[Kraków] Krakowski Szybki Tramwaj i inne inwestycje

Moderatorzy: JacekM, person

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17629
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Re: [Kraków] Krakowski Szybki Tramwaj i inne inwestycje

Post autor: SławekM » 03 wrz 2020, 20:04

pawcio pisze:
03 wrz 2020, 19:58
Z krakowskich map i schematów powakacyjnych zniknęła linia na Walcownię.
Po co na mapie linia zawieszona "do odwołania", gdzie w sumie nie ma szans na powrót.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7033
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 maja 2021, 11:07

Kraków ogłosił: nie metro, a premetro. Tako rzecze analiza:
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... kowie.html

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 507
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 21 maja 2021, 11:38

Pomysł sam w sobie nie jest zły. W tym studium ja bym uwzględnił jeszcze jedną ważną rzecz. Możliwość dobudowywania kolejnych odnóg od pierwotnego tunelu prowadzących w inne części miasta. Dzięki temu można by przenieść ruch tramwajowy z centrum (w znacznej części) pod ziemię.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25978
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 maja 2021, 13:13

To jest jedyna słuszna decyzja. Nie rozumiem tylko oporów przed dłuższymi tramwajami, skoro kluczowe węzły w centrum mają być pomijane tunelem właśnie - pytałem o to dyrektora Franka, jego argumentacja ("bo już wystarczy, że Krakowiak długo przez węzły się wlecze") zupełnie mnie nie przekonała.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7033
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 maja 2021, 15:57

Krakowiak się wlecze, a jako jeden z argumentów za tunelem, to możliwość przyspieszenia i ominięcia trudności (a przy okazji: by tramwaje same nie powodowały trudności). Heh.
Nawiasem mówiąc naprawdę rozczula mnie, że rejonie Plant przystanki będą rzadziej niż na osiedlach.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23784
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 maja 2021, 16:59

To zupełnie jak u nas na M1.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7033
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 maja 2021, 14:39

Owszem. Dlatego mnie to rozczula - na zagranicznych błędach nie uczymy się, ale żeby nie brać pod uwagę błędów z innych miast...?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23784
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 maja 2021, 14:57

person pisze:
24 maja 2021, 14:39
Owszem. Dlatego mnie to rozczula - na zagranicznych błędach nie uczymy się, ale żeby nie brać pod uwagę błędów z innych miast...?
Jan Kochanowski w XVI w. pisze: Nową przypowieść Polak sobie kupi,
Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10170
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 cze 2021, 10:29

Z Transportu Publicznego trafił do mnie taki ładny obrazek (modulo kijowa rozdzielczość):
Załączniki
Krakowski nowy tramwaj Meissnera - Mistrzejowice.jpg
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ