Wypadki komunikacyjne

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1565
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Re: Wypadki komunikacyjne

Post autor: Daniel_FCB » 19 paź 2022, 16:33

Bergen op Zoom, Holandia - pociąg przeciął trzyosiowego VDLa na pół. Na szczęście nikt nie ucierpiał.
https://youtu.be/xT-_wpxie3U
https://nltimes.nl/2022/10/17/bus-struc ... police-say
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2853
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 20 lis 2022, 22:23

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 9343
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lis 2022, 22:39

Kierowca pracował też w MPK. Jeździł rano 8h na linii 128, następnego dnia znów miał przyjść do pracy rano. Pytanie, czy się dokądś wybierał tym autokarem, czy tylko przeprowadzał go po mieście.

https://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/smie ... ow/7g1lxrg
ŁK

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2853
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 21 lis 2022, 23:47

W autobusie było kilka osób, więc pewnie jakiś przewóz robił.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 9343
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2022, 7:53

vernalisadonis pisze:W autobusie było kilka osób, więc pewnie jakiś przewóz robił.
2 dokładnie oprócz niego.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24329
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lis 2022, 9:32

Łukasz pisze:
21 lis 2022, 22:39
Kierowca pracował też w MPK. Jeździł rano 8h na linii 128, następnego dnia znów miał przyjść do pracy rano. Pytanie, czy się dokądś wybierał tym autokarem, czy tylko przeprowadzał go po mieście.

https://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/smie ... ow/7g1lxrg
Mnie zaciekawił fragment, że prezes Balawejder zarządził zbieranie oświadczeń od pracowników o dodatkowym zatrudnienia. Z tego, co pamiętam, to ustawa o czasie pracy kiertowców narzuca mu od dawna taki obowiązek. (Choć treść tego obowiązku w szczegółach jest taka, że realizuje się go tylko w celu zapełnienia szaf w działach kadr - użyteczność ich jest zerowa).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 9343
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2022, 9:34

On chyba mówił o ponownych. Pewnie się składa raz na 5 lat i idzie do szafy właśnie, jako dupochron. Nie wiem, czy jesteśmy w stanie bez osobistych tachografów kierowców czy centralnego systemu jakoś nad tym zapanować. A jak po pracy pójdziesz rozwozić pizzę, to co Ci zrobią?
ŁK

BrdzJkb
Posty: 53
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 22 lis 2022, 10:37

Wystarczy zacząć rzeczywiście kontrolować przewoźników, a nie zczytać tacho na postoju i humor gituwa. Jakby się okazało, że przez 28 dni na wozie przewinęło się 15 kierowców, a umowę firma miałą tylko z 1 albo 2 o urlopówkach nie wspominając o urlopówkach to by się może skończyła patologia wsadzania za kółko ludzi poznanych dzień wcześniej na fejsie i dawania kasy do łapy bez badań i sprawdzania papierów

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2853
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 lis 2022, 10:40

Ja kiedyś takie oświdczenie składałem jak zatrudnieniem się w drugiej firmie transportowej na 1/20 etatu. Owszem macierzysta firma wiedziała że dorabiam ale nie mieli narzędzi żeby sprawdzić ile tam razy w miesiącu byłem.
No i z tego co kojarzę to nie mają prawa żądać od pracownika tego żeby im mówił kiedy tam był.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 9343
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2022, 12:03

Tymczasem kierowca arrivy z najbardziej spektakularnego wypadku ba Moście Grota idzie ja 7 lat do wiezienia. Tzn. taki dostał wyrok, 2 lata już odsiedział, pewnie odsiedzi jeszcze 2 i koniec. Ma za to dożywotni zakaz kierowania pojazdami. Młodo wyjdzie, a nie pojeździ.

https://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowa ... RelRecImg1
ŁK

Flash8222
Posty: 7095
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 lis 2022, 12:47

BrdzJkb pisze:
22 lis 2022, 10:37
Wystarczy zacząć rzeczywiście kontrolować przewoźników, a nie zczytać tacho na postoju i humor gituwa. Jakby się okazało, że przez 28 dni na wozie przewinęło się 15 kierowców, a umowę firma miałą tylko z 1 albo 2 o urlopówkach nie wspominając o urlopówkach to by się może skończyła patologia wsadzania za kółko ludzi poznanych dzień wcześniej na fejsie i dawania kasy do łapy bez badań i sprawdzania papierów
Po wypadku Ulfika, GITD robiła krzyżowe kontrole u przewoźników. Wielu kierowców dostało kary finansowe, niektórzy nawet kilka tysięcy złotych.

ODPOWIEDZ