Gratulacje dla Solarisa. Kolejny kontynent zdobyty.Onet pisze: Solaris - producent autobusów z Bolechowa pod Poznaniem - dostarczy 225 autobusów do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Łączna wartość kontraktu, obejmującego dostawę autobusów oraz ich serwisowanie przekracza 112 mln euro.
Solaris do Dubaju wyśle dwa modele: 150 przegubowych Solarisów Urbino 18 oraz 75 sztuk Solarisów Urbino 12. Pojazdy te będą posiadały wiele ponadstandardowych dodatków, głównie ze względu na warunki klimatyczne i wymogi kulturowe.
Jedną z modyfikacji będzie np. rozdzielenie szklanymi ściankami działowymi autobusu na dwa przedziały - dla kobiet z dziećmi i mężczyzn. Silnik będzie zabezpieczony na wypadek burzy piaskowej i zapylania.
Kierownictwo firmy liczy na to, że realizacja tego zamówienia ułatwi dostęp do autobusowych rynków ościennych krajów Półwyspu Arabskiego.
Ekspansja Solarisa
Moderator: JacekM
http://biznes.onet.pl/0,1515238,wiadomosci.html
Trochę więcej informacji na ten temat podaje sam producent:
Solaris Bus & Coach pisze:Firma Solaris Bus & Coach S.A. we współpracy z dubajskim przedstawicielstwem Al Ghurair & Solaris Middle East Bus Trading wygrała przetarg na dostawę 225 autobusów dla Zarządu Dróg i Transportu w Dubaju (Dubai Roads & Transport Authority). Łączna wartość kontraktu, obejmującego zarówno dostawę autobusów jak ich serwisowanie, to ponad 112 mln euro.
Jesienią ubiegłego roku dubajski przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę łącznie 620 autobusów miejskich. Firma Solaris wystartowała w przetargu za pośrednictwem tamtejszego przedstawicielstwa o nazwie Al Ghurair & Solaris Middle East Bus Trading.
Ostatecznie Dubai Roads & Transport Authority (RTA) zadecydowało o podzieleniu zamówienia pomiędzy dwie firmy. Solaris dostarczy do Zjednoczonych Emiratów Arabskich łącznie 225 autobusów. Ich dostawa rozpocznie się w listopadzie br. i zakończy w połowie 2008 roku. Łączna wartość podpisanego kontraktu wyrażona w walucie Zjednoczonych Emiratów Arabskich – dirham – wynosi ponad 500 mln (ponad 112 mln euro). Waluta ta jest sztywno powiązana z kursem dolara amerykańskiego.
W związku z tak dużym zakupem autobusów (łącznie 620 sztuk) RTA planuje budowę nowych zajezdni. Oprócz zakupu autobusów, podpisany kontrakt obejmuje serwisowanie pojazdów przez pięć najbliższych lat. Stacja serwisowa autobusów marki Solaris będzie się mieścić na terenie zajezdni w Dubaju. Do czasu zatrudnienia miejscowych pracowników, szkolenia i serwis w Emiratach Arabskich prowadzić będzie grupa pracowników Solaris Bus & Coach z Polski.
Na ogólną pulę 225 pojazdów, jakie zamówiła RTA, składają się dwa modele:
150 przegubowych Solarisów Urbino 18 oraz 75 sztuk Solarisów Urbino 12. Ze względów klimatycznych i kulturowych pojazdy będę posiadać wiele rozwiązań ponadstandardowych.
Jednym z nich jest wydzielenie w autobusach tzw. przestrzeni rodzinnej. Oznacza to, że przestrzeń pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami autobusów będzie oddzielona od pozostałej części wnętrza pojazdu szklanymi ściankami działowymi. Przedział ten będzie poznaczony dla kobiet i dzieci.
Wszystkie opisy urządzeń, na desce rozdzielczej, oraz opisy przycisków w autobusach będą wykonane w dwóch językach: arabskim oraz angielskim.
Również w języku arabskim i angielskim będą wyświetlane komunikaty dla pasażerów pojazdu. Ich projekcja będzie odbywać się na tablicach typu LCD. Pojazdy będą wyposażone w system monitoringu.
Ponadto do nowatorskich rozwiązań technicznych należą dodatkowe zabezpieczenia silnika, chroniące pojazd na wypadek burzy piaskowej i zapylenia. Z tych samych powodów również część urządzeń klimatyzacji znajdująca się na zewnątrz autobusu, będzie zaopatrzona w specjalne filtry.
Nad wejściami do autobusu zostaną zamontowane kurtyny powietrzne (z zimnym powietrzem), aby podczas otwierania drzwi do wnętrza pojazdu nie wdzierało się gorące powietrze, które w Dubaju osiąga temperatury kilkudziesięciu stopni Celsjusza.
Autobusy będą wyposażone w silniki marki DAF (Solaris Urbino 12 o mocy 228 kW, Solaris Urbino 18 265 kW). Będzie to specjalna seria silników, przystosowanych do bardziej zasiarczonego paliwa, jakie jest w użyciu w Emiratach Arabskich.
„Dubaj w ostatnich latach stał się jedną z najnowocześniejszych metropolii świata. Miasto słynie z luksusowych hoteli, wspaniałych pól golfowych, a także tego, że pomimo ogromnych upałów w specjalnej hali można pojeździć na nartach. W Dubaju przyszedł teraz czas na najnowocześniejszą komunikację miejską. Jest to dla nas duży zaszczyt, że właśnie tak młoda firma jak nasza dostarczy autobusy do Zjednoczonych Emiratów Arabskich – mówi Krzysztof Olszewski prezes Solaris Bus & Coach S.A. – Podpisując ten kontrakt wkraczamy w nowy etap działalności naszej firmy. Zaczynamy bowiem funkcjonować nie tylko na obszarze Europy ale także na Bliskim Wschodzie. Realizacja tego zamówienia z pewnością ułatwi nam dostęp do autobusowych rynków krajów ościennych.
Dziennik pisze:Polskie autobusy wjeżdżają na hinduski rynek
2007-04-15 21:25 Aktualizacja: 2007-04-15 23:41
Solaris wybuduje fabrykę w Indiach
Prezesa Solarisa kusi potencjał hinduskiego rynku. Rocznie w Indiach sprzedaje się kilkadziesiąt tysięcy autobusów. W Polsce liczba ta nieznacznie przekracza 1,2 tys. sztuk - pisze DZIENNIK.
Niedługo autobusami podobnymi do tych, jakimi jeżdżą mieszkańcy polskich miast, będą podróżować Hindusi. Podpoznańska firma Solaris Bus & Coach należąca do rodziny Olszewskich zamierza wybudować fabrykę autobusów w Indiach. Niewykluczone, że inwestycja wystartuje jeszcze w tym roku.
Krzysztof Olszewski, prezes i założyciel Solarisa, uzgadnia właśnie szczegóły budowy zakładu z hinduskim partnerem. Kolejna tura negocjacji odbędzie się pod koniec kwietnia. Szef Solarisa wybrał Indie, bo kusi go potencjał tamtejszego rynku. Rocznie sprzedaje się tam kilkadziesiąt tysięcy autobusów. Dla porównania w Polsce liczba ta nieznacznie przekracza 1,2 tys. sztuk. "Jestem pewien, że warto w Indiach sprzedawać autobusy. Ale żeby to robić, muszę tam zbudować fabrykę" - mówi Krzysztof Olszewski.
Olszewski zdaje sobie jednak sprawę, że Hindusi nie kupią wartego ponad milion złotych Solarisa. Dlatego na tamtejszym rynku chce montować całkiem nowy autobus, w którym z tego znanego choćby z polskich miast pozostanie jedynie silnik. Docelowo fabryka ma produkować nawet 1 tys. autobusów rocznie, ale prezes Solarisa nie zamierza na starcie inwestować gigantycznych pieniędzy. Zakład będzie rósł stopniowo.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Tylko nie tak, jak tamtejsze para-busy domowej robotyPiotrek pisze:Ciekawe jak tutaj taki Solaris będzie wyglądać.
Jak będą mieli zamówienia, to nie zapomną. A w obecnych czasach trzeba szukać jak największej liczby rynków zbytu... Może jeszcze kiedyś do Chin zawitają?Piotrek pisze:"]Żeby tylko w końcu o Polsce nie zapomnieli
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43