Metro na świecie - ciekawostki

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 sie 2013, 19:15

Sam mam wątpliwości do paru rozwiązań z tego projektu, ale jest to jakiś punkt wyjścia do analiz i dyskusji, w przeciwieństwie do "nie budować/budować bo Panu Redaktorowi się ubzdurało"...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sie 2013, 17:15

Wiesz, ja to sobie pooglądałem rysuneczki do tekstu w kompletnie nieznanym mi języku, więc mogę oceniać jedynie czy układ sieciowo daje się sensownie obsłużyć (i wydaje mi się, że przełączki porobiono sensownie, choć u nas na bank wołali by o utrzymanie kasowanych relacji) i czy hexy wystarczająco pociemniały... ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 30 sie 2013, 12:28

Jeśli kogoś interesuje, dziś foty z zachodniego odcinka zielonej linii: http://phototrans.pl/14,643136,0,Adtranz_C20_2043.html (nawigacja linkami z tekstem "nästa" i nazwą stacji na końcu opisu). :)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 04 wrz 2013, 11:20

Dzisiaj T19: http://phototrans.pl/14,644176,0,Adtranz_C20_2257.html

Wybaczcie spam, jeszcze tylko dwa razy będę Was męczył O-)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 wrz 2013, 20:32

Fajne fotki jak zwykle, ale najładniejsze to i tak te bombki na tworzebananie ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 05 wrz 2013, 18:55

Fajne te zdjęcia w zimowej scenerii :) No i oczywiście opisy :spoko:

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 08 wrz 2013, 1:30

Widać, że studiowało się bardzo intensywnie :D
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 08 wrz 2013, 11:21

Ojtam, ojtam O-)

Póki co, ostatni spam: T18 i T17.

@Glonojad: masz odpowiedź na komentarz pod tym zdjęciem ;)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 12 lis 2013, 19:20

W Sztokholmie podjęto decyzję dotyczącą dalszej rozbudowy metra (ostatni odcinek otwarto w 1994), tutaj link do schematu: http://www.dn.se/UploadedImages/2013/11 ... iginal.jpg
Powstanie nowy odcinek T11 od Akalli do Barkarby, oraz od Kungsträdgården do Nacki Forum. T10 zostanie za to przedłużone od Kungsträdgården do Gullmarsplanu i pojedzie dalej dawną trasą T19 do Hagsätry. Pojawi się także odgałęzienie do nowego stadionu w Solnej.
Interesujące jest to, jakie jest podejście do budowy: w dniu ogłoszenia decyzji opublikowano informacyjny list podpisany przez premiera Reinfeldta i przewodniczących pozostałych partii koalicyjnych. Aby sfinansować budowę nowych odcinków, zajezdni i kupno taboru zostaną podniesione i rozszerzone opłaty za wjazd autem do centrum... Inny świat :(
Swoją drogą, wydłużenie T11 może stanowić zagrożenie dla funkcjonowania kolejki Saltsjöbanan z którą od lat walczą mieszkańcy willowych Saltsjöbaden i Solsidan.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 lut 2014, 11:58

Może kogoś zainteresuje: w najnowszym Świecie Kolei (2/2014) ukazał się mój artykuł o metrze w Sztokholmie, zachęcam do lektury.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 26 lut 2014, 10:47

Polecam, artykuł zacny - extra fotografie. Trochę brak tabelki z podstawowymi danymi technicznymi taboru metra w Sztokholmie. Erasmus na 6.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2014, 22:20

JacekM pisze:Może kogoś zainteresuje: w najnowszym Świecie Kolei (2/2014) ukazał się mój artykuł o metrze w Sztokholmie, zachęcam do lektury.
Fotki fajne, art czeka w kolejce aż mi się siedzące trafi na dojeździe/zjeździe ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 26 lut 2014, 22:51

Dzięki za miłe słowa. 8 stron to wbrew pozorom nie tak dużo i z czegoś (danych technicznych) trzeba było zrezygnować.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 27 lut 2014, 10:07

Te 8 stron jak na przeciętną objętość artykułów w ŚK to niezły wynik. Jednak dla mnie wzorem zwięzłości i komunikatywności były raporty "szynowe" dotyczące metra i TW w Warszawie. Oczywiście autorstwa JM.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 mar 2014, 21:00

Przeczytałem - przyjemnie się czyta, brakuje mi tylko skalówki na mapce.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ