[GOP] Tramwaje Śląskie i komunikacja w GOP-ie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 kwie 2013, 16:01

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 kwie 2013, 22:23

Miło to przeczytać. Każda odnowiona czy odkurzona linia na Śląsku to radość przy tych kilometrach kasacji. Do tej pory nie mogę zrozumieć czemu zlikwidowano 8 ](*,)
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 maja 2013, 0:30

Kręte ścieżki rozwoju - o niełatwym losie tras do Piotrowic i Ligoty:

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,13 ... amwaj.html
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 sty 2015, 10:42

Spieszmy się jechać do GOPu, nim zniknie kolejna trasa tramwajowa:
Tramwaj nr 18 w Rudzie Śląskiej lada dzień wyjedzie na tory ostatni raz. Powodem jest zły stan techniczny mostu na ul. Piastowskiej.

Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sty 2015, 11:06

7 do Bytomia wróciła, to 18 można wyciąć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 wrz 2015, 16:00

Trend się odwraca? Wybrano przebieg nowej trasy od Brynowa:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50302.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 04 wrz 2015, 17:45

Unia teraz daje na tramwaje, no to się rzucili na kasę.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 04 wrz 2015, 17:45

Transport-publiczny pisze:Tak więc łączna podróży z pętli Kostuchna do Rynku trwać będzie ok. 28 minut, co się nieco różni od pierwotnie podawanych wartości rzędu 20-22 minut.
Nieco?
To groteska, idą wybory, czyż nie? Prowadzić linię tramwajową z dala od osiedla po łukach co kilkadziesiąt metrów - nie wygląda to dobrze.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 wrz 2015, 23:13

I tak chyba lepiej niż kolejka linowa o której wcześniej marzył Uszok. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 kwie 2016, 15:32

Plany nowej trasy już prawie w całości wywalono do lasu, lub na jego pogranicze (polecam mapkę):
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51762.html
Pojawia się pytanie, kiedy taki tramwaj traci sens? Czy taki przebieg może się obronić w analizach ekonomicznych?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 kwie 2016, 16:27

I pomyśleć że osa się zżyma na przejazd przez Trakt Nadwiślański a nie Myśliborską. Jednak trzeba raz ma miesiąc ruszyć się w Polskę by docenić warszawska komunikację.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 08 kwie 2016, 11:01

Mam nadzieję, że Unia Europejska nie pozwoli Katowicom na takie marnotrawstwo.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 mar 2018, 12:06

Gliwice rzekomo policzyły koszty i wyszło im, że podobno taniej im bez tramwaju:
http://infobus.pl/gliwice-autobus-bardz ... 03359.html
Niezła propaganda, prawda?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 mar 2018, 11:21

Czy ja wiem, czy propaganda?

Nie pasuje mi wyliczenie dopłaty do wzkm. Niby podają 2,06 zł/wzkm, ale jednocześnie rocznie 25 mln zł na 7 mln wzkm daje 3,62 zł/wzkm. Dlaczego by do nowoczesnego(?) autobusu mieli dopłacać mniej niż do pozostałych linii? Druga rzecz to czy 9,87 zł wzkm obejmuje utrzymanie torowiska (w Warszawie tak, w GOPie nie wiem, pewnie nie, ale nadal lepiej byłoby, jakby to robiły jedne Tramwaje Ś zamiast ~10 zdmów). Natomiast faktycznie Katowice i Sosnowiec mają wyższe średnie stawki wzkm (4,75 i 5,86 zł/wzkm). I istotnie, wzrost % wydatków 2018 vs 2009 dla Gliwic, Bytomia i Zabrza wygląda na pewną oszczędność (+47%, +56% i +98%).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 28 gru 2018, 20:28

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ