[Londyn] Najlepsza KM na świecie?
: 09 wrz 2021, 13:22
@kajo: dla TfL przewozy wykonuje 19 różnych spółek które stanowią części ogólnie 10 grup transportowych (np. Arriva posiada dwie firmy na Londyn), a cała czerwona sieć autobusowa jest wystawiana z 81 zajezdni. Metroline Travel Ltd. oraz Arriva London North Ltd. posiadają po 11 zajezdni każde jako najwięcej ze wszystkich firm. Najwięcej wozów wystawia zajezdnia Camberwell należąca do Go-Ahead - 201, przy 7682 wozach w ruchu maksymalnie.
Co do dojazdów: po raz kolejny przypominam, że to ma miejsce nawet jeśli kierowca zaczyna i/lub kończy na mieście. W świetle tego przewoźnicy wyznaczają miejsca podmian tam, gdzie jest najdogodniej wrócić na zajezdnię, a jednocześnie tam, gdzie można odbywać przerwy - ponieważ te ostatnie mają miejsce niezależnie od wozu, a więc trzeba wtedy ustandaryzować dla całej linii dla ułatwienia budowy rozkładu. Oczywiście wszystko zależy od tego, która firma w ogóle wygra przetarg - Tower Transit na przykład z zajezdni Lea Interchange (w spadku po FirstGroup co prawda) obsługiwało nieistniejącą już linię RV1, która w skali Londynu do niczego im nie pasowała, a na przejazd kierowcy z zajezdni na miejsce podmiany z dwoma przesiadkami wyznaczano 60 minut (w prostej linii było to 6,5 km). W tym przykładzie pewna dniówka robocza, która na rozpoczęcie wóz przejmowała na mieście i tamże oddawała na koniec i na wozie była jakieś siedem godzin miała płacone dziesięć (przerwa prawie godzinna + godzina z bazy + godzina na bazę).
Co do dojazdów: po raz kolejny przypominam, że to ma miejsce nawet jeśli kierowca zaczyna i/lub kończy na mieście. W świetle tego przewoźnicy wyznaczają miejsca podmian tam, gdzie jest najdogodniej wrócić na zajezdnię, a jednocześnie tam, gdzie można odbywać przerwy - ponieważ te ostatnie mają miejsce niezależnie od wozu, a więc trzeba wtedy ustandaryzować dla całej linii dla ułatwienia budowy rozkładu. Oczywiście wszystko zależy od tego, która firma w ogóle wygra przetarg - Tower Transit na przykład z zajezdni Lea Interchange (w spadku po FirstGroup co prawda) obsługiwało nieistniejącą już linię RV1, która w skali Londynu do niczego im nie pasowała, a na przejazd kierowcy z zajezdni na miejsce podmiany z dwoma przesiadkami wyznaczano 60 minut (w prostej linii było to 6,5 km). W tym przykładzie pewna dniówka robocza, która na rozpoczęcie wóz przejmowała na mieście i tamże oddawała na koniec i na wozie była jakieś siedem godzin miała płacone dziesięć (przerwa prawie godzinna + godzina z bazy + godzina na bazę).