[Londyn] Najlepsza KM na świecie?
Moderator: JacekM
A ja zastanawiam się, czy uda się przedłużyć DLR do Charing X. Widziałem informacje prasowe na ten temat. Bo że w inne strony chcą wydłużyć i są plany, to już w sumie pewne. Byle by tylko nie nafaszerowali stacjami, jak to jest w okolicy Canary Wharf...
PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu
PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Masz racjęMario pisze: PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- R-9 Chełmska
- Posty: 7764
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
plany to każdy może mieć, a plany mają to do siebie, że nie wszystkie są realizowane. TO przedłużenie byłoby czasochłonne, finansochłonne i nie jest nawet zatwierdzone...Mario pisze:A ja zastanawiam się, czy uda się przedłużyć DLR do Charing X. Widziałem informacje prasowe na ten temat.
[ Dodano: 2006-09-27, 19:27 ]
kwesita gustuR-11 Kleszczowa pisze:Masz racjęMario pisze: PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu
ja wolę Metro Warszawskie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A Londyn w rejonie Doków buduje kolej gondolową przez Tamizę o długości ok. 1 km. Drastycznie skróci ona czas podróży między dwoma brzegami rzeki w tym rejonie miasta. Jej otwarcie przewidziane jest już w najbliższe wakacje. Z inżynierskiego punktu widzenia będzie to ciekawe przedsięwzięcie: jedna z podpór zlokalizowana będzie w Tamizie, a same słupy sięgać mają imponującej wysokości 88 metrów.
Prognozowana przepustowość to 2500 osób na godzinę. Jak podaje TfL, żeby osiągnąć podobne rezultaty, należałoby wypuścić 30 autobusów na godzinę.
Co ciekawe, kluczowym sponsorem są linie lotnicze Emirates - znajduje to odzwierciedlenie w nazwach stacji oraz w oznaczeniu nowego środka transportu. Emirates zapłacą za ten 10-letni przywilej 36 mln funtów. Połączenie zostało zresztą już naniesione na ikoniczną mapę londyńskiego metra.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... KLeeXmnjnI
Prognozowana przepustowość to 2500 osób na godzinę. Jak podaje TfL, żeby osiągnąć podobne rezultaty, należałoby wypuścić 30 autobusów na godzinę.
Co ciekawe, kluczowym sponsorem są linie lotnicze Emirates - znajduje to odzwierciedlenie w nazwach stacji oraz w oznaczeniu nowego środka transportu. Emirates zapłacą za ten 10-letni przywilej 36 mln funtów. Połączenie zostało zresztą już naniesione na ikoniczną mapę londyńskiego metra.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... KLeeXmnjnI
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No więc, zacznijmy od początku.
1) Tamiza w tamtym miejscu jest bardzo szeroka. Ponadto w tym miejscu spełnia też funkcje żeglugowe, nie bez powodu pylony będą miały 88 m wysokości...
2) Most służyłby głównie samochodom, nie byłby zarazem tak proekologiczny - zresztą w tym miejscu z opisanych wyżej względów musieliby wybudować tunel
3) Kolej gondolowa pomyślana jest na Olimpiadę 2012 i ma przy okazji stanowić swoistą atrakcję
4) Tereny, które połączyć ma gondola, są mocno rewitalizowane i służą głównie celom wystawowym itp. Nie potrzeba dodatkowych zachęt dla samochodziarzy, którym i tak - z uwagi na charakterystykę terenu - nie zapewni się odpowiedniej liczby miejsc parkingowych. Jako klucz do rewitalizacji uznano rozwój komunikacji publicznej
Co do języków - czemu się dziwić, polski w Londynie jest teraz bardzo powszechny...
1) Tamiza w tamtym miejscu jest bardzo szeroka. Ponadto w tym miejscu spełnia też funkcje żeglugowe, nie bez powodu pylony będą miały 88 m wysokości...
2) Most służyłby głównie samochodom, nie byłby zarazem tak proekologiczny - zresztą w tym miejscu z opisanych wyżej względów musieliby wybudować tunel
3) Kolej gondolowa pomyślana jest na Olimpiadę 2012 i ma przy okazji stanowić swoistą atrakcję
4) Tereny, które połączyć ma gondola, są mocno rewitalizowane i służą głównie celom wystawowym itp. Nie potrzeba dodatkowych zachęt dla samochodziarzy, którym i tak - z uwagi na charakterystykę terenu - nie zapewni się odpowiedniej liczby miejsc parkingowych. Jako klucz do rewitalizacji uznano rozwój komunikacji publicznej
Co do języków - czemu się dziwić, polski w Londynie jest teraz bardzo powszechny...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Korekta - ewentualnie musieliby wybudować coś o podobnych gabarytach: http://pl.wikipedia.org/wiki/Queen_Elizabeth_II_Bridge
Jest to jedyny most na zachód od miejsca, w którym powstaje kolej gondolowa. Na wschód pierwszym mostem jest dopiero słynny Tower Bridge w centrum Londynu.
Nie sądze, żeby to było tanie, ani szybkie, a podejrzewam, że mogliby mieć problem ze zmieszczeniem dróg dojazdowych...
Na marginesie: wybudowanie zalinkowanego mostu kosztowało 120 milionów funtów (odpowiada to dzisiejszym 203 milionom funtów), a 30 milionów funtów pochłonęła budowa dróg dojazdowych. Koszty kolei gondolowej przy tym to pikuś...
Jest to jedyny most na zachód od miejsca, w którym powstaje kolej gondolowa. Na wschód pierwszym mostem jest dopiero słynny Tower Bridge w centrum Londynu.
Nie sądze, żeby to było tanie, ani szybkie, a podejrzewam, że mogliby mieć problem ze zmieszczeniem dróg dojazdowych...
Na marginesie: wybudowanie zalinkowanego mostu kosztowało 120 milionów funtów (odpowiada to dzisiejszym 203 milionom funtów), a 30 milionów funtów pochłonęła budowa dróg dojazdowych. Koszty kolei gondolowej przy tym to pikuś...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Dziś (tzn. już wczoraj) miał miejsce "debiut" liniowy Borysmasterów - polecam zdjęcia, zwłaszcza jeżeli uważaliście design tyłu swinga za kontrowersyjny:
i
I dość ciekawy tekst - po angielsku: http://www.capoco.co.uk/media/downloads ... udit.1.pdf
I jeden kluczowy cytat z niego:
i
I dość ciekawy tekst - po angielsku: http://www.capoco.co.uk/media/downloads ... udit.1.pdf
I jeden kluczowy cytat z niego:
There is no novelty in the 3 door and 2 staircase layout. There are scores of double deck buses running Berlin to this pattern, except flipped left to right at the back end. The raison d’etre of the open platform – to allow escape when blocked in traffic – is dubious at best. Firstly TfL are rightly agin the practice, and as many a European colleague has pointed out, the answer is to remove the congestion, not the door.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ech, zafiksowali się na pukcie tradycji. Ja tylko przypomnę, że te nowe piętrusy będą zamiast przgubowców, które ponoć się w Londynie nie sprawdziły (przynajmniej wg zwolenników nowych piętrusów i Borisa).
Boris zresztą wyrzucił do kosza większość projektów tramwajowych, ale za to za grube miliardy przepchnął Crossraila.
Boris zresztą wyrzucił do kosza większość projektów tramwajowych, ale za to za grube miliardy przepchnął Crossraila.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Crossrail też pojawiał się i znikał, a jego końcowy kształt to zgniły kompromis niekoniecznie zadowalający kogokolwiek (i nie wiem, ile będą musiały mieć szerokości perony, by te niemalczterysetmetrowe pociągi mogły co 2,5 minuty kursować). Sądzę, że za kadencję lub dwie CRT tryumfalnie powróci.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.