[Radom] O komunikacji miejskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 sty 2010, 19:20

Dobra, kolejna część newslettera komunikacji w Radomiu :P
MZDiK pisze:Od dnia 16 stycznia 2010 roku (sobota) ulegnie korekcie trasa i rozkład jazdy autobusów linii 8. Na wniosek Urzędu Gminy w Zakrzewie wybrane kursy będą przedłużone do nowej pętli końcowej, zlokalizowanej w miejscowości Golędzin.

Autobusy linii 8 nie będą zawracać na pętli obok sklepu w Zatopolicach. Pojadą prosto do nowej pętli w Golędzinie (przy granicy Zatopolic i Golędzina). Na tym odcinku trasy będą uruchomione przystanki: Zatopolice II (przy dotychczasowej pętli, w obu kierunkach), Zatopolice III (w obu kierunkach) i Golędzin (na pętli).

Kursy z Radomia do Golędzina (przez Cerekiew i Zatopolice):
- w dni powszednie z Halinowa o godzinach 5:05, 5:49, 7:37, 15:07, 16:25 i 17:24 (z osiedla Wośniki o godzinach 5:03, 5:47, 15:05 i 17:22);
- w dni wolne od pracy z osiedla Wośniki o godzinach 8:00 i 15:20.

Kursy z Golędzina do Radomia (przez Zatopolice i Cerekiew):
- w dni powszednie o godzinach 5:51, 6:44, 8:37, 16:08, 17:22, 18:12;
- w dni wolne od pracy o godzinach 9:00 i 16:20.

W tym samym terminie zostaną także zmienione nazwy przystanków dla linii 8:
- Kozia Góra na Wolanowska / Areszt,
- Cerekiew na Cerekiew / Kościół.
http://mzdik.pl/index.php?id=1&n_id=892
MZDiK pisze:Od dnia 16 stycznia 2010 roku (sobota) zostanie skorygowana trasa linii 19. Autobusy zostaną wycofane z odcinka między ulicami Niedziałkowskiego oraz Staroopatowską i skierowane aleją Grzecznarowskiego w rejon Galerii Feniks.

Nowa trasa linii 19 będzie dwukierunkowa (z dwoma przystankami końcowymi): Grzecznarowskiego / Galeria Feniks (w zatoce pomiędzy rondem Matki Bożej Fatimskiej a ulicą Białą - autobusy linii 19 będą zawracały na tym rondzie) oraz Śródmieście / Kilińskiego (na parkingu po północnej stronie Urzędu Miejskiego).

Nowa trasa linii 19:
Grzecznarowskiego / Galeria Feniks, aleja Grzecznarowskiego, Dowkontta, Poniatowskiego, Dworzec PKP, Traugutta, Tochtermana, Lekarska, Wałowa, Malczewskiego, Stańczyka, Kilińskiego, Śródmieście / Kilińskiego (powrót z parkingu Urzędu Miejskiego: Niedziałkowskiego, Kelles-Krauza i Staszica).

Na nowej trasie linii 19 zostanie uruchomiony nowy przystanek Kilińskiego / Focha (w stronę ulicy Malczewskiego, przed skrzyżowaniem z ulicą Witolda).

W rejonie dworca PKP dla linii 19 będą obowiązywać przystanki: Dworzec PKP (wysepka na placu Dworcowym - w kierunku pętli Śródmieście / Kilińskiego) i Poniatowskiego / Dworzec PKP (obok fotografa - w kierunku osiedla Ustronie).

Linia 19 zostanie jednocześnie wycofana z fragmentu trasy, przebiegającego ulicami Niedziałkowskiego, Żeromskiego, 25 Czerwca, Słowackiego, Zagłoby, Kwiatkowskiego, Domagalskiego i Staroopatowską. Przestaną obowiązywać dla niej przystanki Słowackiego / Nowogrodzka i Zagłoby / Słowackiego, a inne przystanki na tym odcinku, czyli Żeromskiego / Słowackiego, Domagalskiego / Graniczna oraz Staroopatowska / Domagalskiego zostaną zlikwidowane.

Autobusy linii 19 będą kursowały ze średnią częstotliwością co około 30 minut:
- w dni powszednie w godzinach około 7:00-21:30,
- w soboty w godzinach około 8:30-21:30,
- w niedziele i święta w godzinach około 10:30-19:30.
Na wspólnym odcinku z linią 11 rozkłady obydwu linii zostaną skoordynowane.

Linia 19 nie będzie obsługiwana w dniach: 4 i 5 kwietnia (dwa dni Wielkanocy), 1 maja (Święto Pracy), 3 maja (Święto Konstytucji), 23 maja (Zielone Świątki) oraz 3 czerwca (Boże Ciało). Są to dni, w których sklepy są nieczynne na mocy ustawy zakazującej pracy osób zatrudnionych na podstawach umów o pracę. Rozkład jazdy linii 19 będzie ważny w okresie od 16 stycznia do 30 czerwca 2010 roku.

Zmieniona trasa autobusów linii 19 zapewni dojazd między innymi do Urzędu Miejskiego, Radomskiego Szpitala Specjalistycznego, dworca PKP, bazaru przy ulicy Śląskiej, hali targowej Feniks, Centrum Handlowego M1 i Galerii Feniks.
Obrazek
http://mzdik.pl/index.php?id=1&n_id=890
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 sty 2010, 16:46

Gazeta Wyborcza pisze:Na e-portmonetkę jeszcze poczekamy

Jeśli radni się zgodzą, karta miejska zacznie działać w czerwcu. Na e-portmonetkę, dzięki której zapłacimy nie tylko za bilet autobusowy, ale także za parking, basen czy teatr, jeszcze poczekamy

Jest już opinia prawników. Według niej gminie we wprowadzeniu karty miejskiej może pomóc firma prywatna w zamian za prowizję ze sprzedaży biletów. Drogowcy mają już nawet kogoś na oku. To spółka Mennica, która, jak informuje Kamil Tkaczyk, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, wprowadzała kartę miejską m.in. w Warszawie czy Lublinie. - Mają więc spore doświadczenie - mówi Tkaczyk.

Na razie karta byłaby po prostu plastikowym biletem okresowym, imiennym albo na okaziciela. Jak tłumaczy zastępca dyrektora MZDiK, jej przewaga nad papierowym biletem polega między innymi na tym, że skradzioną czy zagubioną kartę można byłoby bez większych problemów odtworzyć, co teraz w przypadku papierowych biletów nie jest możliwe.

- Powiedzmy, dzwoni ojciec i mówi, że córka zgubiła bilet okresowy za 160 zł. To przecież duża strata, my nic nie możemy w tej sytuacji zrobić - opowiada Tkaczyk. Jak karta miejska już będzie, to pechowiec dostanie jej duplikat, a poprzednia zostanie unieważniona.

Za plastikowy kartonik nie trzeba będzie dodatkowo płacić, chyba że zdecydujemy się na bilet na okaziciela, wtedy czeka nas wydatek około 10 zł, tyle samo zapłacimy za duplikat zgubionej karty.

Ile będzie kosztowało nas wprowadzenie systemu i o ile zmniejszą się wpływy z biletów po odliczeniu prowizji dla mennicy, na razie nie wiadomo. Na pewno takie wyliczenia MZDiK będzie musiał wkrótce przygotować, bo żeby przystąpić do programu, musi być najpierw zgoda radnych. Projekt i jego koszty mają być omawiane na lutowej sesji.

- Mam nadzieję, że radni poprą pomysł. I wszystko na to wskazuje, bo sami dopytują, jak przebiegają prace nad kartą - mówi Tkaczyk. Kiedy zgoda radnych będzie, to na wprowadzenie systemu poczekamy jakieś cztery miesiące. Pierwsze karty mogą trafić do pasażerów w czerwcu. Wtedy MZDiK powoli zacznie odchodzić od papierowych biletów miesięcznych i po kilku miesiącach (6-10 miesięcy) zupełnie je wycofa.

Zarząd ma jednak ambitniejsze plany. W drugim etapie programu chce zwiększyć możliwości tego małego kawałka plastiku. Ma on służyć do uiszczania opłat za parkowanie w strefie, będzie nim można płacić za bilety jednorazowe. Wtedy chciałby również wdrożyć system tzw. dynamicznej informacji pasażerów w czasie rzeczywistym. Autobusy wyposażone zostałyby w tzw. emitery, autokomputery, specjalne kasowniki, systemy GPS. Na przystankach wyświetlana byłaby informacja, za ile autobus danej linii przyjedzie. I - jak podkreśla Tkaczyk - nie byłby to tylko rozkład elektroniczny, ale pokazywany byłby rzeczywisty czas przyjazdu, bo to, gdzie jest w tym momencie autobus, dokładnie określi GPS.

Jednak ten etap inwestycji jest bardzo kosztowny. Tkaczyk szacuje koszt jego wdrożenia na 12-13 mln zł. Jak już nieraz pisaliśmy, na taki wydatek miasta nie stać, dlatego chce sięgnąć po fundusze zewnętrzne. W lipcu ma zostać ogłoszony długo wyczekiwany przez MZDiK konkurs w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, związany z tzw. informacją dynamiczną pasażerów. Ocena wniosków i podpisanie umowy może potrwać do końca tego roku.

Kiedy możemy się spodziewać, że karta miejska zmieni się w e-portmonetkę, za pomocą której zapłacimy za wejście na basen czy bilet na koncert, na razie nie wiadomo.
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,74 ... ekamy.html

Gratuluję. Jeśli będą żądali odpłatności za wydanie plastiku na okaziciela, to będzie to niezgodne z prawem... Czyli mamy już jeden punkt przeciwko, choć to akurat drobiazg.

Gorsze jest to, że nie będzie wiadomo, do kiedy ważny jest bilet okresowy, bo oczywiście kasowników nikt nie planuje wymieniać... ](*,)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2010, 16:34

Echo Dnia pisze:Okropny tłok w "dziewiątce”! A wystarczyłby większy autobus
Marcin WALASIK, walasik@echodnia.eu

Popularną linią jeżdżą codziennie w godzinach szczytu tysiące pasażerów. Dlaczego więc kursują na niej krótkie autobusy?

"Dziewiątka” to jedna z najbardziej uczęszczanych linii autobusowych, łączących kilka dużych osiedli mieszkaniowych, dlatego powinny obsługiwać ją wyłącznie długie autobusy. Ostatnio pojawiają się jednak krótkie.

Radomianie przywykli już do tego, że na linii 9 kursują w ciągu dnia tylko piętnastometrowe Neoplany i przegubowe Many. W ostatnim czasie ze zdziwieniem przyglądają się więc dwunastometrowym pojazdom.

ŚCISK W AUTOBUSIE

Wysyłanie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu mniej pojemnych autobusów na tę linię powoduje, że często tworzy się w nich prawdziwy ścisk. Na problem zwracają uwagę szczególnie schorowani ludzie w podeszłym wieku, którzy nie mogą zająć miejsc siedzących.

- Dlaczego wysyłają krótkie autobusy na "dziewiątkę”, z której korzysta codziennie tak dużo osób. Czy nikt nie widzi, jaki jest w nich tłok? – pytał zbulwersowany tym faktem pan Kazimierz, który zadzwonił do naszej redakcji.

Najgorzej sytuacja wygląda na odcinku trasy między przystankami przy dworcu PKP i placu Jagiellońskim. Często bywa tak, że załadowany po brzegi autobus, który jedzie z osiedla Prędocinek, nie mieści już pasażerów, którzy oczekują na jego przyjazd na przystanku przy ulicy Traugutta, naprzeciwko placu Małgorzatki.



NIE POWINNI WYSYŁAĆ KRÓTKICH

Jak dowiedzieliśmy się w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji, przewoźnik obsługujący tę linię może wysyłać dwunastometrowe autobusy, ale w weekendy i na poranne kursy, kiedy korzysta z niej zdecydowanie mniej osób.

- Nie podejmowaliśmy żadnej decyzji, by w okresie ferii, w dni powszednie, w godzinach szczytu linię 9 obsługiwały autobusy dwunastometrowe. Powinny kursować na niej wozy wielkopojemne, które bez problemu mieszczą pasażerów przy obowiązującym rozkładzie jazdy – informuje Kamil Tkaczyk, wicedyrektor do spraw komunikacji Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Organizatorzy komunikacji miejskiej przypuszczają, że mogło dojść do awarii autobusów przegubowych i stąd na trasie "dziewiątki" pojawiły się krótkie Solarisy. – Na pewno wyjaśnimy sprawę z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji – zapewnił nas wicedyrektor Tkaczyk.

PRZEWOŹNICY PŁACĄ KARY

W przypadku, gdy przewoźnicy wysyłają na linie autobusy krótsze, niż powinni, muszą liczyć się z tym, że zapłacą za to kary. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji nalicza je na podstawie rozliczeń, które przygotowywane są w oparciu o system kontroli punktualności autobusów.

- Każdy autobus ma zamontowany za przednią szybą specjalny nadajnik, który wysyła sygnał, gdy przejeżdża nad punktem systemu Lason, nadzorującym punktualność. Dzięki temu wiemy, jaki autobus obsługuje daną linię – wyjaśnia Kamil Tkaczyk.

Wysokość kary, którą organizatorzy komunikacji miejskiej naliczają przewoźnikom, zależy od podpisanej z nimi umowy.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /131341370
Oczywiście na siódemce również czasem się pojawia krótki autobus na brygadzie wielkopojemnej, jednak jest to zjawisko rzadkie, z prostego powodu - linią 7 jeździ bardzo dużo kierowców MPK (linia przebiega niemal obok zajezdni), więc nie będą sobie robili tłoku - taka wersja krąży wśród kierowców MPK...

Na dodatek jeszcze zgubiłem swój bilet służbowy z Radomia, więc najprawdopodobniej będę korzystał z samochodu/własnych nóg podczas mej bytności tamże ](*,)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 10 lut 2010, 0:05

:arrow: Akurat dyrektor Tkaczyk trochę się pomylił, bo chyba dwie brygady linii 9 w ciągu dnia są rozkładowo solowe. Inna sprawa, że z tym tekstem Echo Dnia troszeczkę nie trafiło, bo podczas trwających obecnie ferii w autobusach naprawdę nie ma tłoku.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 lut 2010, 11:45

Tja, dziewiątka zawsze dostaje po tyłku, a na siódemce, na której powinno być więcej solówek, bo przez dłuższą trasę mniej ludzi nią jeździ, oczywiście hulają przeguby...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 kwie 2010, 19:22

MZDiK Radom pisze: Korekta trasy oraz rozkładu jazdy zastępczej linii Z15 od dnia 4.05.2010
W związku z wnioskami pasażerów, od dnia 4 maja 2010 roku (wtorek) zmieni się trasa linii Z15 na Idalinie. Autobusy będą kursowały ulicą Rzeszowską. W godzinach szczytu częstotliwość kursowania zostanie zwiększona do 20 minut.

Autobusy zastępczej linii Z15 zostaną wycofane z odcinków ulic: Wyścigowej (od Idalińskiej do Białej) oraz Białej (od Wyścigowej do Rzeszowskiej). Trasa będzie w obu kierunkach przebiegać ulicami Idalińską, Rzeszowską oraz Białą. Dla linii Z15 będą dodatkowo obowiązywały przystanki Rzeszowska / Idalińska. Ułatwi to dojazd dzieciom z terenu Janiszpola do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 20.

W godzinach około 5:30-8:00 i 12:30-17:00 częstotliwość kursowania linii Z15 zostanie zwiększona dwukrotnie - do około 20 minut. Umożliwi to dogodniejsze przesiadki z autobusów linii 15 do Z15 i odwrotnie. Przypominamy ponadto, że bilety miesięczne oraz okresowe wystawione na linię 15 obowiązują również w autobusach linii Z15. Nie dotyczy to jedynie biletów jednorazowych i karnetów.

Obrazek

http://www.mzdik.pl/index.php?id=1&n_id=960
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 30 kwie 2010, 0:38

:arrow: Tak w ogóle to miało być 15BIS, ale przeforsowałem system warszawski i jest Z15 :).

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 kwie 2010, 12:24

To teraz czekamy na żółte korale :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 kwie 2010, 12:55

Tm pisze:Radom nie przekracza pewnej masy krytycznej potrzebnej do opłacalnosci budowy sieci tramwajowej
Natrafiłem przy przeglądaniu tematu na takie oto stwierdzenie sprzed czterech lat... Pozwolę sobie wkleić w załączniku zestawienie polskich miast z sieciami tramwajowymi - daje do myślenia w kontekście Radomia...
Załączniki
Tramwaje w Polsce.xls
(58 KiB) Pobrany 144 razy
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 maja 2010, 13:40

MZDiK Radom pisze:Od dnia 15 maja 2010 roku (sobota) dotychczasowa zastępcza linia miejska Z15 zostanie przekształcona w wariantowe kursy linii 15 - bez zmiany jej trasy. Zostanie również zwiększona częstotliwość jej kursowania w dni powszednie.

Wariantowe kursy linii 15 (do tej pory Z15) będą wykonywane dotychczasową trasą, to znaczy z Janiszpola ulicami Słowackiego, Banacha, Witkacego, Armii Krajowej (z powrotem przez pętlę Os. Prędocinek), Grzebieniową, Idalińską, Rzeszowską, Białą, aleją Grzecznarowskiego (powrót Trawną) i Słowackiego - do przystanku końcowego Słowackiego / Gromadzka (w kierunku Śródmieścia).

Częstotliwość kursowania wariantowych kursów linii 15 zostanie zwiększona.
W godzinach około 5:30-17:00 w dni powszednie będzie wynosiła 20 minut. W pozostałych godzinach oraz w dni wolne od pracy częstotliwość nie zmieni się. Te kursy będą nadal obsługiwane minibusami Jelcz Vero o długości 8 metrów.

Bez zmian pozostanie podstawowa trasa linii 15 (obsługiwanej standardowymi autobusami 12-metrowymi). Przypominamy, że od ulicy Słowackiego przebiega ona aleją Grzecznarowskiego i ulicami Białą, Rzeszowską, Idalińską, Przejazd, Piękną, Mazowiecką, Sadową (powrót Wiśniową), Gałczyńskiego do przystanku Idalin / Gałczyńskiego, zlokalizowanego w rejonie skrzyżowania z Kasprowicza.

Przesiadki z podstawowych do wariantowych kursów linii 15 i odwrotnie będą nadal możliwe na przystankach: Słowackiego / Gromadzka, Biała / Indycza lub Rzeszowska / Idalińska. Wszystkie bilety (w tym również jednorazowe i karnety) będą ważne po przesiadce z kursów podstawowych linii 15 do wariantowych oraz odwrotnie. Powyższa zasada nie obejmuje przesiadek na pozostałe linie.
Mam dziwne wrażenie, że to posunięcie bezspornie otrzyma tytuł "komunikacyjnego kretynizmu roku"...
A więc: po raz drugi, w Radomiu będą istniały dwie autonomiczne linie, pod jednym numerem... Już mogli zrobić chociaż "15 bis"...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 16 maja 2010, 22:01

Wolfchen pisze:
MZDiK Radom pisze:Od dnia 15 maja 2010 roku (sobota) dotychczasowa zastępcza linia miejska Z15 zostanie przekształcona w wariantowe kursy linii 15 - bez zmiany jej trasy. Zostanie również zwiększona częstotliwość jej kursowania w dni powszednie.
Mam dziwne wrażenie, że to posunięcie bezspornie otrzyma tytuł "komunikacyjnego kretynizmu roku"...
A więc: po raz drugi, w Radomiu będą istniały dwie autonomiczne linie, pod jednym numerem... Już mogli zrobić chociaż "15 bis"...
He... ? To nie mogli dać nowego numerka ?
Ja wiem, że warszawocentryczność w patrzeniu na KM w innych miastach sprawia, że się czasem stukam w głowę (choć i u nas kwiatki w postaci linii wykonującej tylko jeden kurs w ciągu dnia zostały odnotowane) ale to jest bzdura roku. Jak się w tym połapać ?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 maja 2010, 22:08

rubeus pisze:Jak się w tym połapać ?
Tylko tym, że na tej 15 na Janiszpol jeżdżą kurduple (Jelcze Vero)... No i nie ma problemu z pomyłką za bardzo - tylko dwa zespoły przystankowe styczne... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 16 maja 2010, 22:16

Wolfchen pisze:
rubeus pisze:Jak się w tym połapać ?
Tylko tym, że na tej 15 na Janiszpol jeżdżą kurduple (Jelcze Vero)... No i nie ma problemu z pomyłką za bardzo - tylko dwa zespoły przystankowe styczne... 8-(
To tym bardziej kretynizm do kwadratu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 maja 2010, 22:33

Owszem. Przez pewien czas takie linie nazywano po prostu z końcówką "bis". Problem w tym, ze przy okazji 1.11 jest już linia 15 bis... :P

Ale przecież w informacji pasażerskiej można oznaczyć tą linię jako linię 15x, gdzie w miejsce x wstawia się literę wariantu trasy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 17 maja 2010, 2:26

:arrow: Już wyjaśniam: w Radomiu nie ma wtyczek i nie można stamtąd po prostu wziąć brygad. Linia Z15 była uruchomiona z konieczności, więc było to najpierw na zasadzie tak zwanego zamówienia z wolnej ręki (można to zrobić do jakiejś tam kwoty). Jednocześnie ogłoszono przetarg na obsługę linii Z15. Został on jednak unieważniony, bo oferenci chcieli za dużo kasy. Na dłuższy okres zamówienia z wolnej ręki dać już nie wolno. Trzeba było zatem dowozówkę włączyć w struktury istniejącej linii 15, żeby w ogóle mogła dalej istnieć. Inne oznaczenie (Z15, 15BIS, 15* lub cokolwiek podobnego) nie wchodziło w tym układzie w grę, bo każde z nich byłoby traktowane jako inna linia, a bez przetargu nie można jej nikomu dać. Wybór był prosty: pozbawić ludzi komunikacji przez wymogi formalne lub zrobić to jako kursy wariantowe linii 15. A w rozkładach i tak da się je bez problemu odróżnić (J na Janiszpol, reszta na Idalin / Gałczyńskiego): http://www.mzdik.radom.pl/rozklady/0015/0015r016.htm .

ODPOWIEDZ