[GOP] Tramwaje Śląskie i komunikacja w GOP-ie

Moderator: JacekM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 maja 2008, 23:36

MeWa pisze:Zresztą nie wiem i tak, czy ta linia jest jeszcze przejezdna i czy przypadkiem - przynajmniej na fragmentach - nie ma już sieci.
Nie jest przejezdna bo tory zarosły krzakami... No i sieć dawno zdjęto.. (przynajmniej na jednej linii)

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 26 maja 2008, 0:44

Może i sieci dawno nie ma, może i tory zarosły krzakami. A może i torowisko padło ofiarą złomiarzy w dużej części. Intryguje mnie tylko to, dlaczego TŚ tak szybko chcą ZAPŁACIĆ za rozbiórkę tej trasy. Czy w Warszawie były ogłszane przetargi na rozbiórkę torowiska? Można się zastanowić, że TW tracą przez to, że na ulicy Kasprzaka na zachód od Skierniewickiej są dalej w ulicy ich tory - a TW nie ogłasza przetrgu na zdemontowanie tych torów, natomiast TŚ ogłasza. Jaki interes mają TŚ w rozbiórce (nieużywanego) torowiska? Cena złomu z torów jest tak atrakcyjna?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 maja 2008, 0:51

Bo po co mają szpecić miasta nieużywane torowsika... Po co TŚ miałyby odpowiadać za trasę, która nie będzie wykorzysytwana... Zresztą czy szybko? Ile czasu upłynęło już od likwidacji 8 i 25...
A tory na Kasprzaka to po pierwsze zostały przysypane ziemią i zrobiono tam trawnik, a po drugie trasa ma status oficjalnie "zawieszonej", jest w posiadaniu TW, co znacznie ułatwi procedrualnie prace przy odtworzeniu. Ale odtworzenie i tak będzie polegało przecież na stworzeniu zupełnie nowego torowiska, bo tam już nic nie będzie nadawało się do użytku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 26 maja 2008, 1:29

I tak samo pewnie łatwiej byłoby poprowadzić tramwaj do Wilanowa gdyby te tory zostały 'zawieszone', czyli: zrabowane przez złomiarzy/zarośnięte/zaasfaltowane - czyli realnie zbudowane na nowo. I tak samo, choćby nie został nawet 1 mb szyn na trasie do Wojkowic - to późniejsza 'reaktywacja', czyli praktycznie budowa od podstaw byłaby prawnie (bo nie technicznie) prostsza. I dlatego nie rozumiem tego przetargu, który 'na zawsze' oznacza 'wyrzeczenie się' TŚ na obsługę Wojkowic.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 maja 2008, 1:58

No tak, ale zapominamy o jednym. Wilanów jest częścią Warszawy. TW należą w całości do Warszawy. I myślę, że to znacząco ułatwiać może sprawę gruntu. A w GOP-ie sytuacja jest zgoła inna. TŚ dopiero niedawno przekazano samorządom, ale nie wszystkie samorządy mają udziały. Wojkowice ZTCP nie mają. Nie ma co trzymać torowiska na hipotetyczne nigdy, skoro nie ma realnych szans (i potrzeby), żeby linia doczekała się reaktywacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 15 kwie 2011, 2:02

Obrazek

Będzie strajk w Tramwajach Śląskich?

Jeżeli do czwartku do godz. 10.00 zarząd Tramwajów Śląskich nie zrealizuje postulatów płacowych, przedstawionych mu dwa tygodnie temu przez wszystkie związki zawodowe działające w spółce, to w firmie rozpoczną się przygotowania do strajku ostrzegawczego


- Domagamy się podwyżek w wysokości 1,5 zł za godzinę dla wszystkich pracowników. To miesięcznie dawałoby ok. 200 zł netto podwyżki. Zarobki u nas są poniżej średniej krajowej. Pracownicy zaplecza zarabiają miesięcznie 1500 - 1600 zł netto. Średnio zatrudnieni w Tramwajach Śląskich zarabiają ok. 1800 zł netto. Z takimi zarobkami naprawdę trudno się utrzymać przy dzisiejszej drożyźnie – mówi Antoni Krzęciesa, przewodniczący Solidarności w Tramwajach Śląskich.

- Tymczasem okazało się, że pracodawca nie zaplanował w budżecie na 2011 rok jakichkolwiek podwyżek dla załogi, nawet inflacyjnej. Mówi, że firmy na to nie stać, a tymczasem prezes oraz wszyscy członkowie zarządu firmy podwyżki otrzymali - dodaje Krzęciesa.

Szef Solidarności w Tramwajach Śląskich podkreśla, że traktuje strajk jako ostateczność. - Mamy nadzieję, że uda się nam porozumieć. Jeśli jednak pracodawca nie zmieni stanowiska, to na początku przyszłego tygodnia wszystkie związki zawodowe działające w spółce uzgodnią harmonogram akcji protestacyjnej. Wyznaczymy terminy strajku ostrzegawczego referendum strajkowego i strajku generalnego – zapowiada Krzęciesa.

Oprócz podwyżki płac związkowcy domagają się wypłaty w maju pierwszej części nagrody okolicznościowej, tzw. „Katarzynki”, zgodnie ze wstępnymi ustaleniami pomiędzy zarządem TŚ a organizacjami związkowymi. Żądają też niezwłocznego przelania środków finansowych na konta funduszu socjalnego poszczególnych jednostek organizacyjnych spółki. Wśród związkowych postulatów są także żądania poprawy warunków bhp.
http://www.tvs.pl/informacje/34588,bedz ... skich.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 kwie 2011, 9:20

Jakieś wieści ze Śląska? Będzie strajk?

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 lip 2011, 0:31

Obrazek

Do kupienia jest pętla tramwajowa w Gliwicach

W Tramwajach Śląskich okazja goni okazję, bo jak inaczej nazwać przetarg, który właśnie ogłosiła spółka. Do sprzedania jest pętla tramwajowa w Gliwicach. Cena wywoławcza - milion złotych. To jednak dopiero początek, bo po Tramwajach można się spodziewać kolejnych atrakcyjnych ofert.


- Jest ogłoszony przetarg nieograniczony. Można powiedzieć, że każdy kto ma pieniądze może przystąpić - informuje Mirosław Tepling, Tramwaje Śląskie S.A. Wystarczy milion złotych, żeby od Tramwajów Śląskich kupić pętlę tramwajową. Czy znajdą się chętni, trudno ocenić. Chociaż kolekcjonerzy militariów odpowiedź już chyba znają. - Żeby mieć ten tramwaj trzeba byłoby go postawić w jakimś właściwym miejscu. Chyba najwłaściwszym byłaby pętla tramwajowa, gdzie można byłoby jeździć nim dookoła - uważa Maciej Widuchowski, Grupa Śląsk.

A i z tym podobno nie byłoby większego problemu. Maszyna o wiele mniej imponująca niż ta za to w rozmiarze jeden do jednego i zaledwie pięć razy droższa. Kolekcjoner mógłby ją kupić pod jednym warunkiem. - Jeżeli spółka oczywiście będzie likwidowała takie tramwaje, które są zbyteczne dla spółki - podkreśla Mirosław Tepling, Tramwaje Śląskie S.A. Miłośnicy transportu, przynajmniej Ci ze Śląska, zębów na tę okazję sobie na razie nie ostrzą. Chociaż całkiem niedawno podobna pętla została sprzedana w Wojkowicach. - Ja osobiście nie, bo nie mam potrzeby. Natomiast można się spodziewać, że będzie wielu zainteresowanych, bo jest to kawałek terenu w atrakcyjnej lokalizacji - stwierdza Jakub Jackiewicz, Wojewódzki Portal Komunikacyjny.

I to jest to co najbardziej boli ekspertów. Szanse by to miejsce kupił miłośnik transportu są raczej niewielkie. Jedynym niekomercyjnym klientem mogłyby być Gliwice, które w sprawie na razie milczą. - Nie zachwyca mnie taka perspektywa. W obszarach mocno zabudowanych, takich jak aglomeracja należy przestrzeń transportową przeznaczać na transport, jeżeli nie ma tam tramwaju to być może powinien być punkt przesiadkowy - tłumaczy prof. Robert Tomanek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

Punkt z pewnością będzie, niestety najbardziej prawdopodobne, że gastronomiczny.
Video
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 16 lis 2011, 0:25

sosnowiec.gazeta.pl pisze:Prezydent Sosnowca: Zakładamy sobie pętle na szyję

Kosztem kilkuset milionów złotych Tramwaje Śląskie zamierzają przebudować prawie 50 km torowisk, wyremontować stare wagony i kupić 30 nowoczesnych tramwajów. - Ta inwestycja zrujnuje nasze finanse - obawiają się prezydenci Sosnowca i Chorzowa.


Projekt wart jest ponad 591 mln zł. 59 proc. tej kwoty to unijna dotacja, pozostałą część - 242 mln zł - mają wyłożyć należące do dwunastu gmin Tramwaje Śląskie. Pieniądze najprawdopodobniej będą pochodzić z kredytu spłacanego do 2030 roku i w rzeczywistości spłacą je miasta w zwiększonych dotacjach do KZK GOP. Jako pierwszy ostrzegał przed tym Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic, który wyliczał, że razem z odsetkami i odpisami amortyzacyjnymi kwota do spłaty urośnie do 1,8 mld zł. Wydaje się, że jego słowa wzięli sobie do serca prezydenci Sosnowca i Chorzowa, którzy przyznają teraz, że inwestycja może zrujnować miejskie budżety.

- Tą inwestycją zakładamy sobie pętlę na szyję. Razem ze wszystkimi dodatkowymi kosztami Sosnowiec będzie musiał zapłacić 200 mln zł - mówi teraz Kazimierz Górski, prezydent stolicy Zagłębia. Jego zdaniem, z tego powodu za kilka lat miasta nie będzie stać na kolejne inwestycje. - Najgorsze jest to, że kto inny „zapuścił” transport szynowy w regionie, a kto inny ma ponieść tego konsekwencje.

Podobnego zdania jest Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, który wyliczył, że koszty związane z tramwajową inwestycją obciążą miasto na 130 mln zł. - To nas dobije - mówi,

Prezydenci przekonują, że w tej sytuacji ratunkiem byłoby zwiększenie unijnej dotacji. - Zaraz po powstaniu nowego rządu zwrócimy się do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Jest sporo unijnych pieniędzy, których nie udało się wydać na remonty na kolei. My wiemy, co z nimi zrobić - zapowiada prezydent Górski.

Adam Zdziebło, wiceminister rozwoju regionalnego nie chce dziś przesądzać, czy zwiększenie dotacji byłoby możliwe. - Na pewno jakakolwiek zmiana nie będzie łatwa, a w dodatku wymagałaby zgody Komisji Europejskiej - wyjaśnia.
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... .html?bo=1
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 28 lis 2012, 20:52

Pesa dostarczy tabor dla Tramwajów Śląskich.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... mwaje.html
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 28 lis 2012, 23:33

Dobrze, że choć trochę idą w dobrym kierunku, bo obecnie oprócz zmodernizowanych 105-tek to tabor tam jest tragiczny.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lis 2012, 23:58

Swing / Twist czy coś innego?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 lis 2012, 7:17

Chyba raczej Twist bo Swingiem by strasznie telepało po ich krzywych torach.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 lis 2012, 7:31

MeWa pisze:Swing / Twist czy coś innego?
Najpewniej jakaś wersja rozwojowa Twista z częściowo wyższą podłogą (czyli z silnikami równoległymi do osi, umieszczonymi między belką bujakową i osią)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 gru 2012, 13:06

Wrócą tramwaje z Bytomia do Świętochłowic :)

http://www.rynek-kolejowy.pl/37790/Byto ... wnicka.htm
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ