[Berlin] Wrażenia z pobytu

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 paź 2011, 18:04

Nie wiem, rozkładów minutowych metra nawet nie szukałem, natomiast zjawisko typu "wchodzę na peron, moja kolejka jest wyświetlona za dwie minuty, a przyjeżdża za 6" występowało jak najbardziej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 paź 2011, 20:04

fik pisze:
MichalJ pisze: Na początek - nowy odcinek linii tramwajowej 60 i 61:
Trasa nowa, a priorytetu niet.
Po prostu go nie zauważyłeś. Tam jest go hovno warunkowe, które próbuje się w Warszawie zaszczepić...
W ogóle wolno te tramwaje tam jeżdżą,
Co gorsza, wielu decydentom w Warszawie się to niezwykle podoba.

Obie powyższe kwestie powodują, że na całej sieci berlińskiej średnia V komunikacyjna jest na poziomie bodaj 21 km/h, co powoduje, że próby zakładania wyższej na sieci warszawskiej krytykowane są jako "nierealistyczne".

Coraz mocniej jestem przekonany, że stawianie Berlina za wzór może nam się jeszcze bardzo, bardzo zemścić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 maja 2015, 20:34

Im więcej tu jeżdżę, tym większy syf widzę. Metro zapuszczone przerażająco, sbahn wypada lepiej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 maja 2015, 20:06

Miasto balansuje na krawędzi bankructwa, a s-bahn DB zaczęła dopieszczac, bo grozi jej utrata obsługi na czesci linii. Taka mam teorie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 maja 2015, 9:54

Glonojad pisze:Miasto balansuje na krawędzi bankructwa,
E tam balansuje. Berlin od lat jest najbardziej zadłużonym miastem Europy ;-)

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 09 cze 2015, 9:39

Mnie w Berlinie nieco zszokowało, że parkuje się na bezczela prawie jak u nas. No i infrastruktura rowerowa dużo poniżej oczekiwań, nie wiem za co dostali ostatnio wysokie miejsce w rankingu. Natomiast przechodzenie przez jezdnię wszędzie jest świetne. A ulic, na których byłoby to niebezpieczne, po prostu nie powinno w mieście być.
A metro, no... zabytkowe jest. W Zachodnim żal wielu miejsc gdzie bez sprawdzania na mapie widać, że były tramwaje. Natomiast ogólnie tramwaj nie jest podstawą transportu miejskiego.
Z innych plusów, dziur w asfalcie właściwie nie widziałem. A frezowanek chyba nie mają.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 cze 2015, 11:41

gfedorynski pisze: A metro, no... zabytkowe jest.
Tiaaaa:

Obrazek

Ale nowa stacja też ma zacieki:

Obrazek

I w ogóle to metro jakoś po macoszemu potraktowane: na dworcu głównym na wszystkie perony kolejowe są schody ruchome, na peron metra - tylko zwykłe (chyba jest też winda).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 cze 2015, 22:43

gfedorynski pisze:Natomiast ogólnie tramwaj nie jest podstawą transportu miejskiego.
To co jest podstawą we wschodniej części miasta? Bo na pewno nie metro, którego tam po prostu za wiele nie ma: obwodowe U8, nieobsługujące w zasadzie wschodniej części miasta U2 i urwane na Alexanderplatzu U5.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 13 cze 2015, 1:21

Zależy gdzie :p Ja bym w pierwszej kolejności wymienił S-Bahn. Metro i tramwaj faktycznie na równi.
A to U5 na centralnym odcinku kiedyś skończą? Bo ja pamiętam rozkopaną u. d. Linden w trakcie swojej ostatniej wizyty czyli... 3 lata temu?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 cze 2015, 9:50

U5 wciąż przebijają pod UdL.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 cze 2015, 11:07

UdL widziałem rozkopaną w 2011 i w 2015... Ale to podobno u nas inwestycje się ślimaczą.
(Większego fiaska niż z BER to ze świecą szukać. :) )

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 16 cze 2015, 20:54

Aktualny termin to 2020, a i tak podawany ze znakiem zapytania. Ale pamiętajcie - to u nas buduje się najwolniej. ;)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 cze 2015, 21:22

Legenda mówi że u nas budowało się M2 tylko z takimi opóźnieniami jakie były, bo inwestor dopiero w ostatniej chwili pozwalał przedłużać termin oddania, chociaż wszyscy wiedzieli że terminy są nie do utrzymania.
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 18 cze 2015, 22:18

Tak było.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 cze 2015, 22:45

Ale to wcale nie musi pomóc: otwarcie BER odwołano na niecały miesiąc przed uroczystością i od tego czasu termin się już tylko oddala.

ODPOWIEDZ