[GOP] Tramwaje Śląskie i komunikacja w GOP-ie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2020, 9:55

Dantte pisze:
19 lut 2020, 22:02

Broni to się Flexity albo Cobra VBZ, a nie wstydliwe Pesy TW.
Flexity Outlook w Łodzi czy Genewie ma nad wózkami dokładnie ten sam układ miejsc, co 120N*/122N*. No ale nie ma tabliczki Pesa.

A 28 to nie jest "trzy razy mniej" niż w jakimkolwiek autobusie, to kolejna brednia. Lepsze 28 (w dwukierunku) miejsc faktycznie dostępnych, niż 40 z których dostępne dla tych, którzy tego naprawdę potrzebują są 4.

Tak czy siak jest to kwestia określonych priorytetów Organizatora. Ja tam uważam, że w dwukierunkach mógłby być nawet układ 2+2 nad wózkami, o ile przynajmniej miejsca przy przejściu byłyby dostępne z podłogi (bo w Citadisach wcale tak nie jest na przykład).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 20 lut 2020, 10:27

Glonojad pisze:
20 lut 2020, 9:55
Dantte pisze:
19 lut 2020, 22:02

Broni to się Flexity albo Cobra VBZ, a nie wstydliwe Pesy TW.
Flexity Outlook w Łodzi czy Genewie ma nad wózkami dokładnie ten sam układ miejsc, co 120N*/122N*. No ale nie ma tabliczki Pesa.
Rzeczywiście, skupilem sie na Flexity z Berlina (i wielu innych).
Co do tabliczki Pesa - niskopodłogowe Twisty sa wiele lepiej rozwiązane i jest to ostatnia rzecz, na którą zwracałbym uwagę :D
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 16 sie 2020, 13:45

W Eska Tv mówili, że na 38 nie jeżdżą już N tylko Moderus. Przez koronawirusa. Jest sens istnienia tej linii w takiej sytuacji?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 sie 2020, 14:13

Podstawowym zadaniem linii 38 wbrew pozorom nie jest kursowanie na niej wagonu N, ale obsługa komunikacyjna ulicy Piekarskiej i przyległych.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 16 sie 2020, 17:12

Biorąc pod uwagę, że linia ma ok 2 km i potoki jakie tam są można by ją obsługiwać jakimś autobusem klasy MIDI i nawet wydłużyć bliżej dworca.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 sie 2020, 17:30

Docelowo właśnie linia 38 ulegnie wydłużeniu i na zmianę ma kursować "eNka" z Moderusem. Natomiast skierowanie Moderusa Beta MF11AC na 38 nie ma związku z koronawirusem, ponieważ z myślą o tej linii zostały zamówione 2 wagony w wersji dwukierunkowej. Owszem linia 38 była zawieszona z tego powodu, natomiast gdyby nie było pandemii to też pewnego dnia doszłoby do zmiany obsługi. ;)

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 17 sie 2020, 14:39

ashir pisze:
16 sie 2020, 17:30
Natomiast skierowanie Moderusa Beta MF11AC na 38 nie ma związku z koronawirusem, ponieważ z myślą o tej linii zostały zamówione 2 wagony w wersji dwukierunkowej. Owszem linia 38 była zawieszona z tego powodu, natomiast gdyby nie było pandemii to też pewnego dnia doszłoby do zmiany obsługi. ;)
Gdyby tak było to jeździłaby N na zmianę z Moderusem. Natomiast faktem jest że N nie ma kabiny a motorowy chcąc normalnie usiąść na koncowym musiał to robić na siedzeniach pasażerskich. Władze miasta zapewniają że N wróci po pandemii.
- Ulica Piekarska to ważny ciąg komunikacyjny i ten tramwaj jest tutaj potrzebny. Wartością dodaną tej ulicy jest tramwaj typu N, ale ważne jest też, żeby jeździł tu tramwaj wygodny i przyjazny mieszkańcom, czyli tramwaj niskopodłogowy - mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia, który zapewnił, że tramwaj N będzie w dalszym ciągu pojawiał się na Piekarskiej, gdy zagrożenie epidemiologiczne minie.
https://bytom.naszemiasto.pl/niskopodlo ... c1-7797828

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sie 2020, 14:51

Krótkie moderusy to tak średnio są przyjazne bez foteli dostępnych z podłogi...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 17 sie 2020, 21:34

Ogólnie Piekarska jest średnio przyjazna tramwajowiczom. Brak peronów sprawia że nawet do najniższego tramwaju żeby wejść to trzeba dać wysokiego króla tak jak w Warszawie na ZP Stare Miasto.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 sie 2020, 21:40

Sebastian pisze:
17 sie 2020, 14:39
Gdyby tak było to jeździłaby N na zmianę z Moderusem.
Przy jednej brygadzie?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 sie 2020, 6:28

ashir pisze:
17 sie 2020, 21:40
Sebastian pisze:
17 sie 2020, 14:39
Gdyby tak było to jeździłaby N na zmianę z Moderusem.
Przy jednej brygadzie?
Przed pandemią był pomysł, że Moderus w dni powszednie, N w dni wolne.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sie 2020, 10:16

O ile pamiętam to po wydłużeniu trasy mialy być 2 brygady, na zmianę N z moderusem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 sie 2020, 10:25

Zgadza się.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 08 maja 2021, 23:09

GZM uruchomiło linie M##. Zapytacie: M jak metro? M jak metrobus? Otóż jest to M jak mierna częstotliwość :D
Generalnie jest to jakiś ruch w dobrym kierunku, gdzieśtam uproszczona trasa, gdzieśtam podbita częstotliwość, ale i tak rozkłady rażą częstotliwościami typu 30' w szczycie czy 60' w weekendy.
No i brak poprawy jeśli chodzi o obsługę samych Katowic.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 maja 2021, 8:28

Powinny mieć numer Ż jak Żenada.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ