[GOP] Tramwaje Śląskie i komunikacja w GOP-ie

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26091
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Re: [GOP] Tramwaje Śląskie i komunikacja w GOP-ie

Post autor: Glonojad » 11 maja 2021, 8:29

Sebastian pisze:
17 sie 2020, 21:34
Ogólnie Piekarska jest średnio przyjazna tramwajowiczom. Brak peronów sprawia że nawet do najniższego tramwaju żeby wejść to trzeba dać wysokiego króla tak jak w Warszawie na ZP Stare Miasto.
w Warszawie na ZP Stare MIasto są perony wiedeńskie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7083
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 cze 2021, 16:21

Tymczasem w GOPie... eksperymentują z telebusami.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 69047.html

Odważnie, że testy transportu na żądanie rozpoczną na nocnej linii.
Tk BTW to ta firma (Blees) mocno promowała swój ebook rok temu
(https://ebook.blees.co/?utm_source=Stro ... aign=ebook)

gfedorynski
Posty: 633
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 01 cze 2021, 17:28

Dlaczego odważnie? Przecież to właśnie dokładnie to miejsce, gdzie może mieć sens.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2767
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 lis 2021, 13:37

Na Śląsku był przetarg na ponad 300 autobusów. Podzielono go na siedem części i można było w dwóch startować.
W części drugiej Grodzio dał najlepszą cenę.
Mobilis startował ale bez skutku. Reszta, to przewoźnicy ze Śląska.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71188.html
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1553
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 12 lis 2021, 13:42

Bardzo mi się podoba konsorcjum Irex-1 i Irex-2.
Natomiast można zwrócić uwagę, że przewoźnicy ze Śląska są mocno poszatkowani i coś nie wierzę w jakość ich usług.
No i 12-letnie wozy z kontraktem na 7 lat. To pokazuje, jak bardzo GZM jest w tyle z organizacją zbiorkomu.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2767
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 lis 2021, 14:05

Też to zauważyłem z tymi starymi wozami. Może dalej liczą na to, że to co teraz jeździ, to będzie jeździć dalej.
Na Śląsku powinni dążyć do tego, żeby jakość usług z każdym kolejnym kontraktem rosła. Tabor z niską podłogą, klimatyzacja, SIP itp.
Dawanie starych dwunastoletnich pojazdów na całkowicie nowe kontrakty, to standardy z krajów trzeciego świata.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

alojz
Posty: 2379
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 lis 2021, 14:19

Jak ktoś chce sobie poczytać, to tu jest dokumentacja przetargowa:
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowa ... 3665124397

px33
Posty: 1376
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 lis 2021, 12:00

Daniel_FCB pisze:
12 lis 2021, 13:42
Bardzo mi się podoba konsorcjum Irex-1 i Irex-2.
Natomiast można zwrócić uwagę, że przewoźnicy ze Śląska są mocno poszatkowani i coś nie wierzę w jakość ich usług.
No i 12-letnie wozy z kontraktem na 7 lat. To pokazuje, jak bardzo GZM jest w tyle z organizacją zbiorkomu.
Jeśli przyjrzeć się kryteriom oceny, to te 12 lat to nieco wydumana liczba i w rzeczywistości będzie dotyczyć bardzo niewielkiej części floty - to de facto bardziej coś w stylu okresu przejściowego. Po pierwsze już od pierwszego roku średni wiek pojazdów nie może przekroczyć 8 lat, po drugie, w zależności od deklaracji, co 2 lata się zmniejsza. I moim zdaniem jeśli przewoźnicy nie wpadną na jakieś fantastyczne źródło super tanich używek, to od 2024 nijak nie będzie się opłacało jeździć czymś innym niż większością nowych pojazdów z pojedynczymi starymi.
Jakimś kuriozum jest też to, że najwyżej punktowany wariant zakłada obowiązkową wymianę taboru najwcześniej w 3 roku umowy - gdyby ktoś podstawił fabrycznie nowe pojazdy pierwszego dnia to dostałby 0 punktów...

A przewoźnicy wcale nie wydają się za bardzo poszatkowani, wręcz przeciwnie, ta siatka konsorcjum nieśmiało sugeruje jakiś lokalny kartel. I zastanawiam się, czy w tym (poza zagwarantowaniem sobie jakiegokolwiek bytu na kolejne 8 lat) nie leży też pomysł na obejście kryteriów wieku. Nigdzie nie znalazłem informacji że jeden autobus może być zgłoszony tylko do jednego kontraktu, więc jeśli jakaś firma będzie jeździć na np. trzech kontraktach, to zapewne może zgłosić wszystkie swoje nowe/młode pojazdy do każdego z zadań, efektywnie rozwadniając średnią wieku.

ODPOWIEDZ