[Radom] O komunikacji miejskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 30 mar 2019, 16:18

Nie pisałem, że 1045 teraz stoi - przeczytaj jeszcze raz, a dokładnie. 1015 i 1045 to jedne z bardziej problematycznych wozów i generalnie w danej chwili przynajmniej jeden z nich stoi.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 30 mar 2019, 17:35

Nie prawdą jest że wóz #1045 który jeździ regularnie jest problematyczny,ale mniejsza o większość. Ostatnio zmieniła się ,ilość obiegów z 34 na 33 ponieważ na linii 24 spadła brygada została zdegradowana na stołówkę czy to jest zmiana na stałe czy tymczasowa?

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 01 kwie 2019, 8:42

Mam pytanie czy niepodległy Mam #947 wyjeżdża na linię ostatnio od środy jego nie widać może ma wyłączony nadajnik gps.np.dzisiaj brakuje jednej brygady na linii 9 na Mybusie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 kwie 2019, 18:42

A ja mam prośbę, żebyś zaczął pisać, jak człowiek, bo już się wytrzymać nie da. Alternatywnie możesz w ogóle nie pisać.

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 02 kwie 2019, 15:23

Tylko Solaris chce dostarczyć elektryki.

Uprzedzając pytania zadanie przez @Bosmana:
1. to był wyjątek, co do brygady wielkopojemnej na 24;
2. #947 jest widoczny, dziś na 4.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 15 kwie 2019, 16:28

Od 1 maja nowe trasy linii 25 i 26.
25: Skierowanie do pętli Wacyn/Szpital (dawniej Wacyn/Uniwersytecka). Od Potkanowa do Wierzbickiej bez zmian dalej m.in, Wjazdową, Gajową, Południową, Jana Pawła II, al. Grzecznarowskiego, Poniatowskiego, pl. Dworcowy, Traugutta, Żeromskiego, Reja (powrót Reja, Wałowa, Lekarska, Tochtermana, Żeromskiego, Traugutta, Poniatowskiego), Okulickiego, Przytycką, i Uniwersytecką
26: Nowa trasa podstawowa (od Wernera do petli Mokra/Wernera zlokalizowanej na ul. Kraszewskiego). Niezmienione zostaną kursy do Janiszewa.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 kwie 2019, 22:38

Pytanie, jak będzie wyglądał rozkład jazdy nowego 25. Na pewno na plus jest zmniejszenie stref dojścia dla ciągu Wjazdowa - Gajowa, jako zagrożenie bym widział lewoskręt z Wjazdowej w Wierzbicką (o ile dalej się rano solidnie zatyka - bo jeśli nie, to nie było tematu).

Inna sprawa, to kwestia tego, że cały układ wymaga od lat pilnych zmian - tyle, że aby je wprowadzić, to by trzeba było wszystko rozwalić i napisać na nowo. A to społecznie byłoby trudne do zaakceptowania. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 16 kwie 2019, 23:07

Wolfchen pisze:
16 kwie 2019, 22:38
A to społecznie byłoby trudne do zaakceptowania.
:arrow: O czym tu gadać, jeśli już teraz pominięcie trzech zespołów przystankowych wywołało istną burzę ("bo trzeba będzie się przesiadać").

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 kwie 2019, 13:23

Właśnie czytam komentarze pod tekstem z Wyborczej i zastanawiam się, czy łapać się za głowę czy walić nią o ścianę. Serio aż tyle ludzi korzysta z tych biletów jedno czy dwuliniowych na 25?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 25 kwie 2019, 9:22

Rodzina linii nocnych się powiększa i od nocy z 30 kwietnia na 1 maja uruchomiona będzie linia N3. Trasa analogiczna jak 2 z tą różnicą, że w stronę Idalina zahaczy o pl. Dworcowy.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 cze 2019, 15:13

mzdik radom pisze:NUMERACJA PRZYSTANKÓW AUTOBUSOWYCH

Do nazw wszystkich przystanków autobusowych na terenie Radomia są dodane dwucyfrowe numery, parzyste albo nieparzyste. Wyjaśniamy, czemu wprowadziliśmy takie rozwiązanie i czym różni się ono na przykład od stolicy. Było to związane z koniecznością dostosowania się do treści rozporządzenia ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 roku w sprawie rozkładów jazdy. Napisano w nim, że w skład nazwy przystanku ma wchodzić - oprócz ulicy lub obiektu określającego lokalizację - również dwucyfrowy numer, parzysty albo nieparzysty. Zgodnie z rozporządzeniem ministra, jesteśmy zmuszeni żądać podawania takich numerów od przewoźników, którzy chcą uzyskać zgodę na zatrzymywanie się na przystankach należących do MZDiK. Z tego powodu sami także musimy podawać nazwy przystanków właśnie w takiej formie. Wprowadzenie tych numerów nie jest więc naszym kaprysem.

We wspomnianym dokumencie określono, że numery przystanków na terenie miejscowości powinny być nadawane "stosownie do wzrastającej numeracji porządkowej nieruchomości". Tak też zostały one u nas uporządkowane. Żeby dokładniej to wyjaśnić, posłużmy się przykładem ulicy 25 Czerwca. Numeracja budynków wzrasta przy niej od ronda Mikołajczyka w kierunku ulicy Struga. Strona nieparzysta jest od zachodu. Przystanek 25 Czerwca / Waryńskiego ma zatem numer 01, przystanek 25 Czerwca / Skłodowskiej-Curie 03, a 25 Czerwca / Struga 05. Po stronie wschodniej, czyli parzystej, przystanek 25 Czerwca / Waryńskiego otrzymał numer 02, przystanek 25 Czerwca / Kaufland 04, 25 Czerwca / Skłodowskiej-Curie 06, a 25 Czerwca / Wysoka 08. Podobnie będzie przy wszystkich pozostałych ulicach.

Dwucyfrowe numery były stosowane w niektórych polskich miastach jeszcze przed opublikowaniem rozporządzenia. Warszawa i Lublin nadawały je zespołom przystankowym, czyli grupom przystanków o tej samej nazwie. Radomianie pytają zatem, czemu podobnie nie mogło być także u nas. Jeśli mamy na przykład dwa przystanki o nazwie Struga / Zbrowskiego, to można byłoby przyjąć zasadę, że ten w stronę Śródmieścia dostanie numer 01, a ten na Gołębiów I będzie oznaczony jako 02. Gdyby tak było w całym mieście, wtedy pasażerowie wiedzieliby, że z przystanków, które mają numery nieparzyste, jedzie się do centrum, zaś z tych z parzystymi - w przeciwną stronę. Nie mogliśmy jednak wprowadzić tego systemu, bo - zgodnie z rozporządzeniem ministra - przystanki obok Radomskiego Centrum Sportu dostały numery 07 i 08 - jako kolejne przy całej ulicy Struga (rozpoczynając ich numerację od placu Jagiellońskiego).
WTF? :O Czy ktoś może mi to wytłumaczenie wytłumaczyć?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 cze 2019, 17:11

Jest sobie rozporządzenie napisane najbardziej pod PKS-y. Radom chyba jako jedyny traktuje je poważnie w komunikacji miejskiej.
Mnie zastanawia w którym kierunku w systemie pruskim rośnie numeracja budynków.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 25 cze 2019, 17:21

Nie tylko Radom, dokładnie tą samą interpretację zastosował też Rzeszów (i jakieś drobne pomniejsze miasta miejscami, np. Kalisz). Na szczęście jest może jeden nielogiczny przypadek w skali całego miasta (Jana Pawła II), co nie zmienia faktu, że to mi się osobiście od samego początku nie podobało (na przykład pętla na Janiszpolu ma przez to przystanki 21, 22 i 23 - sama pętla to 23, pozostałe dwa to przelotowe; ta na Pruszakowie natomiast - 01 i 24, gdzie 24 to przelotowy na Kieleckiej, a 01 to właściwy końcowy na... Szymanowskiego).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 cze 2019, 17:59

Ja rozporządzenie rozumiem tak, że wariant można sobie wybrać, bo podpunkty się nawzajem nieco wykluczają. Moim zdaniem to rozwiązanie jest z goła antyludzkie w tak dużym mieście.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 cze 2019, 22:58

:arrow: Nie pamiętam dokładnej treści tego rozporządzenia (bo to temat odkopany sprzed kilku lat), ale interpretowali je prawnicy, którzy uznali, że należy zastosować właśnie system numeracji rosnącej zgodnie z numeracją budynków przy danej ulicy. To duże utrudnienie, bo każdy nowy przystanek lub jego likwidacja wymusza od razu przenumerowywanie przystanków przy pozostałej części takiej drogi.
TranslatorPS pisze:
25 cze 2019, 17:21
Na szczęście jest może jeden nielogiczny przypadek w skali całego miasta (Jana Pawła II).
Co jest nielogicznego przy Jana Pawła II?

ODPOWIEDZ