.com/tramwaje.warsz ... &__tn__=-R

Przed kilkoma dniami otwarto nową sieć tramwajową, tym razem we Francji, co ciekawe przed kilkoma laty po mieście jeździły autobusy, posiadające pantografy. Jednak czy ja dobrze rozumiem, że 19km sieć zbudowano w zaledwie 2 lata? :-k

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 31 lip 2019, 11:47

Po Caen jeździło coś w tym stylu:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _Nancy.jpg
Ni pies to ni wydra.
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 lip 2019, 14:28

Francuzi nazywają takie coś Tramway sur pneus, tramwaj na oponach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2019, 21:28

Moim zdaniem jest to trolejbus prowadzony. Szyny nie pełnią w nim funkcji przeniesienia napędu, jedynie prowadzenie (i biegun powrotny), a to różnica zasadnicza moim zdaniem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2019, 23:00

Jakie zalety daje prowadzenie trolejbusa? Kierowca ma łatwiej, bo o jeden mniej stopni swobody do kierowania (można zrezygnować z kierownicy), ale to zaleta okołozerowa. Może wręcz wada, bo nie można ominąć zawalidrogi bądź dziury w jezdni.
Na podlinkowanym zdjęciu pantograf i sieć są dwubiegunowe, więc i biegun w szynie jest niepotrzebny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 sie 2019, 8:04

KwZ pisze:
05 sie 2019, 23:00
Jakie zalety daje prowadzenie trolejbusa? Kierowca ma łatwiej, bo o jeden mniej stopni swobody do kierowania (można zrezygnować z kierownicy), ale to zaleta okołozerowa. Może wręcz wada, bo nie można ominąć zawalidrogi bądź dziury w jezdni.
Na podlinkowanym zdjęciu pantograf i sieć są dwubiegunowe, więc i biegun w szynie jest niepotrzebny.
Z tego co kiedyś patrzyłem, to one chyba mają możliwość zjechania z trasy i ominięcia problemu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 03 wrz 2019, 17:37

W Kalkucie skrócą wagony tramwajowe, ponieważ rzekomo powodują korki: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62467.html

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 wrz 2019, 21:57

Oni mają tyle ludzi, że mogą te wagony i na 4 podzielić i każdy prowadzić osobno.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lut 2020, 14:11

Po Caen przyszedł czas na konwersję "track-guided trolleybus (TVR)" w tramwaj w kolejnym francuskim mieście: Nancy.

https://www.urban-transport-magazine.co ... n-tramway/

Jeszcze w tym roku mają rozpocząć się prace budowlane, a w przyszłym ma być wstrzymany ruch autobusów pod drutem.
Pierwszy odcinek nowej sieci tramwajowej ma być uruchomiony w 2023, kolejny ("The very steep section from Vélodrome to Brabois/hépital") w 2026, a ostatnia odnoga w 2028.

Spodziewa się podwojenia liczby pasażerów (obecnie 45k w DP).
Glonojad pisze:
05 sie 2019, 21:28
Moim zdaniem jest to trolejbus prowadzony.
"track-guided trolleybus (TVR)" :D

ODPOWIEDZ