Tramwaje na świecie

Moderator: JacekM

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 28 lut 2020, 23:08

Wg mnie to dobra decyzja.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 16 lis 2020, 7:04

[Alicante FGV] Z tego co czytam w hiszpańskiej prasie, Alicante bierze się za prace nad przerobieniem linii nr 9 Benidorm-Denia z wąskotorówki na tramwaj. Pozwoli to na uzyskanie jednej linii tramwajowej wzdłuż wybrzeża Alicante-Bemidorm-Denia o długości ok 90 km :o
Jednocześnie w centrum Alicante dalej nie poradzili sobie z dociągnięciem odcinka podziemnego do dworca kolejowego. Trasa urywa się jeden plac wcześniej. Wot, typowa Hiszania :)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lis 2020, 14:18

Benidorm-Denia włączona do podstawowej "sieci" to nie jest efekt zakupu nowych pojazdów?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 16 lis 2020, 14:25

Daniel_FCB pisze:
16 lis 2020, 7:04
[Alicante FGV] Z tego co czytam w hiszpańskiej prasie, Alicante bierze się za prace nad przerobieniem linii nr 9 Benidorm-Denia z wąskotorówki na tramwaj. Pozwoli to na uzyskanie jednej linii tramwajowej wzdłuż wybrzeża Alicante-Bemidorm-Denia o długości ok 90 km :o
Jednocześnie w centrum Alicante dalej nie poradzili sobie z dociągnięciem odcinka podziemnego do dworca kolejowego. Trasa urywa się jeden plac wcześniej. Wot, typowa Hiszania :)
No taryfowo to chyba i tak była jakby jedna linia, nie? To nie było już dawno zaplanowane?
Co do przedłużenia na dworzec, to nie darowali go sobie całkowicie? Z tego ostatniego przystanku pod placem jest 300m ładnym chodnikiem, to nie taka tragedia, a wydłużać specjalnie o ten jeden przystanek? Przypominam, że w takiej Wawie metro też nie jeździ na Centralny :P
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 16 lis 2020, 19:42

person pisze:
16 lis 2020, 14:18
Benidorm-Denia włączona do podstawowej "sieci" to nie jest efekt zakupu nowych pojazdów?
Jeszcze muszą zelektrifkować tę trasę. Na załączonym obrazku widać, że szynobusowi brakuje pantografu:
http://phototrans.eu/14,776584,0,Vosslo ... _4107.html
Dantte pisze:
16 lis 2020, 14:25
No taryfowo to chyba i tak była jakby jedna linia, nie? To nie było już dawno zaplanowane?
Taryfa jest strefowa, więc w sumie tak. Ale do tej pory diesel miał oznaczenie L9. Aczkolwiek co do taryfy, to mocno się wypowiadać nie mogę, bo zwiedzanie El Campello i Benidormu robiłem akurat w Dzień Bez Samochodu O-) W sumie, to zrobi się z tego taki hiszpański Kusttram :)

Aaaaa, a tak w ogóle, to jeden sukces już mają, myślałem, że już to tutaj postowałem kiedyś - skończyli kopać tunel pod górą. Malowniczy jednotor Sangueta-Isleta został zaorany, co doskonale widać na OSMie http://phototrans.eu/14,776611,0,Bombar ... _4234.html
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lis 2020, 11:22

Daniel_FCB pisze:
16 lis 2020, 19:42
person pisze:
16 lis 2020, 14:18
Benidorm-Denia włączona do podstawowej "sieci" to nie jest efekt zakupu nowych pojazdów?
Jeszcze muszą zelektrifkować tę trasę. Na załączonym obrazku widać, że szynobusowi brakuje pantografu:
http://phototrans.eu/14,776584,0,Vosslo ... _4107.html
Nic nie muszą, bo kupili dwusystemowce.
https://www.urban-transport-magazine.co ... operation/

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 18 lis 2020, 16:00

person pisze:
17 lis 2020, 11:22
Daniel_FCB pisze:
16 lis 2020, 19:42
Jeszcze muszą zelektrifkować tę trasę. Na załączonym obrazku widać, że szynobusowi brakuje pantografu:
http://phototrans.eu/14,776584,0,Vosslo ... _4107.html
Nic nie muszą, bo kupili dwusystemowce.
https://www.urban-transport-magazine.co ... operation/
A widzisz, to ja z rozpędu założyłem, że to chodzi o prąd.
"As the new units allow for bi-mode operation, they will run through-trains over the entire length of the route between Alicante and Denia once the infrastructure is completed".
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 lis 2020, 17:12

Po co byłoby wtedy kupować dwusystemowce?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 lis 2020, 17:17

Na ich mapie widzę, że do Deni trwa remont/przebudowa:
https://www.tramalacant.es/descargas/pd ... M_2020.pdf
Zapewne o tym "zakończeniu prac przy infrastrukturze" powiedzieli w komunikacie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 gru 2020, 13:24

W AMS wczoraj oficjalnie uruchomiono linię 25 - powstała po zmodernizowaniu dawnej południowej końcówki "metra" 51. Za 4 lata linia ma być wydłużona o 4 km (i 3 przystanki) na południe.
https://www.gvb.nl/klantenservice/nieuws/lijn-25-er

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 gru 2020, 14:08

Ciekawe, czy w związku z tym wznowią przewozy na obecnie zabytkowej, równoległej linii przez Amsteelven.

Swoją drogą, 25 to takie nasze 2- dojeżdża tylko do stacji metra, jak ktoś che dalej jechać tramwajem to musi się przesiąść w 17 - które tam nosi numer 5 ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 08 sty 2021, 12:22

Glonojad pisze:
14 gru 2020, 14:08
Swoją drogą, 25 to takie nasze 2- dojeżdża tylko do stacji metra, jak ktoś che dalej jechać tramwajem to musi się przesiąść w 17 - które tam nosi numer 5 ;)
Hm, właśnie spojrzałem na to. Chyba nie do końca? W tym sensie, że 5 to tak jednak jedzie opłotkami centrum, więc bardziej bym ją kategoryzował jako 17 jeżdżącą przez Okopową...? :P Z Zuidu jest przecież nowa linia metra, paralelna i niepokrywająca się z 5.

Plus, co chyba najważniejsze, tam 25 i 5 to jednak dojeżdżają do tej samej stacji metra, nie to co u nas 2 i 17.
No i Amstelveen jest w innej strefie biletowej. U nas by to nie przeszło :twisted:

;)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2021, 21:36

No matko, nie oczekuj, żebym Ci znajdował w krajach cywlizowanych dokładne analogi naszych dość jednak przypadkowych rozwiązań komunikacyjnych. Na przykład długo szukałem tak złej stacji przesiadkowej metra jak Stadion i nie znalazłem w projektach po 2000 roku.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 sty 2021, 0:45

Glonojad pisze:
14 sty 2021, 21:36
No matko, nie oczekuj, żebym Ci znajdował w krajach cywlizowanych dokładne analogi naszych dość jednak przypadkowych rozwiązań komunikacyjnych. Na przykład długo szukałem tak złej stacji przesiadkowej metra jak Stadion i nie znalazłem w projektach po 2000 roku.
Chciałem tylko trochę sprecyzować, żeby nie było, że w Amsterdamie też tak źle :P
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lut 2021, 21:02

Ciekawostka - Helsinki wpuszczają swoje długie, dwukierunkowe Skody na miejską trasę Trzech Mostów:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67525.html

Dotychczas na trasy miejskie wjeżdżac miały wyłacznie 30-metrowe wagony poprzedniej serii Articków, z wszystkimi wózkami skrętnymi i bez członów wiszących - choć od początku zapowiadano, że wagony dla kolejki obwodowej będą zgodne z siecią miejską (i słusznie zresztą).

Koncepcyjnie wagon jest trochę podobny do przyszłych tramwajów dla Warszawy czy obecnych w Bratysławie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ