Nowoczesny tabor tramwajowy w Europie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26822
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nawet z dokładnością co do montażu końcowego w Bolechowie, ZTCW.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Gazeta Poznańska pisze:
Poznańskie tramwaje podbiją polski rynek?
Bydgoski producent szynobusów chce budować z Cegielskim tramwaje. Do niedawna firmy te z sobą rywalizowały. Dla poznańskich zakładów może to być prawdziwy ratunek: firma już zwiększa zatrudnienie, a być może da pracę kolejnym ludziom.
Bydgoska spółka PESA, produkująca szynobusy dla Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego, chce stworzyć konsorcjum z Cegielskim, a dokładnie z Fabryką Pojazdów Szynowych. Wspólnie mogliby produkować tramwaje dla Warszawy, a także inne pojazdy kolejowe.
Do tej pory nasza firma rywalizowała z Zakładami Cegielskiego. Wygraliśmy przetarg na budowę tramwajów dla Warszawy. Po odwołaniu poznańska firma otrzymała zamówienie na jeden model, my na drugi. Razem moglibyśmy wiele zdziałać – mówi Zenon Duszyński, członek zarządu spółki PESA, absolwent Politechniki Poznańskiej.
Negocjacje bardzo tajne
Bydgoszczanie rozpoczęli już negocjacje z zarządem Cegielskiego, szefostwem Fabryki Pojazdów Szynowych. Odwiedzili też wojewodę wielkopolskiego.
Rozmowy trwają. Więcej może powiedzieć tylko prezes Dąbrowski – mówi Bolesław Januszkiewicz, rzecznik HCP. Budujemy swój tramwaj. Model wysokopodłogowy ma być gotowy w IV kwartale, a niskopodłogowy na przełomie lat 2006 i 2007. Zaprezentujemy je, gdy pierwsze wagony będą gotowe. Negocjacje z PESA to tajemnica handlowa. Chcemy spokojnie przemyśleć propozycję - dodaje.
W gospodarce wszystko jest możliwe. Nawet to, że konkurenci współpracują z sobą – mówi Tomasz Dąbrowski, prezes Fabryki Pojazdów Szynowych. FPS tylko od jesieni ubiegłego roku przyjęła 200 pracowników. Nadal zatrudniamy ludzi w takich zawodach jak monter taboru, spawacz i lakiernik – dodaje prezes Dąbrowski.
Bimba dla stolicy
Czy FPS poradzi sobie bez PESA? Zdaniem dyrektora Duszyńskiego, Warszawa wkrótce będzie chciała kupić 50 kolejnych tramwajów. To zamówienie dobre dla dużego konsorcjum. Może je zrealizować albo firma z zagranicy, albo konsorcjum złożone z PESA i Cegielskiego – wyjaśnia Zenon Duszyński.
Ale w Poznaniu jest i druga firma mogąca stworzyć konsorcjum z Cegielskim. To ZNTK. Wspólnie mogłyby produkować szynobusy. Rozmowy trwają od dawna. Tylko z kolei to większa szansa dla ZNTK, które jest w fatalnej sytuacji finansowej i spóźnia się z dostawami szynobusów dla Wielkopolski. A takiej produkcji może się podjąć FPS.
W czerwcu minął termin prolongaty kar umownych za niewyprodukowanie dwóch szynobusów. Jeśli ZNTK nie przedstawi przekonującego harmonogramu prac, będziemy musieli podjąć bardziej stanowcze działania – mówi Przemysław Smulski, wicemarszałek wielkopolski. Pytanie zatem, czy bydgoszczanom zależy na trwałym sojuszu, czy może odciągnięciu Cegielskiego od ZNTK?
Robert Domżał
15/12/2005-12/7/2019
Myślę, ze PESA chce pozbyć się z bydgoskich zakładów produkcji tramwajów i przenieść do Poznania, bo nie wyrabia się z zamówieniami na pojazdy kolejowe. Bo samodzielne HCP, które jedną nogą jest już w upadłosci nie stanowi dla PESY konkurencji. Mimo wszystko-czyżby rodził się nowy, środkowoeuropejski koncern?
15/12/2005-12/7/2019
Mam nadzieję że będzie odwrotnie. Jak na razie to PESA lepiej wygląda pod względem przygotowania produkcji tramwajów (i to pomimo że FPS miał łatwiejsze zadanie bo tylko modyfikacja stopiątki i na dodatek pół roku więcej).TLG pisze:Myślę, ze PESA chce pozbyć się z bydgoskich zakładów produkcji tramwajów i przenieść do Poznania, bo nie wyrabia się z zamówieniami na pojazdy kolejowe.
Gazeta Poznańska pisze:
JAKIE TRAMWAJE KUPI MPK? - Przyglądają się
dziś
Józef DJACZENKO, Andrzej REMBOWSKI
Polskie miasta traktowały dotychczas Poznań jako poligon doświadczalny dla nowych tramwajów. Teraz nasze MPK uzależnia zakupy od tego, jak spiszą się nowe tramwaje w Warszawie i Wrocławiu.
Poznań jako pierwszy wymieniał na dużą skalę autobusy na niskopodłogowe i wyposażone w nowoczesne silniki. Kupił też niskopodłogowe tramwaje. Czeski prototyp popularnie zwany Tatrą okazał się bublem. Zakup Combino także był pechowy, bo wagony miały ukrytą wadę. Siemens stopniowo naprawia je na własny koszt.
15/12/2005-12/7/2019
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Z ciekawości: Jak duże są róznice cenowe między tymi wagonami
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26822
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypadałoby do zestawienia dodać jeszcze % niskiej podłogi...
A cena zależy od miejsca, wielkości i czasu dostaw, rozstawu tory i fury innych, czasem losowych, składników
120N: 4,8M PLN (Wwa)
118N: 5,7M PLN (Wwa)
16T: ok 6,5M PLN (Wrw) OIDP
A cena zależy od miejsca, wielkości i czasu dostaw, rozstawu tory i fury innych, czasem losowych, składników
120N: 4,8M PLN (Wwa)
118N: 5,7M PLN (Wwa)
16T: ok 6,5M PLN (Wrw) OIDP
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
O kurczę, skąd te rozbieżności w miejscach stojących. Czy na tych dodatkowych 1,2 metra Skody zmieści się 49 osób?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36626
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Teoria teorią, ale jeśli jeszt sztywny przelicznik, to te liczby mówią coś o pojemności wozu. Bo jak widzę w porównaniach tego czynnika nie bierze się pod uwagę, a gołym okiem widać, że przy takim założeniu Skoda wygląda na najpojemniejszą.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Prawdopodobnie liczy się wg. przelicznika os./m2 (który w założeniach konstruktorów może być inny dla każdej z tych konstrukcji). Toteż może to wynikać np. z aranżacji wnętrza. Np. PESA, któa ma wymiary zbliżone do FPS mimo wszystko ma więcej miejsc stojących podczas gdy FPS ma więcej siedzących.
15/12/2005-12/7/2019