[Radom] O komunikacji miejskiej

Moderator: JacekM

GumisMN363
Posty: 5
Rejestracja: 28 wrz 2018, 9:14

Post autor: GumisMN363 » 12 paź 2018, 13:02

Nowy Man również można spotkać dzisiaj na 12i 949

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 13 paź 2018, 9:03

Skoro mowa o debiutach nówek to dziś nówki zadebiutowały na linii 4
949 (najbliższy odjazd 9:06 z Prędocinka)
950 (zaczął kurs 9:03 z Firleja)

P.S. Wszystkie nówki są w ruchu (2 brygady linii 4; 3 brygady linii 9 i jedna brygada {wóz 952} na linii 17)
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Anastazja1990
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2018, 9:48

Post autor: Anastazja1990 » 25 paź 2018, 21:31

Jaki jest aktualny stan taboru po dostawie Manów NG323 Lion's City G?Czy Neoplan #825 jest jeszcze w ruchu liniowym.?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 gru 2018, 19:51

MZDiK Radom pisze:Uruchomienie kursowania nowych linii nocnych N1 i N2 od dnia 8.12.2018

Piktogram - zmiany i utrudnienia w komunikacji Informujemy, że od dnia 8 grudnia 2018 roku (sobota) od około godziny 0:00 będą uruchomione linie nocne N1 i N2, kursujące standardowo w godzinach około 23:00-5:00. Możliwości przesiadek pomiędzy autobusami obu linii będą zapewnione przy dworcu PKP.

Nowe linie nocne mają zapewnić obsługę komunikacyjną większej części Radomia w porównaniu z trasami linii 7 i 9 (kursujących dotychczas przez całą dobę). Należy jednak pamiętać, że całonocna obsługa prawie wszystkich części miasta nie jest możliwa, dlatego ogranicza się ona jedynie do najważniejszych ciągów komunikacyjnych w całej sieci.

Linia N1
Os. Prędocinek, św. Brata Alberta, Młodzianowska, Jana Pawła II, aleja Grzecznarowskiego, Dowkontta, Poniatowskiego, plac Dworcowy (Dworzec PKP), Beliny-Prażmowskiego, 25 Czerwca, Słowackiego, Żeromskiego, Niedziałkowskiego, Kelles-Krauza, 25 Czerwca, Żwirki i Wigury, Kusocińskiego, Chrobrego, Mieszka I, Aleksandrowicza, Józefów / Szpital.
Józefów / Szpital, Aleksandrowicza, Mieszka I, Królowej Jadwigi, zawracanie na pętli Os. Michałów, Królowej Jadwigi, Mieszka I, Chrobrego, Kusocińskiego, Żwirki i Wigury, 25 Czerwca, Kelles-Krauza, Niedziałkowskiego, Żeromskiego, 25 Czerwca, Beliny-Prażmowskiego, plac Dworcowy (Dworzec PKP), Poniatowskiego, Dowkontta, aleja Grzecznarowskiego, Jana Pawła II, Młodzianowska, św. Brata Alberta, Armii Krajowej, Os. Prędocinek.

Linia N2
Os. Południe, Sycyńska, Czarnoleska, Wierzbicka, Łukasika, 1905 Roku, Dowkontta, Poniatowskiego, plac Dworcowy (Dworzec PKP), Traugutta, Żeromskiego, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego, Kelles-Krauza, 25 Czerwca, Żeromskiego, Zbrowskiego, Katowicka, Szklana, Struga, 11 Listopada, Zbrowskiego , Paderewskiego, Sempołowskiej, Os. Gołębiów II / Sempołowskiej.
Os. Gołębiów II / Sempołowskiej, Sempołowskiej, zawracanie na rondzie Urbanowicza, Sempołowskiej, Paderewskiego, Zbrowskiego, 11 Listopada, Struga, Andersa, zawracanie na pętli Os. Gołębiów I, Andersa, Struga, Szklana, Katowicka, Zbrowskiego, Żeromskiego, 25 Czerwca, Kelles-Krauza, Pileckiego, Struga, Kelles-Krauza, Malczewskiego, Wałowa, Lekarska, Tochtermana, Traugutta, plac Dworcowy (Dworzec PKP), Poniatowskiego, Dowkontta, 1905 Roku, Limanowskiego, Wierzbicka, Czarnoleska, Sycyńska, Os. Południe.

Uwaga! Na przystankach Dworzec PKP 01, 03 i 05 (zlokalizowanych na placu Dworcowym) będą możliwe przesiadki. Autobusy będą tam miały kilkuminutowe postoje, a to umożliwi pasażerom przesiadanie się z linii N1 do N2 i odwrotnie (w dowolnych relacjach). Odjazdy z tego miejsca w stronę wszystkich czterech pętli będą o takich samych godzinach!

(...)

W związku z uruchomieniem obu powyższych linii nocnych kursowanie linii 7 i 9 będzie ograniczone do godzin od około 5:00 do 23:00 (nie będą to już linie całodobowe). W celu zapewnienia dojazdu do dworca PKP z tych rejonów miasta, które nie będą obsługiwane przez nowe linie nocne, utrzymane będzie funkcjonowanie wybranych porannych kursów autobusów innych linii miejskich, wykonywanych do tej pory w godzinach około 3:30-5:30 (rozkłady ulegną korektom).

(...)

Obrazek
Źródło: MZDiK Radom
Do Radomia wracają linie nocne, na dość sensownych trasach po gęściej zaludnionych obszarach, obsługiwane będą przez 4 brygady (dawniej, gdy była jedna linia nocna, była ona obsługiwana jedną brygadą).
Na duży plus także należy zapisać sabaty pod dworcem PKP, na minus nieregularne kursowanie spowodowane dostosowaniem godzin odjazdów do rozkładu jazdy pociągów (przez co - dalej dzieląc włosa na czworo - z jednej strony jest na plus dla dojeżdżających na konkretny pociąg, ale na minus dla miasta ogółem, ściślej - niestabilność rozkładu i zasadniczo konieczność każdorazowego planowania podróży).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 gru 2018, 21:30

W sumie takt to jest, najpierw co 50 minut, a później co 45 minut. ;)

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 07 gru 2018, 8:26

Teraz trochę z innej beczki.Wpadłem na pomysł aby wypisywać na wzór jak w komunikacji miejskiej w Warszawie ginące gatunki.Do nich w Radomiu należą Neoplany zostało ich już nie wiele raptem 7 sztuk w tym ostatnio jeden pojazd #824.Prawdopodobnie jest już w postępowaniu kasacyjnym.Dzisiaj m.in.na 4 można spotkać aż 3 Neoplany #831,#819 i #820.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 gru 2018, 9:07

Tego nie trzeba wypisywać, wystarczy zajrzeć do ogolnodostępnej aplikacji MyBus. :)

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 07 gru 2018, 9:15

ashir pisze:
07 gru 2018, 9:07
Tego nie trzeba wypisywać, wystarczy zajrzeć do ogolnodostępnej aplikacji MyBus. :)
Większość miłośników o tym wie że jest taka aplikacja ale nie każdy jest na bieżąco jeżeli chodzi o ilościan ginacych gatunków.Do warszawskiej aplikacji mają dostęp tylko kierwcy więcej nie sprawdzisz na bieżąco jakie wyjechały pojazdy.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 gru 2018, 9:29

To chyba trzeba do wątków o prośbach i groźbach wrzucić. Pytanie jest tylko takie: na co to komu wiedzieć.
ŁK

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 07 gru 2018, 9:41

Łukasz pisze:
07 gru 2018, 9:29
To chyba trzeba do wątków o prośbach i groźbach wrzucić. Pytanie jest tylko takie: na co to komu wiedzieć.
Można zadać równie dobrze to samo pytanie na co to komu widzieć jeżeli chodzi o ginące gatunki w Warszawie?W takim razie zmieniamy temat na komunikacje nocną.Radom w końcu doczekał się linii do szpitala na Józefow.Głównym też atutem jest możliwość przesiadek do poszczególnych krańców na dworcu pkp do N1 a także N2.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 08 gru 2018, 3:04

Ileż razy można.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 16 gru 2018, 11:09

http://radom.wyborcza.pl/radom/7,44313, ... owego.html
Radom również weźmie udział w dużym projekcie m.in na pojazdy ekologivzne na początek 5 elektryków.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 gru 2018, 17:46

Zabawa w elektryki w momencie, gdy spokojnie można kontynuować rozwój trakcji CNG jest kompletnie niezrozumiałe. Szczególnie w polskich warunkach, gdzie może być niedługo problem z dostępem do mocy (stan sieci przesyłowej to jedno, a zdominowanie energetyki "kopciuchami" to drugie).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 19 gru 2018, 20:50

W MZDiK jest brak logiki można zrobić zakupy na pojazdy CNG marki Man ,albo Solaris tym bardziej że ta druga marka już jest sprowdzona w Radomiu.Ciekawe czy jest sens inwestować w elektryki przy drożejącym prądzie od nowego roku 20% w górę natomiast ceny CNG utrzymują się na stałym poziomie.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 gru 2018, 21:55

Bosman pisze:
19 gru 2018, 20:50
W MZDiK jest brak logiki można zrobić zakupy na pojazdy CNG marki Man ,albo Solaris tym bardziej że ta druga marka już jest sprowdzona w Radomiu.Ciekawe czy jest sens inwestować w elektryki przy drożejącym prądzie od nowego roku 20% w górę natomiast ceny CNG utrzymują się na stałym poziomie.
:arrow: Jeśli miasto otrzymało zewnętrzne dofinansowanie na zakup autobusów elektrycznych, to ma kupić autobusy elektryczne, a nie żadne inne. Albo miasto robi to, na co dostaje pieniądze, albo nie dostaje nic i w ogóle niczego nie kupuje. Piszesz o "braku logiki", a chwilę później wykazujesz się dokładnie tym samym, sugerując konieczność zakupu MAN-ów lub Solarisów. Zakupy robi się w drodze przetargów, a nie czyjegoś "widzimisię" jeśli chodzi o producenta.

ODPOWIEDZ