[Londyn] Najlepsza KM na świecie?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 09 wrz 2021, 13:22

@kajo: dla TfL przewozy wykonuje 19 różnych spółek które stanowią części ogólnie 10 grup transportowych (np. Arriva posiada dwie firmy na Londyn), a cała czerwona sieć autobusowa jest wystawiana z 81 zajezdni. Metroline Travel Ltd. oraz Arriva London North Ltd. posiadają po 11 zajezdni każde jako najwięcej ze wszystkich firm. Najwięcej wozów wystawia zajezdnia Camberwell należąca do Go-Ahead - 201, przy 7682 wozach w ruchu maksymalnie.
Co do dojazdów: po raz kolejny przypominam, że to ma miejsce nawet jeśli kierowca zaczyna i/lub kończy na mieście. W świetle tego przewoźnicy wyznaczają miejsca podmian tam, gdzie jest najdogodniej wrócić na zajezdnię, a jednocześnie tam, gdzie można odbywać przerwy - ponieważ te ostatnie mają miejsce niezależnie od wozu, a więc trzeba wtedy ustandaryzować dla całej linii dla ułatwienia budowy rozkładu. Oczywiście wszystko zależy od tego, która firma w ogóle wygra przetarg - Tower Transit na przykład z zajezdni Lea Interchange (w spadku po FirstGroup co prawda) obsługiwało nieistniejącą już linię RV1, która w skali Londynu do niczego im nie pasowała, a na przejazd kierowcy z zajezdni na miejsce podmiany z dwoma przesiadkami wyznaczano 60 minut (w prostej linii było to 6,5 km). W tym przykładzie pewna dniówka robocza, która na rozpoczęcie wóz przejmowała na mieście i tamże oddawała na koniec i na wozie była jakieś siedem godzin miała płacone dziesięć (przerwa prawie godzinna + godzina z bazy + godzina na bazę).
Załączniki
HO515 MF 2016.02.01.png
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 13 lut 2023, 21:36

Może mi ktoś wyjaśnić zawiłości biletów jednorazowych i dobowych w Londynie? Czy mogę na takim bilecie jechać w pociągiem i autobusem jako dowozówką do pociągu? Wiem że pierwsza strefa jest absurdalnie droga. A jak jest z off peak, wszędzie są takie same godziny bo raz peak jest rano i wieczorem, a raz tylko wieczorem na stronie. Oszaleć można.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 21 lut 2023, 20:44

Godziny szczytu zależą od strefy i typu biletu. Najłatwiej jest chyba po prostu płacić kartą…
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 22 lut 2023, 12:40

kajo pisze:
13 lut 2023, 21:36
Może mi ktoś wyjaśnić zawiłości biletów jednorazowych i dobowych w Londynie?
https://plblog.danieljanus.pl/2013/03/22/zbiorkom/

(ma już 10 lat, więc nie gwarantuję aktualności...)

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 23 lut 2023, 12:42

Nie do końca aktualne, nie można już u kierowcy płacić gotówką.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 lut 2023, 22:26

gfedorynski pisze:
22 lut 2023, 12:40
kajo pisze:
13 lut 2023, 21:36
Może mi ktoś wyjaśnić zawiłości biletów jednorazowych i dobowych w Londynie?
https://plblog.danieljanus.pl/2013/03/22/zbiorkom/

(ma już 10 lat, więc nie gwarantuję aktualności...)
Tak czytam i to jest jakiś absurd. Ale ok, jedno wiem. Mam unikać 1 i 2 strefy. Dzięki wielkie!
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ