O wykluczeniu komunikacyjnym

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 sie 2021, 14:12

kajo pisze:
12 sie 2021, 12:10
Ja tylko w kontrze jeszcze dodam z najnowszego raportu UTK, które linie są tak zapchane, że nie da się dołożyć pociągów w szczycie: (...)
linia kolejowa nr 2: Warszawa
Zachodnia – Terespol (km -2,619 – 40,595), odcinek Warszawa Zachodnia – Mińsk Mazowiecki; (...)

linia kolejowa nr 2: Warszawa Zachodnia – Terespol
(km 11,753 – 92,694),
odcinek Warszawa Rembertów – Siedlce;
Dlaczego LK2 jest wymieniona dwa razy?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 sie 2021, 15:23

KwZ pisze:
12 sie 2021, 14:12
kajo pisze:
12 sie 2021, 12:10
Ja tylko w kontrze jeszcze dodam z najnowszego raportu UTK, które linie są tak zapchane, że nie da się dołożyć pociągów w szczycie: (...)
linia kolejowa nr 2: Warszawa
Zachodnia – Terespol (km -2,619 – 40,595), odcinek Warszawa Zachodnia – Mińsk Mazowiecki; (...)

linia kolejowa nr 2: Warszawa Zachodnia – Terespol
(km 11,753 – 92,694),
odcinek Warszawa Rembertów – Siedlce;
Dlaczego LK2 jest wymieniona dwa razy?
Tam były wymienione różne problemy. Tutaj było że z jednej strony już nie da się dołożyć podmiejskich, a z drugiej strony podmiejskie wypychają ruch towarowy. Tam było kilka takich przykładów. Nie chciałem wszystkiego kopiować.
Na przykład jako główny problem Płock-Sierpc Sierpc -Nasielsk wymieniali jednotorowość i małą ilość mijanek. Fajnie się czyta o tej kolei w innych krajach, ale jak widać u nas nie ma tak lekko...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 sie 2021, 20:03

kajo pisze:
12 sie 2021, 12:10
Tylko jak patrzę na tą kolej HEV, to mają tabor z lat 60-80.
Ogólnie ciężko nie odnieść wrażenia że na Węgrzech wymiana taboru nie ma jakiegoś wysokiego priorytetu. W Budapeszcie najstarszy liniowy tramwaj skończył w tym roku 54 lata, nadal jeżdżą także 33 trolejbusy Ikarus 280 z lat 1986-89, a nawet 62 spalinowe Ikarusy serii 200. Niby jest teraz perspektywa na odmłodzenie taboru tramwajowego jakimiś używkami (już nie pamiętam skąd), ale raczej nie uda się wycofać wszystkich tramwajów Ganza, nie mówiąc już nawet o 322 Tatrach T5C5 :P O odmłodzeniu taboru HEV za to w ogóle nic nie słyszałem. Taki kraj kontrastów, na jednym jego końcu powstaje innowacyjny jak na Europę Środkowo-Wschodnią tramwaj dwusystemowy, a tymczasem w stolicy jest jak widać :D Za to organizacji transportu regionalnego także możemy im pozazdrościć, choć myślę że jest to spowodowane częściowo rozmieszczeniem ludności (duże skupiska ludności na Węgrzech vs luźno rozsiane w Polsce wsie w których mieszka po kilkadziesiąt osób).

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 sie 2021, 23:30

Tylko zobacz, że Koleje Mazowieckie dopiero teraz zaczęły coś wymieniać, wcześniej tylko dokupowały. A nawet te zakupy to wymiana tróczłonowych jednostek na pięcioczłonowe.
Na pewno rozproszona zabudowa nie pomaga, ale na serio do transportu regionalnego podchodzimy dopiero od 5 lat?
A tak całościowo mam wrażenie że najlepiej podchodzi do tego Łódzkie. Inwestuje dużo w kolej, robi busy regionalne, koordynuje ze sobą i chyba ma wspólny bilet na to i na to. No i są wspólne bilety z komunikacją miast w regionie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 wrz 2021, 20:55

Wygląda jakby w powiecie częstochowskim (ziemskim) chciano powalczyć z wykluczeniem niektórych miejscowości...
https://czestochowa.powiat.pl/page_id=2011

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 wrz 2021, 10:27

Fascynujące. Nie trzeba wydać 300 mln zł na remont linii kolejowej, a można dać więcej niż 4 pary na dobę.

=D>
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 wrz 2021, 10:29

Autobus Czerwon pisze:
12 sie 2021, 20:03
(...) Niby jest teraz perspektywa na odmłodzenie taboru tramwajowego jakimiś używkami (już nie pamiętam skąd),(...)
100% LF wagony R z Frankfurtu. W zasadzie dużo starszy kuzyn ichnich Combino, bo też KWP, i też Siemens (w sensie akurat w przypadku R był to Duewag, którego kupił Siemens).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 wrz 2021, 11:46

Glonojad pisze:
02 wrz 2021, 10:27
Fascynujące. Nie trzeba wydać 300 mln zł na remont linii kolejowej, a można dać więcej niż 4 pary na dobę.

=D>
I to nawet w weekendy, na Cieplińskiego w Rzeszowie dostaliby apopleksji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ